News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

user201

Se pare că din păcate DN1 între Sibiu și Brașov devine din drum foarte aglomerat și unul tot mai mortal, la propriu.
Accident grav în această dimineață, pe DN1, între Beclean și Dridif, în care au fost implicate trei autovehicule.Din păcate, șoferul unui autovehicul și-a pierdut viața iar alte cinci persoane au fost rănite.O a doua persoană, victimă în accidentul de pe DN1, dintre Beclean și Dridif, a decedat la spital. Se pare că accidentul a avut loc foarte de dimineață.
Deci 2 morți și 4 răniți. Sursa din presa locală cu ceva imagini de la locul dezastrului o găsiți aici.

Că tot am ajuns pe acel site, am văzut că aparent și în municipiul Făgăraș se circulă astăzi pe o porțiune de DN1 alternativ:
"APA CANAL SIBIU SA-sucursala Făgăraș intervine astazi 03.08.2021, pentru remedierea unor defecțiuni pe rețeaua de canalizare, zona de amplasament este str.Doamna Stanca intersecție cu str.Crinului.
Traficul rutier va fi restricționat în zona de amplasament, pe banda de circulație Sibiu-Fagaras.
Interval orar: 10:00-14:00."
Sursa: http://fagarasultau.ro/2021/08/03/trafic-rutier-restrictionat-pe-str-doamna-stanca-pentru-remedierea-unor-defectiuni-pe-reteaua-de-canalizare/

Marius

Din pacate un nou accident grav, cu 3 morti si mai multi raniti pe DJ592 Timisoara-Lugoj in dreptul localitatii Albina. Au fost implicate 4 autoturisme si un camion. Camionul a intrat pe contrasens incercand sa evite o masina stionata pe sensul lui de mers, respectiv dinspre Timisoara catre Lugoj.
Ma intreb cu cat se circula pe acolo, avand in vedere ca in urma accidentului camionul a ajuns cu fata catre Timisoara. Probabil viteza medie trece de 100kmh.

Mai multe detalii:
https://www.tion.ro/eveniment/accident-cu-trei-morti-la-intrare-in-albina-1473414/
https://www.pressalert.ro/2021/08/accident-grav-apropiere-de-timisoara-trei-persoane-au-murit/

Cozak

Execrabila acea intrare la Albina, de multe ori au fost accidente, exact din aceeasi cauza, o masina vrea sa faca stanga dinspre Timisoara, nu este o banda de preselectie la stanga si vine unul tare din spate, acum acest camion, probabil nici nu cunoaste drumul bine si pune frana, bena derapeaza si rade doua masini de pe contrasens ( veneau spre Timisoara) cu multiple victime. Horor! Intersectia e si intr-o curba, deci vizibilitate si mai mica.
De 30 ani trebuia refacuta acea intrare catre Albina, multi timisoreni fac naveta fiind relativ aproape de oras.

RaduC

Știrea de mai sus ma duce cu gândul la calitatea materialului de  pregătire a șoferilor profesioniști.
Și aici ma refer la situația în care aceștia întâlnesc un obstacol în calea lor, pe care nu-l pot evita, și trag de volan stânga...

Ce e mai bine?
A) să lovești ceva cu 94 km/h sau mai puțin
B) să lovești ceva cu o viteza combinată ce poate depăși 200km/h

Evident că niciuna din variante nu este dezirabilă dar dacă e sa nu mai poți opri și evita coliziunea cu cel de pe banda ta, măcar nu mai trage de volan pentru că ce vin din sens opus clar nu mai are nicio șansă.

Dar această reacție, ce este de cele mai multe ori reflexă, poate fi evitată dacă sunt pregătiți corect conducătorii auto la scoala de șoferi și apoi le este reamintit iar și iar în timpul recertificarii.

Bineînțeles, aceasta și multe alte situații în care reacția adecvată face diferența între moarte și viață

pasadia

Astazi au murit doua persoane intr-un accident pe DN1 intre Beclean si Dridif (sectorul Fagaras - Sibiu). Accidentul a avut loc in exact acelasi loc in care a avut loc si acest accident in 2018:



Stiu ca acest filmulet a mai fost aici pe forum, s-a spus de atunci ca o problema e faptul ca podetul a fost usor inaltat cu ocazia reabilitarii din 2004-2008 si acum soferii nu constientizeaza faptul ca, desi vad drumul in departare, dupa pod, ei nu vad ce se afla imediat dupa podet. Si ca atare ei tind sa nu respecte lsectorul de linie continua aflat intre doua sectoare perfect drepte, pe care e permisa depasirea.

Un politician local se pare ca a pus presiune pe sefa DRDP Brasov si a obtinut montarea (in aceasta dupa-masa) de stalpisori pe linia continua si promisiunea executarii unor marcaje rezonatoare plus prelungirea zonei in care este interzisa depasirea. Nu stiu exact cat vor rezolva aceste solutii, dar asta e...

user201

@pasadia Din păcate între Brașov și Sibiu există destul de multe podețe supraînălțate care prezintă aceleași riscuri. Sunt curios ce se va rezolva cu acei "morcovi".
Oricum liniile continue nu mai rezolvă de mult ceva în trafic, cred că toată lumea a văzut mașini care depășesc sau taie calea fără probleme pe linia continuă.

Am găsit și în presa locală un articol cu imagini privind separatoarele montate: Au fost montate separatoare de sens pe DN 1, între Beclean și Dridif.

O imagine de la ziarul sursă:

adiarc

^ nimic nu vor rezolva....au fost pusi si pe DN 14 ,inainte de CF...si dupa nici o luna nu mai sunt...au fost " rasi" de cei neatenti...asa cum va fii si aici
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Păi și nu se poate îndulci panta? Dacă au ridicat podețul, nu mai pot ridica și drumul să fie cât de cât vizibilitate?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

user201

@gruiarew Ba da, dar ar fi destul de costisitor cred pentru că ar trebui ridicat terasamentul pentru a obține o pantă lină pe câteva sute de metri în total, luând în considerare ambele extremități ale podețului și în plus nu e singurul cu problema asta dintre Sibiu și Brașov. Unde mai pui că lucrările ar trebui făcute sub trafic, cu circulație alternativă pe câte o singură bandă, deci iarăși ar fi probleme logistice și de circulațiec, chiar și din Septembrie până în Mai.

gruiarew

Eu mă întreb câți trebuie să mai moară ca să se faca și la noi lucrurile cu cap.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Nu te mai intreba. Pe aia care fac legile in tara asta nu ii intereseaza decat sa gaseasca solutii sa isi poata bate joc EI de legi, de reguli, si de vietile semenilor....  >:(

Grija reprezentantilor nostri in legislativ (multi dintre ai nu ar trebui sa fie parlamentari, ci puscariasi...) este ca masinile radar ale politiei sa fie neaparat inscriptionate si semnalizate de departe...

Adica pe ei ii f..te grija nu sa respecti legislatia (viteza, linie continua si alte maruntisuri), ci sa poti fenta legea. Mai exact legea sa se aplice doar pe aia 1-2 km unde borfasii de politisti stau la pana cu radarul, ca boschetarii, dar sa fie foarte clar unde incep si unde se termina aia 1-2 kilometri... Pentru ca pe restul de 98 de kilometri sa conduci ca apucatul.

Tara de infractori. Unii dintre ei capata imunitate parlamentara, prin alegeri democratice, din 4 in 4 ani....  :headbash:

Mai bine ma opresc, pentru ca iar imi sare tensiunea.

MAI TAMPITILOR DIN PARLAMENT...  IERI, 3 AUGUST 2021, IN DOAR ~12 ORE AU MURIT 11 OAMENI PE SOSELELE PATRIEI, IN 6 ACCIDENTE MORTALE !!!
Si NICIUNUL nu a fost din cauza vreunei defectiuni tehnice (explozia anvelopei, blocarea directiei etc.) ci doar din nerespectarea regulilor rutiere.

Iar tot ce sunt in stare sa comita astia este sa puna clopotei la gatul pisicii jegarite numita politia rutiera...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

TibiV, eu cred că prea exclusiv și general îți îndrepți  furia (parțial justificată) asupra unei singur "actor" din tot acest teatru. Deocamdată acești clopoței la pisica numită poliție rutieră nu s-au pus, și teoretic și-ar putea face datoria dar nu o fac. Din ce motive, e și asta de discutat (și parțial tot la politic ajungi, doar că de data asta la partea executivă, cât timp avem de ani de zile deficit de personal și finanțare pentru această structură). Plus, să nu mai vorbim că și onor poliția de multe ori o dă cu bâta în baltă, de ex în calitate de factor decisiv în comisii de siguranța circulației, când impun linii continue sau restricții de viteză deseori când nu e cazul.

Bachus01

O sa tot avem accidente destule si in august . Toate drumurile sunt aglomerate , se intorc "stranierii" , lumea merge in concendii etc . Asa este in fiecare an . Din septembrie o sa mai scada in intesitate .


Cum marea majoritatea a romanilor stiu doar de bata , trebuie neaparat schimbata legea amenzilor . Daca nu le platesti in 30-60 zile  poprie pe cont , munca in folosul comunitatii sau puscarie . Dupa asta inasprita legislatia . Si ai rezolvat problema fara dureri de cap.

Degeaba triplezi numarul politistilor , degeaba punem radare fixe si nu stiu ce masuri . Se vor reduce , dar nu cu mult.


tom_sawyer

TVR Cluj, Regiunea in obiectiv din 3 august 2021. Ionuț, despre siguranța rutieră, în prima parte a emisiunii:


Ionut

Am uitat sa va zic de emisiune, merci pt link!