Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Deutschländer

Am vazut in timpul iarnii atat de multi instructorii care au lasat la 18:00 seara pe elevi se merg cu day light prin Bucuresti.
La astfel de implicare, ce asteptari sa mai ai?!

tom_sawyer

Pe mai multe tronsoane de drum național din Brașov se va putea circula cu maxim 70 km/h, iar în unele zone s-a decis interzicerea depășirii, după ce polițiștii brașoveni au reevaluat marcajele rutiere din județ, anunță Bună Ziua Brașov.

La recomandarea polițiștilor, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a anunțat că a modificat marcajele rutiere și a montat indicatoare pe mai multe tronsoane de drum pe care s-au petrecut accidente grave. ,,Au fost instituite limitări de viteză, a fost interzisă depășirea și s-au aplicat marcaje rezonatoare pe mai multe sectoare de pe DN1, DN13 și DN73A", a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov.

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/plan-pentru-reducerea-numarului-de-accidente-din-judetul-brasov-masurile-luate-la-recomandarea-politiei-20371373

bogdymol

As fi curios cum arata portiunile de drum unde s-au introdus noile restrictii. Ca daca e drum drept, cu vizibilitate si tot ce vrei, dar pui restrictie la 70 km/h, sa nu se mire apoi ca vor fi conflicte si chiar accidente intre cei care respecta limita de frica amenzii, si cei care vor sa mearga pe acolo cu 100 km/h asa cum au facut si pana acuma.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

Pai chestii de genul asta se intampla deja de multi ani. Au inceput cu Padurea Bogatii (DN13, tronsonul dintre varful de panta si zona curbelor cu 40km/h dinspre Hoghiz) - aici e de cativa ani limitare la 60km/h, impusa atat pe urcare cat si pe coborare, evident respectata doar cand e anuntata politia prin zona asta, in rest mai degraba 90-100km/h.
Pe DN1 au mutat indicatorul de intrare in Brasov aproape de Timisu de Sus si au pus limita de 80km/h. Unii o respecta, alti merg cu 100-110km/h. In partea cealalta, spre Sibiu, au pus o multime de limitari, unele complet absurde - de exemplu aici, unde avem 2 benzi pe urcare (mai nou in zona asta au montat si parapeti New Jersey).

Alte limite introduse - 60km/h plus parapeti mediani din beton aici, sau 70km/h aici.

bogdymol

Foarte bune exemplele postate! Sunt exact genul de limitari care nu vor fi respectate de 99% din soferi, pentru ca sunt ilogice.

Prima mi-a placut-o: pui limitare la 60 km/h fix inainte sa se creeze banda pentru vehicule lente - daca respecti indicatorul, banda a 2-a e degeaba, pentru ca pe acolo si camioanele vor reusi sa circule cu minim 60 km/h, deci orice depasire e practic imposibila.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

bogdymol

Aia e deja la cativa km departare. Eu ma refeream strict la urcarea din primul link postat de pasadia. Acolo e imposibil sa depasesti legal, cu toate ca ai 2 benzi, pentru ca si vehiculele lente vor reusi sa circule cu aproximativ 60 km/h.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

b1

Scuze, nu am înțeles la ce te-ai referit.  O:-)

În altă ordine de idei, imaginea dezolantă a parapeților de beton neîntreținuți. Mă gândesc cât de greu le vin tiriștilor să treacă de acea curbă.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Deutschländer

^Timpul pe care pierdem intre Brasov-Sibiu, castigam intre Bucuresti-Brasov:
Aici avem 70 km/h, in localitate, cu treceri de pietoni si curba inainte de pod peste de paraul Azuga.
De ani de zile incerc sa inteleg cum aici 70km/h sunt OK, cand avem limitari de cara a scris Pasadia...

b1

Opusul lui Azuga este Golești din toate punctele de vedere.  :lol: :o
Quote from: b1 on August 09, 2021, 03:16:15 PM
@dargauda, este normal ca șoferii să nu respecte limitele de viteză pentru că pe drumuri sunt amplasate foarte multe limitări de viteză stupide, cum ar fi aici unde, deși sunt 2 benzi pe sens, limita este de 30 km/h.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Deutschländer

Cred ca acolo e vorba de scoala.
Evident nasol cand este scoala fix langa DN. Dar cred ca pentru copii e si mai nasol decat pentru soferii.

TVlad

De curiozitate, voi ce parere aveti referitor la urmatoarea situatie: pe banda de accelerare patrund la mica distanta doua masini. Cea de-a doua, 'lipita' de spatele primei, se grabeste sa intre pe banda 1 exact in unghiul mort al primei si exact cind prima masina schimba directia pentru a intra si ea pe banda 1. Cine e vinovat de coliziunea rezultata?

Deutschländer

Conform legii sunt 99% sigur prima masina e vinovata. Si asta nu doar in RO, cam in tot Europa legile sunt in astfel. Unghiul mort nu este o scuza, iar al doilea masina pur si simplu s-a miscat mai rapid.
Evident, este normal sa lasi pe masina din fata ta spatiu pentru intrarea in B1, sau, daca e liber, te muti direct pe B2.
Dar din punctul legal nu cred ca exista alt punct de vedere decat ca prima masina a avut nevoie sa se asigura ca B1 este libera.

TVlad

#7003
Cam asa zic si eu, legal prima masina trebuie sa acorde prioritate celor de pe B1, indiferent ca au venit de pe autostrada sau din spate, tot de pe banda de accelarare.
Pe de alta parte mi se pare fair play sa lase loc si altora. Sint unii care de exemplu se baga pe B1 si accelereaza acolo in loc sa foloseasca banda speciala si sa intre pe B1 numai cind au viteza comparabila cu a celorlalte vehiciule aflate deja pe autostrada. Mi s-a intimplat de citeva ori sa fiu pe post de 'masina 1', sa se termine banda de accelerare si sa nu pot intra din cauza unuia din asta ce mergea in paralel.

Dan74

Sambata in Negreni, mergand dinspre Oradea spre Cluj (am mers la Brasov si Zarnesti) pentru prima data de cand conduc (si am peste 200 000 km facuti) mi-am vazut mortea. Un sofer cu o dubita care circula din sens opus a frinat brusc a tras un pic dreapta ca sa opreasca dar fara sa semnalizeze iar in spatele lui un TIR care venea destul de tare a intrat pe sensul meu de mers pentru a-l evita si am scapat doar pentru ca soferul de pe TIR a reusit cumva sa se strecoare printre mine si dubita (eu aveam parapet pe dreapta si aproape m-am lipit de el).
La intorcere, duminica, am mers de la Codlea pana la Vestem doar in coloana, pana in Persani cat de cat ok dar dupa Persani dezastru. Am sesizat si eu asa cum a aratat @Pasadia niste limitari tampite, unde se poate circula in siguranta cu viteza mai mare. Datorita faptului ca erau soferi care respectau strict limitarea (nici macar nu mergeau cu cei 10 km/h in plus desi si la acea viteza ar fi mers in siguranta) s-a creat o coloana de zeci de masini. Efectul mersului in coloana s-a vazut dupa sensul giratoriu de la Vestem unde o mica parte (din fericire) din cei din coloana dinspre Brasov pur si simplu au inceput sa faca slalom pe cele 2 benzi si sa faca depasiri riscante.
Oare cei care decid acele limitari chiar nu sesizeaza ca fac mai mult rau cu aceste absurditati?