Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alin2pas

S-a înscris pe breteaua greșită și apoi a luat-o pe contrasens, că la noi ,,merge și așa". Dacă erau în zona intrării și ieșirii de pe autostradă camere de supraveghere și dacă aveam sancțiuni mult mai drastice pentru așa ceva (anularea permisului fără drept de redobândire minim 5 ani și dosar penal) nu mai făcea așa ceva, mai bine ocolea până la ieșirea următoare.

gruiarew

pasadia la Izvin e mai greu să intri greşit. E ditamai nodul, săgeţi pe jos, linii continue, trebuie să fii cel putin retard să te bagi aiurea la Izvin. Şi dacă a întors cum zici atunci...

Cum zice şi colegul de mai sus, avem pedepse prea blânde pentru abateri de genul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

si crezi ca trebuie sa fii mai destept ca sa mergi cu parapetul median in dreapta si sa nu-ti dai seama?

Ceva mai destepti sunt cei care merg pe banda de urgenta. Aia isi dau seama ca au incurcat borcanele, dar nu-si dau seama ca sunt in pericol si acolo.
Dar cei care merg pe contrasens pe banda de viteza, unde unii vin cu 180 km/h (ca doar e liber si cred ca se dau toti la o parte din fata lor), eventual sa mai mearga si ei cu un 120, ca sa fie rotund, inseamna 1km la fiecare 12 secunde. E de ajuns sa schimbi radioul sau sa raspunzi la un telefon. Masina oricum tine singura banda, asa ca nu ai nici o grija. SI nici retardatul de pe contrasens nu crede ca esti pe banda lui.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Cel mai misto e cand sunt 2 camioane in depasire. Si - ideal - in spatele camionului aflat in depasire inca 2-3 masini care stau si asteapta sa depaseasca si au vizibilitatea complet obturata de camion!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Cum a ratat Ministerul de Interne modificarea Codului Rutier. Ordonanţa de Urgenţă care dublează sancţiunile pentru circulaţia pe contrasens pe Autostradă, ţinută ,,la sertar" până la un Guvern plin

Proiectul prin care Ministerul de Interne dublează sancţiunile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe Autostradă rămâne doar la faza de propunere, deşi a fost prezentat public încă din 4 august, în contextul numeroaselor situaţii cu şoferi prinşi pe contrasens în această vară. Pe 4 august, Poliţia Rutieră anunţa dublarea perioadei de suspendare, de la două la patru luni şi majorarea semnificativă a amenzilor pentru circulaţia pe contrasens.

Potrivit unui răspuns al IGPR la solicitarea Economedia, a fost elaborat un ,,anteproiect" de Ordonanţă de Urgenţă trimis MAI spre promovare: ,,În ceea ce privește situația proiectului pentru modificarea Codului Rutier, prezentat public pe data 4 august 2021, vă comunicăm faptul că Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, a elaborat un anteproiect de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care a fost transmis spre promovare în vederea adoptării. Menționăm că, în forma inițială, propunerile de sancționare a circulației în sens contrar sensului de mers pe autostradă vizau aplicarea unei amenzi stabilite în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 1.305 lei la 2.900 lei) și stabilirea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile." a transmis IGPR pentru Economedia.

De la momentul anunţului public pentru modificarea Codului Rutier şi până la demiterea guvernului Cîţu prin moţiunea de cenzură (5 octombrie), MAI a avut la dispoziţie două luni pentru a emite OUG pentru modificarea Codului Rutier (dacă într-adevăr ar fi vrut). Acum însă, proiectul rămâne ,,la sertar" cel puţin până la instalarea unui Guvern plin.


economedia.ro

alin2pas

Dacă tot au întârziat cu OUG, au ocazia acum să o îmbunătățească. Dacă pentru cei care merg pe contrasens pe bretele (unde nu se circulă cu viteze așa mari) sau pe banda de urgență poate e suficientă suspendarea permisului pentru 120 de zile, pentru circulația pe benzile de deplasare pe contrasens ar trebui considerată abaterea ca infracțiune (pentru că e mai periculos decât un șofer cu alcoolemia peste 0,8 la mie), anulat permisul și introdusă interdicția de a mai da examen pentru permis pentru o perioadă de minim un an.

RaduC

Iată, încă un exemplu ce poate fi considerat cauza directă pentru carnagiul de pe șosele:

O nouă fabrică de permise auto a fost descoperită de procurorii DNA în Teleorman. Mercurialul șpăgii: 700 de lei pentru permis, băuturi, parfumuri sau piese auto pentru înmatriculări

https://www.g4media.ro/o-noua-fabrica-de-permise-auto-a-fost-descoperita-de-procurorii-dna-in-teleorman-mercurialul-spagii-700-de-lei-pentru-permis-bauturi-parfumuri-sau-piese-auto-pentru-inmatriculari.html

cristi5

#7327


Soferi de TIR, tata si fiu. Tatal se cearta prin statie cu un sofer de autoutilitara care il depasea

Fiul, care era in fata cu TIR-ul lui, se gandeste sa-si ajute tatal. Franeaza brusc, fara motiv (se vede pe filmare cum iese fum din frane) in fata autoutilitarei care nu mai poate opri.

In urma impactului rezulta distrugerea jumatatii din dreapta a autoutilitarei si decesul pasagerului, care inteleg ca era tatal soferului.

@florin74 ai dreptate, trebuie vreo 50 de ani de reformat educatia, de la bunul simt (ca despre asta e vorba aici) la scoala primara, gimnaziala, la scoala de soferi.

Putea sa fie si drum 2+2 cu separare de sens si toata infrastructura lui peste, acel inconstient tot frana fara motiv.

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25193107-video-autoutilitara-zdrobita-intre-doua-tiruri-dupa-conflict-trafic-barbat-60-ani-murit-accidentul-drumul-mortii.htm

dr4qul4

sper ca il incadreaza (pe primul) la omor calificat.  Intentie a fost, victime au fost.
Un TIR este o arma daca il folosesti astfel.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

               1) La tot ce este de 3,5 tone, de fapt de la 2,4 tone, nuuuu (!!!) 2,8 tone, aș pune TAHOGREAF.........................................
               2) Cu șoferii acestei categorii "de greutate" am multiple și nenumărate surprize PROASTE în trafic... !!
               3) Au impresia că fiind "fâșneți" se volatilizează printre "cei grei".....
               4) Fac depășiri DEMENTE fără niciun Dumnezeu,  numai pe baza "autoconservării" celui depășit.... Se duc în ORB, de zici că sunt cel puțin cu un tanc, sau piloți.... kamikaze !!

   Cei care au scris "articolul" sunt genii ziaristice"..... Imagini în exclusivitate cu impactul dintre două TIR-uri și o autoutilitară, care două tir-uri ??? Sandwich între ele ??

                Din câte văd, din filmarea camerei de bord a "participantului colateral", cel cu carosata de 3,5 avea mașini pe contrasensul lui (Loganul cu capota portbagaj galbenă) și,  .......  mai mult ca sigur, a inițiat o depășire "punitivă" peste/a cel(ui) "roșu"..... Dacă ne întoarcem la codul rutier, ies alte chestii nerespectate..... !!
               Chestiile astea de tot căxxtul (rahatul) ies când ai de-a face cu-n bizon în trafic....  Este foarte prost că a ieșit urât...!!!!
               Mai este  o treabă care trebuie să dea de gândit, ca și comportament ULTERIOR.... (și nu cu vrăjeala că cel de pe 3,5 era sub imperiul "șocului") faptul că i-a atacat cu-n spary pe ceilalți șoferi și i-a și dat "o lopată"  și polițistului, pe arătură, de a trebuit "omul legii" să viziteze interiorul "mașinii de urgență" (asta este ca aia cu "justițiarul" care s-a apucat să spargă parbrize la cei ce treceau prin coada de la frontieră, mai în față ca să facă/impună el ordine în așteptarea în coloană, de cca 15 km,  la frontieră, pentru ieșire din țară) ....

              Pentru tot ce-i 3,5 tone ar trebui tahograf, CHIAR LA PARTICULAR...... Ar trebui controale la "sânge" la aceste mașini care sunt și "detarate" de la 5,0 tone la 3,5 și alte "găselnițe"... Ce naiba, le vezi cu punte spate mărită cu 4 anvelope pe  axa  spate (chipurile detarată) sau "numai 2", dar de sarcină... și-și fac de cap....

              Dacă nu păstrezi distanța, în mers, nu poți avea pretenții dacă ăla din fața ta cu bună știință, sau "că așa vor mușchii lui", sau "alte motive" frânează intempestiv"...... Poate a văzut un șoarece pe drum și n-a vrut să-l facă "afiș".... Cine te pune să șicanezi, să depășești peste limită, etc ??....... Și mai apoi să-i dai "o lopată și polițistului", să mai dai cu spray .... !!

      Un concurs de împrejurări PROST cu-n "impulsiv" pe 3,5 ..... De ce zic asta ?? Ia încercați să cărați 20-40 sau chiar 100 de tone și să vină unul din ăsta să te pună-n genunchi sau să-ți facă alte "plăceri" !! ....... Știu ce vorbesc și cum se "mănâncă" chestia asta... Iar cu "-" (minus) să dați când veți conduce ceva mai mare și la program (nu că scuză "programul" multe chestii - nu-s de acord), dar sun "n" lucruri de luat în calcul, însă dacă nu te duce mintea, mai bine ...stai acasă...!! Una e să târâi 900 kg cu 120 CP/PS și alta să târâi cca 20-40 tone cu cel puțin 400/500 CP/PS și demaraje lente, pante urcate la 50km/h în momentul când ai toți "caii acasă", curbe cu frânare aproape totală, etc, etc..........

                 """....sper ca il incadreaza (pe primul) la omor calificat"""  De ce ??  Sper să-l ia la purecat pe cel cu 3,5.....ca să vedem, "ce și cum"  și de la ce a pornit "aventura"...
               

alexandru_m

Johann, sunt complet de acord cu tine la necesitatea tahografului si la faptul ca unii parca au doar aer intre urechi.

DAR

1. In pachetul de mobilitate de anul trecut este reglementata treaba asta, pana in 2026 tot ce este peste 2.4T si face international obligatoriu va avea tahograf. Pe intern e treaba fiecarei tari.

2. In cazul de fata esti prost informat. Vezi ca sunt filmari si articole gramada. Tatal si fiul de pe camion l-au amenintat prin statie ca il rezolva ei, fiul (camionul din fata) a franat puternic si tatal a fost luat pe nepregatite si l-a impachetat din spate. 3,5-ul a apucat sa traga putin de volan, dar nu a apucat sa iasa de tot dintre camioane. Poti gasi filmari cu cabina camionului Iveco din spate (tatal- tirist) care este avariata de la cum a lovit din spate.

In cazul de fata puscarie pentru amandoi soferii de camion, cu executare, fara discutii.

3. Politistul a luat spray in ochi de la celalalt politist din echipaj care a dat cu spray dar nu l-a dus capul ca bate vantul. Dubitarul se batea cu soferii de camion carora nu le-a fost suficient ca au omorat singurul om 100% nevinovat din toata afacerea asta.

JohannDB

            Vezi ca sunt filmari si articole gramada  Ok, dar eu n-am dat de ele, încă !! Și stau și prost cu timpul !!
             Nu cred că cel cu 3,5 a fost "fată mare" în ceea ce s-a întâmplat.
          Însă problemele mele cu cei de pe 3,5, de la curieri (îndeosebi), apoi "piețari", cărăuși de autoturisme pe "trailer"/remorcă și mulți alții, rămân !! Și-s nasoale rău de tot !! Eu aș cerceta faza inițială... a evenimentului, oricum !!
          Așa a vrut unul să mă bage-n căxxat/rahat,unul, până la momentul verificării telefonului respectivului; eram bazat pe camera de bord !!
         

gruiarew

Sunt retarzi de toate categoriile, stai liniștit. Eram cu duba și cu platforma goala, mergeam cu 100. A zburat unul cu 3 mașini în cârcă pe lângă mine. Ori să alergi dubla peste 100 mi se pare crimă, chiar și oe autostradă...

Duminica mai ies cu cojile din dotare dacă-i vreme bună. Pe undeva pe A1 cam pe lângă Făget (nu ajunsem la parcare) mă depășește unul cu TIR-ul, reîncadrarea s-a făcut cu frână și ieșirea pe banda de urgență din partea mea că mă lua pe sus cu remorca. Nu nu-i ok când te depășește TIR-ul, știu. Și știu că aveți program. Dar la dracu oameni buni. Măcar duminica lăsați-o mai moale cu justiția, mai ales dacă vezi chestii ce arată ca noi, dar îs de o vârstă cu bunica... plus ai o bandă liberă în stânga, mai du-te 5 secunde, nu-mi strica ziua și jucăria....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Nu am alt link decât cel de Facebook, dar cred că merită văzută și aceasta performanță de a merge pe contrasens împotriva unui flow de 6 benzi - https://www.facebook.com/100002026793699/posts/4528992607178254/

Locația e in Brașov, "marele sens giratoriu" din centru civic (una dintre cele mai mari prostii din BV) - Bulevardul Victoriei
https://maps.app.goo.gl/hKvLw7z2C7zhw4sA6

dr4qul4

JohanDB, hai sa-ti explic ce se vede pe filmari:
Tir-ul din fata franeaza brusc si degeaba
Duba franeaza
Tir-ul din spate nu mai franeaza si impinge duba in tir-ul din fata.

Nici macar nu ma intereseaza ce depasire aiurea a facut inainte duba sau ce au zis prin statie. Ambii tiristi merita puscarie. Primul merita mai multa pt ca nu era nici un soricel in fata sa franeze. A facut-o intentionat.
Of fi tu sofer de TIR dar NU ai prioritate la nimic doar pt ca esti mai mare sau pt ca ai C-ul pe carnet.

Dupa mintea ta, probabil ar trebui toti sa calcam pietonii care traverseaza neregulamentar pt ca nu aveau ce cauta acolo.

Am intalnit multi tiristi/dubisti care taie curbele. Mi se rupe ca aveti un plan de respectat. Tineti-va banda si reduceti viteza daca nu aveti loc. Abia astept legea aia cu filmarile de pe camere. Sa vezi la cati le iau painea de la gura. Si Tiristi, si dubisti. Fara discriminare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist