Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Dan74

Am spus lumini, era vorba atat de stopuri cat si de proiectoare. Un Audi A6 din 2007-2008 cred ca are proiectoare, cobora cu maxim 20 km/h.
@SB76UFO stiu la ce te referi, eu am un amarat de Logan, dar am putut sa testez noaptea in sat pe strada pustie proiectoarele si am observat cam ce pot. In trafic am avut "sansa" de a intalni proiectoare aprinse, dar am considerat ca nu este necesar sa le arat ca si eu am proiectoare.

JohannDB

Ce "frumoasă" era perioada anilor 1980, când autoturismele nu aveau "din fabrică" proiectoare de ceaţă şi nici "poziţii" de ceaţă pe spate.....
     Oricum, astăzi, circulaţia cu luminile de ceaţă aprinse, atunci când condiţiile meteo nu impun acest lucru (nu este ceată sau ai ieşit din zona cu ceaţă), constituie CONTRAVENŢIE şi se sancţionează ca atare..... :bleh:.....numai că pe nenea "Garcea"  :captain:  îl doare la bască.... Ia să ieşiţi dragilor, numai puţin, câteva sute de metrii pe teritoriul maghiar, şi să vedeţi cum sunteţi luaţi la bani mărunţi de "Rendorszeg"-ul maghiar , dacă aveţi proiectoarele şi poziţiile de ceaţă aprinse fără..."ceaţă" în peisaj.......NU CA LA NOI !!!!
  Eu de multe ori le semnalizez "bizonilor" din spate cu lămpile mele de ceaţă (că am două pe spate) sau din girofaruri că sunt deranjat......, dar pas ca "omul" să se "deranjeze" şi să stingă proiectoarele..... În situaţia asta fac tot ce pot ca să fiu depăşit şi nu imediat, dar ţinându-mă după el 1-2 km în spatele lui, aprind şi eu faza mare şi-l ţin aşa până se satură.... Nu ştiu, nu au lumini martor pe bord sau sunt defecte, de ei nu văd că sunt pe proiectoare ?????
Şi mai nou observ o altă "modă"......se merge pe proiectoare aprinse, iar luminile farurilor normale sunt....stinse.....cel mult pe poziţie.....probabil "bizonii" au modificat legăturile la comenzi....

   Aaaaa şi mai este o "mică chestie"..... XENOANELE făcute pe vapor la schimbul III şi montate la Gică, în pivniţă, într-o seară de mai de prin decembrie.......vorba aia..."astă vară la....Crăciun"..... Şi mai spunea careva că nu se dă ŞPAGĂ la ITP....de nu se mai uită nici dracu' la faruri, dar tu pe drum rămâi cu ochii scoşi..............că dehhhh el.....cocalarul are xenoane........

AlexIP

Quote from: JohannDB on January 05, 2015, 12:02:11 AM
Ce "frumoasă" era perioada anilor 1980, când autoturismele nu aveau "din fabrică" proiectoare de ceaţă şi nici "poziţii" de ceaţă pe spate.....

E, n-aveau. Prima mașină (o Dacia din perioada aia) avea cea mai puternică lumină pe spate (2 becuri + oglinzi) fix pe ceață.

Redox

Mesaj mutat de pe topicul A1:

Quote from: AlexIP on January 05, 2015, 11:15:13 AM
Se pare că lumea chiar stă mai civilizată la coadă pe A față de DN.

Ce zici de acesti soferi care au luat-o inapoi pe contrasens dupa ce A1 a fost blocat in urma unui accident pe sensul Sibiu - Sebes ?
https://www.youtube.com/v/7kiR_o6UYrI

JohannDB

QuoteE, n-aveau. Prima mașină (o Dacia din perioada aia) avea cea mai puternică lumină pe spate (2 becuri + oglinzi) fix pe ceață.

....Daaa, ai dreptate AlexIP, dar asta sa-ntâmplat abia când au apărut prin '82-'83 Daciile cu blocul optic spate reproiectat, acel grup optic ce avea încorporat în el şi "ceaţa" şi "mersul înapoi"...... Până atunci aveau acele grupuri optice simple, înguste, orizontale, fără lampă de mers înapoi; prin '80 au apărut cele ce aveau pe lângă grupul optic îngust/orizontal şi două lămpi de mers înapoi sub aceste grupuri optice..... Apoi a intrat în dotare grupul mare combinat......contemporan cu primele ornamente şi eleronul de cauciuc fixat pe capota portbagajului.....

Sper că n-am fost  :offtopic:   prea mult !

florin74

#680
Un articol interesant

http://www.theatlantic.com/international/archive/2015/01/how-sweden-is-eliminating-road-deaths/384171/

"Roads in Sweden are built with safety prioritised over speed or convenience. Low urban speed-limits, pedestrian zones and barriers that separate cars from bikes and oncoming traffic have helped. Building 1,500 kilometres (900 miles) of "2+1" roads—where each lane of traffic takes turns to use a middle lane for overtaking—is reckoned to have saved around 145 lives over the first decade of Vision Zero."


nedcatalin

2+1 trebuia facut DN2 de mult si se salvau multe vieti.

adiarc

daca era cineva cu viziune , chiar din anii 90 si V.Oltului putea fii facuta  2+1 , cel putin pe portiunea Pitesti-Curtea de Arges , in afara localitatilor si alternativ  , pe portiunile mai permisive , chiar si pe tronsonul mai greu - Curtea de Arges - Sibiu.Din pacate la noi e totul sau nimic.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Viziune era daca acel drum, DN7D, ar fi fost asfaltat, astfel incat macar traficul usor sa il poata folosi fara a mai trece prin Rm. Valcea si Caciulata.

JohannDB

#684
Quotechiar din anii 90 si V.Oltului putea fii facuta  2+1 , cel putin pe portiunea Pitesti-Curtea de Arges

Stimate adiarc, am o nelămurire....şi cred că din repezeală ai comis o eroare:  Valea Oltului nu are nici în clin nici în mânecă cu porţiunea Piteşti - Curtea de Argeş. Valea Oltului, e valea Oltului, de la intersecţia (giratoriul) de la Veştem până la (cel puţin ) intrarea în limita oraşului Rm. Vâlcea, pe o lungime de 93 km......şi care lungime are numele de DN 7.

Quotecel putin pe portiunea Pitesti-Curtea de Arges

....Această porţiune...Pitesşti - Curtea de Argeş....începe de la giratoriul de la Bascov (de deasupra tunelului) mergând spre nord-vest prin DN 7C (care-i "Transfăgărăşanul") cale de cam 33 km.... (pentru că cu 2-3 km mai înainte se face ieşirea din Curtea de Argeş la vest, spre Blidari - Rm. Vălcea prin DN73C, cale de vreo 27 km până la intersecţia de la Blidari, unde dă în DN 7, care DN 7 vine de la Bascov şi împreună, după 5 km dau în intersecţia de la "Boromir"/Rm Vâlcea)....
Ei, tronsonul Curtea de Argeş - Sibiu, este practic DN 7D (aşa cum afirmă pasadia şi este un drum pe care nu-l ştie nimeni (chiar şi eu care trec aproape săptămânal pe Valea Oltului....chiar luni voi merge de la Mediaş la Craiova pe Valea Oltului cu 4m lăţime...), dar cu proxima ocazie îmi voi face "ambiţia" de-a "explora" acest DN 7D care iese în DN 7 la Câinenii Mari, înainte de gară, venind dinspre Sibiu.....
Şi dacă pasadia spune că măcar de-ar fi asfaltat, deşi e la rang de DN...e o problemă (pasadia fi amabil şi spune-mi cînd ai trecut pe DN7D ultima dată ? )......  Se pare că acest DN 7D este şi "aproximativ" traseul viitoarei "autostrăzi" Piteşti - Sibiu, viitoare ce nu se ştie când (om ieşi noi la pensie, până atunci)....
Cu scuzele de rigoare, pentru corectură.

dr4qul4

nu aveti ce cauta pe DN7D. Decat ca drum turistic.
In rest, chiar daca ignoram portiunea in care este drum forestier (de pamant) trece prin sate ca o ulita pietruita. Cel putin pe cativa km (satul poiana) drumul nu are mai mult de 4 m latime.
Acest drum nu poate fi latit iar rampele/pantele au si peste 20% inclinatie si sunt extrem de numeroase.

"Viziunea" in acest caz se refera la construirea autostrazii pe un traseu adiacent.

Nu pot intelege de ce este clasificat ca DN. De fapt, doar pe harta, deoarece pe unele portiuni (cel putin intre salatrucu si perisani) pe borne scrie 703H.

In ceea ce priveste Valea Oltului+Dealul Negru, acolo oricat de multi bani s-ar baga, tot nu se poate rezolva nimic. S-a construit atat de mult in lungul drumului si sunt atat de multi caini, incat o crestere a vitezei (prin 2+1) nu-si are rostul: vor fi mult mai multe accidente.

Pe Dealul Negru, unde sunt si acum portiuni de 2+1 in urcare, sunt zilnic accidente. Sunt atat de multe curbe stranse, incat daca ai accelerat peste 50, cu greu poti lua curba. Multe tiruri ajung cu rotile in sant.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Da...corect....am discutat atât de SB-Pitești încât am confundat traseul actual al Văii Oltului cu cel posibil pt SB-Pitești...mersi de corectie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

#687
Mulţumesc  adiarc pentru atitudine.

Quotede ce este clasificat ca DN. De fapt, doar pe harta, deoarece pe unele portiuni (cel putin intre salatrucu si perisani) pe borne scrie 703H.

dr4qul4......Întrebarea asta mi-am pus-o şi eu de multe ori, mai ales când primeam un AST şi aveam ca indice de drum, un indice care nu apărea fie pe hartă fie pe indicatoarele rutiere......Şi îţi exemplific aici:
-- Am avut situaţii în care pe AST aveam ca traseu obligatoriu de urmat (că ăsta-i traseul de pe un AST)....De pe DN 19, Oradea - Satu Mare, la Biharia trebuia să fac dreapta pe DN 19E către Sălard-Şarcău-Chişlaz-Chiribiş, unde ies în DN19B (care vine din DN 19 de la Săcuieni BH şi merge la Marghita-Abram (unde iese acest DN19E)-Suplacu de Barcău-Ip-Nuşfalău...... Eiiiii acest DN 19E pe hartă şi pe indicatoarele rutiere este.....DJ191.......Abia în ultimii doi ani au recorectat indicatoarele rutiere din intersecţiile respective (altfel căutai mult şi bine indicativul DN 19E) !!!!....
--Tot în zonă....mergi pe DN1 de la Aleşd la Oradea...  La Uileacul de Criş ( cu 400m înainte de curba stânga şi trecerea podului peste Criş), pe dreapta se face un drum ce indică Derna/Marghita şi care este DJ767 iar mie îmi apărea pe acte DN 1P....Tot aşa, de curând a apărut un indicator rutier modificat în Uileacul de Criş, pe care vezi 1P.....
--De notorietate este situaţia cu "ruta de camioane" de la Gilău, pentru direcţia Zalău-Baia Mare..... Mergând din Gilău spre Oradea, la 8 km de la ieşirea de pe A3 de la Gilău, se face o intersecţie la dreapta pe DJ 103K pe unde te "caţeri" peste deal cale de 10 km spre intersecţia de la Gârbău. Acest sector este deja DN 1J şi până la intersecţia de la Gărbău este destul de îngust, banda de asfalt şi ulterior benton are numai 3,10m lăţime pe sens....aveţi grijă la camioanele ce vin cu "lăţimi"..... De la intersecţia de lângă Gârbău  acest DN 1J face dreapta, intrând pe DJ 108C pe care merge până la intrarea de la Nădăşelu în DN 1F care vine de la Zalău-Cluj....Şi acest DN 1J, a fost mult timp o enigmă, fiindcă pe indicatoare apărea numai "DJ"-ul.......
  Da, este o chestie "neglijată" mult timp de cei îndriduiţi cu semnalizarea rutieră, ce abia în ultimul timp este adusă la "realitate" !!! În foarte multe locuri, DN-urile urmează o cale comună cu-n DJ sau invers, dar semnalizarea rutieră nu făcea cunoscut acest lucru.....
Sunt şi situaţii cu DN-uri ce au cale comună....de exemplu DN 1 şi DN 7, da la giratoriul de la "Veştem" (intrarea pe V. Oltului) şi până la Sebeş la semafor, merg "încălecate". La emaforul de la Sebeş, DN 1, face dreapta spre Lancrăm-Alba Iulia-Teiuş-Aiud-Turda......iar DN 7 "îşi vede de drum" spre Orăştie-Deva-Lipova-Arad..........   La fel şi DJ-urile merg încălecate în multe situaţii.....

Şi da....criteriile de rang, pentru a fi.......DN (drum naţional).....cum e acel DN 7D.....

danutzu_1069

Ca tot a venit vorba de AST (pentru cine nu stie, Autorizatie Speciala pentru Transport, se emite de catre DRDP pentru transporturi agabaritice sau cu tonaj peste limita admisa) este posibil sa se fi facut miscarea asta ca DRDP-ul sa incaseze banii pe AST-uri pentru transportul utilajelor necesare constructiei PiSi.
De ce sa incaseze Consiliul Judetean cand poate sa-i ia altcineva?

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"