Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

Dati un share, va rog.

API pe Facebook

Săptămâna trecută mai mulți șoferi au intrat pe contrasens INTENȚIONAT pe Autostrada A2. Credem cu tărie că acest gest este unul CRIMINAL și trebuie pedepsit ca atare de codul penal, nicidecum cu suspendarea permisului câteva luni și o amendă modică.

Considerăm că a intra pe contrasens cu bună știință pe un drum de viteză cu separație de sens este o faptă care trebuie asimilată celor de tentativă de omor pentru că pune grav în pericol viața participanților la trafic.

Din păcate nu doar această faptă este prea blând sancționată de codul rutier și de legea penală, legislație care și așa nu întotdeauna este pusă în aplicare!

Solicităm autorităților responsabile înăsprirea semnificativă a amenzilor și/sau a sancționării penale și pentru alte fapte care pun siguranța oamenilor pe drum în mare pericol: depășirea vitezei maxime cu mai mult de 50 km/h, trecerea pe roșu, șofatul în stare de ebrietate, depășirea pe linie continuă, neacordarea de prioritate la trecerea de pietoni, ca să enumerăm doar câteva.

Suntem realiști însă: acest demers este foarte greu de pus în practică deoarece nu există voință politică și nici măcar o largă colaborare, înțelegere și presiune din partea șoferilor și a societății în ansamblul ei în acest sens.

Capturi video Diana Oniscu: https://bit.ly/2Vk5kEU

alin2pas

Într-adevăr, ar trebui înăsprite pedepsele. În primul rând, pentru cei care fac accidente și nu au permis sau îl au suspendat, conduc băuți sau au și altă abatere penală la codul rutier, se sustrag urmăririi sau fug de la locul accidentului să fie pedepsite doar cu închisoare cu executare (oricine poate greși, accidente se întâmplă, dar de exemplu să te urci băut la volan e o intenție, nu un accident). Pentru unele fapte, suspendarea permisului ar trebui să fie mai lungă, chiar și de 5 ani, cu examen obligatoriu la redobândire.
Cât despre cei care se laudă că nu-și plătesc amenzile: ei au trebui să fie considerați ca rău-platnici. Baza de date de la fisc este a statului și ar fi posibil ca agentul de poliție să poată verifica această bază de date, iar în cazul în care contravenientul sau proprietarul mașinii figurează cu restanțe mai vechi de o anumită perioadă (să zicem 90 de zile) ca o sancțiune complementară să fie reținute numerele și talonul mașinii până la plata tuturor sumelor restante. Pentru anumite fapte să se poate lua măsura confiscării mașinii: viteză mult peste limita legală (mai sunt și alte țări unde se practică: Elveția, Olanda etc: https://www.capital.ro/tarile-unde-masinile-vitezomanilor-sunt-confiscate-si-acestia-pot.html), conducere sub influența alcoolului, fără permis etc.

vancouver

Sunt convins ca foarte mult ar ajuta o campanie de informare. De exemplu in cazul cu intrarea pe cotrasens, efectul de turma ar fi fost mai mic, daca exista o astfel de campanie si o parte din soferi ar fi stiut ce pericol cauzeaza.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Deci om major, posesor de permis, trebuie campanie de conștientizare a pericolului de a merge pe contrasens pe un drum unde se circulă cu 130 la oră. Fain. Ca la preșcolari.

Nu mai bine îi iei plasticul și ca să-l primească înapoi mai face o dată școala? Dacă prima dată a făcut-o degeaba?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

nu are sens sa reinventam roata...in tari unde functioneaza lucrurile, de ex in Anglia unde am tot condus,pt lucruri muuuuult mai putin grave ( de ex o centura lipsa combinata cu o defectiune minora la masina sau un profil la roti sub 4 mm ),ramai fara carnet 5 ani...da....5 ani...nu 5 luni...dupa care faci cursuri si altele si de abia dupa dai din nou....

la noi pt sclerozati cu probleme psihice , care intra pe contrasens...2 luni....pe bune?eu ma mir ca se circula si asa in Romania, si nu mai rau tinand cont ca autoritatile practic nu exista

de ex , in Sibiu, de cand i-au saltat pe 11 politisti din 13,poti sa circuli cam cum vrei...nu conteaza...chiar si cu 250 pe autostrada de centura...nu-i bai
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mihalyn90

Salut,

Am vazut prin Ungaria niste chestii super faine. Masini de politie, (Skoda RS) fara marcaje, in patrule pe DN si in oras:
uite un video dragut aici:

As vrea sa vad asa ceva si la noi. Da si eu sunt ala care o calc, care trec usor peste limita, imi asum, dar numarul de decese este fenomenal de mare.

Semneaza petitia aici:
https://campaniamea.declic.ro/petitions/introducerea-masinilor-de-politie-in-civil-in-trafic

JohannDB

                            Deși am și eu "multe cuie" la Codul Rutier, față de cum ar trebui să arate, la chestia asta cu...   """depășirea pe linie continuă,...""" că mă lovesc de ea, se va deschide o discuție destul de aprinsă (deși s-a mult discutat, până acum, dar...), din cauza modului la care este concepută, gândită, rumegată, hotărâtă, aplicată, ...."linia continuă"....  Faptul că în condiții "perfecte de drum" este instituită, de duce la gândul că punând linia continuă d-amboulea, unde chiar nu-i locul ei, e un modu operandi, DOAR CA SĂ SE SCAPE de-o treabă "responsabilii" și-a crea numai capcane pentru bani la buget și nervi pentru cei de pe drum.....
      O văd zilnic, pe sectoare drepte, cu vizibilitate, fără capcane, fără altceva, că s-a "pus" lunga linie continuă.... Este rezolvarea simplistă, a unor lucruri ce nu se vor respecta... Asemănătoare cu "trecerile la nivel" cu iarbă, boscheți și tufe de 2m înălțime, dar rămâne tabla/indicatorul de avertizare "trecere cf", cu toate urmările nerespectării ei, de parcă nu am vedea că trenul numai circulă de 10 ani și pasajul e și asfaltat !!

pasadia

Daca tot ai deschis subiectul (iar @adiarc a pomenit de coruptia rutieriștilor de la SB) vin și eu cu o scurtă poveste  mai veche (2017-2018):

eram la ieșirea din Arpașu de Jos spre Brașov. Doua tiruri în față, știam că vine lunga linie dreaptă de la limita de județe unde voi putea depăși. Era vară, ora 19, vizibilitate buna, asfalt uscat, trafic lejer.

Cam in zona asta - E68
https://maps.app.goo.gl/JMB33QDfdsoyEKraA
Mă asigur și încep depășirea hotărât (aveam ocazia să depășesc ambele tiruri). La jumătatea primului tir văd că tirul din față pune semnal stânga așa că, închipuindu-mi că vrea să depășească vreo căruță sau un biciclist, mă incadrez între cele doua renunțând să mai depășesc și tirul din față.

Motivul semnalizării era altul - în parcarea de la limita de județ era mașina de poliție (pe dreapta, sensul spre Brașov). Mi se face semn, opresc știind deja despre ce e vorba - îmi incepusem depășirea când era încă linie continuă (necesară pentru cei din sens opus care nu ar avea timp să depășească; însă în sensul în care merg eu vizibilitatea e perfectă și nu exista alt motiv (podeț sau drum secundar) pentru a interzice depășirea).

Dar cum de obicei nu mă tocmesc ci recunosc greșeala făcută, sunt dispus să accept contravenția. Însă surpriza vine din faptul că polițistul pare preocupat de altele - mai întâi îmi cere să îi deschid portbagajul (singura oară când un rutierist mi-a cerut asta), apoi se apucă de small-talk despre cum permisul îmi e necesar in activitatea profesională ba chiar și pentru o eventuala vacanță, etc...

Evident au existat și referiri la situația de fapt (depășirea pe linie continua). A avut grijă să îmi recite numerele de înmatriculare ale celor 2 tiruri (sugerând că poate cere prin stație sa fie oprite dacă e nevoie de martori). Eu însă i-am spus că contest necesitatea interzicerii depășirii in acea zona pentru sensul spre BV (cerându-i să menționeze in PV de la ce distanta m-a observat el și să recunoască astfel că eu mă asigurasem suficient pentru a efectua manevra).

Însă el nu s-a grăbit nici un moment să întocmească PV-ul. Era clar că stăm în spatele portbagajului strict doar pentru că el aștepta ceva din partea mea. După vreo 12 minute a renunțat și mi-a returnat actele doar cu un avertisment verbal.

Eu inca consider că în acea zonă marcajul normal ar trebui sa fie cu 2 linii (una continua pentru cei care merg spre SB, una discontinuă pentru sensul spre BV). Dar pe de altă parte povestea mi-a rămas întipărită pentru că acea a fost cam singura situație în care nu am respectat linia continuă.

Bachus01

@JohannDB , pe langa linia continua aberanta uneori pe unele portiuni , ieri intalnesc pe A1 sensul spre Deva (dupa Sibiu) limitare de 80 km/h si indicator de ingustare banda . Surpriza , erau lasate acolo fara a exista vreo ingustare . 7-10km mai in fata iar , de data asta pe bune .

Toata tara este plina de indicatoare lasate dupa ce au fost remediate restrictiile . Asa ceva nici in Bulgaria numai intalnesti . Si ne intrebam de ce toata lumea le ignora .


La MT si Cnair , din birourile cu AC toata situatia e roz , toate problemele sunt rezolvate . A mai ramas nerezolvat doar DN2 , sa il facem 2+1.

Ieri am mers Bacau - Brasov - Sibiu - Alba Iulia - Zalau . Daca ma apuc sa scriu toate problemele nu termin intr-o ora.
1. DN11 (jud. Bacau , loc. Magura in serpentine) O surpare aparuta acum 3 saptamani cred , pe o banda  . Cnair ce face? Pune semafor sa stam de prosti cate 30 min . IN CURBA FARA O PRESEMNALIZARE DE DOAMNE AJUTA . Cine face naveta zilnic pierde 1 ora minim . De ce ? De ce ? Militia statea la umbra in Lukoil . Ca intotdeauna , mereu in sprijinul cetateanului .
2. DN11 (jud, Bacau , loc, Bogdanesti ) . Iar semafor la o lucrare de canalizare . TImp de asteptare 15 min . Muncitori pe santier , fix 3 . Unul in buldo , doi rezemati de lopata . Maine , poimaine ne intrece di Congo . Cum naiba se dau autorizatii? Blochezi o banda pe o artera principala de circulatie , hai sa terminam lucrarea mai repede
3. Pasul Oituz , de nu stiu cate ori am atras atentia . Sunt 2 puncte unde este plin de noroi pe carosabil din cauza la camioanele care vin din padure cu lemne . E o chestie de timp pana va derapa cineva si vom avea o tragedie .
4. Fagaras . Aici pur si simplu de 2 ani este bataie de joc . Sau apucat de spart sensul spre Brasov acum 2 ani . Nu este terminat . Acum au spart si celalalt sens . 30 min cel putin a durat traversarea orasului . Imi este mila de localnici efectiv . Praf , zgomot , poluare , miros de 2 ani .

Pe la Porumbacu am prins asfaltari , am mai stat si acolo vreo 30 min . La giratoriu de la Vestem si acolo am stat in coada 15 min . Pe A se circula pe zi ce trece mai prost . Politia efectiv nu face nimic . Avem 2 categorii : bombardierii si melcii . Schimba banda cu 500m inaintea camionului si ruleaza cu 100 km/h si cate 2-3 min daca prinde 2 3 camioane . Atentie cu spatiu intre ele.
Ajung la nodul Sebes , breteaua din A1 in A10 vad ca este deschisa in ultimul moment , numai apuc sa ma incadrez . Macar bidoanele rosii de plastic puteau fi luate de acolo .  Pe A3 (lotul Umb) , o denivelare de iti sar rotile . De la Nadaselu la Zalau foarte ok drumul si lejer .

Apropo  , ieri restrictie de circulatie pentru camioane . Inafara de un amarat de Polo la Vestern absolut nimic pe drum sa verifice . Circulau camioanele intr-o veselie . Multi colegi au spus ca nici naiba nu iau intrebat .

Plecat la 8 dimineata din Bacau , ajuns la 10 seara in Zalau . (1 ora jumatate mancat/alimentat de 2 ori , si vreo 3-4 pierdute pe la clienti ) . Intrebare , vi se pare normal ? . Asta cu turismul , Nici nu vreau sa ma gandesc prin ce trec colegii cu camioanele . Acum am sa arunc moneda sa aleg o varianta de drum la intoarcere . Pentru ca nu exista niciuna decenta . Absolut niciuna in care sa poti scoate o medie de 70 km/h

alin2pas

Cele două categorii au aceeași mentalitate: cred că și-au cumpărat și drumul odată cu mașina.
Cât despre viteză medie peste 70 km/h este și va fi un vis frumos atât timp cât pe majoritatea traseelor pe care le poți face mergi prea puțin pe autostrăzi (că nu sunt) și prea mult prin localități întinse ca șerpii de-a lungul drumurilor.

JohannDB

#6730
    Dragul meu coleg de drumuri, @Bachus01..... La """ Acum am sa arunc moneda sa aleg o varianta de drum la intoarcere . Pentru ca nu exista niciuna decenta...""", pot să-ți dau un sfat, legat de un drum pe care l-am făcut de la Bacău la Borș (pe "scurtătură")....
      Vii de la Zalău, la Cluj.... La Nădășel iei A3CJ până la Cp.Turzii, iar de aic DN 15 până la Chețani, unde iei A3MS până la aeroport la Tg.Mureș... de aici iei scurt DN 15 până la girația Ungheni apoi DJ 151D (Ungheni-Acățari)...... Până aici, ok....
     De la Acățari, continui pe DJ 151D prin Murgești-Păsăreni-Bolintineni-Sânvăsii-Tâmpa (cam 14-15km total).... De la Tâmpa faci dreapta pe DJ 135, prin Miercurea Nirajului-Drojdii-Bereni-Măgherani (după Măgherani  ai niște serpentine, cu peisaj super) și ieși din DJ 135 după cca 20 km (până aici ambele județene cu asfalt ok) la Sărățeni în DN 13A......
     De la Sărățeni, pe DN13A te duci la Sovata-Sasvereș-Praid (cam 12 km total)...
     De la Praid, faci stânga, pe DN 13B, Bucin-Borzonț-Joseni-Ghiorghieni, cam 50 km rotunjit (cu serpentinele de dinainte de Cabana Bucin la Restaurantul Basa Fogado ; dinainte de restaurant, drumul la Joseni-Ghiorghieni e "de câmpie").....
    De la Ghiorghieni, iei DN 12 C la Lacul Roșu-Cheile Bicazului-Bicaz Chei-Bicazu Ardelean-Neagra-Tașca-Bicaz (56 km).....
    De la Bicaz faci stânga pe DN 15 la Capșa-Tarcău-Straja-Pângărați-.......-Bistrița-Piatra Neamț-Dumbrava Roșie-Săvinești-Roznov-........-Gârleni-Hemeiuși și de aici pe unde vrei la Bacău (cam 95-98 km).....
    Mai "rău" poate să-ți fie pe serpentinele Cheilor Bicaz și la lacul Roșu, unde la lac, când am trecut eu în 02.07.21 era în reparații și încercări de asfaltare...
    Pe acest drum în sens invers cu al tău am plecat de la Remat Bacău la 02:58, am tras pe dreapta pentru somn între 03:38--7:44 la Popasul Bistrița/Racova pe DN 15 și am ajuns la ACI Borș la 15:22..., cam 8 ore de mers și 533 km pentru mine (că am lungit-o prin Episcopia, să verific o înălțime de consolă), de la Gilău către Huedin-Aleșd-Oradea-Borș....
    Dacă vii la liber, fără alte obligații de serviciu, merită; mai schimbi și peisajul și nu-i așa de aglomerat.....

RaduG

#6731
https://sibiu100.ro/radare-fixe-pe-autostrada-a3-senzorii-vor-detecta-viteza-si-numarul-de-inmatriculare-si-vor-putea-trimite-date-catre-politia-rutiera/

QuoteRadare fixe pe Autostrada A3. Senzorii vor detecta viteza și numărul de înmatriculare și vor putea trimite date către Poliția Rutieră

Published 2 zile ago on 28 iulie 2021By Gabriel Dogaru

CNAIR va instala pe autostrăzile din România sisteme de monitorizare care vor include și radare fixe, ce vor măsura viteza mașinilor. Primul tronson pe care vor fi montați primii senzori va fi Autostrada A3.

Celebrele camere fixe, cu bucle de inducție îngropate în șosea, vor reveni pe șoselele din România, pe autostrăzi. CNAIR a demarat o licitație pentru achiziția serviciilor de asistență tehnică pentru instalarea acestor sisteme, în valoare de 2,2 milioane de lei, ce vor fi instalate pe sectorul dintre Nădășelu și Târgu Mureș. Contractul urmează să se deruleze pe parcursul a 33 de luni.

Dispozitivele de măsurarea vitezei vor face parte din pachete mai ample, numite ITS (Intelligent Transport System), care vor transmite informații atât despre trafic, cât și despre condițiile meteo din zona în care sunt amplasate. Mai multe date despre vehicule vor fi preluate și transmise, începând de la greutate și viteză, dar și cele referitoare la eventuale accidente. Sistemul va permite și recunoașterea automată a numerelor de înmatriculare, similar cu cititoarele care sunt utilizate pentru monitorizarea rovignetei. Viteza va fi citită între nodurile rutiere, pe bretelele de acces, în zonele drepte. Va exista și un sistem de detecție bazat pe camere video, pentru detectarea incidentelor prin analiză de imagine.

Documentația CNAIR prevede explicit că Sistemul de Monitorizare Trafic ce va fi realizat trebuie să se poată conecta cu alte centre de monitorizare și management al traficului, dar va trebui să poată oferi date instituțiilor direct interesate, între care Poliția Rutieră, ANM, IGSU, Punctul Național de Acces, dar și transfrontalier, către Ungaria și Bulgaria.

Sistemele ITS ce vor trebui să fie conţinute în proiectul Tehnic vor trebui să contribuie la uniformizarea, la nivel de Uniune Europeană, a serviciilor de informare a participanților la trafic şi a managementul rețelei rutiere" se arată în caietul de sarcini.

Iată parametrii pe care îi vor măsura sistemele ITS:

Servicii de informare privind evenimentele în timp real şi avertizări
Servicii de informare privind condiţiile de trafic
Servicii de informare privind limitele de viteză
Servicii de informare asupra timpului de călătorie
Servicii de control al respectării legislaţiei privind viteza
Servicii de avertizare asupra evenimentelor rutiere
Servicii pentru managementul strategic al traficului pe coridoare
Servicii de management al incidentelor rutiere
Servicii privind reglementările transporturilor speciale şi de mărfuri periculoase
Servicii de informare şi management a parcărilor pentru vehicule de transport marfă
Servicii de monitorizare și control a greutăţii şi gabaritului vehiculelor
Servicii de monitorizare, siguranță și securizare a infrastructurii
Pentru colectarea datelor va fi realizat un centru de monitorizare, la Gilău, similar cu cele care există pe A2, dar care nu funcționează în scopul pentru care a fost creat.

CNAIR intenționează să instaleze ulterior astfel de sisteme și pe alte autostrăzi, pentru a integra rețeaua de monitorizare de pe autostrăzile din România cu cea din Uniunea Europeană.

vancouver

Pai pe autostrazi, unde nu au loc accidente grave sau doar foarte putine, avem noi nevoie de radare? Pe autostrazi, unde fundatia e solida si rezista si la transporturi super-grele avem noi nevoie sa controlam greutatea vehiculelor, cand avem poduri la limita sa cada pe DN-uri?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Duta C

@vancouver.....da trebuie radare permanente pe toate autostrazile in romania si amenzi sa-i doara mult timp!Nu locuiesti in romania?

Cetatean

Offtopic.
Am facut naveta un an jumate Deva-Sibiu pe autostrada si pot zice asa:
Avem nevoie de orice masura ok,de supraveghere a traficului,nu cum se face acuma la Pianu. Cand da romanu de autostrada,se crede in Germania,la fara limita de viteza. Mai ales in perioada iulie,august,decembrie cand autostrada se aglomereaza si cei care trec granita acasa,uita de amenzile babane din UE,ca noi nu le avem
Iarna,pe o ninsoare usoara si carosabil sensibil umed,m a depasit unul cu un tanc de mercedes,cred ca avea minim 150. Apropo,se circula cu 70-80 la ora. I am regasit pe pod la Sebes o roata si pe el 200 de m mai tarziu,langa parapet,parcat regulamentar in 3 roti,fumand linistit o tigare... si asta e doar una...