Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Hehe, poftim teava de gaz pe mijlocul strazii. Si nu e o strada oarecare. Pana acum 10-15 ani era ultima din oras, dar acum e chiar o strada aglomerata ce preia mult din traficul unui cartier nou construit.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ionut.cava

Nici chiar "no comment"; merita scoasa in evidenta o chestie din articolul asta:
"Martorii spun că, după impactul violent, conducătorul auto a fost efectiv aruncat afară din mașină. "

Tastez in search "centu"... nimic. "Zero matches". "sigu"... La fel. Nu tin minte sa fi vazut la vreun articol despre un accident letal vreo mentiune despre centura de siguranta.
Chiar nu se poate face nimic sa incurajam jurnalistii sa specifice daca vicitimele aveau sau nu aveau centura cuplata? Atatea masini cu habitaclul relativ intact (progresul tehnologic in domeniul asta este impresionant) dar soferi/pasageri morti.

Nu zic ca nu, probabil murea si cu centura (de la o anumita viteza, destul de coborata totusi, nu te mai salveaza), dar macar sa faca minimul necesar pentru a mai responsabiliza niste soferi care citesc articolul.
Imi cer scuze pentru "rant" dar deja e putin cam prea mult.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.


gruiarew

Sincer, la cum arată mașina avea șanse mari să scape, chiar dacă probabil rămânea fără picioare. Tot nu pricep de ce trebuie să fie atât de înalte capetele de pod. La rahatul asta de mașină e "calculat" ca la impact motorul să se rupă din suporți si să intre sub mașină. Din nefericire în cazul de față capul de pod a fost prea înalt, altfel cel mai probabil arunca mașina peste.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TVlad

#7100
Stiti bancul ala cu centura?
Tatal lui Bula, militian la circulatie, il ia cu el la un accident grav. Ii-l arata pe unu' imprastiat peste tot. "Vezi?! Asta nu a purtat centura!". Pe locul alaturat:  "Uita-te la asta cu centura pusa. Parca-i viu!'

Intr-o nota mai serioasa, ati vazut filmul lui Mandachi? E un fragment de interviu cu Basescu - pe atunci ministrul transporturilor - si vorbea exact despre drumurile care direct din constructie sint periculoase. Ca nu toate decesele sint consecinta vitezei ci drumul insusi agraveaza urmarile unei greseli de conducere.

tom_sawyer


cristi5

@TVlad eu cred ca bancul tau cu centura nu e un banc bun si prolifereaza folclorul gen "centura te poate salva dar uneori te si omoara". Sugereaza (prin omisiune) ca cele doua probabilitati (sa te salveze si sa te omoare) sunt 50-50, ceea ce nu e deloc adevarat.

Acum imi dau seama ca la fel s-a intamplat la vaccin: s-au exacerbat asa de mult in media reactiile adverse (<0,1% din cazuri) ca pareau ca sunt la tot pasul. Rezultatul il vedem la nr de vaccinari...

Prostia umbla libera si are multe drepturi constitutionale.

DarkFranck

QuoteAccident la Solești, Vaslui:

E chiar o greșeală clasică, de șofer începător, foarte slab (deși sunt sigur că el crede altceva). Vizibilitate bună, utilitara albă era pe semnalizare de viraj stânga, ăla în mașina argintie se bagă în depășire începând din linie continuă pe viteză excesivă. Era să asist la un accident similar acum vreo 2 ani, din fericire  atunci a frânat la timp cel ce făcea stânga.

Fluctuat Nec Mergitur

TVlad

#7104
Tata a fost cindva exact in situatia celui cu dubita alba, din fericire cu consecinte mai putin grave. Concluzia asiguratorilor? Culpa comuna! Ca el de ce nu s-a asigurat inainte sa vireze stinga.

Nu a fost intentia mea sa bagatelizez purtarea centurii. Habar nu am avut ca se va face analiza literara a bancului.
In contextul epocii respective, fara alte masuri de siguranta (airbag, abs, cauciucuri de iarna/vara, etc) si cu masinile ce circulau atunci la noi, cred ca purtarea centurii nu ajuta prea mult. Era o masura noua si, ca orice lucru nou si impus era privita cu neincredere, cumva justificata.

bgd77

A explicat politistul de la rutiera Tavi Pertea de ce in cazurile acestea este considerata culpa comuna.


TVlad

Chiar daca ala depaseste pe linie continua?

TibiV

Am ajuns precum cainele lui Pavlov: cand zice Tavi Pertea "neagra", deja sunt convins ca este alba...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

Iasi,persoana omorata pe trecerea de pietoni de un vitezoman de 19 ani care avea 120 Km/h!Vestul salbatic

Xander

Quote from: TVlad on September 30, 2021, 09:56:28 PM
Chiar daca ala depaseste pe linie continua?

Culpa comuna nu inseamna neaparat ca e 50-50. Daca e pe linie continua, culpa celui care depaseste pe linie continua poate avea o pondere mai mare.

Daca ai rabdare, poti citi acest "deznodamant" pt un caz de neacordare de prioritate (cedeaza trecerea) si viteza excesiva de partea cealalta:
https://avocatstoean.ro/acasa/accident-de-circulatie-culpa-comuna-a-conducatorilor-auto-implicati-consecinte-cu-privire-la-modalitatea-de-solutionare-a-actiunii-civile-raspunderea-comitentului-si-a-asiguratorului-lipsa-planger-2/

Daca nu, rezumatul:
"Din întreg materialul probator administrat în cauză rezultă culpa comună a celor doi conducători auto, inculpaţii.
Astfel, culpa inculpatului P. R., care nu a respectat semnificaţia indicatorului ,,cedează trecerea", poate fi apreciată la 70 de procente.
În ceea ce îl priveşte pe inculpatul P. M. I., în acord cu prima instanţă, Tribunalul reţine o culpă concurentă a acestuia, de 30%, prin conducerea autoturismului marca Ford cu o viteză mult peste limita legală."