Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

...sau pana interzicem giratoriile cu mai mult de o banda la interior

vancouver

In Germania cele 2 giratorii mari cu 2 benzi pe care le stiam tocmai s-au desfiintat. Unul e in curs de transformare in intersectie semaforizata + ceva bretele suspendate pe unele directii, iar celalalt a ramas cu 1 banda, banda de la margine fiind facuta directa pentru la dreapta.

Deci eu acum nu mai cunosc nici un singur giratoriu cu mai mult de o banda in toata Germania! (Evident excludem pe cele arhitectonice, gen Charles de Gaulles (arcul de triumf) din Paris, care nu pot fi modificate din motive care nu au legatura cu traficul. Exista parca si in München prin cartiere cateva sensuri giratorii medii (fara benzi clare desenate, dar ar incapea 2 sau 3), dar traficul este nesemnificativ.)

Dar cum nemtii sunt mai prosti asa ... nu luam in calcul ce fac ei si ii dam inainte cu sensuri giratorii trasate de asa natura incat sa produca conflicte in trafic. Sa le zicem "sensuri giratorii tip test". Sa vedem daca soferii se pricep in 2 secunde sa gandeasca ceea ce dezbatem noi pe forum de 5 ani si diversi pe youtube in cate 10-20 de minute.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Marius

98% de acord cu tine vancouver. Fara niciun spirit de contradictie, l-ai luat si pe acesta in calcul: https://www.google.com/maps/@49.7984168,9.9426639,194m/data=!3m1!1e3?
Mai cunosc cateva dar cum spuneai, sunt pe o banda (unele in München  :))

alin2pas

E mare giratoriul, dar sunt bine făcute marcajele (inclusiv săgeți în sens) și nu prea ai cum să faci pe Zorro în giratoriu și nici nu lasă loc de discuții în contradictoriu. Dacă așa ar fi toate la noi nu ar mai fi probleme.

TibiV

Daca toate giratoriile ar fi atat de mari, atunci ar fi simplu...

Giratoriul devine un drum in curba, cu mai multe intersectii T (insa numai pe dreapta), in care toate drumurile laterale au "cedeaza".
In interiorul giratoriului se aplica regulile de pe orice drum - nu trebuie sa ghicesti cu cate intersectii in urma a intrat in giratoriu celalalt "participant la trafic". Cine schimba banda se asigura inainte de manevra. Limpede ca apa de izvor...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

TibiV așa știam și eu. Dar uite că nenea ăsta o interpretează altfel. Și n-ar fi o problemă dacă ar fi un "simplu om ca noi", dar e fix cel care trage concluziile și stabilește vinovăția în caz de necaz. De aceea am re-adus în discuție asta pentru că o chestie foarte importantă cum e prioritatea de trecere și care ar trebui să fie indiscutabilă, totuși lasă loc de interpretări unele chiar absurde.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bgd77

Nu stiu cum e in Germania, dar in Romania giratoriul e o intersectie, nu un "drum in curba", si se aplica regulile dintr-o intersectie. Cel putin, asta explica el in videourile lui.

pasadia

Si brasovean fiind, sti si tu ca 90% dintre soferii din Brasov le folosesc exact cum cred ei de cuviinta, fara a tine cont de vreun set de reguli sau de altul. SI sunt o multime de exemple - viraj stanga de pe B1 la Faget venind dinspre Coresi, la Onix dinspre Aurel Vlaicu spre centru civic (fluxul principal) intra pe 3 benzi si iese pe doua, la fel la Selgros, dinspre Metro spre Carrefour si tot asa mai departe. Tocmai experienta de sofer in Brasov ma face sa urasc felul in care comportamentul soferilor e modificat in sens gresit de modul de constructie al acestor giratorii imense. Nu mai zic de viteza cu care se circula prin ele cand volumul de trafic este redus, nu mai zic de pericolul creat pentru pietoni (plus dezavantajul de a ocoli considerabil fata de traseul normal). 

elphax

daca ar fi toti atenti si cu bun simt nu ar fi probleme in giratorii , fie ele si mici. la noi in orase sunt inca multe giratorii hibride cu prioritati pe anumite directii si multi soferi nu stiu nici sa intre, nici sa iasa din ele, mai ales ca toti au senzatia ca de pe banda 2 ai prioritate etc ...

eu sunt f atent la astea, ca nu stii ce smecher vine tare si nici ce ar putea interpreta organul :)

stangabriel



Mereu se poate si mai rau, chiar daca sunt altele motivele in cazul de mai sus.

JohannDB

                Upssssss, ia uite ce fac și alții, la "case mai mari"..... Cum ar spune un american, neaoș,... "Holy sxxt", iar Irina Nistor ar traduce, "la naiba" !!   :D :D

bgd77

@pasadia, sunt complet de acord cu tine. Vroiam doar sa evidentiez ce zice legea la noi despre sensurile giratorii, chiar daca in fapt fiecare circula cum vrea.

Si eu mi-as dori ca toate sensurile giratorii din intersectiile mari sa dispara si sa fie inlocuite cu semafoare. Doar cateva din cele mici sau medii sunt cu adevarat utile si ar fi bine sa fie pastrate.

alin2pas

Americanii stau destul de rău în statisticile referitoare la accidente rutiere, iar ceea ce ajută să nu stea și mai rău e frica de creștere a asigurărilor. Pentru un accident sau o amendă riscă să dea mult mai mulți bani pe asigurare decât dau pe amendă, iar asta conduce la o anumită politețe rutieră.
La noi legea spune prea puțin despre intersecțiile dirijate cu sens giratoriu, pentru că nu sunt definite explicit în lege, iar interpretarea legală depinde de definiția expresiei ,,sens giratoriu = sens obligatoriu pe care trebuie să-l urmeze autovehiculele în jurul unui rond situat la o intersecție, într-o piață etc." derivată de la cuvântul ,,sens", care e destul de imprecisă. Ar fi nevoie de o precizare dată de Curtea Supremă sau măcar de IGPR, pentru a fi tratată în mod unitar de polițiști și judecători. Soluția este înlocuirea giratoriilor clasice cu cel puțin două benzi în turbogirații (unde nu apar probleme - precum în piața Mărăști din Timișoara) sau prin semaforizare.

JohannDB

                  Chiar și  pe Centura Brașov, VO1K, am prins la giratorii, la orele de vârf, cozi deloc simpatice..... Și cu blocaj serios, chiar pe ambele benzi ale sensului... Cea mai proastă girație este la ieșirea în DN11, apoi la ieșirea în DJ103A/ztr. Zizinului și continuă  cu ieșirea în DJ103/str 13 Decembrie/Sânpetru.......