News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Eu n-am gasit decat un pdf din 2000, care zice ca portiunea Urziceni - Buzau a fost gata in 2000.

tom_sawyer


danutzu_1069

Astia oricum sunt sinucigasi... Mai nasol cand nu "pleaca" singuri...

Da, merge pe banda de urgenta, dar foarte aproape, chiar "lipit" de B1... deci sanse de acrosare...

hvm

^
Initial nu voiam sa ma mai bag in discutia asta. Eu sustin ca cel putin din vopsea trebuia facut 2+1 pe sectorul Iasi - Podul Iloaiei unde a fost refacut carosabilul. Mi s-a sarit in cap ca nu, acolo trebuie 2+2 altfel nu e solutie. Adica sa ill faci 2+1 din vopsea si apoi sa se extinda nu e bine. Nu stiu daca ati observat ca uneori apar prin presa articole de genul asta care sa "constientizeze" in legatura cu o anumita actiune care s-ar putea aplica dar nu se aplica... si ce naspa ar fi sa se aplice. Si dupa un timp incepe sa se aplice. As vrea sa il vad eu pe ala care da ordin la MT si MAI sa fie trasata linia care separa acostamentul cu continuu ca sa nu mai poata sa se retraga lumea pe "acostament".... si apoi sa inceapa sa dea amenzi de 2000 la 6000 ron pentru incalcarea ei.

Si tot atunci as vrea sa vad intrarea/iesirea pana la podul iloaiei cum se circula.... Si tot atunci as vrea sa vad daca e mai bine 1+1 comparativ cu 2+1....  Stiti ca pentru a implimenta schimbarea aceasta de la 1,75+1,75 la 1+1 costa la fel de mult ca si daca ai schimba la 2+1. iar la 2+1 mai sunt niste costuri pentru schimbarea proiectului. Odata facut 1+1 nu mai investeste nimeni bani sa il faca 2+1. Daca se face A o sa ramana asa cum e acum. Daca nu se face A, nu o sa il schimbe nimeni fiindca avem A planificata. Asa ca va intreb, cum era mai bine 2+1 sau 1+1 cu benzi de urgenta pe care n-ar trebui s ale incalci?

Acum ar trebui facut 2+1 (parerea mea de neavizat) si separat sensurile cu dubla continua si politia sa mearga si sa urmareasca in masini neinscriptionate depasirile. din banii de amenda pot sa plateasca  benzina la cel putin 10 de masini care sa circule pe zi cu tot cu salariile celor din ele. Si cand se linisteste lumea si circula mai regulamentar, se mai reduc si numarul de masini sau acolo unde e mai "ridicat numarul de amenzi" se pune camera fixa... Si se rezolva situatia simplu si la obiect... Nu inteleg de ce atatea probleme, necazuri, discutii... totul e sa se doreasca. Sau poate ca nu estte aceasta solutia ci alta. Sau poate se considera ca o sa fie A7 si ce mai conteaza la statistica cativa zeci/sute de morti si cateva sute/mii de raniti (nu mai vorbesc de tabla indoita) pe an..... pana s-o face A7 (eu sper sa nu pierdem trenul si sa fie la fel cum a fost si cu A3 ca apar impedimente de orice natura...).

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Sorinus

In alta ordine de idei, m-am plimbat un pic pe la vecini, si am vazut niste solutii relativ low cost cu mare impact pe siguranta:

1) La bulgari, pe DN, intersectie cu o localitate mai rasarita:

https://www.google.de/maps/@42.2054303,27.8043392,3a,75y,291.7h,78.5t/data=!3m7!1e1!3m5!1seHpSoo8JSPw1ai8lQkdyfQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DeHpSoo8JSPw1ai8lQkdyfQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D123.3527%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

Pasajul asta e de fapt un podet glorificat, dar ajuta ca fluxul principal sa nu aiba treaba cu localitatea respectiva. Pare chiar vechi, deci astia se gandeam la siguranta de mult.

2) La greci, in zona Atenei, semafoare pe drumurile nationale, chiar 2x2 cu despartitor de sens. Toate drumurile adiacente aveau semafor (poate cu senzor). Cert e ca am prins doua pe rosu pe un drum de 60km, si acelea au durat cam 10 sec (Cat au trecut 1-2 masini de pe drumul secundar).

Fara stress, fara facut cruce cand intri de pe DC pe DN, fara pasaj, fara giratoriu.

Point-ul e ca se pot face multe quick fix-uri in puncte negre (DN1 2x2 intersectie cu Baicoi de ex), cu bani putini. 2-3 minute DN1, 10 secunde sa treaca cele cateva minute de pe DC/DJ. E doar enervant ptr cei de pe DN1, dar nu se face dop ptr asa putin.










cristi5

#6620
^ La noi nu vor sa puna un amarat de semafor cu senzor pe Centura Timisoara la Urseni. In numele sigurantei rutiere se permite numai curba la dreapta sau giratie. Auzi dom'le, siguranta rutiera pe un drum 1+1 fara separare de sens :lol:

Kafka ar trebui sa se angajeze la CNAIR. Ca la CFR nu au bani sa-i plateasca salarul.

voicul


JohannDB

                    Plin, plin, plin de asa ceva.   La câte văd și eu pe drumuri, mă întreb în primă instanță, dacă acești oameni (aceste exemple) chiar nu se pot orienta ?? Și la intrarea în astfel de sectoare, dacă "le dă ceva cu virgulă"/au o neclaritate/orientarea le este blocată pe moment de vreo confuzie/contradicție, de ce oare nu se pot opri/nu se opresc în locul în care au neclaritatea și avansează/intră, agravând situația.....
                  Bineee, ne punem întrebări, dar îmi amintesc și de situațiile din Germania, unde auzi pe posturile de radio/infotrafic de "șoferii fantomă", ....."șoferii pe contrasens".... Plin și la ei; numai că la ei  imediat se face public pericolul, prin indicarea sectorului cu pericol - la noi, numai cine are stație, poate auzi imediat, altfel aude la "știrile de seară" !!
                 Drum bun, dragilor și totuși cu ochii mari, că nu știi când vine cineva din...contrasens, pe autostradă, atâta câtă o avem...!!

Sorinus

Cum adica motociclistul pare ca nu stie ca e pe contrasens? Trec o gramade de masini din fata, iar el e pe banda de urgenta. Stie foarte bine ce face.

Legat de masina pe contrasens, stiu cateva persoane care se orienteaza greu oricum, dar in conditii de oboaseala si stress, o pot comite. Deci CNAIR trebuie sa caute solutii ca acestia sa nu poata intra de contrasens, fizic. Ma gandesc la un damb ce pe sensul normal abia se simte, iar din sensul celalalt, nu poti trece sau sa incetinesti atat de mult incat sa-ti sara in ochi panoul de langa de zice ''ESTI PE CONTRASENS''

gruiarew

Nu știa pe naiba, mai terminați cu chestiile astea... Eu sper să-i poată identifica pe camere și să-i lase "să cugete" pe margine minim 90 de zile.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ionut_16

Așa am și eu cu dash cam pe A2, unul dă înapoi altul vine cu toată viteza înapoi pe banda de urgență (scz limbajul din video, am uitat să tai sunetul):


alin2pas

@gruiarew: Ar fi bine, dar nu este interes, sau este interes din partea unora sus-puși pentru a nu se face. La cameră nu poți arăta legitimația de parlamentar sau să te lauzi cu ,,pilele". Nu avem camere omologate pentru viteză, pentru supravegherea traficului, dar se dau amenzi pentru neplata rovinietei sau pentru trecerea podului de la Cernavodă dacă ești surprins de camere și nu ai plătit. Ce are CNAIR (administratorul acelor camere) și nu poate avea poliția rutieră?
@hvm: Subscriu. În condițiile actuale drumul e o ruletă rusească. Și dacă mergi cu 120 km/h sunt care te presează și dau flash-uri, că mergi prea încet. Pe acostamentul lat mai sunt bicicliști și nu poți să-i ocolești mergând cu viteză regulamentară în condițiile în care unii zboară prea jos pe B1; sunt camioane care nu încap pe acostament și nu pot fi depășite decât călcând linia mediană (iar dacă și de pe contrasens face cineva aceeași manevră, rezultatul este tragic). Transformarea în drum 2+1, chiar și fără parapet median, ar fi un plus enorm pentru siguranța circulației. În Bulgaria am întâlnit în locul limitatorilor de viteză de la noi limitatoare de forma unor ridicături bombate, circulare, ca niște carapace de țestoase, realizate din asfalt. Așa ceva amplasate pe linia mediană i-ar calma pe bombardierii care fac depășiri pe contrasens în orice condiții, ar fi mult mai ieftine decât un parapet NJ sau altfel, ar permite trecerea la nevoie pe contrasens cu viteză redusă pentru a ocoli un obstacol, dar nu ar opri o mașină scăpată accidental de sub control. Ar putea fi amplasate între două linii continue, în locul hașurilor care se practică în unele locuri.

gruiarew

Păi bun, dar acum avem ministru și guvern de care trebuie. Nu se poate face nimic pentru a schimba legislația? Totul e până la urmă pentru a îmbunătăți siguranța circulației.

Ce fain a intrat ăla cu bicicleta în ușa / aripa omului. Pe lângă faptul că trebuie să stea acolo până vine poliția (accident cu victimă) cine-i repară daunele de la mașină? Că bicicleta n-are RCA... Deși îs biciclist, unul ca ăla merită dat cu capul de bicicletă până prinde frică și când vede una să fugă de ea ca dracu de tămâie. Cum să circuli așa, fără pic de spirit de conservare?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#6628
Despre soferi fantoma, am propus la CNAIR
- separare de sens in nouduri rutiere. Pe alocuri e simplu, in alte locuri va costa bani
- testarea semnalizarii in realitate virtuala, cu soferi in varsta, vazut ce nu inteleg. Si pt noduri existente si pt noduri in proiectare

La A7 sensurile in noduri inteleg ca vor fi separarate. Dar sa nu credeti ca a gandit vreun angajat cu capul lui: a venit ordin politic.

Sunt semne de-alea cu palma in zonele unde au fost integistrati cel mai recent soferi fantoma?

JohannDB

              - separare de sens in nouduri rutiere. Pe alocuri e simplu..... Ahhhhhh, când aud asta cu separarea de sensuri, în noduri, te-aș invita cu mine, să intrii/ieși pe/de pe o autostradă, cu mai mult de 3,50m lățime și eventual și lungime (ca să fie și cu sare și cu piper, situația); să te duci vreo 2 km pe bretea să închizi intrarea/ieșirea, să lămurești idioții că n-au pe unde trece cât timp breteaua are sensul de intrare paralel/comun cu cel de ieșire și le ocupi aproape pe amândouă, până nu ai trecut de zonă..... Și bașca, mai avem și niște parapeți/glisiere, pe bretele de 1,65m înălțime, de nu ai cum ieșii cu piesa pe lateral peste ele, decât dacă ar fi la maxim 0,75m înălțime..... Ce să mai zic ??  Atât timp cât aceste bretele nu au fost gândite la vreo 9 m lățime cu spatiul lateral hașurat pentru interdicție, dar să poți beneficia la nevoie de toată lățimea... Priveste la ieșirile de la Săliște, Mirecurea Sibiului, Simeria chiar Câmpia Turzii, Pecica, "enormitatea" de la Sebeș de ingustare și raze mici, etc......... Offfffffffffffffff !!