Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

Oricate masuri de siguranta iei, asa ceva nu poate fi evitat complet. De data asta chiar este vinovat 100% mortul si doar norocul a facut ca masina implicata in accident sa fie una de calitate si sa nu moara nimeni nevinovat.

Cel cu masina care accelereaza puternic si se ia la intrecere cu motociclistii e si el un idiot. Dar pana la urma, in afara depasirii crunte a vitezei, de ce poate fi acuzat? Ca  are o masina care poate accelera la fel ca o motocicleta si ca motociclistul nu reuseste sa-l depaseasca, asa cum era obisnuit cu alte masini? Bine, o vizita la procuror tot ar fi bine sa faca, sa se stabileasca daca nu cumva a fost o cursa - fie si ad hoc. Daca da, atunci ar fi bine sa exista consecinte penale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#7606
In fimare apar 3 (trei) motociclisti.
- Cel care filmeaza si prietenul din fata lui s-au retras - decent si cu mult bun simt - pe banda 1 imediat dupa largirea la 2 benzi pe sens
- Mortul care apare fix la vreo 2-3 metri in spatele masinii de pe banda 2, dar in stanga ei -de fapt rotile lui sunt fix pe marcajul dublu continuu... Poate ca nu a putut sa treaca de masina pe zona cu o singura banda pe sens si s-a enervat...Dar de ce nu a facut ca ceilalti doi motociclisti?!?!...

Singurul vinovat este mortul. NU AI CE CAUTA PE LINIA DUBLA CONTINUA!!

Singura victima este soferita. Eu am vazut imagini necenzurate. Femeia a vazut sub masina ei 2 (doua) jumatati de om... Nu stiu cand isi va revenifemeia aia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

Oare nu se pot preda videouri de tipul asta la cursurile moto?  Acum cativa ani cand am luat carnetul A nu tinea nimic concret vis a vis de siguranta in circulatie; s-a schimbat ceva de atunci? Cand am facut scoala moto in alte locuri ceva gen 2/3 din curs era de condus defensiv si cum sa nu ajungi sub roti. La cati bombardieri sunt pe motocicleta la ce manevre am vazut la motociclisti in jurul meu, si la ce povesti horror am auzit pe 2 roti, chiar cred ca nu ar fi o idee prea rea sa fie vizionari (cenzurate) de accidente mortale o indicatie serioasa pt cei care au chef

cristi5

#7608
Stie cineva mai multe despre evenimentul asta?  Gasim programul undeva? Inteleg ca ne vom putea uita si online.

Camera Deputatilor, "International Conference of Human Behavior in Road Safety". Viziunea Zero va fi un subiect principal...
https://www.agerpres.ro/comunicate/2022/06/02/comunicat-de-presa-comisia-pentru-transporturi-si-infrastructura-a-camerei-deputatilor--928675

Am auzit ca va participa ambasadoarea Suediei, si ca au pus-o in panel cu Titi Aur...

Cristi N

#7609
@mirceaeliade Eu am facut scoala moto tot acu vreo 5 ani la MotoLouis in Bucuresti.

Imi aduc aminte ca ni s-au prezentat (povestit) atat la cursurile de legislatie cat si la cele practice o gramada de situatii care ar putea iesi prost pentru noi ca viitori motociclisti.

De asemenea, au insistat pe purtarea echipamentului si explicatii la ce ajuta si ce limite are. Cel mai bun exemplu practic a fost al patronului care fix in sezonul respectiv isi busise glezna tocmai din lipsa de incaltaminte adecvata.

Ami Moto organizeaza frecvent cursuri de conduita preventiva cu Ovidiu Munteanu de la Brigada Rutiera si multe din ele sunt pe youtube.

Din pacate, toate astea au efect doar la cei care vor sa asculte, cei care se cred zmei nu sunt impresionati.

Later Edit:

QuoteJoi, 16 Iunie, ora 17:30, ne intalnim la un nou curs organizat de Asociatia Moto Incepatori, Politia Rutiera Bucuresti, Scoala Moto AMI si grupul Ride&Ride.
Cursul se va desfasura in spatiul Verde al scolii AMI din Poligonul Moto Electronicii.
100 de locuri disponibile.
Accesul este gratuit.
Atentie! Nu puteti intra cu masina / motocicleta in poligon.
Reprezentantul Politiei Rutiere Bucuresti, Comisar Sef Ovidiu Munteanu impreuna cu Instructorul Moto Diana Fota Porumb vor explica si vor detalia aspectele legale si norme de siguranta pentru conducerea pe drumurile publice a motocicletelor si masinilor.
Poti adresa intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si vei primit lamuriri asupra multor aspecte legale si generale cu privire la conducerea motocicletelor pe drumurile publice.
Te primim si daca intarzii

Sursa: Facebook Event

JohannDB

            Din păcate, în ultima vreme (și) "motoriștii" ( o mare parte) pare că și-au lăsat mințile acasă, la plecare (nu mai vorbesc de "conservari"= cei cu turismele)..... În plină noapte, de la Slatina la Balș, pentru că nu l-am lăsat să depășească, după pofta inimii lui, convoiul format dintr-un trailer cu tramvai pe el (un mizilic de 93 de tone și lung de 39 de metrii), a profitat de un moment de greutate în reacția noastră, implicați în manevre de centrare a trailerului și a țâșnit pe acostamentul opus, ca la revenire să se bage în fața tractorului și să frâneze scurt, în botul acestuia.... Soferul tractorului a fost obligat să "se ridice în picioare" pe frâne !! Dați-vă seama ce a însemnat o frână de urgență cu 93 de tone la un ansamblu cu 11 axe (3 pe tractor + 8 pe trailer) de am desenat pe asfalt și am scos fum din caucuicuri..... Normal că tâmpitul a demarat urgent și dus a fost, pentru a nu fi oprit de echipajul de poliție antemergător !! Și în multe momente, din noapte, când ai unele lucruri de făcut în convoi, nici nu apuci să-i reții numărul de înmatriculare..... Chiar de ai camere video, nu poți vedea prea bine numerele de înmatriculare !!
            Am mai spus-o; și eu "mă dau cu Mobra", dar când plec de acasă nu uit să iau cu mine minimum din simțul de autoconservare... Și așa sunt la "mila altuia" cam 50% din prezența pe șosea, în ciuda tuturor prevederilor mele !!
            Văd grupuri de "motoriști", 6.., 7..., 8, motoare, care așa de "grupați/grupate" sunt încât lățimea benzii e a lor și mai fac și un ușor slalom în lățimea benzii, pentru a descuraja pe oricine să treacă pe lângă ei și a nu permite nici o depășire a altora... Mai apoi când încep să ruleze "ostentativ" te apucă amarul..... Au dureri în "dos" de trafic și de claimul lor la respect și disciplină în trafic..... Să-i vedeți și pe motoriștii din R.Moldova, ce băieți buni sunt (dar la ei, au frică de poliția lor) și la girofare "numai" galbene, fac culoar de trecere, fără comentarii......

alin2pas

Dar un plug nu se poate pune la capul tractor pentru asemenea ,,viteji"?

gruiarew

Asta mă gândeam și eu... dacă-i dai un șut, cum fac "vecinii" din est? Adică frână de urgență la 93 tone poate-ți pleacă încărcătura, mai faci altele. Așa că mai împingi o tonă în plus, tot acolo ești.

N-am înțeles niciodată partea asta cu "lasă că-i arăt eu" la unul de 10 - 100 ori mai mare. Bine și voi aveți multe, foarte multe uscături în ogradă, dar asta e...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#7613
Inteleg ca va fi live pe ceva video stream. Daca gaseste cineva stream-ul va rog sa-l puneti aici

Am auzit o varianta ca intreaga conferinta ar fi o perdea de fum pentru a masca modificarile la codul rutier care avantajeaza soferii smecheri, de ex sa isi primeasca carnetul mai repede sau sa nu-l piarda deloc...

Culmea ironiei este ca inclusiv organizatorul, deputatul Ciprian Serban, e un astfel de sofer :)
Conduce ceva bolid pe Piatra Neamt-Bucuresti si a avut permisul suspendat de mai multe ori.






stangabriel

https://economedia.ro/sosele-putin-mai-sigure-cnair-a-montat-parapete-din-beton-intre-sensurile-de-mers-pe-500-din-cei-607-kilometri-de-drumuri-cu-4-benzi-numarul-persoanelor-decedate-a-scazut-cu-35.html

Compania de Drumuri a montat parapete din beton între sensurile de mers pe aproximativ 500 din cei 607 kilometri de drumuri cu patru benzi din România, iar de anul viitor se va implementa un sistem de protecție la impact și în zona arborilor de pe marginea șoselelor, a anunțat la Parlament directorul Direcției de Siguranță a Circulației și Monitorizare Trafic în CNAIR.

cristi5

Solutia pentru siguranta rutiera este calea ferata :)
Va asteptam pe topicele CF...

https://www.g4media.ro/alexandru-rafila-ministrul-sanatatii-de-ce-atunci-cand-calatorim-in-strainatate-noi-alegem-sa-calatorim-cu-trenul-sau-cu-mijloacele-in-transport-in-comun-si-cand-suntem-in-romania-alegem.html


Alexandru Rafila, ministrul Sănătății: ,,De ce, atunci când călătorim în străinătate, noi alegem să călătorim cu trenul sau cu mijloacele de transport în comun şi când suntem în România alegem mai puţin această variantă? Tocmai pentru că există alte condiţii"

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, consideră că trebuie să existe o politică publică în România care să ofere alternative la traficul rutier, în condiţiile în care ,,suntem campioni la numărul de accidente grave", relatează Agerpres.


Prezent la Conferinţa internaţională ,,Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022", organizată de Subcomisia pentru siguranţă rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, Alexandru Rafila a subliniat că educaţia este cea care generează respect faţă de lege, respectiv faţă de siguranţa rutieră.

,,Comportamentul este cel care influenţează foarte multe activităţi umane, una dintre ele influenţează siguranţa rutieră, pentru că, în mod evident, aşa cum ne raportăm la mai mulţi factori, cum ne raportăm la legislaţia în vigoare, cum o respectăm, şi educaţia, pentru că comportamentul este legat de educaţie, dacă acest lucru generează respect faţă de lege, automat şi comportamentul în cazul prevenirii producerii accidentelor rutiere este cel corect. Dar comportamentul nostru este de foarte multe ori influenţat de alţi factori externi, de siguranţa la locul de muncă, de sănătate, de relaţiile familiale, de consumul de substanţe care sunt interzise. (...) Se întâmplă foarte multe tragedii datorate unor comportamente iresponsabile, care de foarte multe ori sunt influenţate de consumul diferitelor substanţe care influenţează comportamentul", a declarat ministrul Sănătăţii.

Potrivit acestuia, România înregistrează în urma accidentelor rutiere un număr de decese aproape dublu faţă de media înregistrată în Uniunea Europeană şi de aceea este necesară o politică alternativă.

,,Noi suntem campioni la numărul de accidente grave. Numărul de decese este aproape dublu faţă de media înregistrată în Uniunea Europeană. Avem un plan de reducere cu 50% a accidentelor grave şi a deceselor, până în anul 2030. Dar, sigur, una este să ai un plan, şi alta e ca lucrurile să se şi întâmple. Şi trebuie mai multe tipuri de măsuri luate, unele sunt de natură legislativă, altele sunt legate, cred eu, de zona de educaţie, fie că discutăm de educaţia despre sănătate sau educaţia despre viaţă", a spus Alexandru Rafila.

El a arătat, în context, că se poate discuta şi de un comportament responsabil în ceea ce priveşte folosirea resurselor necesare transportului, iar societatea este cea care ar trebui să genereze reguli, să încurajeze transportul în comun, respectiv să existe condiţii decente pentru transportul în comun, astfel încât să fie redus impactul noxelor asupra mediului înconjurător.

,,Cei din generaţia mea mergeau la mare cu trenul, nu era niciun fel de problemă, era obişnuit să mergi la mare cu trenul, să nu mergi cu autoturismul. Majoritatea activităţilor noastre şi cele cotidiene se desfăşurau prin intermediul mijloacelor de transport, dar, pe măsură ce oferta în această zonă a crescut, evident că alternativa utilizării autoturismului a înlocuit mijloacele de transport în comun. De aceea vă spuneam că trebuie să existe o politică publică care să încurajeze şi să ofere alternative, mai degrabă decât să ofere condiţii punitive. Oamenii se adaptează. De ce, atunci când călătorim în străinătate, noi alegem să călătorim cu trenul sau cu mijloacele în transport în comun şi când suntem în România alegem mai puţin această variantă, tocmai pentru că există alte condiţii şi trebuie să fim conştienţi de acest lucru", a subliniat ministrul Rafila.

tom_sawyer

#7616
Dolj: Doi bărbaţi au murit şi alte patru persoane, între care un copil de patru ani, au fost rănite după ce o autoutilitară în care se aflau cetăţeni bulgari s-a izbit de un camion oprit, pe DN 56



Accidentul s-a produs, marţi dimineaţă, în jurul orei 5.40, pe DN 56, în localitatea Basarabi, pe sensul de mers către Calafat.


news.ro


Au lansat recent o licitație pentru proiectarea unei benzi de stocaj. Adică să rămână TIR-urile în continuare în localități.
Am propus o centură, cum s-a făcut la Girugiu drumul din beton:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=12.msg383255#msg383255

tom_sawyer

#7617
20 iunie 2022
Autoturismul cu care călătoreau, un Volkswagen Jetta, a ieșit de pe carosabil, după ce a intrat în coliziune cu o structură din beton.

Incidentul s-a produs duminică, în jurul amiezii, pe DN 2E, la ieșirea din satul Brăiești, spre Gura Humorului.

Șoferul a pierdut controlul mașinii într-o curbă, după care autoturismul a intrat într-un cap de pod. Vehiculul a părăsit partea carosabilă, ajungând într-un șanț.



cronicadefalticeni.ro



4 zile mai tarziu, același loc:

24 iunie 2022
Cinci răniți, un copil în stare de inconștiență, după ce mașina în care se aflau s-a izbit într-un cap de pod la Brăiești – Cornu Luncii

Un grav accident de circulație s-a petrecut în această dimineață, după ora 10.30, pe raza satului Brăiești din comuna Cornu Luncii.
Un autoturism în care se aflau cinci persoane s-a izbit într-un cap de pod.



suceava-smartpress.ro

Trebuie montat un parapet lateral acolo. Si montat astfel încât să devieze un impact cu capul de pod.

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

tom_sawyer

#7619
Pe maps se vede că pe partea opusă e parapet metalic în prelungirea capului de pod. Dacă ar fi fost și aici ar fi evitat un deces (unul din cei 5 răniți din al 2-lea accident a murit).