Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruiarew

O cameră bună e în jur la 500 lei la 800 lei e deja la 8mpx. Ce mare chestie să fie câte una în nod / bretea și cum apare câte unul pe de-andoaselea hopa, plasticul reținut. Și să-l poată recupera doar cu școală, examen traseu etc.

De ce insist pe d-astea? Amenzile se plătesc și nu prea. Eu m-am înscris la școală în martie, abia luna trecută am dat sala și-s programat la traseu în 20 Septembrie. Ia să fie în lege așa ceva să vezi cum o să meargă de la București la Constanța să întoarcă, decât să iasă aiurea sau să dea înapoi.

Și cu separare tot o să dea înapoi, sau întoarcă, sau mai știu eu ce manevrele idioate să facă. Eu nu-s de acord cu 10 000 de restricții și garduri și bălării și etc. Să mergi ca robotul să nu poți greși, mai ceva ca trenul pe șine. Nu, libertate maximă. Faci ce vrei dar ești conștient că cineva te vede și vei fi tras la răspundere Și nu cu amenzi mari ce nu se vor / pot plăti. Ai avut dreptul la o chestie și ai dat-o în fasole? Ca să-ți redobândești dreptul o ieri iar de la capăt. Amenda ești practic obligat s-o plătești. Școală nu te obligă nimeni să faci. Mi se pare cel mai corect.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#6631
@JohannDB n-am zis ca trebuie sa iasa bretele inghesuite. Si clar trebuie masuri pt agabaritice. Dar in primul rand trebuie siguranta rutiera pt soferul amator, ca ala face nefacute.

Cred ca suntem ultima tara din Europa care in sec 21 construieste bretele cu dublu sens. Si DNuri noi 1+1 fara separare de sens. Eu le-as scoate din normativ, sa nu le mai aiba proiectantii in repertoriu. Sunt sisteme rutiere primitive, inapoiate, depasite si foarte periculoase.

@gruiarew problema asta este de ergonomie (stiinta la care tot zic ca profesorii romani au intrat intr-un somn adanc cam in anii 60) : modelul conceptual al oamenilor care intra pe contrasens (sau au plecat in directie gresita si au intors) nu corespunde realitatii. Dupa ce au provocat accident mortal degeaba ii amendezi.

gruiarew

Da îs de acord să îmbunătățești acolo unde o greșeală poate fi fatală. Dar nu la extrem. Eu doar ziceam că nu există sistem "idiot-proof" și nici nu ar trebui să tindem către așa ceva.  Orice chestie pe care o facem (în acest caz șofatul) se face pe baza unor deprinderi și minim de abilități. De aceea ziceam că la erori grave să treacă omul iarăși prin școală. Întorsul și circulatul pe contrasens pe autostradă nu e acelasi lucru cu am călcat linia continuă.

Te rog să mă scuzi că nu-s de acord cu garduri peste tot. Care nu-i în stare să-si dea seama că merge pe contrasens, mai ales pe autostradă, sau întoarce / dă cu spatele înseamnă că nu are abilitătile minime de orientare, sau cele minime de legislație / cuantificare pericolul ce-l generază șamd. 
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ionut_16

La scoala de soferi nu se fac cursuri de autostrada, cred ca asta tot se mentiona si anterior. Cu asta ar trebui inceput. Legiuitorul ar trebui sa actualizeze legea in asa fel incat sa fie posibile cursurile pe autostrada.

Iar unde nu este inca autostrada, e treaba executivului sa remedieze

cristi5

#6634
@gruiarew peste tot unde nu e separare de sens in noduri se poate intra pe... contrasens. De-asta nici nu se mai construieste asa ceva, si nu se construiesc doar "garduri" ci panglici separate de asfalt pt fiecare directie.

O solutie intermediara, pe platforma comuna de asfalt, e o linie dubla continua, cu cele doua linii la o distanta respectabila (1m) si nu neaparat paralele ci urmand geometria celor 2 bretele. Am pus mai demult o poza din Germania.

Oamenii respecta instinctiv aceste delimitari (vezi Sinesti-Movilita). Mult mai bine decat o linie continua simpla amarata pe care o calca toti si se sterge.

Aici e o problema si pt cei care cunosc ideea de autostrada, sau tocmai au condus vreo 20km pe autostrada.  Pur si simplu nu se asteapta la "circulatie in ambele sensuri" pana nu ajung pe DN. Vezi nodul Balint si accidentele mortale de acolo. Eu insumi cand am intrat pe A3 la Gilau prima data m-am speriat. Pur si simplu nu ma asteptam sa vad asa ceva in zona de autostrada. Noua...

Toate astea sunt probleme de perceptie umana si model mental. Ergonomie. Legal sigur, nodul e "conform normativelor", mortul e de vina si gata.

Pana la urma e caraghios, construim cele mai late autostrazi din Europa si cele mai inguste noduri

——

La extrema cealalta sunt noduri supradimensionate gen Sebes si Turda, unde culmea, nu va fi siguranta rutiera pana nu se tranforma una din benzi in banda de urgenta. Ca (vorba lui @vancouver) daca se strica un vehicul pe breteaua aia lunga si curbata, fara vizibilitate din cauza parapetelui inalt tip "partie de bob", unde fug soferul si pasagerii? Sar de pe pasaj?

Dar nah, s-au facut 2 benzi ca depasirea e drept fundamental al romanului. Si nu s-a facut banda de urgenta ca vezi doamne, economii... La un nod de zeci de milioane de euro. Sau poate n-avem normativ pt asa ceva...

hvm

^
Cum sa nu avem? Dar A2xA4 ce e? are banda de urgenta si pe dreapta si pe stanga daca nu ma insel...

PS: Am mai verificat acu o data sa fiu sigur. Sunt acolo si pe dreapta si pe stanga.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#6636
Ma bucur! Desi inseamna ca de la A4 la A10 au regresat... Sebes, Turda raman o problema de siguranta, vom vedea cat de grava. Si majoritatea nodurilor cu o banda pe sens pt ca n-au separare, etc

RaduG

#6637
Quote from: cristi5 on July 13, 2021, 05:34:23 PM

Pana la urma e caraghios, construim cele mai late autostrazi din Europa si cele mai inguste noduri


Cu voia dumneavoastră boieri, priateli bulgari ne-au luat la lățime, pe nou scoasa la licitație Ruse - Veliko Târnovo vom avea gabarit de proiectare G27, adică 4+4+3,5m:





Powered by API/PUM imgur uploader

LE: Dacă sunteți curioși să studiați documentația de licitație bulgărească, iată link-ul: https://app.eop.bg/today/92218

RaduG

#6638
Carambol cu 55 de mașini pe A2. 17 răniți. Circulația deviată.





Powered by API/PUM imgur uploader


gruiarew

A fost ceață cică. Asta și probabil mersul la aspirație. Că așa se practică pe la noi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

Sunt placut surprins ca majoritatea soferilor au lasat liber culoar pentru pompieri si salvari.

Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0

Powered by API/PUM imgur uploader
Sursa: Info Trafic Bucuresti si Ilfov

voicul

Da asta cu banda libera pe mijloc e foarte tare, e ca in Germania.
Incalcarea legilor pentru a creea banda pe mijloc e ca in Romania.
Un rezultat al celor 2 lucruri e ca banda de mijloc se termina in masinile care oprisera regulamentar. lasand banda de urgenta libera.

Când se poate folosi banda de urgență a unei autostrăzi
Șoferii pot folosi banda de urgență doar în anumite condiții și situații detaliate clar în Codul Rutier.

În afara cazurilor de urgență – medicală, defecțiuni tehnice etc, este strict interzisă oprirea mașinilor pe banda de urgență sau în zonele de refugiu ale autostrăzilor. Cazuri de urgență înseamnă o pană de cauciuc, o altă defecțiune care împiedică deplasarea mașinii sau daca șoferului sau unui pasager din mașină i s-a făcut rău. Nu este permisă oprirea pe banda de urgență pentru a vorbi la telefon, dacă ai obosit sau dacă ai nevoie la toaletă – pentru acest scop există spațiile de servicii și parcările de pe autostrăzi.

Sub nicio formă nu ai voie să folosești banda de urgență ca bandă de circulație, chiar dacă celelalte sunt ocupate. Singurele excepții admise sunt atunci când un polițist îți indică acest lucru sau când lucrările aflate în desfășurarea impun devierea traficului pe banda de urgență. Orice altă situație este ilegală și va fi sancționată de polițiști. Oprirea nejustificată sau circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzilor se sancţionează cu trei puncte de penalizare şi cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (4 sau 5 puncte-amendă).

https://www.promotor.ro/utile/cum-se-foloseste-corect-banda-de-urgenta-a-unei-autostrazi-18769879

Deci ce model se alege cand se produc astfel de evenimente?

bgd77

Daca a venit politia si le-a zis sa faca asa, e totul legal.

danutzu_1069

Ziua si... troseala pe A2... Vineri, Sambata, Duminică... In fiecare zi trebuie sa existe un gibon care sa fie el mai cu moț si sa provoace accident... Fie ca are doua perechi de... si se infige cu flash-uri in cu... tau, tu fiind într-o depasire si inca neavand unde sa te repliezi... Fie unul care nu se asigura la schimbarea benzii.... etc.

voicul

Cum să eviți un carambol ca cel petrecut pe Autostrada Soarelui și ce faci dacă te lovește o mașină din spate. Sfaturile lui Titi Aur - VIDEO

Un carambol cu peste 50 de mașini a avut loc vineri dimineață, pe Autostrada Soarelui. Era ceață densă, dar șoferii nu au ținut cont că vizibilitatea este redusă și au mers mult prea repede, cu peste 100 de kilometri pe oră. Pilotul Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat la Digi24 ce trebuie să facem pentru a evita o astfel de situație și cum trebuie să procedăm dacă nu reușim acest lucru și ne lovește o mașină din spate.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/cum-sa-eviti-un-carambol-ca-cel-petrecut-pe-autostrada-soarelui-si-ce-faci-daca-te-loveste-o-masina-din-spate-sfaturile-lui-titi-aur-1601305