Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

continuam aici discutia despre circulatia in regim de iarna:

Ma uit la stiri si realizez ca noi, romanii, stim doar sa ne plangem. Vad in Franta si Marea Britanie blocaje cauzate de zapada. Mult peste ceea ce avem noi. Si noi ne vaitam ca s-au inchis drumurile din 3 judete, sau ca avem strat de zapada pe restul drumurilor, desi afara ninge de vreo 2-3 zile si mai si bate vantul.

Este ceva normal, asa e iarna. Se merge incet, cu atentie, si doar daca e necesar. Maine plec la munte. Daca inchid astia A1 o iau pe DN7.
Mai rau e pentru cei din Sud-Est. Dar acolo nu ai ce face. sunt putine sate si e viscol. SIngura varianta ar fi perdelele forestiere, dar sper ca realizati ca vorbim de aproape o mie de km de pomi plantati doar in baragan, care vor fi furati imediat ce vor fi plantati. Asa ca nu e chiar atat de realista ideea.

Am un coleg care ieri a stat 12 ore in aeroport in Germania iar la noi dau astia stiri cu "vai Doamne" au avioanele intarziere si de 1 ora din cauza degivrarii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

#661
M-am uitat la clipuri cu accidente pe timp de iarna. Majoritatea puteau fi evitate daca se circula cu viteza mai mica. Pe zapada,la peste 40 km/ora,nu te mai ajuta nici un sistem de stabilitate. Poate doar Abs,sa nu te invarti cand pui frana,in rest Esp nu prea are cum sa te corecteze cand aplica frana pe cate o roata,si ea fara aderenta. Mult te ajuta anvelopele de iarna,dar sa nu fie vechi.

Majoritatea gandesc ca nu mi se poate intampla,ca am masina tare. Dar hai sa recunoastem,este o imbunatatire a dezapezirii,mai ales ca avem mai multi Km de drum pe acelasi traseu,DN si A paralela,centuri. S-a incercat sa se faca licitatiile mai transparente,iar faptul ca oricand cineva poate sa filmeze un drum nedezapezit,pune presiune pe firme. Cam asa cred eu ca Printii asfalturilor au devenit Regi. Acum nu se mai poate cu aceeasi marja de profit.

Apropo,parca CNADNR a cumparat Freze. Ati vazut vre-una noua pe drumuri?

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/de-data-asta-autoritatile-nu-vor-mai-surprinse-iarna-cnadnr-si-a-luat-freze-utilaje-deszapezire-valoare-146-milioane-lei-1_5453cc050d133766a8697253/index.html

Achiziţia, estimată iniţial la 180 milioane lei, va costa în total 118,2 milioane lei, fără TVA.


L.E.  Am gasit si raspunsul: http://www.medierenet.ro/2014/11/26/utilajele-de-deszapezire-achizitionate-de-cnadnr-ajung-la-vara-compania-va-deszapezi-drumurile-cu-utilaje-inchiriate/#.VKKeSV4AA

Utilajele de deszapezire achizitionate de CNADNR ajung la vara. Compania va deszapezi drumurile cu utilaje inchiriate

reed

Parerea mea despre evitarea accidentelor iarna este sa se pastreze distanta intre vehicule.Ma iau toti dracii la semafor cand vad ca unii,chiar si in panta,stau in spatele meu la cativa cm.chiar daca imobilizez vehiculul prin frana de mana,tot risc sa alunec.Iar la incetiniri /orpriri recomand frana de motor si pentru situatii in care intervine derapaj de spate(am tractiune fata) recomand accelerari usoare si lipsa bruscarilor volanului. :)

marius_ar

La ora asta, în Arad, "plouă" cu gheaţă. Mare atenţie, dacă aveţi drum în zonă.

bogdymol

Azi dimineata am iesit din casa, hotarat sa plec cu masina. Nu am stiut de ploaia inghetata pana nu am iesit afara. Absolut pe toate masinile de pe strada era un strat de 1 cm de gheata, atat pe geamuri cat si pe tabla. Nu am putut nici macar sa deschid usa la masina, asa ca am mers pe jos pana la un supermarket de unde am cumparat o solutie de dezghetat (aveam si eu una, dar era in masina si nu puteam ajunge la ea). Dupa ce m-am intors la masina am stat aproape jumatate de ora sa o dezghet cum trebuie ca sa pot circula cu ea, plus ca am folosit aproape un tub intreg de solutie de dezghetat.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

nenea_hartia


bgd77

#666
Pana pune Bogdymol poze, daca a facut, o sa pun eu. Am patit exact acelasi lucru la sfarsitul lui noiembrie / inceputul lui decembrie. In zona Brasovului, unde stau eu, nu am mai vazut pana acum ploaie inghetata.

Asa arata masina (altele erau mai rau inghetate):


















JohannDB

În primul rând LA MULŢI ANI  şi bine v-am găsit în acest nou început de an, 2015.......
- Citind cele scrise de voi mai sus, fac o remarcă la "acţiunile de deszăpezire, făcute de "CNADNR & CO" pe DN-urile ţării..... Mă reîntorceam în seara de miercuri 03.12.2014 de la un câmp eolian de la Vânători (Paşcani) spre portul Midia/Năvodari, pentru a porni cu-n nou convoi, în următoarea zi.... Dacă de la Paşcani până la Tişiţa DN 2 -ul a fost foarte bun - deşi ningea potrivit (asfaltul fiind negru şi cu fâşii de "zloată" pe ici pe colo), la Tişiţa, după ce am făcut stânga spre Tecuci am dat de "naiba", mai ales pe ultimii 10 km de DN 24, înainte de intrarea în Tecuci, la intersecţia de la "Lukoil" unde la stânga o iei spre Bârlad pe "V.O.Tec."(Varianta Ocolire Tecuci), iar înainte intri în oraş, pe varianta de camioane ce te scoate spre sudul Tecuciului, către Galaţi..... De aici, mai ales , de la "Lukoil" şi până ce-am ieşit din Tecuci spre Hanul Conachi, am mers pe "OGLINDĂ"... La "patru benzi" la ieşirea din Tecuci (spre Galaţi - era ora21:20), ne-am întâlnit cu 4 (patru) "sărăriţe" care veneau ostentativ, în linie oblică spre centru şi care nu împrăştiau absolut nimic pe drum!!! Atât eu, cât şi colegul meu am rămas "proşti", văzând această "defilare" fără nici un sens al "sărăriţelor !!! Cu-n mers de pisică am ieşit uşor-uşor din Tecuci şi abia ne-am "căţărat" pe podul de la ieşirea din limita oraşului, podul peste calea ferată şi apoi după el intrarea în Drăgăneşti, pe DN 25....
Am urcat şi coborât acest pod cu "fesele strânse" şi pâş-pâş am ajuns după Drăgăneşti în Barcea ; auzeam noi prin staţie că în Barcea nu se poate urca o mică pantă, lungă de 30 m şi cu o înclinaţie de vreo 3-4 %.... Cert este că aici am stat cam o jumate de oră în coloană, timp în care "Şeful de Post" de aici era pe şosea şi cu ajutorul unor localnici inimoşi, cu lopeţi şi roabe, plus câţiva "tir"-şti ajutor, au aruncat nisip folosit la îngroparea ţevilor de canalizare de lângă drum.....pe partea cu gheaţă. Nu se putea sta în picioare pe gheaţă, atât de "bună" era gheaţa!!!
De aici din barcea, am reuşit să ne punem în mişcare (numai maşinile mici, camioanele mai aşteptând o intervenţie "divină") şi am reuşit să ajungem la "Hanul Conachi", unde în sfârşit am găsit gheaţa înmuiată.....DAR până la Hanul Conachi nici din faţă, nici din spate, n-am văzut "urmă de "sărăriţă...prima venea dinspre Independenţa, trimisă de urgenţă, iar şoferul a confirmat că merge spre Tecuci în ajutor.... I-am transmis să aibă grijă să nu-l ia şoferii "la omor" pentru indolenţa celor puşi să gestioneze situaţia. Mulţi au sunat şi la 112, dar....degeaba; au fost trimiţi la "plimbare"...pe gheaţă.......

JohannDB

Era mai sus un anuţ al CNADNR-ului de prin trim. 3-4 de anul trecut referitor la achiziţionarea unor freze......care vin când afară va fi cald......
Am şi eu o idee "nebună", poate.....ce-ar fi să se termine cu toate activităţile astea de "deszăpezire contractată" pe bani super-grei....CNADNR-ul ăsta, în primul rând ar trebui să dispară, să rămână un "Departament Drumuri naţionale"  în cadrul marelui "M.T. (şi "infrastructurii" - parcă aşa-i zice), care să-şi adune (chiar şi prin răscumpărare de la firme) utilajele şi care să treacă la treabă prin subdiviziunile numite DRDP-uri...... Mai sunt şi DJDP-urile, ce gestionează drumurile judeţene....... Din păcate am avut situaţii în care pe şoferul de la "sărăriţă" l-am pus în mişcare numai noi ştim cum, fiindcă el era la 1,5 km departe de locul dificil, dar aştepta ORDINUL ŞEFULUI LUI.......

JohannDB

Apropo...tot "siguranţa circulaţiei"....DN 6, V.O Lugoj, la al doilea giratoriu; înainte se merge tot pe centură spre caransebeş, iar la stânga se merge pe bareta de intrarea pe 10 km de A6 şi mai apoi pe A1 spre Faget-Deva...... Mi-am pus şi eu întrebarea, cum a ajuns tir-ul cu botul în şanţ (au fost şi nişte nopţi cu ceaţă densă, este adevărat....






Totul se-ntâmpla  în 17.12.2014 la 14:42 ora pozelor.........

Dan74

#670
De sarbatori am fost in sat si am urcat la Vartop (Arieseni) pentru o tura de sanius.
Pe traseu la urcare, erau sectoare cu ceata extrem de deasa (vizibilitate sub 10 metri) si am observat ca mai multi soferi nu utilizau luminile de ceata (se circula in coloana). La coborare aceleasi conditii meteo si alti soferi care circulau fara lumini de ceata.
Sincer nu stiu ce sa cred despre acei soferi.

SB76UFO

Pai ai putea crede acelasi lucru, ca despre acei soferi care circula cu luminile de ceata, atunci cand nu e ceata.
"Prostia este eternă și invincibilă"

MNU

#672
Fosta mea masina, un VW Golf IV, desi fabricata in 2002, nu avea lumini de ceata in partea frontala. Mai sunt masini care nu au faruri de ceata.

LE: nici masina sotiei nu are.

NordKapp

Poate vroia sa se refere la stopurile de ceață. :)

SB76UFO

De multe ori, cand intalnesc cate un "sofer" cu proiectoarele de ceata (stopuri) aprinse ,cand nu e cazul, mi-as dori sa am masina echipata cu proiectoare de genul:
"Prostia este eternă și invincibilă"