Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vancouver

Dar exista si vesti pozitive. Mare lucru nu prea se aude de DRDP Constanta, dar de data asta e la nivel de "tace si face":

https://www.drdpct.ro/ro/content/proiecte-si-lucrari/proiecte-si-lucrari/drdp-constanta-s.d.n.-constanta-executa-in-regie-proprie-lucrari-de-montare-parapet-metalic-pe-drumul-national-dn-22-km-247+606-03.07.2020



Sper doar ca noul parapete sa fie ingropat la capete si sa nu reprezinte el insusi un pericol. In rest, bravo DRDP Cta si sper sa se continue actiunea pe toate DN-urile din zona, macar in afara localitatilor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

JohannDB

               Secvențe ca cele de mai jos, am văzut destule, dar acum mi-am făcut "timp" să le fac "veșnice".......
               Ce este mai trist și dezarmant, e faptul că PARCAREA (cu "budă" cu tot) față de locul imaginilor, este peste cca 1.400 m (1,4 km), fiind prima parcare de pe sectorul ăsta la Km 35-34 pe sensul spre Mureș, că a doua e la km 8; de fapt în prima imagine se vede capătul benzii de accelerație, după ce intrii în corpul A3MS de pe breteaua dinspre Chețani, din DN15, la km 26+800 și o iei la "sănătoasa" spre Târgu Mureș.....  Mașinile nu păreau "în pană", iar respectivii erau la "o țigară", rezemați de parapet, foarte relaxați și fără de griji...!! Dacă erau (sau simulau o) în pană, puneau măcar un triunghi !!  Că (halal coincidență) nu s-or fi stricat în același timp/același loc..... O fi "Murphy" de vină ??
               În rest ??







Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

Mai nou filmul ,,30 de ani și 15 minute" al lui Ștefan Mandachi este vizionabil gratuit aici:

https://30deanisi15minute.ro/vizionare-gratuita-online-30-de-ani-si-15-minute/

vancouver

Aici cateva exemple de camion versus parapete metalice simple:







Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

In 2014 a avut loc un accident groaznic pe A4 in Germania. Un autocar a lovit din spate un alt autocar, acesta din urma a distrus parapetul median si a intrat pe contrasens, unde s-a lovit de un microbuz cu 9 persoane, din care 7 au murit. Dupa impact al doilea autocar a cazut de pe autostrada pe o strada alaturata aflata cu 20-30 de metri mai jos, rupand asadar si parapetele lateral al contrasensului. 10 morti in total.

Acest accident a dus la intensificare puternica a inlocuirii parapetilor (mai ales mediani) de pe autostrazile din Germania cu parapeti din beton Jersey, pe cat posibili dubli si cu 1 metru inaltime.

https://www.spiegel.de/panorama/busunglueck-bei-dresden-viele-tote-auf-autobahn-4-a-981940.html

8 poze:
https://www.spiegel.de/panorama/busunglueck-bei-dresden-viele-tote-auf-autobahn-4-a-981940.html#fotostrecke-72323a6d-0001-0002-0000-000000117161

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

https://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.auf-autobahnen-beton-und-stahl-gegen-schwere-unfaelle.cc6ecde7-62e8-450c-897b-ccfa749baa9f.html

Din articol, traduc: "Parapetele metalice obisnuite nu pot face fata deseori greutatii unui camion si acesta ajunge pe contrasens. Pentru a evita astfel de scenarii horror in viitor, parapetele mediane de pe autostrazile din landul Baden-Württemberg vor fi innoite pas cu pas sau vor fi inlocuite cu pereti de protectie din beton (parapet din beton)."

"Tronsolul de 53 km lungime de pe A8 intre nodul de autostrazi Stuttgart si nodul Mühlhausen a fost upgradat in mare parte la sisteme noi incepand cu 2009. In ciuda mai multor accidente in care vehiculele s-au lovit de parapete, nu s-a inregistrat nici o trecere prin parapetele median."

Si asa arata aici acum:




(pozele imi apartin, pot fi folosite la liber)

Iar pe portinile pe care s-a pastrat metal arata asa:
https://www.google.ro/maps/@48.6960329,9.2371322,3a,75y,290.53h,89.46t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipN9D9mfc5h0Br9cIsap4EHlgtn_F7OKRcMem0WD!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipN9D9mfc5h0Br9cIsap4EHlgtn_F7OKRcMem0WD%3Dw203-h100-k-no-pi1.0418402-ya321.4087-ro3.420582-fo100!7i5376!8i2688

In Austria compania de drumuri Asfinag a facut in trecut un studiu pe baza accidentelor din Austria si a ajuns la concluzia sa inlocuiasca complet parapetele metalice cu beton pe mijlocul autostrazilor. Si cam toti cred ca stiu ca in Austria nu prea vezi altceva, cel putin nu pe ruta principala de tranzit Ungaria-Germania. Si cred ca austriecii sunt destul de seriosi si calculati:





Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TVlad

#7086
Americanii au de cel putin 30 de ani separatoare din beton. Cel putin in zonele urbane eu nu am vazut altceva iar in afara oraselor sensurile de circulatie sint separate de vreo 50m de teren plat, cu iarba, fara nici un obstacol. Cei de acolo spuneau ca asa cum e Romania fata de Germania asa e si Germania fata de America dar cred ca exagerau :)

In alta ordine de idei: aveti idee daca se preconizeaza construirea unui acces mai sigur din DN39 catre Costinesti? Acum e ruleta ruseasca sa iesi din Costinesti catre Mangalia. Culmea ca in tara giratoriilor, aici nu au reusit sa construiasca unul. Au facut in schimb la 23 August ca sa deserveasca nu stiu exact ce, o scoala sau viitor "incubator de afaceri".





Powered by API/PUM imgur uploader

Intrarea in Neptun tot asa e:





Powered by API/PUM imgur uploader


gruiarew

Ca și costuri nu-i mai ieftin cel de beton? Probabil la instalare nu, dar pe parcurs? Adică nu ruginește, nu trebuie vopsit și dacă nu dă ceva serios în el nici nu trebuie probabil înlocuit....

Nu pricep de ce noi ne încăpățânăm sa fim tot timpul altfel...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

alexandru_m

Cam trebuie curatate scurgerile la NJ. In mod normal au la baza 2-3 "fante" prin care trece apa, iar acestea se infunda. Si in Germania, si in Austria apar periodic echipajele care "desfunda" acele scurgeri de la baza NJ.

MarcoPolo

Accident teribil pe o șosea din Banat, patru oameni au murit după ce o mașină a intrat pe contrasens
https://www.pressalert.ro/2021/09/accident-teribil-pe-o-sosea-din-banat-patru-oameni-au-murit/

Pacat de aceste vieți. Ce bun și sigur era un drum express în zona!
DN6 a devenit foarte aglomerat și periculos, sa speram totuși ca vom avea o alternativa sigura măcar între Lugoj și Slatina-Timis (zona de câmpie) în următorii 10 ani.

vancouver

Eu nu am vazut niciodata echipele din Germania si Austria care apar "periodic" sa desfunde NJ. Si in jurum meu unde stau cam toate autostrazile au NJ. In schimb am stat in ambuteiaje nenumarate dupa echipele de taiat iarba sau tufisurile de pe mijloc unde sunt parapeti de metal. La fel am facut ambuteiaje destule dupa echipa care reparat parapete stricate din metal dupa cate un accident.

Bine mai trebuie precizat ca eu nu am vazut pana acum nici o "fanta" care sa necesite curatare! Iaca:



No fanta, no periodic clean team!  :D

Poate ca atunci cand intre banda de circulatie si NJ e prea putin loc, atunci intr-adevar trebuie montate cele cu fanta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Un camion cu însemnele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a provocat un accident în Timiș, după ce a intrat în fața trenului miercuri după amiază.



Un tren al Regio Călători care urma să ajungă la Timișoara a lovit în plin un camion la o trecere la nivel cu calea ferată.

Accidentul a avut loc miercuri după prânz la o trecere la nivel cu calea ferată, între Cruceni și Rudna. Șoferul unui camion s-a crezut mai rapid decât trenul Regio 16124, care venea de la Cruceni către Timișoara și a trecut peste linii, informează site-ul Opinia Timișoarei.

În accident au fost implicate 10 persoane (9 călători în tren și conducătorul camionului), dintre care două persoane, conștiente, cu traumatisme ușoare (mecanicul trenului și conducătorul camionului), necesită îngrijiri medicale, fiind transportate la Spitalul Județean Timișoara.

https://clubferoviar.ro/accident-in-timis/

dr4qul4


Quoteşoferiţa de 71 de ani dă cu spatele fără să arunce măcar o privire şi loveşte in plin o femeie, care cade sub roţile maşinii. Mai mulţi oameni aflaţi în parcare au încercat să intervină şi i--au spus şoferiţei ce s-a întâmplat, moment în care aceasta s-a panicat şi a luat cea mai proastă decizie posibilă.  Aşa că a demarat în marşarier, târând victima şi nu s-a oprit decât atunci când a lovit alte două maşini parcate. Victima a fost scoasă de sub roţile maşinii de pompieri şi dusă de urgenţă la spital. S-a dovedit însă că a scăpat ca prin urechile acului cu doar câteva vânătăi şi cu o sperietură cumplită
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

^asta da..noroc chior.. :lol:..si pt asemenea cazuri ( si nu neaparat pt ca are 71 de ani soferita), inca astept ( la fel ca in toata lumea civilizata ), sa apara in lege, suspendarea DEFINITIVA SI IREVOCABILA , a dreptului de a detine permis de conducere
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MarcoPolo

Ca tot se vorbeste mult despre parapeți, aici un exemplu de "așa nu" de pe o strada nou amenajată din Timisoara:
http://1.stpt.ro/forum/index.php?showtopic=832&view=findpost&p=181219 (link catre forumul regiei de transport din oras).
O fi bine pentru protecția pietonilor fata de mașini, însă extrem de periculos pentru bicicliști. Plus ca arata foarte inestetic pentru un bulevard modern.

Tot ce la aceeași lucrare, oare cat de sigur e pentru circulație un distribuitor de gaz fix în mijlocul străzii?  :)
http://1.stpt.ro/forum/index.php?showtopic=832&view=findpost&p=181270
(ultimile 2 poze din postul respectiv)

Si, ca bonus pentru inveselirea publicului spectator, așa știu unii sa întoarcă  :D
http://1.stpt.ro/forum/index.php?showtopic=832&view=findpost&p=181195
(vedeti linkul din postul respectiv)