Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Nu călcați frâna cu stângul! Niciodată! Dacă nu aveți experiență nu încercați la viteze mari așa ceva.

Eu nu mă bag în depășire dacă văd că vine unul lansat. Și dacă vine și se lipește de mine pun semnal dreapta. Dacă încetează bine, dacă nu ducă-se-n mă-sa. Ce fac dacă-s în drept cu TIR-ul? Sar peste el? Sau dacă-s 2-3 ce fac? Mă bag de la 130 - 140 la 90 între ele cu frână? Îmi termin manevra și să mă behăie cât vrea. Nu accelerez, nu frânez. Am semnal dreapta, da, te-am văzut, lasă-mă să-mi termin manevra, mă retrag în siguranță.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

#6691
E foarte grav sa sicanezi pe cineva, chiar daca la randul lui te sicaneaza.

Ca sa intelegeti cum se pune problema in Germania, unde treburile astea sunt deja bagate in legi, decizii de instanta, etc:

- cine merge prea aproape de cel din fata lui risca amenda, progresiva functie de cat de aproape sta. Incepe de la 1/4 din viteza (de ex. mergi cu 140, distanta de la care se aplica amenda este de 140:4 = 35 metri = lungimea a 2 camioane = ca. 2 secunde). Cel mai grav nivel de amenda este la sub 5% din viteza (adica la 140 = 7 metri), aici amenda ajunge la 500-600 euro si puncte si suspendare 2-3 luni. Pentru presiune continua timp de mai mult de 1-2 minute se poate ajunge si la dosar penal si amenda penala ca procent din venituri.

DAR ATENTIE:
- cei care merg in fata si franeaza in situatia asta risca in schimb pana la 2 ani de inchisoare. Si in caz de accident chiar 5 ani sau mai mult

Pentru ca cel care franeaza intentionat pune in pericol siguranta traficului in mod direct si intentionat. Ceea ce e mult mai grav. Atitudinea corecta este ignorarea celui din spate si retragerea cu prima ocazie (atitudine defensiva). Numai politia singura are dreptul sa-l sanctioneze pe cel care merge agresiv. Autojustitia poate avea urmari grave.

In mod cert aici se cere o schimbare legislativa, prin preluarea amenzilor pentru nepastrarea distantei, asa cum am aratat mai sus (se poate prelua integral din codul rutier german, inclusiv normele de aplicare si modul de constatare a contraventiilor).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#6694
Camionul nu pare a merge cu viteză, din momentul impactului și până se oprește complet nu sunt mai mult de 30-40 m.
LE: da, m-am uitat pe Street View, e restricție de 50 pe DN7H înainte de intersecție.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

In US aia se numeste "aggressive driving" si dupa cateva hartii primite prin posta care te costa multi $$$ intelegi mesajul.

Da, asa mi s-a intampla si mie: la 140 venea unu la pressing (nu a fost asa agresiv totusi).
Ma gandeam ca pot sa ii stau si eu in fund sa ii fac la fel, dar dupa mi-am dat seama ca de fapt eu am alte lucruri mai bune de facut.

Lasati imaginatia cu frana cu stangul, schema pe spate si alte balarii. Mai sus aveti video cu accident la 40 la ora si vedeti rezulatul.
La 140+ cu mari miracole de la Dumnezeu mai scapa cineva si nu se stie cum.
Fara mistouri sa aratati ca aveti 5 ani!

dumbravaandrei

@vancouver la noi, camerele sunt abolite, iar politia sta numai cu radarul. Asa ca....


Ah... pe A3 la CJ am vazut masina politiei flash-uita de un idiot cu un rs6. Politia mergea cu 130. S-a dat la o parte si fiecare si-a vazut de drum.
Sa mai zic de ambulante, cu semnale in functiune, flashuite pe A1?


Legea aia mai si trebuie aplicata de cineva. De aia apare si fenomenul de "autojustitie".

ionut_16

Dacă la o astfel de șicanare pe autostradă suni la 112, nu ți-ai făcut datoria de cetățean? Mai bine decât să încerci o manevră sau vreo altă șicanare

kitsune

#6698
Dacă aveam unde să mă duc, călcam accelerația și terminam depășirea, chit că pentru câteva secunde treceam de 150-160, să las nebunul să se ducă. Dar aveam pe un nene in față care depășea și el, ce să fac, să mă bag in el? Oricum, nimic nu l-ar fi mulțumit pe cocoșat, el a continuat să facă același lucru km in șir, cu am spus, am văzut semnalizarea aia mult timp (A1 era împachetată in ziua aia).

Sun la 112 și spun ce? Că auto cu Nr. B-502 ... mă șicanează? Îi iau ăia praful de pe tobă, că nu au ce să îi facă. Am să îmi pun camere față/spate, și atunci macar am ceva să arăt. Acum nici măcar telefonul nu îl aveam pe filmare, că era cu Waze.

Să fie clar. In afară de avarii, semnalizare și atins pedala de frână 1mm să se aprindă stopurile nu am făcut altceva decât am ținut de covrig până a fost "safe" să mă dau la o parte. Nu am redus, nu am accelerat (că nu aveam unde).

Legea trebuie completată cu multe. Și trebuie aplicată. Că altfel nu scăpăm de nebuni, nici de ăștia cu flashuri, nici de ăia pe contrasens, nici de intratul in depășire când tu ești la 10 m in spate și vii cu 40 km/h mai repede decât are el, de îți polizezi discurile de frână și scoți pedala prin podea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ionut_16

Mă gândesc - in naivitatea mea - că dacă nu există raportări de șicanare pe autostradă, rapoartele pe care le au la dispoziție decidenții de la IPJ nu indică valori crescute de șicanare pe autostradă care să necesite monitorizare activa.

Pe când, dacă cresc raportările la 112 atunci se vede și în rapoarte și poate dislocă resurse care să prevină și să constate activ.

Cred că aici ne-ar trebui o adresă la un reprezentant în parlament pentru niște amendamente la codul rutier

vancouver

In acest moment NU EXISTA nici o lege care sa pedepseasca mersul prea aproape. Nu stiu despre ce vorbiti voi ca legea nu se aplica, ca suni la 112, ca politia nu-si face datoria, etc... Legea nu exista. Nu ai cum sa pedepesti pe cineva care face presing si sta prea aproape.

Primul pas este copierea codului rutier german pe tema asta.

Pasul 2 copierea normelor metodologice privind modul de depistare a distantei incorecte in trafic (de ex. nu trebuie amendat cel care nu pastreaza distanta, daca cel din fata tocmai este intr-o franare, ca pana la urma asta e scopul distantei, sa ai o rezerva cand cel din fata franeaza. Si daca chiar o face, se consuma in primul moment din rezerva. Ca atare trebuie sa ai instrumente de a urmari sa zicem cu un radar amplasat pe un pod peste autostrada comportamentul celui din fata timp de 5 secunde. Si daca franeaza atunci nu aplici nici o amenda celui din spate.)

Pasul trei cumpararea echipamentelor si dotarea politiei cu ele. Echipamente fixe pe poduri si camere cu radar pe masini ale politiei, dar neinscriptionate, care sa circule aleatoriu si sa filmeze ce vine din spate.

Nu exista nici o legatura cu camerele radar fixe, cele care nu functioneaza. Este cu totul alt sistem, alt mod de detectie, alt tip de amenzi, alta situatie.

La fel cum ar trebui amplasate camere de rosu la semafoare. Iara alte articole de lege, alte norme, alte echipamente, alte tipuri de amenzi.

Asa cum CNAIR are camere care supravegheaza Rovinieta si functioneaza, desi camerele de masurat viteza nu functioneaza. Asa si camerele de masurat distanta pot functiona, iar cele de viteza pot fi in continuare nefunctionale, daca asa ne place.

Poate reusim si noi intr-o zi sa scapam de reflexul scarbos, de a da imediat in cap celui care indrazneste sa vina cu o propunere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

kitsune

Băi, da' noi nici măcar săgețile alea trasate pe asfalt nu le avem, să poți vedea distanța, nu mai vorbesc de lege.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vancouver

https://newsbv.ro/2020/05/04/proiect-cnair-distanta-de-siguranta-intre-masini-marcata-prin-sageti-pe-asfalt/

QuoteAstfel, în Consilul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie (2020) o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteză, a anunțat compania într-un mesaj pe pagina de Facebook.

Soluția presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează.

Nu stiu in ce stadiu este acest proiect, dar exista si presupun ca dupa ce vor fi standardizate noile semne si vor fi aprobate de politie, se va trece la amplasarea lor. Am mai discutat pe forum pe tema asta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Bun si care ar fi urgența să suni la 112 că stă ăla din spate prea aproape de dosul tău?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Lvs_tm

Quote from: alin2pas on July 23, 2021, 09:14:05 PM
Metoda cea mai eficientă: frâna călcată ușor cu piciorul stâng, cât să aprindă stopurile de frână, în timp ce accelerezi puțin cu dreptul, pentru a compensa frânarea ușoară. Eficiență 100%, dar cere puțină dexteritate.

Mama ce gluma, de altfel proasta. Calca frana cu stangul si la 50 km/h ca aproape ca iesi prin parbriz daca n-ai centura. Ce vorbesti..