Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

drrond7

@cheetah

La ceea ce ai spus tu as adauga si multe TIR-uri supraincarcate, cu anvelope resapate sau prea vechi care fac explozie. Un minim bun simt, care tine de siguranta rutiera, spune ca intr-un asemenea caz, soferul ar fi obligat sa degajeze soseaua de resturile de cauciuc!!

Am patit-o acum cateva saptamani pe bucata de autostrada de langa Faget, lovind la 7 dimineata un rest de anvelopa explodata de TIR pe banda 2, la cca 110 Km/h, avariindu-mi fata cu tot cu radiatoare (clima si racire). Iar pe sofer il durea fix in basca, ba s-a mai si ratoit la mine ca el abia a oprit camionul!
Carpe Diem!

MNU

Mi s-a intamplat sa intalnesc, in Germania pe A6, la ora de varf, o bucata de anvelopa de camion intre banda 1 si banda 2 exact pe marcajul dintre benzi (portiune cu 3 benzi pe sens). Era practic toata partea de contact a anvelopei culcata pe o parte. La cum se circula (aproape in coloana, iar pe banda 2 cu viteze de cca 130-140 km/h) o persoana nu avea nici o sansa sa intre sa degajeze soseaua de resturi. Faza tare este ca numai cu 2 minute inainte anuntasera pe TA despre "resturi de anvelopa pe suprafata de rulare pe A6, la km..., in directia...". Probabil a venit un echipaj de interventie imediat dupa aceea.

drrond7

Ai dreptate ca se poate intampla si asa, insa in cazul meu la ora aia matinala nu prea circula nimeni. Eu am mers si am degajat soseaua de resturile de plastic de la masina mea plus anvelopa lui.

Imi dau seama ca am avut ghinion, insa in cazul meu raman la parerea ca s-ar fi putut evita, daca ala avea habar ce inseamna siguranta rutiera!
Carpe Diem!

JohannDB

QuoteIar pe sofer il durea fix in basca, ba s-a mai si ratoit la mine ca el abia a oprit camionul!
.......
  Situaţii ca acestea, cu camionul oprit/abia oprit, am văzut nenumărate şi chiar am avut un dram de mulţumire, când am văzut şoferul camionului sărind ca din tun, din cabină şi luând-o la sănătoasa spre spatele camionului, cu triunghiul reflectorizant, pentru a-l aşza la locul cuvenit, să nu i se-nfigă careva în spatele vagonului...... Şi din cei văzuţi de mine, nici unul nu şi-a lăsat bandajul pe drum ; desprinderea lui este imposibil să n-o sesizezi, se simte în vagon şi în capul tractor, creează un dezechilibru şi oscilaţii puternice.....
  Poate că omul chiar se oprise atunci sau cu câteva momente mai înainte.......  Eu din obişnuinţă, când trec pe lângă camioane, arunc o privire la roţile lor (stânga mă interesează cu precădere, că de pe dreapta rar posibil să ajungă un bandaj pe stânga, dar nu imposibil........).


adiarc

S-a mai discutat sa se preia fier vechi , exclusiv de la persoane juridice....ar fii o soluție parțiala....dar in orice caz mai buna ca acum
Si sa fim serioși...cu câteva controale la firmele de preluare a fierului vechi se poate vedea imediat ca preiau asemena stâlpi , guri de canal , etc.Cativa ascunși de Dna si se potolesc si restul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Din punct de vedere al incadrarii, astia ar trebui saltati de DIICOT (CO = criminalitate organizata = clanuri & gasti), ca nu prea are legatura (la prima vedere cel putin...:) ) cu coruptia.

Doar ca DIICOT a fost scurtat de-un cap/sef(ă)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cheetah

In completare la observatiile mele din prima postare:
- in Romania nu exsita (si oricum nu s-ar aplica) o legislatie severa referitoare la circulatia utilajelor agricole pe sosele  tip DN. In afara de  lipsa semnalizarii si a arigurarilor RCA, an aspect foarte grav este ca multe utilaje (in special tractoare) ies de pe camp direct in DN cu tot noroiul pe asfalt, unde se formeaza o pelicula de noroi. Nu vorbesc de faptul ca ajungi cu masina spalata si dupa 100 m arata mai rau ca inainte de spalatorie, ci ma refer la faptul ca rulezi cu 80-90 km/h pe asfalt curat si brusc, trebuie sa pui o frana ca a traversat un tractor DN-ul....nu ai nici o sansa.
De verificat zone agricole prin care trec DN, tip Lunguletu DN7. E un calvar !
- Legislatia care reglementeaza circulatia carutelor pe DN si DJ este insuficienta, prea blanda si oricum nu se aplica. Pe alelasi DN7 veti gasi noapte carute pline de lemne nesemnalizate. Am vazut si pe DN1.

PS: suntem un popor sarac, putin educat si de multe ori iresponsabil, iar politia prea lenesa si lipsita de mijloace/legislatie pentru a stapani fenomenul.
E o situatie grava, vedeti statistica accidentelor, suntem pe primele locuri. La situatii grave se impun masuri ferme, radicale. Din pacate tot soferii or sa faca scandal..... pentru ca suntem un popor srac, needucat si de multe ori iresponsabil.

MNU

Si primariile nu pot, nu vor sau nu au bani ca sa realizeze drumuri alternative pentru utilaje.

BIGRED1984

#744
Apropo de tiruri - un tir autocamion cu bena ce transporta fiare vechi a reusit performanta sa sara parleazul pe breteaua din A3 spre Centura Bucuresti, iesire spre Otopeni.
Asta era ieri, pe la 15:20, era rasturnat pe dreapta, in camp.

Dan74

Cheetah, imi permit sa-ti fac o completare: sa nu uitam de animalele lasate libere pe sosele, sunt extrem de periculoase si consecintele intalnirii cu un animal pot fi si ele extrem de grave, proprietarii acestora ar merita pedepse dure (am avut "placerea" de a fi lovit de un cal venit din lateral de pe o ulita, norocul meu e ca in circa 2 luni mi-am recuperat paguba).

adiarc

o asemenea stationare/oprire ,pe o banda de accelerare de pe centura SB,a unui asa zis sofer profesionist , pune siguranta traficului in pericol , obligand soferii sa iasa aproape direct pe banda 1 la o viteza redusa.Din pacate , Politia Rutiera n-are treaba cu preventia , ci doar cu statul cu radarul , procedand la fel ca acum 25 de ani.De asemenea , dupa aproape 2 ani de la inaugurare , Centrul de Intretinere si Coordonare de la Saliste este in continuare neoperational , iar banii multi cheltuiti pe camere si pe sistemul VMS , momentan n-au nici o utilitate si panourile consuma curentul degeaba pe mesaje de genul - Conduceti preventiv sau Drum Bun


"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

totusi.... macar stationeaza unde este inca marcaj continuu... trebuie respectat acest marcaj, nu iesi de pe A inainte sa devina intrerupt...


dorum