Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

    Exact..... așa cum se vede în imagini ; și de aceea întrebam de podul de la "Mircești", DN28 km 7 peste Siret, că sunt de toată groaza pantele dinaintea Iaș-ului pe DN 24..... Ajutorul de șofer, cel cu telecomanda, este în a doua mașină de însoțire, cu legătură radio permanentă cu cel de pe "tractor"..... De aceea-mi plac la nebunie și tâmpitele giratorii.....

Mai jos la Tecuci, la neterminata centură..., dar avem un frumos giratoriu; dacă acel con central era cu 1m mai mic în diametru, era perfect...... Așa ??   :lolz:


Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#7396
            Suntem încă (puțin OF TOP), dar măcar să vadă și cei ce aruncă o privire fugară sau plictisită, că cu anumite lucruri pe drum CHIAR NU SE POTE GLUMI..... Face parte tot din siguranță !! Când ajungi așa ceva din urmă, ca neavenit vei spune: "vax un autobuz pe remorcă" și te apuci "bărbătește" să-i presezi cu intenții de depășire pe cei de la însoțire. Ăștia, ori te lasă să treci, numai la momente anume când fața o ai SIGUR LIBERĂ, ori îți taie orice intenție de depășire.... Când zici că-l păcălești pe cel din spate și te avânți pe acostamentul opus și treci de el, dai de-un trailer care "nu se mai termină" și care merge și el cu 70km/h; mai pune și întuneric, mai pune și un pic de spuză de apă aruncată de roți și ai condițiile perfecte pentru a te pierde cu firea... Când "viteazul" ajunge în față și vede albastru-roșu, i se "taie genunchi" și prima mare tâmpenie este să se bage în spatele primului însoțitor în fața tractorului; spre necazul multora, la astfel de depășiri nepermise/nedictate de nimeni din convoi, vitejii sau trezit opriți de polițiști și lăsați pietoni....
                Tramvaiul  pentru Timișoara...
                Aici, s-a ieșit din A1, în DN6 și e ultima preluare până la parcarea de noapte; se va intra-n oraș în noaptea următoare.....


                La Remetea Mare, ultimele detalii și amănunte cu Polițiștii Rutieri, înainte pe pornirea spre oraș, la locul descărcării, punerii pe șine.....


                Timișoara, piața Badea Cârțan........


                În timpul coborârii, agățat de troliul cabestan.....

Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

#7397
Da, misto trailerul... Presupun ca este al fabricii constructoare, ca este dedicat pentru transport material rulant...
Interesant ce traseu a avut prin Bulgaristan... Cel mai probabil prin pasul "na republika" ca prin pasul "shipka" este prea virajat...

alin2pas

Ar trebui ca la nivel național să avem stabilite niște rute pe care să se poată deplasa astfel de transporturi agabaritice, iar pe aceste rute să fie interzisă executarea de structuri care să reducă gabaritul sau posibilitățile de trecere, precum acel giratoriu de la Tecuci. Să știi că traseul X permite deplasarea unui trailer cu lungime de (să zicem) 5 metri, lățime 5 metri, înălțime 5,5 metri fără să te trezești cu surprize, că o primărie (sau CNAIR) au făcut un giratoriu care încurcă treburile.

vancouver

Pe DN sunt interzise curbe cu raza mai mica de un anumit nivel. Serpentine care permit numai 30-40 km SUNT INTERZISE in campie, numai acolo unde relieful o cere pot fi amplasate.

Un sens giratoriu pe un DN este ca o serpentina. Raza de viraj este sub orice critica. O imensa bataie de joc.

Din punctul meu de vedere amplasarea de sensuri giratorii pe DN-uri incalca legea - cei care au acceptat asa ceva trebuie cercetati penal si condamnati macar la ceva amenda penala. Iar in caz de accident sa plateasca si pagubele materiale rezultate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

https://observatornews.ro/eveniment/momentul-cand-o-tanara-de-19-ani-care-isi-da-examenul-auto-face-accident-suprins-de-camere-a-bagat-politistul-si-martora-in-spital-in-stare-grava-452884.html?fbclid=IwAR2OF-V-hO8UASnXNNYBHOYjInHZZqKKBM-6Fy-4sEUosTcGG6-qm6PqLiY
Quoteîn timpul examenului, .... ar fi efectuat viraj la stânga moment în care a lovit un alt auto ce se deplasa pe sensul opus de mers.

În urma evenimentului a rezultat vătămarea corporală a două persoane, respectiv a polițistului examinator, în vârstă de 33 de ani și a martorei ce se afla pe bancheta din spate....În urma impactului, polițistul a ajuns la spital cu comoție cerebrală.....

In Braila
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

JohannDB

          ÎN BRĂILA...... priveam, ieri, imagini statice/fotografii de la acest eveniment și curiozitatea m-a pus să caut pe "hartya lui Gogu" imagini de la nivel de stradă.....  Am găsit locul cu pricina ca fiind o intersecție în cruce, str. Griviței fiind "aproape" rectilinie (la nivel de hartă) fiind ușor frântă (câteva grade), fără a împiedica cu ceva vederea în lungimea străzii, către stânga dinspre nord-est spre sud-vest, sensul de mers al mașinii de școală !! Și tot din imaginile "de stradă" nu am putut găsi vreo semnalizare cu indicatoare a vreunei "străzi cu prioritate", situație în care avem o intersecție în cruce a două străzi de și o "amărâtă" prioritate de dreapta.
         Pe sensul de mers al mașinii de școală, după spălătoria auto dinainte de interscția buclucașă, al treilea stâlp (înainte de intersecție) nu are nicio semnalizare. Al doilea stâlp în sensul mașinii de școală, până-n intersecție, are un indicator "Stație de transport public" și primul stâlp aflat la colțul dreapta al intersecției are un indicator "Trecere de pietoni".
         Pe str.Griviței din sensul opus mașinii de școală, pe al treilea stâlp este o/un "Atenție! Trecere de pietoni", pe stâlpul al doilea este o placă de "stație de transport în comun" și pe primul stâlp este o placă albastră "Trecere de pietoni"...
          Str. Apollo are pe ramura din dreapta sensului de mers a mașinii de școală un semn "cedează trecerea" pentru intrare în Griviței, iar pe ramura din stânga a str. Apollo pentru intrare în Griviței este un "stop la intersecție".
          "Examinatorul" va avea ceva probleme; din imagini "fătuca" parcă avea "blincăre" roșu-albastre-n parbriz, de s-a așa avântat în viraj........

      Cu roșu e traseul mașinii de școală; cu verde mașina cealaltă......

Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Viteza de impact nu a fost extrem de mare, dar tare mă tem că pasagerii din mașina de școală (instructorul și celălalt examinat) nu aveau centura pusă, de au ajuns să sufere comoții cerebrale.

Dan_s

Cu siguranta nu aveau centurile puse, deoarece politistii au "scutire" de la purtatul centurii cand sunt in misiune. ;) :lol:  Iar pasagerii de pe bancheta din spate in RO nici "nu stiu" de existenta centurii. O:-)

danutzu_1069

Cine-i vinovatul? Pai, politistul examinator! Ptr ca are la dispozitie un set de pedale cu care poate, de fapt, TREBUIE sa execute manevre de urgenta cand situatia o cere ... (franare, accelerare, etc)
O sa zica lumea ca era cu nasu, in hartii... Nu, nu are voie, mai ales in apropierea trecerilor de pietoni si a intersectiilor, mai ales ca a dat indicatia de "viraj la stanga la urmatoarea intersectie"

JohannDB

#7405
      @ danutzu_1069       Nu știu ce să zic la afirmația ta ; chiar cunoști amănuntele condițiilor tehnice pentru "mașinile de școală" atât la "B", cât și la "C" și "C+E" ????????????? (pun multe semne de întrebare cu toate că aici la mai mult de două semne apare un mutulică de zâmbăreț-întrebător și sensul interogației maximale se pierde în anonim - poate chestia cu mai mult de două semne ar trebui eliminată, ca omul să poată pune 10 semne, ca gravitatea sau importanța a problemei  "să poată sării în ochi" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (același lucru cu "exclamația").......
            MAȘINILE DE ȘCOALĂ, turisme cât și camioane au  dubla comandă compusă din, AMBREIAJ (pedala stângă, pe "pedalier/podea") și FRÂNĂ (pedala dreaptă de pe pedalier) nicidecum accelerație, dar au imediat  acces la frâna de mână  !!!!!   
               În rest, "idioata/idiotul" de la volan, care prin propriile-i grații poate surprinde ................"examinatorul"............. :hm:

gabim

Dincolo de problema vinovatului in accidentul de la Braila se ascunde (cred eu) o problema mai mare: cum s-a putut ca un asemenea "elev" care in mod evident nu stapaneste reguli de baza in ceea ce priveste circulatia pe drumurile publice sa ajunga in postura de a da examen pentru obtinerea permisului? Se pun cateva intrebari aici: Eleva respectiva chiar a facut orele practice de conducere sau s-au consemnat doar din pix? Instructorul de la scoala chiar este calificat pentru a fi instructor si in ce fel isi instruieste elevii?  Aici nu e vorba de instructor care "tine ambreiajul" elevului sau de o manevra de parcare nereusita, ci de o greseala absolut grosolana care pare ca l-a luat si pe politist prin surprindere. Pe mine ma inspaimanta pe de o parte ideea ca daca nu venea masina din fata (si nu se intampla accidentul) poate acum eleva respectiva era posesoare de permis si (cu sau fara stirea ei) bomba cu ceas, si pe de alta parte ma intreb cati asemenea "soferi" sunt acum activi pe drumurile tarii.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

danutzu_1069

@JohannDB, eu am facut scoala de șoferi pe o masina cu full dubla comanda la pedalier adică si acceleratie. Evident, examenul tot pe masina asta am dat..
Asta era in 2007, masina.... parca Solenza pe benzina (nu ca ar conta foarte tare)...

Marius

Salut stimati colegi. Legat de ultimele discutii, cine e vinovat, cine nu, cine ar fi trebuit sa reactioneze, etc, vreau sa va prezint doua situatii care pot ridica intrebari suplimentare.

Acum cativa ani, a avut loc un accident mortal in Blaj. La volan se afla candidadul la permis iar in dreapta instructorul. Sincer nu stiu cum s-a incheiat povestea. Persoana decedata a traversat drumul prin spatele unui camion iesind brusc in fata masinii de scoala, la cativa metri de o trecere de pietoni. Probabil elevul si instructorul au fost absolviti de vina.

Insa a doua situatie care ridica mari semne de intrebare este legata de un accident minor in care am fost implicat. Intr-o intersectie in care aveam prioritate, facand viraj la stanga, observ o masina care a oprit initial. Normal ca am intrat in intersectie, considerand ca mi se acorda prioritatea. Dar surpriza, cand ma aflam in centrul intersectiei, individul pleaca de pe loc si "poc". Mi-a lovit masina in partea din stanga spate. Nu intru acuma mai mult in detalii. Ce vreau sa subliniez e faptul ca "baiatul" vinovat conducea o masina in baza hartiei obtinute de la examinator. Practic a dat examen cu cateva zile inainte de eveniment, nu a primit "plasticul" inca. Dar cel mai si cel mai straniu este faptul ca pe acea foaie de examinare rutiera sau cum ii spune, politistul a trecut ca remarca "NU STAPANESTE COMENZILE" dar l-a trecut ca admis.
Am constatat ulterior ca politistul avea dreptate, nici nu m-a vazut. A oprit din greseala, nu ca sa acorde prioritate. Dupa ce mi-a lovit masina a plecat mai departe, cu viteza redusa. Am sarit din masina si am fugit dupa el, l-am ajuns din urma, am deschis portiera lui si i-am oprit masina. Masina s-a oprit in frana de motor de fapt, Bobi nu stia sa calce ambreiajul.

Cum a spus @gabim mai sus, "Bobi" asta a fost o bomba cu ceas. Eu am rezolvat pe CASCO dar sunt atatia care sufera din cauza acestor "organe" care elibereaza permise.
PS: permisul lui Bobi a fost eliberat de politia Alba Iulia
PPS: asa-l cheama in buletin, Bobi

gruiarew

Și pe ce-am dat eu B+E avea și accelerație. La mine și polițistul și instructorul au purtat centură. Dar da, chiar se dau ușor permisele. Mie unul nu mi s-a părut deloc greu examenul nici practic nici teoretic. Adică nu te întreabă nimeni de remorca vieții, procedeu de încărcare / descărcare, asigurare marfă etc. Și totuși cari cqteva tone după tine...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis