Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Într-un fel are dreptate... nu e fun cu o chestie mare să-ți sară un limbric în cale. La o frână mai bruscă amesteci și rupi tot ce cari. Eu-i mai las să treacă, îi mai ajut să se repună în trafic când ies de prin curți / străzi laterale chiar dacă-mi iau claxoane și mă înjură cei de pe "principală". Dar asta e așa de bucă. Nu te bagi că ești mai mare și dă-i dracu pe restul...

Cu toate astea sunt cazuri în care îmbătrânești lângă șosea dacă e să respecți fix legea. De exemplu în capitala Banatului prima dată când am avut și eu platformă după mine (și am zis că nu forțez că fac buba) am stat cca 10 minute până am reușit să mă înscriu în trafic. Deși era cu 2 benzi, atunci i-a lovit pe toți corectitudinea și toți mergeau pe prima. A oprit unul cu TIR-ul traficul și m-am suit și eu. Aceeași situație la Margina la barieră. Dacă nu te lasă, nu ai cum să faci stânga acolo.

În cazul de față la cei cu TIR-urile sper să și-o ia cu vârf și îndesat. Mai ales dacă a fost cu amenințări înainte. Indiferent ce s-a întâmplat înainte și indiferent că e Poliția mai mult sau mai puțin inexistentă, nu ne putem face noi dreptate și omorî pe X sau Y că așa ne vine nouă pe moment. Aici nu mai e vorba de un simplu accident, e premeditată și orchestrată treaba.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

RaduG

Textul proiectului de OUG aflat în dezbatere publică pe site-ul MAI

QuoteGUVERNUL ROMÂNIEI
Ordonanța de urgență
pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice
Având în vedere evenimentele rutiere colective produse în data de 16.07.2021, pe Autostrada A2 București – Constanța, respectiv 15 accidente de circulație, unele dintre acestea soldate cu rănirea mai multor persoane,
Totodată, luând act de conduita neadecvată adoptată imediat producerii evenimentelor rutiere colective de către conducătorii vehiculelor care circulau pe Autostrada A2, prezentată în spațiul public,
Ținând seama de:
faptul că pericolul abstract al încălcării unei reguli de circulație pe autostradă este ridicat, dat fiind regimul legal de viteză instituit, superior celorlalte categorii de drumuri,
necesitatea sancționării comportamentului agresiv adoptat în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, cu consecințe deosebit de grave în cazul manifestării acestuia pe o categorie de drum superioară,
nevoia respectării gradualității aplicării sancțiunilor contravenționale la regimul circulației pe drumurile publice în raport de pericolul social al faptei săvârșite de conducătorul de vehicul,
având în vedere că au fost identificate o serie de aspecte ce pot conduce la o inegalitate în aplicarea legii și, totodată, la încurajarea adoptării unei conduite care atrage după sine aplicarea unor contravenții încadrate în clasele superioare de sancțiuni, precum și lipsa de claritate și previzibilitate a unor norme,
faptul că neadoptarea de urgență a unor măsuri de ordin legislativ ar putea avea consecințe grave asupra asigurării unei desfășurări fluente și în siguranță a circulației pe drumurile publice, putând fi afectate inclusiv viața și integritatea corporală a persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, precum și asupra drepturilor legitime ale persoanelor, elemente care vizează interesul public și constituie o situație de urgență și extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
Art. I. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează, după cum urmează:
1. Articolul 39 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,Art. 39 – (1) La solicitarea poliției rutiere, proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul este obligat să comunice acesteia, în termenul indicat în cuprinsul solicitării, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice.
(2) Termenul indicat în cuprinsul solicitării prevăzute la alin.(1) nu poate fi mai mic de 20 de zile, calculat începând cu ziua imediat următoare celei în care se transmite solicitarea.
(3) Obligația de a comunica datele de identificare, prevăzută la alin.(1), se consideră îndeplinită
dacă proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul comunică:
a) numele și prenumele persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile
publice;
b) codul numeric personal al persoanei respective sau numărul permisului de conducere al
acesteia."
2. După articolul 54 se introduce un nou articol, art. 541, cu următorul cuprins:
,,Art. 541 - (1) Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în
conducerea acestora pe drumurile publice.
(2) Prin comportament agresiv se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul
de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:
a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând
din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele
acestuia, cât și în lateral, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat
conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la circulație care
circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii
acestuia;
i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a
stânjeni persoanele aflate în zona drumului public."
3. La articolul 97 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, lit.e), cu următorul
cuprins:
,,e) interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României."
4. La articolul 100 alineatul (3), literele b), c) și e) se abrogă.
5. La articolul 101 alineatul (1), punctul 8 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,8. conducerea unei biciclete sau a unei trotinete electrice pe drumurile publice fără mijloace de
iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente în stare de funcționare pe timp de noapte ori
fără îndeplinirea condițiilor tehnice minime stabilite prin regulament, conducerea unei biciclete
sau a unei trotinete electrice pe autostradă, nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau
trotinete electrice a interdicției de trecere la culoarea roșie a semaforului, a semnalelor agentului
de cale ferată, la trecerea la nivel cu o cale ferată industrială, semnalizată corespunzător ori a
semnalelor, indicațiilor ori dispozițiilor polițistului rutier, nerespectarea de către conducătorul
unei biciclete sau trotinete electrice a interdicției privind circulația sub influența alcoolului, a
produselor ori substanțelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, a
interdicției privind interacțiunea motrică directă cu un alt vehicul aflat în mers ori cu persoane
aflate în acesta ori a interdicției privind circulația în interiorul sau în afara localităților fără a
purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, stabilite prin regulament, sau
nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a obligației de a circula
cu viteză redusă, a obligației de a se asigura că nu se apropie un vehicul feroviar sau a obligației
de a opri la trecerea la nivel cu calea ferată, stabilite prin regulament;"
6. La articolul 101 alineatul (3), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,a) nerespectarea regulilor privind trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care a rezultat numai avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;"
7. La articolul 101 alineatul (3), după litera d) se introduc trei noi litere, lit.e) - g), cu următorul cuprins:
,,e) neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului
f) neacordarea priorității de trecere vehiculelor care au acest drept;
g) nerespectarea regulilor privind depășirea;"
8. La articolul 102 alineatul (1), punctul 14 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,14. nerespectarea de către proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul a obligației de a comunica, în termenul indicat în cuprinsul solicitării poliției rutiere, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice, prevăzută la art.39."
9. La articolul 102, la alineatul (1), după punctul 40 se introduce un nou punct, pct. 41, cu următorul cuprins:
,,41. adoptarea unui comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice."
10. La articolul 102 alineatul (3), litera c) se abrogă.
11. La articolul 102 alineatul (3), după litera f) se introduc două noi litere, lit.g) și h), cu următorul cuprins:
,,g) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere sau depășirea, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au rezultat numai avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
h) circulația nejustificată a autovehiculelor pe banda de urgență a autostrăzilor."
12. La articolul 102, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4) cu următorul cuprins:
,,(4) Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile săvârșirea de către conducătorul de autovehicul ori de tractor agricol sau forestier a următoarelor fapte:
a) depășirea cu mai mult de 70 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
b) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
c) efectuarea, de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, a circulației în sens contrar sensului de circulație, a circulației sau traversării de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile."
13. La articolul 103 alineatul (1), literele c), d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,c) pentru o perioadă de 180 de zile când fapta conducătorului de autovehicul sau tramvai a fost urmărită ca infracțiune contra siguranței circulației pe drumurile publice și procurorul sau instanța de judecată a dispus clasarea în condițiile art. 16 alin. (1) lit. b) teza a II-a din Codul de procedură penală, renunțarea la urmărirea penală, renunțarea la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei dacă nu a fost dispusă obligația prevăzută la art. 85 alin. (2) lit. g) din Codul penal;
d) pentru o perioadă de 180 de zile în cazul accidentului de circulație din care a rezultat decesul sau vătămarea corporală a unei persoane dacă a fost încălcată o regulă de circulație pentru care prezenta ordonanță de urgență prevede suspendarea exercitării dreptului de a conduce și instanța de judecată sau procurorul a dispus clasarea în condițiile art. 16 alin. (1) lit. b), e) și g) din Codul de procedură penală, renunțarea la urmărirea penală, renunțarea la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei dacă nu a fost dispusă obligația prevăzută la art. 85 alin. (2) lit. g) din Codul penal ori încetarea procesului penal în condițiile art. 16 alin. (1) lit. e) și g) din Codul de procedură penală;
e) pentru o perioadă de 180 de zile, când titularul permisului de conducere a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiunile prevăzute la art. 334 alin. (1) și (3) din Codul penal.
14. La articolul 103, alineatele (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,(2) În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârșește, într-un interval de șase luni de la data restituirii permisului de conducere, o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) sau art. 102 alin (4), perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârșirea faptei se majorează de drept cu încă 30 de zile. Perioada de suspendare majorată se comunică în termen de 15 zile de la data aplicării sancțiunii contravenționale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce.
(4) Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 6 luni de la data constatării contravenției. În situația în care a fost depusă plângere împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției prin care au fost aplicate oricare dintre punctele de penalizare care conduc la realizarea cumulului prevăzut la alin. (1) lit. a), curgerea termenului de anulare se suspendă de drept pentru toate punctele de penalizare care îl alcătuiesc, de la data înregistrării acestei plângeri la instanța de judecată până la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești prin care instanța a respins plângerea contravențională sau a admis-o în parte, menținând sancțiunea contravențională complementară aplicată."
15. La articolul 103, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (9) cu următorul cuprins:
,,(9) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pe un drum public aplicată pentru săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 101 alin. (3) lit. d), art. 102 alin. (3) lit. a) sau art. 102 alin. (4) lit. c) se majorează de drept cu 30 de zile, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au rezultat numai avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale."
16. Articolul 104 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,Art. 104 - (1) La cererea titularului permisului de conducere, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârșirea unor contravenții, se reduce cu o treime, de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia a fost săvârșită fapta ori de către șeful poliției rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române, după caz, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:
a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație;
b) a obținut permisul de conducere cu cel puțin un an înainte de săvârșirea faptei.
(2) Conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai nu beneficiază de reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă:
a) a cumulat, din nou, cel puțin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce;
b) sancțiunea contravențională complementară s-a dispus pentru săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) sau art. 102 alin. (4);
c) perioada de suspendare a fost majorată, conform legii;
d) perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce este aplicată prin însumarea mai multor perioade de suspendare prevăzute de lege dintre care cel puțin una prevăzută de art. 102 alin. (3) sau art. 102 alin. (4)."
17. Articolul 1041 se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,Art. 1041 - (1) În cazul săvârșirii a două sau a mai multor contravenții care atrag și suspendarea exercitării dreptului de a conduce, constatate prin același proces-verbal, perioada de suspendare se calculează prin însumarea perioadelor prevăzute pentru fiecare faptă.
(2) Când o persoană căreia i-a fost reținut permisul de conducere pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârșește, în perioada în care are drept de circulație, o nouă contravenție pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, perioadele de suspendare dispuse se execută distinct, fără a se suprapune."
18. Articolul 106 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,Art. 106 - Titularul unui permis de conducere eliberat de către o autoritate română sau străină susține, la cerere, testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație prevăzut la art. 104 alin. (1) lit. a) până în a 15-a zi, inclusiv, a perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce."
19. La articolul 1061, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,(2) Testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație se susține, în mod obligatoriu, şi în cazurile în care s-a dispus suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie pentru o perioadă de 180 de zile, potrivit art. 103 alin. (1) lit. c) și d), până la expirarea perioadei acesteia. "
20. La articolul 1061, alineatul (4) se abrogă.
21. La articolul 1062, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,(1) Testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație se susține, potrivit art. 106 sau 1061, la orice serviciu al poliției rutiere.
22. La articolul 108 alineatul (1) litera b), punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,1. oprirea nejustificată pe banda de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naționale europene (E);"
23. La articolul 108 alineatul 1 litera d), punctul 7 se abrogă.
24. După articolul 109, se introduce un nou articol, art.1091, cu următorul cuprins:
,,Art.1091 - Amenzile contravenționale aplicate pentru contravenția prevăzută la art.102 alin.(1) pct.14 se achită în cuantumul stabilit de agentul constatator, fără posibilitatea achitării a jumătate din minimul amenzii prevăzute la clasa a IV-a de sancțiuni."
25. La articolul 111 alineatul (1), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,c) la săvârşirea uneia dintre contravenţiile prevăzute la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) și (4), şi în situaţia prevăzută la art. 115 alin. (1);"
26. La articolul 111, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:
,,(3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi d), la art. 102 alin. (3) lit. a) și la art. 102 alin. (4) din prezenta ordonanţă de urgenţă, precum şi în cele menţionate la art. 334 alin. (2) şi (4), art. 335 alin. (2), art. 336, 337, art. 338 alin. (1), art. 339 alin. (2), (3) şi (4) din Codul penal, dovada înlocuitoare a permisului de conducere se eliberează fără drept de circulaţie."
(4) Permisul de conducere al conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, implicat într-un accident de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, se reţine de către poliţia rutieră dacă acesta a încălcat o regulă de circulaţie, eliberându-se dovada înlocuitoare fără drept de circulaţie, în situaţia în care regula de circulaţie încălcată este una dintre cele prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) sau la art. 102 alin. (4), sau dovada înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru o perioadă de 15 zile, în celelalte cazuri.
27. La articolul 114, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,(1) Anularea permisului de conducere eliberat de autoritatea română se dispune în următoarele cazuri: "
28. La articolul 114, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
,,(4) În cazul titularului unui permis de conducere eliberat de o autoritate străină, dacă acesta se află în unul dintre cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) sau d), se dispune interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României pe o perioadă de 1 an, începând cu ziua imediat următoare datei rămânerii definitive a hotărârii judecătorești, în condițiile stabilite prin regulament."
29. La articolul 118, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
,,(4) Suspendarea exercitării dreptului de a conduce se reia de drept începând cu ora 0000 a zilei următoare celei în care a fost predat permisul de conducere, după rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești prin care instanța a respins plângerea formulată împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției sau a admis-o în parte, menținând sancțiunea contravențională complementară aplicată, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești."
30. La articolul 118, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) și (42), cu următorul cuprins:
,,(41) Termenul de 30 de zile prevăzut la alin. (4) se calculează pe zile pline, începând cu ora 0000 a zilei următoare datei rămânerii definitive a hotărârii judecătorești. În situația în care termenul se împlinește într-o zi nelucrătoare, acesta se prelungește până în prima zi lucrătoare care urmează.
(42) Reluarea executării suspendării dreptului de a conduce își produce efectele fără îndeplinirea vreunei alte formalități. În situația în care la data reluării acestei executări, dreptul de a conduce este afectat deja de o altă suspendare a exercitării acestuia, perioada de suspendare care trebuie executată curge în continuarea perioadei de suspendare aflată deja în curs de executare."
Art. II. - În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de urgență a Guvernului, Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează potrivit prevederilor prezentei Ordonanțe de urgență a Guvernului, prin hotărâre a Guvernului.
Art. III. – Dispozițiile art. I pct. 4-12, 15 și 22-26 intră în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență.
PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU

dr4qul4

Bineinteles ca nu e normal ca oricine sa forteze depasirea si sa se bage cu forta, obligandu-l pe cel depasit/sau care vine din sens opus sa franeze sau sa iasa pe acostament.
Dar pentru asta pedeapsa e sa ramana fara carnet, nu sa sa fie omorat!

Tocmai ce a fost un interviu pe Digi24 legat de proiectul de lege si acest accident a fost dat exemplu. Fara victime inteleg ca se va suspenda permisul pt 4 luni. Sper insa sa nu fie recuperat dupa 1 cu examen pe care il poti da de 7 ori...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexandru_m

@gruiarew

Nu e nimeni vinovat si nici interesat daca transportatorul amesteca si / sau rupe ce are in spate. Este obligatia soferului sa isi echilibreze / asigure marfa. Dumnezeu stie de cate ori am hamalit pe cutii si paleti inclusiv paleti de 300kg pe care mi i-am tras singur pe podea cu chingile tocmai ca sa nu am probleme de genul asta. Domnia si prostia se plateste. Soferul trebuie sa poata face orice manevra de evitare / sa franeze in regim de urgenta si cu asta basta. Stiu ca uneori e greu, stiu ca e munca multa, stiu ca e strans cu timpul, dar asta e jobul si trebuie facut pana la capat.

bbk

Acolo e totul premeditat. Cei 2 se inteleg sa dea o lecție dubitarului. Dobitocul din fata(pentru ca nu il poti numi altfel) asteapta pana se apropie duba, se pune în cap (franeaza  brusc) iar cel din urmă vine "lansat" sa il sperie pe cacanar . Uite ca au lansat o viață nevinovată. 

gruiarew

Vezi că mai sunt și cei ce cară în interes personal. Nu toata "marfa" e pe palet sau în cutii, mai ales când cari boarfe. Ieri de exemplu am ajutat pe cineva să se mute. N-ai cum să asiguri "marfa" ca să poți face orice manevră când cari mese, frigidere farfurii și tot felul de mizerii care "poate mai avem nevoie". Ce doream să zic e că nu tot timpul ce ni se pare nouă normal chiar și este și trebuie să ne răzbunăm sau să-i dăm dubistului sau oricui e în trafic o lecție.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#7341
TIRistii zic ca ei au franat ca sa-l ajute sa depaseasca. Nu pun smiley, din respect pt victima. Oricum, toti cei implicati sunt liberi.

https://www.g4media.ro/surse-rasturnare-de-situatie-in-cazul-sicanarii-din-trafic-de-la-teleorman-soferii-de-tir-vin-cu-alta-varianta-si-spun-ca-ei-ar-fi-vrut-sa-il-ajute-pe-conducatorul-autoutilitarei.html

gruiarew

Și cel din spate l-a împins tot ca să-l ajute, nu?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

RaduG

Se pare că există și oameni cu coloană vertebrală:
Quotecel puțin trei șoferi, care se aflau pe același drum în momentul accidentului și aveau stație de emisie recepție, au avut curaj și au mers la poliție să depună mărturie. Primul dintre ei, audiat de anchetatori ar fi confirmat că șoferul camionetei a fost amenințat că va fi răsturnat de pe drum de cei doi șoferi de TIR.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/rasturnare-de-situatie-in-cazul-accidentului-teribil-in-care-un-barbat-de-60-de-ani-a-platit-cu-viata.html

alin2pas

Toată stima pentru cei trei martori și pentru cel care a pus la dispoziție filmarea cu camera de bord. Fără ei, o crimă (îmi permit să-i spun așa, înainte de a avea un verdict al instanței) ar fi fost tratată ca un simplu accident mortal. Doar simplul fapt că se știe că mai sunt și Oameni (cu ,,O" mare) pe drumurile publice poate preveni alte gesturi criminale de genul celui făcut de cei doi camionagii.

cristi5

O posibila consecinta este interzicerea statiilor CB la volan pe motiv ca sporesc violenta in trafic.

vancouver

Da, in mod cert este o crima. Cazul trebuie mediatizat si urmarit. Spre deosebire de Huidu care a ucis 3 oameni din neglijenta / neatentie (niciodata nu si-a dorit asta, nici macar pentru o fractiune), acestia 2 au pus la cale o crima. Trebuie arestati preventiv imediat si apoi condamnarea trebuie sa fie cu ani buni. Este dubla infractiune, omor si tentativa de omor. Singura circumstanta este probabil faptul ca cel cu camioneta s-a luat la harta cu ei prin statie, dar faptul ca cineva se cearta cu altcineva nu este o legitimare a unei crime.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew



Pe mine m-a încurcat maxim. Într-un fel face sens ce zice, doar că eu de unde știu cine de unde a intrat și când?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Chestia asta cu giratia revine periodic. Nu mai bine facem un topic gen "Regulile neclare pt giratorii?"

Stiu doi colegi foarte pasionati de aceasta discutie

gruiarew

Ba da, ar fi bine. Până se dă naibii o lege să explice clar ce și cum, sau până se face un normativ care să oblige o anumită "liniere" / marcare care să nu mai lase loc de interpretări.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis