Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alin2pas

@mirceaeliade:
Varianta ieftină de "punctulețe" reflectorizante am văzut-o pe mai multe drumuri europene și sunt foarte utile, mai ales pe vreme nefavorabilă. Ar fi bine dacă s-ar generaliza utilizarea lor.

bgd77

@nirolf - ai dreptate, si cred ca de aici ar trebui sa se inceapa:
1) Revenirea la jumatate din valoare amenzii in loc de jumatate din minim.
2) Cresterea valorii punctului de amenda la valoare stabilita de lege prin eliminearea derogarii (se poate face si treptat, sa nu fie socul prea mare)

RaduC

Dar dacă s-ar corela valoarea amenzii cu valoarea de piață a vehiculului?
10% din valoarea mașinii ar calma orice zebzec...

TVlad

#7218
Bine ca nu fac legile unii ca voi! Contraventia e contraventie, nu conteaza ca o face unul cu Logan sau cu Maybach asa ca pentru contraventie egala trebuie suportate consecinte egale. De ce trebuie pedepsit mai putin ala cu Loganul? Doar asa, de ciuda pe cei cu masini mai scumpe?
Stiu ca e reconfortant sa mai vezi cite un "jmecher" facut acordeon si cu creierii tandari dar legea nu trebuie facuta ca sa razbune niste frustrari ci pentru a limita in mod nediscriminatoriu comportamentele daunatoare pentru societate.

RaduC

Fără a intra prea mult în polemici, practica aceasta este aplicata deja și la alții, doar că e  aplică la venit.
Cum la noi veniturile raportate nu reflectă întotdeauna capacitatea de cumpărare, apare omu cu super mașină și fără un șfanț în cont.
Plus ca băiatul lui tata, care la 18 primește jucărie de majorat, poate se va gândi de două ori până să facă vreo prostie sau pur și simplu va primi un Corsa de 1l până trece de pubertate...

gruiarew

N-ar fi mai ok ca respectiva amendă să se vadă în următoarea asigurare? Că sunt tot felul de tertipuri în a nu o plăti...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

Aline..subscriu...am fost cel care spune demult ca nu mai trebuie nici macar un echipaj cu radar...ci camere fixe si cu un sistem integrat ,rapid de executare silita

politia ar trebuii sa fie non stop si chiar in masini private la a amenda mici contraventii de la care porneste totul..de genul ..nesemnalizare la schimbarea benzii,,,facut st de pe banda din dr sau invers,VORBITUL LA TELEFON,mai ales din masini cu carkit de vb din fabrica,etc,etc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dragos76

Și eu sunt de părere că nu (prea) e cazul de înăsprit pedepse, ci să ne asigurăm că ce reguli și legi avem acum sunt aplicate.
În plus, legat de polemica de mai sus cu amenzile proporționale cu venitul/mașina etc: pe lângă ce s-a zis că oricum nu ar fi deseori aplicabile (și nu, nu e vorba doar de cei ce merg cu mașină ultimul răcnet după ajutorul social), eu cred că în ce privește sancțiunile nu se insistă pe ceva ce ar arde și mai tare: dreptul de a conduce. Dacă pe un meltean îl pișcă la pedală că ia o amendă de (să zicem) 1000 de lei, oare nu mai mult o să fie afectat de o suspendare de permis? Și nu mă refer doar la cazurile când face greșeli care automat duc la această sancțiune, ci și la ce zice adiarc mai sus, greșeli mici, dar foarte multe și dese.

Dar spuneți drept, ați auzit ca cineva să aibă carnetul suspendat că a acumulat 15 (cred) puncte?

adiarc

^ da...daca gasim solutii sa aplicam cu adevarat( enforce the law),apoi vedem gradual ce,unde trebuie imbunatatit intr-o dezbatere adevarata....nu la initiativa unor politruci infractori care vor sa ridiculizeze legea si sa banalizeze infractiunile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alexandru_m

Pun si eu o intrebare ce nu cred ca fost pusa in discutia de aici:

De ce sumaharii care se duc cu 180 pana la Nadlac in Ungaria coboara pe la 140-150 si in Austria sunt mielusei si stiu brusc sa mearga cu 130?

De ce in Austria pe lucrari stau cu 80, iar in Ro te arunca de pe drum daca mergi cu 100 pe zona de 80?

Camere fixe, camere de viteza medie. Camere peste camere.

hvm

Eu nu inteleg de ce nu se poate aplica amenda la venitul celui care conduce, si daca nu are venit sa fie amenda la salariul minim cu trimitere la judecator care sa decida in ce masura sa creasca amenda, si care sa se uite la veniturile parintilor si sa aplice o amenda in consecinta iar judecatorul sa aiba ultimul cuvant de spus in privinta amenzii. Adica o face 100000 din 1000  e treaba lui. insa sa nu o poata anula decat in situatii exceptionale, ala e rupt i fund si nu a mai avut nici o amenda/contraventie....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

gruiarew

Eu nu pricep de ce iar trebuie să încurajăn săracii. De ce greșeala unuia ce trăiește pe ajutor social e mai "ieftină" ca a unuia ce are bani?
Că de obicei nu cei care fac și declară cinstit banul o ard aiurea în trafic. Decât tot felul de scutiri pentru săraci, tot felul de ajutoare ba pentru căldură, ba pentru curent, acum și pentru amenzi? Mie mi se pare o tâmpenie. Îs sătul de cei ce la 10 dimineața au deja 2 beri la bord luate pe caiet.

Uite propunere: amenzi progresive. Prima dată X. A doua oară X2. A treia oară X4. A patra oară X8. Cu suspendarea dreptului de a conduce dacă o comite grav chiar de la X1.

Puse direct în asigurare. Așa nu mai "știe el" pe careva la Primărie și le face pierdute. Plătite într-un anumit interval de timp. Altfel crește X-ul.

Dacă asigurarea de la mașină nu-i pe el, se atribuie celui ce a încredințat mașina. Dacă are deja un X la activ și s-a gândit să ia mașina cuiva, cel ce înstrăinează primește el următoarea treaptă de X. Deci nu scapă nici bunica. Prins fără asigurare și ai X-uri? Imobilizat cotețul.

Totodată posibilitatea de a face asigurări pe o perioadă foarte scurtă (o săptămână să zicem, dacă nu chiar și o zi). Vrei să închiriezi mașină? Faci asigurare pe cât ai nevoie.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rt25

#7227
Revenim la discutia ca, asigurarea ar trebui sa fie pe sofer nu pe masina. Asta ar creste siguranta mai mult decat orice.
Ai 1 masina si 2 soferi ? Nu-i nimic, amandoi trebuie sa aiba asigurari, fiecare cu bonus/malusul lui, pentru ca raspunderea civila asupra a ce faci cu masina este a ta (asta e RCA, nu?), nu a altuia (sotie, mama, tata, bunic, amic care se intampla sa fie proprietarul in acte al masinii). Parca englezii au un sistem asemanator, in care fiecare masina are si utilizatorii declarati, iar pretul asigurarii este in functie de toate persoanele mentionate in asigurarea masinii, contand chiar si ordinea)

Iar lipsa unei asigurari fiind la volan sa echivaleze cu lipsa permisului de conducere.

In plus, parerea mea este ca ar trebui revenit la 10% din salariul minim brut, regula era foarte buna.

Nu in ultimul rand, legile sunt ok asa cum sunt dupa parerea mea, doar ca nu le verifica nimeni. 

De aceea au tupeu unii sa te mature de pe sosea daca nu le faci loc sa treaca de tine, pentru ca sunt siguri ca nu are cine sa le dea amenda, si daca sunt opriti pur si simplu nu o platesc ca isi ascund veniturile sau masina nu e pe numele lor. Stiati ca e un obicei sa se vanda masini fara perfectarea actelor, de sunt foarte masini prin trafic care nu mai au nici o legatura cu proprietarii in acte ? Practic, se vinde cu contract de comodat si toate amenzile primite merg pe vechiul proprietar care oricum nu are nevoie de nimic de la primarie, deci nu poate fi silit sa plateasca amenzile in contul obtinerii vreunui fiscal...

Un amic si-a vandut masina si cumparatorul nu a mai venit dupa fiscal. S-a trezit dupa vreo luna ca cumparatorul "prelungise" asigurarea pe inca 1 luna pe numele lui (in situatiile astea trebuie sa faci asigurare cu "in vederea inmatricularii").
Sa spunem ca masina era o masina cu impozit 2200 de lei de o anumita marca foarte populara si cu un an care ar fi insemnat ca impozitul este o treime din masina. Fiind inceput de an, probabil schema e sa o dai mai departe pana se termina anul si pana atunci vechiul proprietar sa incaseze amenzile de la camerele fixe (ex: acelea de rovinieta, daca nu cumva vechiul avea si rovinieta inca valabila).

Asa ca pot fi amenzile oricat de mari si oricate camere fixe, daca nu se impune respectarea legii si plata amenzilor date nu vom rezolva nimic.

alin2pas

Sunt care circulă fără asigurare. Neplata amenzii în 60 de zile = suspendarea permisului până la plata tuturor restanțelor.

Hercule

De unde frate atata cocosare pe omul de rand, ba amenzi triple, ba confiscat masina. In schimb hai sa ajutam din nou asistatul. Si asta cu asigurari pe fiecare sofer, e o aberatie. Imi asigur masina pentru daune, nu pentru sofer. Eu am 2 copii si o masina. Sa trebuiasca sa platesc 3x asigurari, dintre care 2 pentru adolescenti? Ma rupe efectiv. Eu nu stiu daca voi ganditi prea mult ce scrieti.

S-a mai spus, parca adiarc, problema in Romania este ca legea este doar pentru unii, in general aia fraieri. Trebuie ca legea sa fie aplicata uniform si fara discriminare pentru toata lumea. Chiar si aia care au salariu N*salariul mediu, dupa un timp si multe amenzi se vor linisti. Deci rezolvarea nu e inasprirea pedepselor ci aplicarea corecta a legii.
Deșteaptă-te române!