Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

al_eugen

Cer scuze, treptele sunt chiar semnificative. Intamplator ai mei sunt din Galati asa ca mai trec pe Faleza.

Dar, daca e seara/putin trafic., cu doua frane scurte si bine calculate faci si o masina joasa sa treaca neted: prima la ~50cm inainte de inceputul ridicarii, exact cat sa comprimi suspensia fata, doar ca botul nu apuca sa coboare ca roata deja urca pe denivelare. A doua pe acelasi principiu la iesire, doar un pic mai apropae astfel incat ridicarea botululi masini sa fie sincrona cu iesirea de pe denivelare.

Stiu ca suna SF, dar chiar merge. Bine, in cazul meu la 30 la ora, ca nu am exercitiu (trec o data la cateva luni). DAR, daca treci zilnic si stii ce faci, probabil ca poate deveni si o forma de sport.
Evident nu asta s-a dorit,  dar oamenii sunt fiinte creative...


qionescu1

Problema cu aceste treceri ridicate la nivelul trotuarului e ca nu prea se vad bine. Daca nu cunosti zona si nu stii de ele ai toate sansele sa nu incetinesti. Cred ca mai bune sunt acele praguri inainte de trecere.

shAkur

Am ramas si eu placut surprins de trecerile de pietoni inaltate din Spania. Ele se integreaza bine in peisaj fiind putin abrupte si turnate cu asfalt "dintr-o bucata" si "prietenoase" cu masinile daca respecti limita de 30km/h din oras. Spre deosebire de cele din Alba Iulia, de exemplu, unde s-au folosit pavaje care au cedat de la greutatea masinilor... o adevarata placere sa treci peste ele chiar si cu mai putin de 30km/h

Spania


Romania


alin2pas

Mda... În Spania e foarte vizibilă, dar în România, mai ales noaptea pe ploaie...

elphax

#7294
In Timișoara au inceput sa ridice trecerile din proximitatea școlilor. Un exemplu la mine pe stradă, dar sunt multe în oraș.
Înainte erau calmatoare din acelea înguste înainte și după trecere. Mult mai ok astea, și pt pietoni, și pt șoferi.




Edited, inca 3 poze luate din presa, inca o trecere ridicata, plus pistele de biciclete colorate verde



aici au inaltat tot  perimetrul format din 4 treceri  rezultand un   patrat in intersectie   ( sunt 2 licee in zona centrala pe acea strada)





Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

Arată super-bine! Și sunt marcate corespunzător. Sper să le înlocuiască și pe cele din Galați.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

#7297
VIDEO: La un pas de accident pe autostrada A1 Sibiu-Sebeș. Un Logan circula pe contrasens

Surpriză, duminică, pe autostradă pentru un șofer care circula pe autostrada A1 Sibiu-Sebeș. S-a trezit în față cu un Logan care circula pe contrasens.

A avut prezență de spirit și a evitat impactul, în condițiile în care rula cu 130 km/h, iar autoturismul celălalt circula pe contrasens pe banda de lângă parapetul median.

La volan polițiștii au identificat un bărbat în vârstă de 72 de ani, sibian.

alba24.ro

https://www.facebook.com/100004786515657/videos/222583169964683/

Cel care a filmat circula pe banda 2, deși banda 1 era liberă.

qionescu1

Pentru o astfel de greseala, ce pare mai mult intentionata si asumata (asa e si concluzia unui comunicat API) ar trebui crescută drastic pedeapsa față de acum. Amendă pe măsură și complementar minim 3-5 ani suspendarea dreptului de a conduce. Dacă se dovedește intenția și nu culpa atunci fapta ar trebui să fie încadadrată drept infracțiune.

alin2pas

Cu ajutorul unor camere puse să monitorizeze zonele de intrare / ieșire de pe autostradă se poate ușor demonstra intenția. În cazul în care autoturismul intră pe bretea și virează la stânga la intrarea pe autostradă e clar că intenționează să meargă pe contrasens, după ce a greșit intrarea. Mai mult de atât, camere cu AI sunt deja pe orice telefon, nu e greu ca în momentul în care este filmată o mașină care merge pe contrasens să fie dată alarma la o secție de poliție sau la un punct de control.

qionescu1

#7300
Corect, niste senzori sau camere care sa alarmeze o astfel de situatie ar face foarte mult. Intentia pentru o astfel de manevra e usor de demonstrat: cand vezi ca vin masini pe contrasens pe autostrada si tu continui sa mergi e deja evident. Pedepsele sunt prea blande pentru astfel de cazuri in care se pun in pericol vietile altora.

hvm

Din ce am cules de pe la altii, pentru a reduce sansele de tangaj este indicat ca greutatea sa fie 60-75% si doar restul pe spate. E adevarat ca depinde si de distanta intre osia remorcii si cui. Aceasta pozitionare are doua efecte, centrul de greutate este in fata osiei si tinde sa revina pe directia cuiului de ancorare, iar al doilea este ca apasa pe puntea spate a masinii care trage si ofera mai multa aderenta.

Chiar sunt curios daca poate cineva confirma cele spune. Eu recunosc ca nu am verificat niciodata spusele, dar mi se pare cat se poate de logic.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici


gruiarew

Toate ca toate, dar chingile alea... chiar nu credeam să fie așa de rezistente...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

@gruiarew

5t poate tine o chinga daca e relativ noua sau macar in stare buna. Am vazut masini sau marfa efectiv suspendata dupa ce transportorul / ansamblul era cu rotile in sus...