Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Sincer nu știu dacă e de râs, TibiV. Unii zboară în spatiu și noi nu știm / putem merge pe drum fără să ne fie spaimă că ăsta e ultimul. Chiar nu se poate îndrepta / modifica respectiva curbă astfel încât să nu fie divinitatea ultima soluție? Parcă au mai sfințit prin Oltenia nu știu ce țevi sparte. Rușine CNAIR și tuturor celor implicați.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

MarianD

DE FIECARE DATA cand ma urc la volan, asta imi vine in minte:

https://www.mediafax.ro/social/suceava-trei-morti-dupa-ce-un-cal-a-intrat-in-fata-unui-microbuz-video-4620998

Tot din zona:

https://suceavanews.ro/179970/eveniment/accident-la-intrarea-in-vama-soferul-unui-autocar-a-murit/

Nu implica viteza ca factor determinant, starea drumului, nimic. Decat legislatia proasta sau NEAPLICATA care lasa (inchide ochii) la utilizarea aceeasi cai de circulatie ORICARUI atelaj, oricarei forme de deplasare umana / animala, (sunt multe locuri unde trotuarul lipseste), oricarei forme de vehicul tras / impins / autopropulsat.

Eu am mai spus:

As INTERZICE Politiei Rutiere timp de 1 an sa mai dea amenzi pentru viteza: sa se ocupe de celelalte forme de incalcare a legislatiei rutiere.

Sumar: toti bombardierii isi aprind farurile de ceata imediat ce patrund pe teritoriul mioritic, aplicarea legii, altadata! (ca exemplu)

nivius

Habar nu am unde sa pun asta, dar cred ca aici se incadreaza cel mai bine:

Un giratoriu in Sibiu
Si din alt unghi

Cum poti sa dai aviz pentru asa ceva?

yetiman

Si mai grav:
Cel putin jumatate din masini nici nu respecta sensul giratoriu (asa stupid cum e) si intra, practic, pe contrasens...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


JohannDB

#7565
      Și încă una, la Holcim Plant Câmpulung Muscel, pe DN 73....

https://www.google.com/maps/@45.2953182,25.1112092,432m/data=!3m1!1e3




Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

Ăla din Sibiu e cumva la ieșirea spre Cisnădie / Arhitecților? Grav e că nu văd nici un fel de semne acolo. Dacă e un rotogol în drum nu înseamnă neapărat că e giratoriu. Poate să fie ca în cazul de față, o ... mizerie.


Ăla de pe DN73 nu știu ce e... M-am plimbat cu google maps, giratoriu sigur nu e...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

zeckesan

@gruiarew da, acolo e

Ar mai fi și ăsta de la Militari Shopping Center, dar măcar e în parcare


gruiarew

Mai bagă o fisă, poate acum le iese. Îs curios cum și-a dat acordul Poliția pentru mizeria asta... Bine și oamenii îs bezmetici dar n-ai cum să dai în trafic ceva așa de "bine" semnalizat.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

exista si unul in Buzau (de fapt cred ca e primul ca e de prin 2010), dar acum arata OK.
Din sens opus trebuie sa fii atent la cedeaza pentru ca nu e intuitiv, insa per ansamblu este facut cum trebuie.
Sau mai bine zis, refacut, pentru ca initial (daca pentur ca au trecut multi ani) tin minte ca m-a surprins.

Cel din Timisoara (sau imprejurimi) nu cred ca e sens giratoriu. Marcajele de pe jos arata altceva si nici semn de giratoriu nu exista.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

     Am totuși O MARE  Î N T R E B A R E .... Oare s-a creat un vaccin cu arn-m "giratoriu" anti intersecții-normale, de nu mai gândește nimeni, niște intersecții, normale, generoase ca spații, bine marcate, cu fluxurile bine gândite/organizate/orientate/semnalizate/semaforizate, cu benzi direcționale și edificăm pentru eternitate o grămadă de "vârtelnițe" cu conuri pentru îngropat bani și materiale, prin care învârtitori, 80 %  din învârtiții pe acolo, n-au habar cum să circule și unde polițiștii se bat cap=în-cap la constatările de vinovăție la o șifonare ??
    Ce este și mai grav, văd că cu o râvnă demnă de cauze mult mai nobile facem girații  pe DN, DEx-uri și ridicăm parapeți în/la ele de e musai să navighezi pe naționalele și rapidele noastre (în născare, acum) numai cu turismul sau până la 7,5 tone... Restul, de transporturi, care susțin o economie (duc și aduc ceea ce se mai fabrică pe aici), de transporturi care tranzitează ținutul mioritic (că nu suntem singuri pe lume și deocamdată, ÎNCĂ, nu poate fi ocolită țara asta - dar deja mulți preferă să alimenteze până-n granițele noastre), transporturi care aduc BANI prin (încă) vignietă, autorizații, studii de traseu la peste 60 de tone greutate/MTMA, peste 40 tone oricum îți trebuie autorizație (că dehh, trebuie să facă bani unii... și de aia avem țara ruptă în bucăți la zonele de legătură cu poduri reablitate dar limitate la 40, sau, ce mărinimie, 60 de tone, ca să nu se mai strice, podurile...), plan de transport la peste 80 de tone !! Și mai băgăm și parapeți de beton de 1,00 m înălțime  pe centuri ca să separăm sensurile și nu mai avem lățimi pentru trecere (dacă nu poți lifta trailerul la 1,10m ești terminat, că nu treci cu lateralul peste minunații parapeți (vezi recenta idioțenie la Buzău, de la capătul spre Mărăcineni a podului de la Ursus-Buzău, sau de la intrarea în Balș unde de nu te salți la peste 75 cm esti "pa", sau de aiurea, unde e la fel).....
     Cu turismul, e frumos, dar nici atunci nu-i prea comic, când îți sare peste parapet direct în "vitrină" (parbriz) un câine speriat, de pe celălalt sens, care de data asta e neapărat de talie mai mare și în extermis saltă pârleazul, că-i permite fizicul și-l împinge frica și disperarea, pe capota ta, sau ți-l proiectează o mașină de pe sensul contrar ce l-a luat în bot! Ei, sunt aspecte minore, total  neconcludente, neesențiale, neimportante !!

alin2pas

O explicație care am auzit-o pentru înlocuirea unei intersecții semaforizate cu un giratoriu meschin cu insuliță cât lățimea unei benzi (dar care reducea lățimea drumului în zona giratoriului de la 2+2 la 1,5+1,5, că trotuarele nu au fost modificate) a fost că s-a defectat instalația semaforului și nu avea primăria bani să o repare.
Problema ar fi alta. În armata efectuată pe timpul lui Ceaușescu la companie de drumuri și poduri, plutonierul ne explica elementele componente ale drumului și faptul că la realizarea curbelor și a intersecțiilor trebuie ținut cont de dimensiunile celui mai mare vehicul care trebuie să treacă pe acolo, de aceea în aceste zone drumul trebuie să fie mai larg, că ,,mașina nu poate să se îndoaie ca șarpele când să ia curbă". Pe cât de pare, proiectanții multor asemenea intersecții (și drumuri prin localități, în general) nu au auzit de aceste lucruri. Pe cât se pare, nici șefii serviciilor rutiere care trebuie să avizeze aceste proiecte nu au auzit de așa ceva.

Sorinus

Vreau sa ma plang! Ce ne facem cu 'talegating-ul' pe autustrazi mai ales. Cumva e titlu de mandrie la noi, atitudinea e 'move bitch, get out the way'. Aseara, pe A2, desi nu era aglomerat, la un moment dat a trebuit sa depasesc 3 tiruri, dar veneau si niste masini tare pe banda 2. Am stat cuminte, desi aveam 120, si doua masini au trecut, moment in care am depasit doua tir-uri. A treia masina, care era mai in spate, deci nu l-am pus in pericol sau ceva, s-a lipit de mine. Si cand zic lipit, avea juma de metru. S-au mai lipit si altii, dar asta a fost cel mai intim.

Mi-a fost efectiv frica (si conduc de 20 ani pe A2), aveam 120 si tir in dreapta. Stiu ca se pedepseste atitudinea asta mai nou, dar cum poti demonstra? Camera pe spate e acceptata?

Sunt chiar pissed, adica, flash-urile sunt doar enervante, atata timp cat pastreaza o distanta safe. Mi se pare absurda si pretentia ca tu sa stai cu 80 in spatele unui tir, ca vin ei cu 140+ ,  cand pentru scurt timp puteti circula amandoi cu 120.

gruiarew

Am văzut și eu mizeria asta, cel mai safe e te bagi în depășire când b2 e goală cât vezi. Dacă tot erai în spatele tir-ului. Pe mine mă deranjează mai mult modul cum se depășește și mai ales revenirea pe bandă. Circul cam cu 110, are motorul un sunet enervant peste 2500 ture. Cum stau lipit de linia ce desparte banda de urgență de cele mai multe ori sunt depășit fără a schimba complet banda și la revenire efectiv se suie peste mine. Deși au o banda liberă în stânga mea, o bucată bună din mașina lor e cu mine pe bandă și revenirea se face foarte din scurt (de cele mai multe ori trebuie să pișc frăna, altfel am impresia că-l agăț pe grăbit). N-am înțeles niciodată de ce ai depăși pe autostradă în același fel în care o faci în oraș la 30-40 km/h.

De reclamat cuiva, nu știu dacă te bagă în seamă mai ales dacă ai cameră cu unghi larg, care depărtează și distorsionează destul de mult imaginea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis