Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

nu se ia in considerare camera.
Asteptam masinile de politie neinscriptionate, care sa-i sanctioneze si pe cei care se lipesc de tine si pe cei care dau flashuri, dar si pe cei care merg pe banda 2 desi nu au masina in fata (pe oricare dintre benzi)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Apar și astea. Ieri a trecut prin Petroșani un Duster alb neinscripționat cu numere de HD, cu sirenă și lumini roșii - albastre prin caroserie și geamuri. Ar cam fi cazul să se renunțe la pândacii ascunși în posturi fixe (de regulă unde drumul ,,îndeamnă" la viteză și unde dacă e chiar necesar se pot pune camere fixe) și la trecerea ,,rutierilor" la patrulare. Să nu uităm că scopul principal al poliției rutiere nu e să dea cât mai multe amenzi, ci să depisteze și să elimine pericolele și periculoșii din trafic.

JohannDB

                          """Un Duster.... cu sirenă și lumini roșii - albastre prin caroserie și geamuri"""
   O sirenă, pe undeva pe la grila radiatorului, pentru a avea o dispersie exterioară maximă și blițuri roșu albastre în parbriz și luneta spate....
 La ante-penultimul tramvai, pentru Timișoara, și mie mi-a venit un echipaj de "Timiș" la ieșirea din A1, km 494 spre DN 6 , Km 541-100 (540+900) Izvin/Remetea Mare, cu un Logan "anonim", alb, dar care te orbea cu blițurile din parbriz/lunetă roșu-albastre..... De aemenea, sirena sub capotă, într-o poziție care "scotea sunetul" afară, fără piedici sau pierderi prin reflexii de alte componente, care să producă pierdere de "tărie" a sunetului............... Chiar i-am felicitat !!
  P.S. Să vezi ce au polonezii, ca mașini "civile" în trafic... Și "bizonilor" lor, le cam este pielea de găină, că nu știu pe cine au în spate.... Altfel, din câine, slănină nu faci (o vorbă de duh, de ev mediu).....

strainu

#7578
https://observatornews.ro/social/a-inceput-montarea-de-separatoare-pe-drumul-mortii-soseaua-din-romania-cu-zeci-de-cruci-pe-margine-470250.html

QuotePe drumul European 583, ce leagă Roman de Iaşi, una dintre cele mai periculoase şosele din ţară,  a început montarea de parapeţi. Astăzi se lucra exact în dreptul locului în care, la începutul anului, au murit şapte persoane în urma unui cumplit accident rutier. Culmea, în loc să se bucure, şoferii sunt revoltaţi şi spun că separatoarele crează ambuteiaje.

Ma rog, dacă citești, reacțiile sunt mai diverse, dar totuși, am vomat un pic in gură. Chestia asta depășește deja poveștile cu lipsa de educație, de bun simț etc. Pur și simplu pentru unii viața nu e importantă.


Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

vancouver

Gresesti. Reactia oamenilor este absolut justificata. Pentru ca e la mintea cocosului (care e cam prost rau, dar chiar si el intelege chestia asta), ca dreapta stanga se pot adauga 2 metri de asfalt. Si ca doar incompetenta, indolenta si reaua vointa a unor incapabili face ca sa nu se poata pune in practica asta.

De aceea oamenii inca plang dupa un Ceausescu. Nu ca le era bine atunci. Dar ei si-ar dori sa poata cineva sa bata cu pumnul in masa si sa se treaca peste cramponarile stupide ale birocratilor si sa se faca in mama masii treaba.

Dupa cum s-a vazut pe exemplul de pe DN6 Alexandria, adaugarea a 2 metri de asfalt dreapta stanga (acolo chiar 2,5 metri) se poate face si repede, si nebirocratic. Deci este o gainarie imensa ca nu se face pe DN2.

Ori oamenii stiu asta. Stiu ca se pot schimba si legi daca chiar e nevoie, se schimba si noaptea cand unul trebuia sa scape de condamnare, dar nu se schimba cand e vorba de RESPECT fata de oameni.

A pune doar un parapet si atat, a face doar 2+1 si atat, asta e mizeria. Pentru ca sunt limitari fata de situatia actuala. Da, si punand 30 km/h limita pe toate drumurile nationale se vor reduce accidentele. Poate chiar la ZERO. Si de ce nu se face? Nemernicia este ca, in loc sa se faca o IMBUNATATIRE si modernizare, care sa prevada suficient loc pentru depasiri in legalitate si loc pentru parapet median, se fac doar LIMITARI. Asta este enervarea oamenilor si au 100% dreptate.

Deci da, masurile cu parapet, cu 2+1 etc. ajuta, dar sunt o obraznicie, expresia neputintei decidentilor. Ar fi excelente aceste masuri, daca ar fi tranzitorii si s-ar vedea imediat masurile de largire a drumului, dar dupa cum bine stim, la noi si bidoanele ajung sa stea 10-20 de ani ca masura "provizoarie"...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gabim

Sa punem inca un accident din care poate iesi o pozitie API (cc @Ionut): https://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/accident-grav-neamt-soldat-moartea-unui-sofer-surprins-camerele-supraveghere-1_628132365163ec42716fcccf/index.html

QuoteUn accident grav a avut loc pe DN 15 B, în comuna Timişeşti, Neamţ, soldat cu moartea unui şofer (77 de ani), care nu s-a asigurat când a ieşit dintr-o parcare. Accidentul a fost surprins pe camerele de supraveghere din apropiere. Ştiri pe aceeaşi temă Pui de urs, lovit de o maşină pe DN1. Şoferul s-a făcut nevăzut, iar a... Potrivit unei publicaţii locale, şoferul a fost filmat în timp ce făcea mai multe manevre în parcare, iar când a ieşit nu s-a asigurat şi a fost izbit violent de o altă maşină care cirula către Târgu Neamţ. Şoferul care nu s-a asigurat la ieşirea din parcare a rămas încarcerat şi nu a putut fi salvat. După ce pompierii au reuşit să îl scoată au fost începute manevrele de resuscitare, dar fără succes, iar bărbatul de 77 de ani a fost declarat mort. Celălalt şofer implicat în accident (48 de ani) a fost rănit, fiind preluat de un echipaj SAJ şi transportat la CPU Târgu Neamţ. Acesta era constient, dar cu politraumatisme.

Inca o data, mai multi factori au dus la un accident soldat cu un mort si un ranit:
* Sofer incercand sa iasa cu viraj la stanga pe drum principal (conflict in trafic)
* Sofer mergand (se pare) mult peste viteza legala pe zisul drum principal
* Infrastructura care favorizeaza accidentele: DN cu mult prea multe intrari/iesiri necontrolate, lipsa separator median

Referitor la ultimul punct, nu stiu daca n-ar fi nimerita o pozitie API care sa atraga atentia asupra multitudinii de intrari/iesiri de pe DN-uri intens circulate; sunt o multitudine de pensiuni/restaurante/carciumi/etc fix la margine de DN, destule situate in curbe, unde un asemenea accident se poate intampla oricand. Solutii ar putea fi: parapet median in zona acestora pentru a preintampina iesiri cu viraj stanga, masuri pentru reducerea vitezei (nu, nu doar o simpla limitare), oprirea din a mai permite acces direct in DN de oriunde
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

vancouver

Pai si daca pui parapet median in dreptul iesirilor, blocand virajul la stanga, cel care totusi vrea sa mearga spre stanga cum o sa procedeze? O sa faca o "românească" unde se termina parapetul sau cum? Riscam sa cream situatii si mai periculoase. Poate doar in unele cazuri punctuale, unde exista posibilitate civilizata de intoarecere in apropiere.

In cazul de mai sus viteza celui care vine pe drumul principal pare cu totul si cu totul iesita din normal. Omul nostru de 77 de ani (mort intre timp) s-a uitat in stanga si i s-a parut ca e departe, s-a uitat in dreapta, nimic, si a intrat. Fara sa se uite inca o data in stanga. Gresit evident, ca o singura privire nu e suficienta pentru asigurare, trebuie de doua ori, pentru a putea aprecia si viteza cu care se apropie cineva. Deci clar a gresit si s-a asigurat insuficient (cei care spun ca nu s-a asigurat deloc, gresesc. Se vede clar ca a oprit si s-a uitat).

Principalul vinovat este insa cel care vine pe drumul pricipal, care eu asa "la ochi" zic ca avea 150 sau peste. Si clar nu a avut timp sa apese pe frana, a avut sub o secunda timp sa-si dea seama ca ala se baga, insuficient pentru ca creierul sa dea comanda piciorului sa se mute pe frana si sa apese, si frana sa inceapa efectiv sa actioneze.

In Franta si Germania, in dreptul oricarui loc in care este permis / posibil un viraj la stanga este 70 km/h. Si o zona predilecta de amplasat radare fixe sau mobile.

De altfel eu de mult pledez aici pentru a ne concentra eforturile de reducere a accidentelor pe DN-uri pe 3 paliere importante:
- intersectii (intra si cazul de fata) (intra si cele cu CF)
- curbe
- pietoni in localitati prin care trec DN-uri

La intersectii masurile sunt:
- 70 km/h
- banda suplimentara pentru viraj la stanga, atat pe iesire, cat si pe intrare
- denivelare (pasaj de-a lungul drumului principal)
- desfiintarea unor viraje la stanga si obligarea sa se circule la dreapta (cu parapeti de beton), daca la o distanta rezonabila exista o posibilitate de intoarcere sigura (U-turn -> poate fi si in camp, sens giratoriu -> niciodata amplasat pe zone de 100km/h, cum s-a facut de ex. la Caransebes, la intersectia cu centura. Sensurile giratorii trebuie sa fie IN LOCALITATE, pe limitare de 50 km/h, altfel sunt si ele extrem de periculoase)
- semaforizare in corelare cu o limitare la 70 km/h si alte masuri de a face semaforul vizibil de la distanta, chiar si pe ceata / noaptea / ploaie etc (panouri luminoase de avertizare, benzi rezonatoare, iluminarea puternica a zonei, in contrast cu restul drumului in afara localitatii, care trebuie sa NU fie luminat)
- amplasare repetata de radare fixe si mobile in astfel de puncte

Legat de semaforizare, in Romania exista o lege stupida, care interzice semafoare pe DN-uri. In Franta, Germania, Austria exista la greu, chiar si in Ungaria. Aceasta lege trebuie urgent schimbata. Semafoarele sunt cele care ajuta cel mai mult in intersectiile aglomerate, daca nu sunt bani sau nu e loc de pasaj denivelat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

PS. M-am uitat de mai multe ori la video. Cred ca vitezomanul tocmai facuse o depasire, ca atare era pe contrasens cand cel cu masina alba s-a asigurat. Ca atare e posibil sa nu-l fi luat in calcul, nu si-a dat seama ca este in depasire, a crezut ca e o masina pe contrasens.

Ca atare ce trebuie facut URGENT in acest punct: limita 70 km/h si INTERZISA DEPASIREA in ambele sensuri pe 300m dreapta stanga de "parcare". Plus identificate toate situatiile asemanatoare si facut la fel. E vorba doar de niste indicatoare rutiere si eventual o dunga pe asfalt.

Stiu ca un bizon poate sa ignore interdictia de depasire, dar totusi este un semnal important.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Sorinus

Eu cred ca semafoarele s-ar preta foarte bine pe DNCB sau DN-uri apropiate de orasele mari, unde e si traficul mare pe drumul principal, dar si pe cele secundare.

Ar fi minunat daca ar avea senzor la drumul secundar, care sa puna verde doar cand chiar e o masina.

Prima candidata ar fi intersectia DNCB cu Splaiul Unirii.

punktnet

Cand toate tarile cu apa calda au intersectii denivelate fara conflicte de trafic, tu pui semafor?
La splai o sa ai cozi de zeci de km pe toate sensurile din cauza unui semafor.
Just kidding.

b1

@vancouver, mai există și această variantă, pentru câmp gol și fără restricții de viteză și depășire, cu benzi pentru accelerare și decelerare: Google Maps.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

survola

Până una-alta, mortul e vinovat: nu s-a asigurat la ieșirea din parcare.

alin2pas

Dacă punem problema că vinovat e mortul și ne uităm și la vârsta lui, ar trebui să ne gândim și la modul în care se realizează controlul medical și cât de des. Din 10 în 10 ani pentru vârstă de peste 65-70 de ani e mult prea mult.

dr4qul4

stie cineva unde a fost exact? Inteleg ca pe DN15B. Banuiesc ca pe langa podul peste Moldova, unde drumul este drept si vizibilitatea este foarte buna.
Nu stiu insa daca este in localitate sau nu.
Vinovatul principal este fara indoiala "mortul". Intr-un fel zic bine ca nu a iesit in fata unui microbuz plin.

Vinovat este si cel care mergea cu viteza. Dar depinde si ce limita era acolo. Estimez ca el mergea cu 110-130 km/h. Poate parea mai tare, dar nu avem de unde stii. camera aia nu poate arata viteza aproximativa (este prost pusa si are fps scazut).
Conteaza insa daca avea 30 sau 80kmh peste limita de acolo....

Si inca ceva, cel cu golful nu avea nici o sansa chiar daca suv-ul mergea cu 30kmh mai incet. L-a lovit exact unde nu avea nici o sansa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gabim

Eu unul consider ca vina principala o reprezinta infrastructura si mania de a permite oricui si oricum sa-si faca o casa/butic in extraurban cu acces direct in DN, practica asta ar trebui sa inceteze. @vancouver are dreptate ca solutia este limitare la intersectii, problema este ca fiecare magazin/restaurant/pensiune pe marginea DN este o intersectie.

Nu pot sa uploadez imagini momentan, dar pe cateva sute de metri pe DN15B am numarat 5-6 asemenea intrari de pe proprietati lateral (OK, una e un schit, nu stiu daca se pune) direct in DN.

Eu personal nu am vazut nicio parcare pe DN15B, deci nu cred ca masina respectiva iesea dintr-o parcare (nici nu stiu cate parcari supravegheate video sunt prin Romania, mai ales pe DN secundare). E posibil ca accidentul sa se fi produs aici: https://goo.gl/maps/Yi3XnH6YJMQydpLx7 , dar poate fi la oricare alta asemenea iesire
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.