Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

@TibiV
Depășire periculoasă zice presa locală, eu care circul zilnic pe DN1C aș zice doar rutină.

Marius

As zice ca e o consecinta a circulatiei pe acostament. Cei din sens opus se baga vazand ca au cat de cat liber. Daca era un TIR in locul celui cu Opel Astra si ar fi circulat corect pe banda, nu cred ca ala micu ar fi depasit autobuzul.

Generalizez aici, nu ma refer strict la situatia din video anterior.

adiarc

#7532
"La ieșirea de pe autostrada A4, în zona unui sens giratoriu, șoferul nu a mai controlat autoturismul și a intrat cu viteză, în balustrada metalică de protecție a drumului. Impactul a activat sistemul eCall al mașinii, de apelare automată a numărului de urgență 112, şi în dispecerat au ajuns date precise despre locul accidentului și starea mașinii avariate."

Sursa
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

De data asta a ținut parapetul. Că altfel iar ii adunau de prin groapă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vasile.silion

#7534
Titi Aur:"Aici aș vrea să subliniez un lucru foarte important. Știu că foarte mulți dau vina pe lipsa drumurilor, a autostrăzilor, pentru astfel de tragedii. Trebui să știți că în România, numărul de morți pe kilometrul de autostradă este mai mare decât numărul de morți pe kilometrul de drum național. Și este de departe cel mai mare număr de morți și de răniți pe kilometru de autostradă din toată Europa. Suntem "campionii campionilor".

https://ziare.com/accidente-grave-romania/amenzi-mari-ineficiente-reducere-accidente-romania-titi-aur-1731508
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

adiarc

^ nu stiu pe ce baza sunt facute aceste declaratii,dar pe sectorul pe care circul eu frecvent..A1( Sibiu-Deva ),plus A10( Sebes-Cluj),de f.mult timp nu am mai auzit de accidente mortale....in schimb cand mergem pe DN...aproape saptamanal..

pe de alta parte,sâmburele de adevar este ca politia rutiera este aproape integral absenta si nu face deloc educatie rutiera cand e prezenta ( radar pe marcaj hasurat si sarit in fata unei masini la +130)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Vorbește ca să se afle în treabă. TOATE declarațiile lui Aur sunt făcute în interes personal, să scoată în evidență cât de important este rolul șoferului pentru care el are soluția: școala lui.

dr4qul4

Poate ar trebui sa iesiti cu o pozitie fata de ineptia asta.
Nu poti face statistici dupa cum ai tu chef. Da, daca aduni toti km dn-urilor secundare, probabil vei scadea numarul de morti ca pe acolo nu exista trafic.

Ar trebui facuta o comparatie DN6 vs A2, DN2 vs Centura Bacau, sau A1 vs portiunile nedublate din DN7.
Mai exista si varianta de a compara strict DN-urile cu 1 singura cifra fata de autostrazi. Dar la fel ar trebui luate in calcul doar portiunile nedublate de A ale DN-urilor respective, pentru ca pe portiunile dublate traficul s-a eliberat si comparatia nu-si mai are rostul.

Si la final, intrebat titisor cu cine a facut matematica si statistica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Să știi că m-am săturat ca la fiecare declarație publică făcută să bage reclamă mascată la școala lui. Tot respectul pentru trecutul său sportiv și pentru succesul în antreprenoriat. Știu că nu e ușor să obții succesul, aparent pe forțe proprii. Cu toate astea, ar trebui să o lase mai moale cu inepțiile, fracturile de logică și cu înțepăturile gratuite la adresa noastră și a tuturor celor care comunică public despre importanța crucială a infrastructurii în cauzele accidentelor rutiere.

^ Poate vede. Poate e de ajuns. Să-i transmită cineva. Cam rămân fără răbdare.

TVlad

#7539
Ma bucur ca mai sint si altii in aceeasi tabara cu mine. De cite ori se intimpla cite un accident mai urit, hop si maestrul Titi Aur sa-si dea cu presupusul si sa isi mai faca putina reclama, ba chiar sa sugereze - tot mai impertinent - ca ar fi bine ca statul sa ii oblige pe soferi sa mai faca din cind in cind niste cursuri de condus preventiv. Eventual chiar la scoala lui.

Este mai mult decit josnic sa profite de o tragedie sa isi umple buzunarele.

Nu ar fi prima data cind firme private incearca sa isi faca rost de clienti cu forta statului - vezi firmele de asigurari, de exemplu.

Americanii privesc cu admiratie disciplina soferilor europeni. In America permisul se obtine foarte usor si ieftin, fara prea multa scoala sau examene si din aceasta cauza pregatirea soferilor americani e in general precara, zic eu, mai proasta decit a noastra, a romanilor. Cu toate astea, statisticile ne sint defavorabile. De ce oare...? :)

alin2pas

Anul trecut am văzut pe net o statistică a accidentelor rutiere din SUA și în multe state depășeau România ca număr de accidente raportat la numărul de locuitori, deși (din câte am putut să-mi dau seama în două luni) în SUA se circulă mult mai civilizat și mai relaxat decât la noi, iar pentru această ,,civilizație" un rol important îl au prezența poliției în trafic și sistemul de majorare al asigurărilor auto când se primesc amenzi. Când pentru o amendă de 50 de dolari îți crește asigurarea cu 200-300 de dolari pe an până la 4 ani (din câte am înțeles), brusc devii mai civilizat dintr-o dată.
Pe altă parte, are dreptate și dl. Aur, că o mai bună pregătire a șoferilor ar reduce numărul de accidente, dar nu trebuie să uităm că drumurile publice sunt pentru șoferi normali, fără abilități deosebite și nu doar pentru piloți de curse. O mai mare prezență a poliției rutiere în trafic ar ajuta, dar nu să stea la pândă pentru a-și face planul la amenzi, ci să circule pentru a depista ,,bizonii" care pun în pericol pe ceilalți participanți la trafic.
Cât despre infrastructură, separarea traficului pietonal de cel auto și mai ales de cel auto de tranzit ar ajuta cel mai mult la reducerea numărului de accidente (prin centuri ocolitoare, scoaterea traficului de tranzit din localități peste tot unde e posibil). Întreținerea drumurilor are un rol important (starea carosabilului, indicatoare, marcaje), iar construcția de drumuri rapide ajută la parcurgerea de distanțe lungi cu minim de oboseală și stres.
Reducerea numărului de accidente se poate face doar cu măsuri în mai multe planuri, dar Titi Aur pune accentul doar pe partea care-l interesează.

JohannDB

          """ Este mai mult decit josnic sa profite de o tragedie sa isi umple buzunarele. """  Poate fi "super-josnic", în ciuda a tot și toate, dacă în final umple buzunarele; și de ce nu "cu ajutorul statului"...!!!!!
          """ Nu ar fi prima data cind firme private incearca sa isi faca rost de clienti cu forta statului - vezi firmele de asigurari, de exemplu. """ (și nu numai, ca-n cazul discutat).... Aici s-ar putea spune că "interesul poartă fesul", mai ales "poleit cu autoritate"....
          """ Să știi că m-am săturat ca la fiecare declarație publică făcută să bage reclamă mascată la școala lui """ - din păcate cam "prea adevărat" !! Și apare o întrebare, pe undeva, minimum legitimă....., tu, cel care faci acest curs, cu ce ești apărat, când dai de un "bombardier sadea", ce n-are nici mamă, nici tată și are senzația dumnezeirii pe șosea și-a posesiunii/proprietății supreme a minusculei porțiuni de asfalt pe care rulezi, la momentul nepotrivit și la locul nepotrivit... Retoric, întrebând !!!
     Cu părere de rău, nu știu de ce nu-l iau "în serios" !! Din păcate, asta este !!! Și convingerea mea se bazează pe ceea ce văd la fiecare kilometru bătut pe drumurile noastre, unde vezi personaje care CHIAR nu au ce căuta pe drumuri și care nici nu știu ce caută în propria lor viață: dacă- întrebi, ridică din umeri !!
     Din păcate , asta-i vița !! :lol:  :lol:  :lol:

gruiarew

Banul nu are miros, gust, morală și mai ce vreți voi. Cam peste tot orice se întâmplă se găsesc câte unii de-o ciupeală. Citiți știrile numai.

Cât despre ieșiri publice să combați nu-știu-ce-a-zis-X... mai bine nu. Că se tot discută și se rostogolește subiectul.

JohannDB fără nici un fel de curs dacă ai puțină minte și nu te grăbești de parcă ăla ar fi ultimul minut din viață ar trebui să fii ok. Îi văd și eu zilnic cum se fâțâie în spatele meu și nu știe pe unde să sară peste mine când merg cu 55-60 prin sate. Cum se bagă pe lângă TIR-uri sau trenulețe rutiere când ăla ia mai larg curba ca să nu muște din bordură. Cum se bagă orbește în intersecție pentru că are verde, deși e blocată șamd. Dacă nu ești în cursa aia infernală spre... dracu știe ce... îi vezi. Și îți vine tot mai mult să muți ranga aia din spate în cabină și apoi s-o îndoi de spatele unuia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Road safety in the EU: fatalities in 2021 remain well below pre-pandemic level

Today the European Commission published preliminary figures on road fatalities for 2021. An estimated 19 800 people were killed in road crashes last year. This was an increase of 1 000 deaths (+5%) on 2020, but still represents almost 3 000 (-13%) fewer fatalities compared to the pre-pandemic period in 2019. The overall target is to halve the number of deaths by 2030. EU-wide, the last decade saw a fall of 36%.

The overall ranking (the ranking excludes countries with fewer than 100 fatalities per year) of countries' fatality rates has not changed significantly with the safest roads being found in Sweden (18 deaths per one million inhabitants) while Romania (93/million) reported the highest rate in 2021. The EU average was 44 road deaths per million inhabitants.

Based on preliminary figures, nine Member States (Denmark, Germany, Ireland, Cyprus, Lithuania, Malta, Poland, Portugal and Sweden) registered their lowest ever number of road fatalities in 2021.

Overall, 52% of road traffic fatalities occurred on rural roads, versus 40% in urban areas and 8% on motorways. Car occupants (drivers and passengers) accounted for 43% of all road deaths while pedestrians made up 20%, users of powered-two-wheelers (motorbikes and mopeds) 18% and cyclists 10% of total fatalities.

https://transport.ec.europa.eu/news/preliminary-2021-eu-road-safety-statistics-2022-03-28_en







Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

93! We are the champions, no time for losers 'cause we are the champions!!!