Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Acum depinde. Dacă ai condus doar automată și cu stângul n-ai făcut nimic sau chiar te-ai obișnuit să frânezi cu el, e ok. Eu care calc pe ambreiaj cu forță de 28 de ani (chiar dacă periodic merg și cu automată) am altă finețe la picior și dau cu proteza de volan. Același lucru l-am făcut când am trecut de la Dacia 1300 (cu 3-4 pompe înainte de frânarea finală) la VW cu servo la care dacă se așează musca pe pedală începe să frâneze. Am mușcat din volan până m-am obișnuit.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alin2pas

Faza cu frâna cu stângul am făcut-o de câteva ori cu o Mazda 323 cu uzură cam 50% la plăcuțe, la indivizi care fie dădeau flashuri să le fac loc unde nu aveam cum să le fac loc, numai dacă ieșeam de nebun pe câmp. Altă dată i-am făcut-o la un individ care mergea la câțiva metri în spatele meu cu xenoane aftermarket pe faza lungă. În momentul în care am avut cum să-i fac loc, am semnalizat dreapta, am încetinit și l-am lăsat să se ducă. L-am găsit după câteva zeci de km oprit pe avarii pe banda de urgență pe autostradă, pe ceață. Acolo nu l-au mai ajutat ,,laserele".
După ce am schimbat plăcuțele de frână, nu am mai făcut faza cu frâna, pentru că în momentul în care se aprindeau stopurile, se simțea și frâna și devenea prea riscant.
Cât despre ,,mușcatul" din volan, am pățit și eu când am condus prima dată o automată. Am ținut piciorul stâng pe locul liber și când am avut reflexul să calc ambreiajul am călcat frâna. După faza asta am ținut piciorul pe locul special și nu am mai avut probleme, dar am avut un mare noroc că nu am avut nici o mașină în spate atunci când am făcut greșeala.

voicul

Pai probabil masina are -150.000 de km in bord SI dupa tot efortul asta vreti sa mai faca tot sensul giratoriu, doar pentru ca a ratat iesirea?


alin2pas

Într-adevăr, ar fi un efort prea mare. Cred că ar trebui scutit de efortul de a conduce pentru cel puțin 3 luni, să se mai odihnească.

pasadia

Asta nu a ratat ieșirea - el credea că prin acea manevra depășește tirul căci nu are răbdare să aștepte in spatele acestuia.

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

tom_sawyer

#6711

"România, Marea Britanie, China, Italia, Ungaria....Nu, nu este un team building, sunt ţările din care provin cei 14 conducători auto rămaşi pietoni azi pe D.N. 2, în jud. Bacău, în urma nerespectării vitezei legale. În cât timp credeţi că a fost strânsă această «chintă royală»? În fix 60 de minute! La fiecare aproape 5 minute un şofer a încălcat limita de viteză cu peste 50 de km./h pentru tronsonul de drum pe care au fost depistaţi! Ştiţi care este culmea ironiei? S-a întâmplat fix după accidentul tragic de pe acelaşi tronson de drum, unde au decedat 7 persoane, doi dintre aceştia fiind copii. Încă vi se par prea dure sancţiunile? Credeţi că a înţeles cineva ceva?", se arată pe pagina de Facebook Poliţiştii au umor.

zdbc.ro


Lățimea drumului îmbie la viteză excesivă.

dargauda


dr4qul4

"am 7-800 de milioane de lei vechi amenzi, asa ca inca una nu ma deranjeaza, oricum nu le platesc. Ce sa-mi ia? Nu am nimic"... Si el conducea ditamai SUV-ul, dar inmatriculat probabil pe numele altcuiva.
Ce facem cu astia?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

@dr4qul4: ăla doar a bravat în fața camerei

prd.marius

tom_sawyer, nu stiu daca doar a bravat.
Sunt o gramada, din pacate in Romania, care sunt in situatia descrisa de dr4qul4. Ba cu masini de Bulgaria, Germania, Franta, etc...
Sau cu masinile altora.
Au doar buletin, si-atat.

Acum vreo 2 zile am vazut un articol, scuze nu-mi amintesc exact unde, in care politia din Germania ii aresta pe ce-i care nu isi platesc amenzile.
Ca de luat, unora din Romania, chiar nu are ce sa le ia, pentru ca nu au nimic pe numele lor, intentionat. Desii stau in vile de 10-15 camere (neterminate, evident).

Oricum, cred ca trebuie inasprita legislatia in mai multe arii.

vancouver

#6717
Politia germana face doar retineri (arestari preventive) si poate sa-i tina pe cei care nu au bani cel mult peste noapte la sectie. Apoi trebuie sa le dea drumul. Arest = inchisoare se poate face doar dupa decizia unei instante. Intr-adevar, daca cineva are de platit o amenda penala decisa de o instanta si nu are bani si nici nu cere amanare / plata in rate, atunci zilele de amenda se transforma in zile de inchisoare. Condamnarile la amenzi penale au loc in zile de amenda, adica venitul omului pe o zi, inmultit cu numar de zile (functie de gravitate). De regula e greu sa nu ai cum sa platesti, ca se tine seama de venituri... Nu stiu cum e pentru cei care chiar nu au absolut nici un venit.

Eu a trebuit in 2003 sa platesc o amenda penala. Am declarat venituri de 1500 de euro pe luna si am primit 20 de zile x 1500 / 30 = 1000 de euro amenda (+ costuri de judecata = vreo 80 de euro). Pentru ca am platit repede mi-a dat insa o reducere si am dat efectiv doar vreo 980 de euro. Atunci Romania nu era in UE si au considerat permisul romanesc ca nefiind valabil, asa ca s-a considerat conducere fara permis. Facusem scoala de soferi in 2001 si am dat examenul abia in 2002, dar in 2002 eram deja anuntat in Germania cu domiciliul, si dupa legea germana nu ai voie sa faci scoala in alta tara, cand locuiesti in Germania ... in sine o prostie, pentru ca scoala o facusem inainte sa plec in Germania, dar pe permis data era data examenului... Dar la vremea respectiva nu avem nici timpul necesar, nici capacitatea sa fac fata unui proces si sa ma lupt sa-mi dovedesc nevinovatia, asa ca am preferat sa platesc amenda (mai ales ca patronul la care lucram m-a ajutat cu o parte a banilor, tocmai ca sa nu ajung sa pierd vremea cu vreun proces). Dupa aceea am facut scoala de soferi din nou in Germania (care m-a costat mai mult decat amenda), si ca atare am putut sa vad la distanta de doar 2 ani diferentele intre modul cum se face scoala in RO si DE. Daca nu plateam amenda de 1000 de euro, atunci trebuia sa fac 20 de zile de inchisoare. PS. Scoala in Romania am facut-o 100% pe bune, nu am dat nici un cent spaga nimanui.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

JohannDB

               """Asta nu a ratat ieșirea - el credea că prin acea manevra depășește tirul căci nu are răbdare să aștepte in spatele acestuia. """ Cu concluzia asta, îi dau gir afirmației lui @pasadia.... Luni dimineața, pe la 11:30 la girația DN 1F/A3CJ/DN1J la Nădășel/Gârbău, aceeași situație; se chinuia un camion cu 23m lungime și ....... un "turizmenar" a făcut aceeași treabă (zonă ferită de "ochii lumii" cu peisaj incomod - condiții perfecte pentru așa ceva).... Omul căra un utilaj și ăsta "micu" făcea" fente" cu mine-n 30m de el (greșeala mea că nu pornesc camera; de multe ori uit de ea)...
                    Nu faci nimic cu cocalarii/bizonii/tâmpiții ăștia....până...... nu va trece poliția pe mașini civile cu patrulare la momentele cele mai relaxante/relaxate, locurile "de ne-închipuit" și nu numai (dacă nu vor constata că și "deghizați" e mai comod la umbră și cu pistolul radar "la joacă")..... Să te trezești că la comiterea faptei "ai ghinionul" să ți se facă totul ROȘU-ALBASTRU în fața ochilor și-n oglindă.......
                   GRAȚA față de ce-i LEGE, GREAȚA față de ceilalți care n-au 200 de cai sub capotă, GREAȚA față de "fraierul" care (de ce mama dracului) merge corect..., până nu va fi tratată "LA SÂNGE," nu vom face ABSOLUT NIMIC la capitolul civilizație....... Drumurile, așa cum le avem, nu mai sunt cele din vremea în care aveai afișele "aici sunt banii dvs."... S-au mai făcut multe, chiar dacă mulți nu le vreți a le vedea !!.... Sau făcut, dar și multe din ele, chiar fără cap, pentru "bifă" numai și așa au rămas până azi.... Însă "trebuie intrat cu parul printre porțelanuri", recte "șoferachii" de linie dreaptă și "concesionarii de șosele" de la acest moment.................................. Când vezi că, pe drumuri, unii nu mai au niciun Dumnezeu, îți dorești să fii într-un tanc......

gruiarew

D-aia tot zic că amenzile îs degeaba. Ia-i dom'le plasticul și pune-l pe drumuri să-l recupereze. Și cred că ar trebui umblat și la legislație. Să nu mai poți s-o arzi aiurea cu SUV-ul sau ditamai tancul înmatriculat pe bunica, dacă se poate și invalidă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis