Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Barcelo

#7635
Quote from: dumbravaandrei on July 29, 2022, 01:19:50 PMsi daca diametral opus de insula aia inaltata ai o trecere de pietoni? Cum e mai ok? Sa moara doar cel care se zdrobeste in insula sau sa moara aia de pe trecerea de pietoni ca sa salvam maritul sofer care vede ditai dambu in fata lui dar decide sa mearga tare?
P.S: Stiu ca exista posibilitatea si ca un sofer sa mai faca un avc sau un infarct si sa ramana cu piciorul in acceleratie... totusi, restul de participanti la trafic, cum ii protejezi?
Dupa ce ia o bordura sa zicem de 30-50 cm inaltime ,si daca in interiorul rondului ar fi un material gen nisip /pietris in care sa se impotmoleasca (poti suplimentar sa pui in interior alte opritoare ,sa zicem 20-30 cm) nu-ti mai ajunge nici o masina sa traverseze rondul . Si in cazul decedatului de astazi,posesor de BMW ,cum era de asteptat , nu era chiar unul din cei mai straluciti cetateni . Dar poate nu merita sa moara .Sau putea avea cu el in masina sotie,copil etc.      https://stiripesurse.directorylib.com/cine-era-barbatul-mort-intr-un-groaznic-accident-rutier-la-constanta-a-baut-si-a-batut-sotia-si-a-urcat-la-volan-fara-permis-video-1125506.html

kitsune

Cert este că îți trebuie ceva viteză ca să decolezi așa. Cam 150+ km/h. Bine că nu era vreun nevinovat intrat deja în sens din direcția opusă care să îi taie fața bombardierului.
Ironia sorții este că dacă nu trăgea puțin dreapta să ricoșeze în stâlp, sărea peste giratoriu drept și scăpa.
Din păcate acolo se merge tare, dacă observați și mașina din fața lui vine destul de repede, taie benzile, ce asigurare, ce reducere de viteză (acolo e limita 30 km/h).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

reed

Si-a cautat-o singur.Nu putem avea tot proiectat sa salvam astfel de personaje.Aproape s-a activat scutul de la Deveselu' cat a zburat. Ma gandesc ca putea ateriza pe cel care era in sens.Lua viata si unui nevinovat.

gruiarew

Ba da, cât mai multe garduri și ziduri. Dacă e giratoriu îi facem o movilă în mijloc să nu se vadă nimic peste el dacă ești în mașină mică. Că să se îmbunătățește siguranța, mergând cât mai mult orbește.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

oneLess


alin2pas

Dacă soluția pentru a evita trecerea mașinilor peste giratoriu e să facem giratoriile cât mai înalte, înseamnă că atunci ar trebui să le facem precum giratoriul morții de la Suceava:
https://www.google.ro/maps/@47.6497521,26.1970035,3a,75y,78.1h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sc1WCOfoSIP3Am94Mb_5mgw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Dc1WCOfoSIP3Am94Mb_5mgw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D72.62432%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=ro
Vom avea același rezultat, adică mulți morți în mașinile care se înfig în zid. Dar șoferii sunt de vină, că nu reduc viteza, așa este?
Pe circuitele de viteză se aplică alte metode pentru a reduce viteza mașinilor scăpate de pe traiectorie, iar una dintre ele e amplasarea zonelor cu pietriș. Nu cred că e atât de dificil sau de scump pentru a folosi această metodă de reducere a vitezei în insulele giratoriilor cu diametru mare.
Eu cred că principalul mod de reducere a accidentelor e previzibilitatea. Să poți să-ți dai seama cât mai din timp de ce urmează pe drum, astfel încât să poți acționa în consecință. Aceasta se poate realiza prin mai multe măsuri:
1. Vizibilitatea indicatoarelor. Să nu mai avem indicatoare ascunse în copaci sau după alte obstacole, iar unde nu e posibil (vrând-nevrând trebuie pus de exemplu după o curbă fără vizibilitate) să fie indicatoare și marcaje de presemnalizare și avertizare.
2. Eliminarea zonelor unde administratorii drumurilor au dorit să fie ,,mai catolici decât papa" și au amplasat restricții nejustificate. Acestea au efectul ca în bancul cu Petrică, care tot strigă ,,lupul!", iar când vine lupul cu adevărat, nu-l mai bagă nimeni în seamă: dacă într-un loc sunt restricții absolut justificate, nu le mai respectă nimeni și se produc accidente.
3. Verificarea semnalizării rutiere de un organism național și eliminarea ,,soluțiilor originale" care poate ajută pe localnicii obișnuiți cu acele drumuri sau intersecții, dar pun probleme celor care nu le cunosc.
4. Obligarea administratorilor drumurilor la înlăturarea semnalizărilor rutiere temporare imediat după terminarea lucrărilor care au impus amplasarea acestora.
5. Creșterea numărului de mașini de poliție ,,sub acoperire", pentru depistarea celor care pun în pericol siguranța rutieră. Consider că un șofer care circulă agresiv, cu schimbări dese de bandă, cu depășiri la limită etc e mai periculos în trafic decât unul care circulă pe un drum aproape pustiu cu 20-30 km/h peste viteza maximă permisă. Ca o paranteză, unul dintre cele mai periculoase stiluri de condus pe care le-am văzut vreodată e al unei persoane cunoscute: merge doar cu 75-80 km/h, în localitate sau afară, iar dacă are în față o mașină care merge mai încet, o depășește aproape în orice loc: vârf de pantă, curbă fără vizibilitate etc, fără să accelereze pentru a reduce timpul necesar depășirii. Efectiv, merge doar ,,la consum".

cassyo

^
Primul drum de mare viteza dar  ca sa fie si pentru siguranta la fel, trebuie un mic pact cu Divinitatea .
Calatorului ii sade bine cu drumul

Sealand01

^^genul de oprire de om idiot, inteleg sa nu te lipești de parapet, dar și sa lași 1.5... Da, e pact cu divinitatea ca ești un idiot nesimțit

oneLess

#7643
Indiferent ce problemă are omul, amendă oricum ar lua pentru că nu există un al doilea triunghi în fața mașinii și cel care este pus în spatele mașinii nu are minim 30 de metri față de aceasta.

TibiV

Pe autostrazi si drumuri expres triunghiul din fata masinii nu are sens.

Acolo ambele ar trebui puse in spate, unul la 15-20 de metri, unul la 30-50 de metri.
Dar cine sa actualizeze regulile?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Fenrir

Si comoditatea, bat-o vina. Distinsul a oprit departe de balustrada pentru a putea fi deschisa usa pasagerului in loc sa mai inainteze cativa metri si sa se "lipeasca" de margine. Chiar daca par a fi detalii nesemnificative, ele pot preveni accidente pe drumurile expres.

Siciltir

^ băiatul butona, precis updata pe waze "mașină oprita". Dar se putea lipi de balustrada, chiar și împinsă...sa i uram baftă!!!

Goldmund


gruiarew

Am făcut recent peste 1500 km cu platformă după mine. Tot ce pot spune e că la noi semnalizarea e de tot râsul. Să vă explic de ce...

Nu am văzut niciunde limită la 30 sau 40 unde au fost lucrări. Numai la noi vezi mizerii de genul și nu ai, efectiv nu ai cum să le respecți.

Cel mai ok mi s-a părut la austrieci. Acolo fiecare limitare de viteză însemna îngustarea drumului. Și nu cu marcaje, balize sau crengi... parapet continuu de cca 50 - 60 cm de înalt  (ochiometric măsurat). E imposibil să nu observi că ceva "s-a schimbat" la drum. Totul semnalizat din timp. Oricum faptul că "te presează" parapetul de obligă să reduci, chiar dacă nu e semn. Plus aparatul de trimis felicitări pe undeva pe lângă parapet.

Am ajuns la noi și... a trebuit să intru în capitala Banatului... te dai jos la Giarmata, ai niște balize, drum cu denivelări limită la 30. N-ai ce face că te scutură și posibil să lași o roată prin gropi. Am ieșit pe Remetea, erau plin de table cu limită la 30 și drum în lucru deși asfaltul era ca pielea. De ce mama dracului nu se pot da jos când îs gata lucrările? Durează și costă nu? Dar la austrieci nu costă și nici nu durează să monteze kilometri de parapet pentru îngustarea de care am zis. De indicatoare nu mai vorbesc.

Deci dacă pe drum cu două benzi trântești o limitare la 30 s-ar putea să n-o ia nimeni în seamă. Dacă mai și pui giratoriul cu moviloiul, sigur se va sui careva pe el.

Păcat că nu e încă pe maps să vă arăt ce frumos s-a făcut în Moșnița Nouă. Drum nou făcut 2 benzi, ditamai moviloaiele de nu văd nici din dubă dacă vine cineva din sens opus când intru în giratoriu.

Poate veți înțelege acum de ce m-am piersicat pe topicul de A9.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

@Goldmund care sezon al cetii?
Pe aici prin sud ceata avem iarna, indeosebi la inceput si la sfarsit.
Acum, nu exista umiditate in sol pentru asa ceva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist