News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Și totuși se momtează în continuare table d-alea de parapet... în loc sa pună dracu de beton ca pe dincolo. Îl împingeau puțin înapoi dacă era cazul și erau toți bine-mersi.

Asigurările ce zic în cazuri de genul? Despăgubesc pe cei cu "opinci"? Precis avea și tonajul corespunzător.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Că tot s-a vorbit de giratorii mai sus, am și eu o întrebare pentru colegii din țară. Am observat în traficul constănțean că majoritatea celor din altă parte semnalizează stânga la intrarea în sens, chiar dacă ies la prima sau a doua ieșire (adică fac dreapta sau merg înainte) și nu semnalizează deloc ieșirea din sens. E asta o practică? Are vreun sens?
Pe la noi s-a cam împământenit o cutumă, semnalizezi stânga dacă urmează să faci stânga (cum ar veni a treia ieșire sau U-turn) pentru a-i avertiza pe cei ce vin din față. Nu este neapărat legal, dar este cumva logic. Însă, a semnaliza stânga la intrarea în sens, indiferent de ieșire mi se pare ilogic (sau fără sens)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

oneLess

#7667
Intri în sens cu semnalizare stânga și o menții până înainte de ieșirea ta, nu contează a câta este, când schimbi semnalizarea la dreapta, indiferent de banda pe care te-ai înscris. Asta dacă vrei să dai și celorlalți participanți la trafic informații despre intenția ta.

Dacă vrei să ieși la prima ieșire, intri în sens cu semnalizare stânga, asta însemnând pentru ceilalți că intenționezi să intri, cum ajungi în sens comuți pe semnalizare dreapta. Dacă la prima ta ieșire așteaptă cineva să intre, ar primi informația că poate să intre în sens, pentru că nu se va intersecta cu tine.

Dacă vrei să ieși la a doua ieșire, intri în sens cu semnalizare stânga și o menții până treci de prima ieșire când comuți pe semnalizare dreapta până ieși pe a doua ieșire. Cine așteaptă la a doua ieșire știe că poate pleca înainte de a ieși tu.

Dar asta e teorie.

rt25

#7668
teoretic, in codul rutier nu scrie cand trebuie sa semnalizezi.
Insa scrie altceva, ca daca schimbi banda de mers trebuie sa semnalizezi.
Asta se traduce ca semnalizezi dreapta la iesirea din giratoriu pentru ca:
-1. vei schimba cel putin 1 banda in functie de cum te-ai incadrat
-2. vei da de stire celorlalti care trebuie sa iti dea prioritate ca pot intra pentru ca tu iesi la o iesire anterioara celei in care vor sa intre ei

Problema in Constanta e ca aveti acele giratorii cu raza de curbura extrem de mica, si asta cu semnalizatul stanga cred ca e un fel de adaptare, pentru ca uneori nici nu iti dai seama ca ai intrat intr-un giratoriu.Spre exemplu: https://goo.gl/maps/HL4CeZJRYEuhFWRA9

Dar da, e nasol, fiecare oras cu "traditia".

kitsune

#7669
QuoteIntri în sens cu semnalizare stânga și o menții până înainte de ieșirea ta
...

Semnalizarea stânga la intrare în sens este ilogică, îmi mențin părerea. La o intersecție unde ai cedează trecerea și mergi înainte, vei semnaliza stânga?

In fine, părerea mea este că legiuitorul trebuie să detalieze mai bine modul de circulație prin giratorii. Pentru că totul este vag, totul este ambiguu. Și mai ales, fiecare ne construim propria imagine asupra modului de circulație, imagine care nu se potrivește cu a celorlalți de cele mai multe ori. De-aș avea un leu pentru fiecare dată când am auzit aberația aia cu "prioritate de stânga"...

Iar giratoriile cu mai mult de două benzi sunt cele mai aiurea, mai ales dacă au raza de curbură mică.

@rt25 ăla este parfum, sunt altele unde nu încape autobuzul, au ajuns șoferii CT Bus experți

Later edit: ca să explic un pic mai bine cum vad eu lucrurile, am căutat pe net o poză și o atașez aici (in link, pentru că nu știu cui aparține originalul să pot cita sursa) să putem discuta vizual:



Părerea mea este că autoturismele mov și roșu nu au de ce să semnalizeze stânga. Este clară intenția lor de deplasare, cei de pe strada din dreapta (să zicem "est") acordă prioritate inerent, nu se produce niciun conflict de trafic sau de logică.
In schimb, autoturismele albastru și galben ar putea (ar fi de dorit) să semnalizeze stânga, pentru că așa dau de înțeles celor ce vin dinspre Nord și Vest că urmează să le intersecteze calea.

Facem abstracție de încadrarea pe benzi, pentru că se complică discuția prea mult. Se subînțelege faptul că ieșirea din sens se va semnaliza (dreapta).

Asta este părerea mea, nu este prevăzut în lege, dar eu o consider logică
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

yetiman

Perfect de acord cu tine.
Nu stiu de unde a aparut "moda" asta cu semnalizarea stanga la intrarea in sensul giratoriu. Este absurda si derutanta.

Intr-adevar nu este detaliat in legislatie modul de semnalizare in giratorii.
Dar am studiat putin situatia in Europa.

Sunt 2 interpretari diferite:
1. Sensul giratoriu este considerat ca atare. NU se semnalizeaza intrarea in giratoriu, doar iesirea. Motivatia este simpla: Se semnalizeaza doar SCHIMBAREA VOLUNTARA a directiei de mers. Cand intri in giratoriu, nu o faci voluntar pentru ca nu ai alta optiune. In schimb, iesirea din giratoriu o alegi tu pe care o vrei, deci trebuie sa semnalizezi dreapta inainte de iesirea dorita.
Evident, daca giratoriul are mai multe benzi, trebuie sa semnalizezi schimbarea de banda, in cazul ca o faci.
(Este evidenta in tarile germanice)

2. Sensul giratoriu este considerat ca o intersectie obisnuita. Semnalizezi stanga doar daca faci 3/4 din cerc si iesi spre "stanga" fata de directia din care vii. NU semnalizezi stanga daca mergi inainte sau la dreapta. Semnalizezi dreapta la inceput daca iesi prima la dreapta, sau semnalizezi dreapta inainte de iesirea dorita (la fel, deoarece schimbi VOLUNTAR directia de mers).
(In Franta am vazut ceva reguli similare - dar NU semnalizare stanga)


PS: Multe neclaritati sunt datorate razelor mici ale sensurilor giratorii.
Pentru cei care sustin semnalizarea stanga, incercati sa va imaginati un giratoriu imens, cu raza de 100, 1000 m). De ce as semnaliza stanga, cand eu virez in permanenta doar la dreapta????

PS2: Am citit si interpretarea ca trebuie semnalizat stanga la intrare in sens pentru ca schimbi banda de mers!?! FALS! Nu schimbi nici o banda la intrare. E ca si cum ai intra intr-o intersectie "T" in care faci OBLIGATORIU DREAPTA.

PS3: Sa presupunem ca eu merg "inainte", iar cel din sensul opus merge tot "inainte" fata de directia lui de mers. El semnalizeaza stanga, ca asa a fost "invatat" la televizor...
Eu voi astepta ca el sa treaca prin fata mea. Lucru care nu se va intampla, pentru ca traseele noastre nu se intersecteaza.
In loc de a fluidiza intersectia, se va intarzia....



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

rt25

#7671
cred ca toti am spus acelasi lucru.

La BV de exemplu nu prea vezi semnalizare stanga la intrare in giratorii, nici macar daca chiar iesi la a 3-a iesire (adica chiar stanga), dar se cam semnalizeaza dreapta cand se iese.

Dar giratoriile sunt largi construite si te duce drumul corect. La cCnstanta, acele giratorii care au un punct minuscul in mijloc sunt  foarte periculoase. Eu nu as permite giratorii cu raza asa mica, pentru ca ai tendinta sa vii foarte tare si te trezesti cu ditmai intersectia in fata (mai sunt si pe 2 benzi).

Probabil de aceea constantenii semnalizeaza stanga de dinainte, ca o metoda de protectie sa dea de inteles ca in giratoriul care arata a drum cu 2 benzi cu un puncticel mic in centru vor face stanga sa nu ii zboare cineva care vine tare din sens opus crezand ca e pe un bulevard simplu cu 2 benzi pe sens.

Cred ca de fapt intrbarea pentru colegi, oare giratoriile nu trebuie construite dupa un standard ? Adica rond-ul central sa aiba niste dimensiuni in functie de numarul de benzi si alti parametrii ?

florin74


bbk

Nu stiu cum interpreteaza instructorii legea in Romania. Dar in Italia si in Elvetia sensul giratoriu este considerat un sens unic, la intrare  esti obligat sa virezi dreapta. Deci nu semnalizezi stanga ca intri in sens  cand defapt tu esti obligat virezi dreapta. Iar la iesirea din sens tu schimbi directia de mers virand la dreapta, deci semnalizezi dreapta inainte de iesire. In completarea lui @kitsune as adauga si faptul ca multi nu inteleg ca cine circula in sens are prioritate  nu cel care vine lansat din stanga si stau si asteapta  convinsi ca trebuie sa acorde prioritate celui care se apropie de sens

dr4qul4

eu consider sensul giratoriu la fel ca pe orice alta intersectie!
Asa ca la intrare:
- semnalizez dreapta daca schimb fac dreapta (prima iesire);
- nu semnalizez la intrare daca merg drept inainte ( a doua iesire),
- semnalizez stanga daca fac stanga sau intorc

Fata de o intersecte normala, mai semnalizez dreapta exact inainte de iesire (ca sa poata sa se bage ceilalti). Ma rog, in primul caz doar mentin semnalizarea.

Adica exact ca la Constanta. Dar stau in Bucuresti si intrarea pe alea unde parchez este exact intr-un sens giratoriu foarte circulat. Asa ca fucntioneaza!
Semnalizarea la intrarea in sens este oricum degeaba, pentru ca trebuie sa cedezi trecerea.Dar devine foarte importanta imediat ce ai intrat in giratoriu!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

oneLess

În Craiova nu luați niciunul examenul pentru permis auto. Practic de data asta.

dr4qul4

de ce? Unde scrie in legislatie modul in care se semnalizeaza in giratie?
In schimb modul de de semnalizare intr-o intersectie este trecut!
Ca sunt gabori batuti in cap, care iti pot da amenda, e altceva, dar amenzile astea vor fi anulate in instanta!
Iar pentru orice amenda contestata, eu va sfatuiesc sa cereti si cheltuieli de judecata. Pentru ca in cazul in care se aproba, politistul le va plati din buzunarul lui!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Liviu M

Din câte știu eu, în legislatia românească sensul giratoriu e considerat intersecție cu circulație dirijată - articolul 55b: https://www.codrutier.ro/codul-rutier/5-reguli-de-circulație. Dacă nu există alte reguli, le aplici pe cele "generale". Sau?  ???

horatiu.cosma

Evident. Se semnalizează eventual schimbarea benzii la intrarea în giratoriu și virajul la dreapta la ieșirea din giratoriu.

dr4qul4

Bineinteles! Giratia este o intersectie dirijata => se aplica aceleasi reguli!
Nu prea inteleg cum poate cineva sa interpreteze ca e strada cu sens unic...Ca sa fie asa ceva, ar fi trebuit sa existe un indicator in acest sens!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,