Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

OUG195...
"SUBSECTIUNEA 3: Depasirea
Articolul 45
(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial."
(3) Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.
(4) Nu constituie depasire, in sensul alin. (1) , situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie."

Intreb eu, daca pe un drum cu doua benzi pe sens, eu fiind pe B2, la 100 sau mai mult (ideea este ca sunt departe...), in spatele unui vehicul care circula tot pe B2, efectuez manevra de trecere de pe B2 pe B1 (cu tot ce insemna asta) si merg cu o viteza mai mare decat cea a vehicolului din fata si trec pe langa el, asta cum se numeste? depasire sau devansare?

Daca exista vocii care spun ca nu am procedat corect, sa explice ce ar fi facut in cazul de fata.... (probabil aia cu flash-uri si "proptit" in curu' aluia din fata?)

Cristi N

Legea e interpretabila. Poti sa argumentezi ca tu ai respectat legea l-ai depasit pe cel de dinainte si ai revenit pe B1 care era libera asa cum e scris in articolul cu ordinea ocuparii benzilor.

gruiarew

O conditie necesara este "schimbarea benzilor". Ori aia nu e bandă. De aceea aș insista pentru refacerea marcajelor pe bucata aia de drum. La naiba, un marcaj sau orice semn e făcut să ajute, nu să încurce / genereze confuzii.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ionut_16

1. Pentru accidentul de la Cluj, dacă avea mașină cu asistența la menținerea benzii, chiar dacă ațipise i-ar fi salvat viața...

2. Pentru celălalt accident cu duba... Mașina care circula pe acostament circulă ilegal, nu a influențat reacția dubei pentru că șoferul din duba stă mai sus in vechiul și a văzut peste mașina celui care filma.
Dar întrebarea e, ce făcea ăla cu golful? A ieșit din parcare de pe sensul opus? Cum se zicea mai sus, culpabilitatea e în dreptul golfului

In plus, există un studiu cum că la un accident bărbații fac stânga de volan pe când femeile fac dreapta, ceva de genul a zis Titi Aur la o emisiune. Șoferul cu duba văzând mașina în față pe sensul lui cred că a avut cel puțin un impuls de a vira stânga

vancouver

#6574
Quote from: dr4qul4 on July 08, 2021, 10:10:47 PM
@vancoucer, legilatia rutiera te contrazice. Pe acostament nu ai voie sa circuli, de depasit nici nu poate fi vorba.

Imi pare rau sa te contrazic, dar orice fel de linie discontinua (punctata) poate fi trecuta legal. Daca era sa nu fie voie sa se circule pe zona aceea, atunci linia trebuia sa fie continua. Mai mult decat atat legea spune ca atunci cand cineva doreste sa depaseasca pe altcineva, CEL DEPASIT TREBUIE SA STEA MAXIM IN DREAPTA POSIBIL. Cum linia discontinua poate fi trecuta, rezulta OBLIGATIA tuturor soferilor sa o faca atunci cand cineva vine mai repede din urma!

Intentia a fost clara cand s-a liniat drumul cu linie discontinua: vehiculele lente sau foarte lente sa se dea la o parte, deci sa poata sa treaca peste marcaj in mod legal. Pe de alta parte rezulta obligatia administratorului drumului, de a mentine in buna stare si acostamentul (pe DN2 se face).

Soferul acelui microbuz nu numai ca nu sta maxim pe dreapta, dar nici macar nu sta maxim pe dreapta pe banda principala, ci sta maxim pe stanga, fix lipit de linia mediana, desi in spate s-au adunat mai multi care vor sa depaseasca. Asta reprezinta o incalcare a codului rutier si o sicanare in trafic. Astfel de sicanari in trafic pot produce nervozitate si este de inteles atitudinea de iesire din fire a celor din spate (nu doar cel care filmeaza depaseste prin dreapta, ci ulterior se mai inscrie unul).

In plus, cand ai posibilitatea sa depasesti FARA sa treci pe contrasens, depasirea este de 1000 de ori mai sigura, decat daca o faci prin patrundere pe contrasens. Deci cu atat mai important este ca vehiculele lente sa se dea la o parte si sa circule pe acostament pe DN2. Cei care nu o fac contribuie atat la o nervozitate excesiva (cea mai mare nenorocire in trafic) cat si la cresterea exponentiala a pericolului la depasiri. Pot spune ca sunt iresponsabili.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Quote from: Kimi on July 07, 2021, 06:55:09 PM
Un mesaj pentru cei care au decis ca nu e nevoie ca A3 sa continue mai departe de la Tg Mures  O:-)
(poza facuta in dupa masa asta de miercuri la iesirea de la Ungheni/aeroport, sensul de la CJ spre MS):


Am stat 40 de minute in coada aia....
Culmea e ca in intersectiile alea nu am vazut vre-un cap de creta sa dirijeze traficul cu flux prelungit (2 min circulatie trafic autostrada, 1 min trafic local).


@pasadia prelungirea pana in Tg. Mures nu rezolva mare lucru, doar muta problema in alt loc.

ionut_16

Ce spun IGPR și CNAIR despre drum - este vb de E85
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/soseaua-pe-care-zeci-mii-de-soferi-incalca-legea-fara-sa-stie-823803


QuoteAtât IGPR, cât și CNAIR afirmă că DN 2 are o singură bandă pe sens și că în dreapta benzii se găsește doar acostamentul (porțiune ce nu este inclusă în carosabil). "Drumul național DN2 are o platformă de 13 metri și este prevăzut cu 2 benzi circulație în lățime de 3,5 metri (una pe sens) și două acostamente în lățime de 3 metri fiecare (unul pe sens) (...) Această bandă consolidată de 2,5 metri din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staționarea în caz de urgență", afirma conducerea CNAIR într-un răspuns adresat unui utilizator al drumului în 2009.

"Traficul rutier pe DN2 se desfășoară pe o bandă de circulație pentru fiecare sens de mers, iar în exteriorul benzilor de circulație se află un acostament consolidat", răspund și oficialii IGPR întrebării adresate de Digi24.ro privind numărul de benzi de circulație de pe DN 2.

Șoferii care circulă pe acostament trebuie să facă față la două riscuri majore. Primul este cel de fi amendați, al doilea de a accidenta pietoni sau bicicliști care circulă legal pe acostament. "Pietonii trebuie să se deplaseze pe partea dreaptă a trotuarelor, pistelor pentru pietoni sau pe potecile alăturate drumului public, iar în lipsa acestora - pe acostament", spune legislația rutieră la capitolul privind circulația vehiculelor, secțiunea "circulația pietonilor. Acostamentul poate fi folosit și de bicicliști sau conducătorii altor vehicule fără motor.

Ordonanța 43 din august 1997, privind regimul drumurilor, spune că "este interzisă circulația autovehiculelor pe acostamente, șanțuri, trotuare, pe spații de siguranță ale drumurilor și podurilor, precum și pe banda de urgență sau mediană a autostrăzilor". Potrivit IGPR, încălcarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei, aplicată persoanelor fizice sau juridice, confiorm art.61, aliniat 1, litera a din același act legislativ.

În situația în care, circulând pe acostament, automobilistul va lovi un pieton sau un biciclist, iar acesta se află în afara localității și nu există trotuar, automobilstul poate fi considerat vinovat de decesul sau rănirea pietonului, potrivit prevederilor menționate.

Reacția autorităților: nimic

Se poate spune că răspunsul autorităților este zero. Poliția Română susține că a avertizat în numeroase rânduri CNAIR asupra situației și că a cerut lărgirea benzii astfel încât să se poată circula pe două benzi pe sens. "Poliția Română (...) a transmis mai multe solicitări către administratorul drumului public, pentru schimbarea soluției constructive a DN2 prin extinderea platformei acestuia și realizarea a câte două benzi de circulșație pe fiecare sens de mers", spune IGPR în răspunsul adresat Digi24.ro.

În afară însă de hârtii oficiale, IGPR nu face nimic. Conștientă că dacă ar impune ca traficul să aibă loc doar pe carosabil ar micșora viteza de circulație a vehiculelor, Poliția închide ochii și nu dă amenzi.

Întrebată câte amenzi a acordat de la începutul anului pentru circulație pe acostament, IGPR nu spune că nu a dat nicio amendă pentru aceasta, ci că nu are o evidență a amenzilor aplicate pe acest subiect deoarece ar ține evidența sancțiunilor doar pe Codul Rutier OUG 195/2002, nu și pe OG 43/1997 privind regimul drumurilor care interzice circulația pe acostament. OG 43/1997 precizează însă la art.61 b: "constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor pentru nerespectarea prevederilor prezentei ordonanţe (printre care și circulația pe acostament - n.red.) se fac de către (...) poliţia rutieră".

contador

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 03:13:54 AM
Imi pare rau sa te contrazic, dar orice fel de linie discontinua (punctata) poate fi trecuta legal. Daca era sa nu fie voie sa se circule pe zona aceea, atunci linia trebuia sa fie continua.
Marcajul din dreapta delimiteaza partea carosabila de acostament. Partea carosabila plus acostamentul formeaza platforma drumului.

In lipsa indicatoarelor, daca acest marcaj este o linie intrerupta, atunci se poate stationa pe acea parte a drumului. Daca acest marcaj este o linie continua, atunci nu se poate stationa pe acea parte a drumului.

Nicivorba de a permite circulatia autoturismelor pe acostament!

Quote from: vancouver on July 09, 2021, 03:13:54 AM
Cum linia discontinua poate fi trecuta, rezulta OBLIGATIA tuturor soferilor sa o faca atunci cand cineva vine mai repede din urma!
DOAMNE FERESTE!

Nu stiu sa existe in Codul Rutier obligatia autoturismelor de a circula pe acostament atunci cand vine cineva mai rapid din spate. Imi poti da articolul, te rog?

Eu stiu doar ca exista, pe drumurile cu mai multe benzi pe sens, obligatia de a circula pe banda din dreapta daca aceasta este libera, exceptie facand benzile de incadrare din intersectii. Banda din dreapta, nu acostamentul din dreapta!


PS: Tie chiar nu ti se pare ciudat ca liniile intrerupte din dreapta sunt mult mai lungi decat liniile intrerupte dintre benzi?

PPS: Bicicletele si mopedele trebuie sa circule pe acostament daca nu au o cale laterala disponibila. La fel pentru vehiculele cu tractiune animala, daca accesul nu le este interzis pe acel drum.

Deutschländer

Acest subiect este cel mai bun exemplu pentru care mi-e greu de crezut ca aceasta tara mai are o sansa adevarata de dezvoltare.
Suntem intr-un forum cu "experti" (unii mai mult, altii mai putin, unii mai de profesie, altii doar de hobby) si tot sunt oameni care cred ca individ care a depasit in dreapta pe acostament a facut treaba buna.
Clar mosul care a pornit in contrasens e vinovatul la acest accident.
Dar in codul rutier apare acostament numai ca locul de stationare si in nici un loc de circulatie. Clar baiatul in duba nu are nicio vina in toate treaba asta. A circulat pe prima banda de circulatie, punct.

Si da, codul rutier e scris in unele puncte extrem de prost (cred ca si pentru oameni care vorbesc limba romana ca limba materna), dar pe langa codul rutier putem sa folosim si creerul.

Nu zic ca sunt cel mai perfect sofer, mai am depasit si eu in dreapta daca merge pe autostrada unul 2 km cu 100 km/h pe al doilea banda. Dar este o diferenta cand ai o banda intreaga si de asigur sau daca merge pe acostament in curba cu 20-30km/h peste limita.
Si din nou, vinovatul principal este politia si politica, dar daca vad si aici oameni care nu au problema cu asta... la ce sa ne mai asteptam?

ionut_16

O Dacie Papuc fără frâne s-a înfipt într-un Porsche Panamera, la intrarea în Huşi. Maşinile s-au ciocnit frontal
https://observatornews.ro/eveniment/o-dacie-papuc-fara-frane-sa-infipt-intrun-porche-panamera-la-intrarea-in-husi-masinile-sau-ciocnit-frontal-427977.html











Powered by API/PUM imgur uploader

QuoteO Dacie Papuc a reuşit să facă zob un Porsche Panamera. Accidentul s-a produs la intrarea în localitatea Huşi, judeţul Iaşi, după ce maşina românească a rămas fără frâne şi a pătruns pe contrasens.

Potrivit unor surse, bolidul înmatriculat în Bucureşti, condus de un bărbat de 45 de ani, circula regulamentar, din direcția Crasna spre Huși, când din faţă i-a apărut brusc Dacia cu număr de Vaslui. Cele două maşini s-au ciocnit frontal.

Accidentul s-a produs aseară, şoferul din Porsche fiind cel care a sunat la 112, în jurul orei 17.45.

Şoferul autoutilitarei le-ar fi declarat poliţiştilor că a rămas fără frâne, a pierdut controlul maşinii şi a intrat în Porsche. O expertiză, însă, va stabili starea de fapt. În urma impactului, cele două persoane care se aflau în Dacie, doi tineri de 25 și 36 de ani, au fost internate la Spitalul din Huși cu răni uşoare. "În acest caz, se fac cercetări pentru a stabili circumstanțele în care s-a produs evenimentul rutier", au precizat reprezentații IPJ Vaslui.

contador

Quote from: Deutschländer on July 09, 2021, 11:50:05 AM
Suntem intr-un forum cu "experti" (unii mai mult, altii mai putin, unii mai de profesie, altii doar de hobby) si tot sunt oameni care cred ca individ care a depasit in dreapta pe acostament a facut treaba buna.
Fix la asta ma gandeam si eu. E tare trist cand nici macar pasionatii de infrastructura nu cunosc una dintre cele mai simple legi ale tarii  :(

Mie Codul Rutier mi se pare extrem de clar:


Art 6:
2. acostament – fasia laterala cuprinsa intre limita partii carosabile si marginea platformei drumului;
7. banda de circulatie – subdiviziunea longitudinala a partii carosabile, materializata prin marcaje rutiere sau alte mijloace, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia intr-un sens a unui sir de vehicule, altele decat vehiculele care se deplaseaza pe doua roti;
23. parte carosabila – portiunea din platforma drumului destinata circulatiei vehiculelor; un drum poate cuprinde mai multe parti carosabile complet separate una de cealalta printr-o zona despartitoare sau prin diferenta de nivel;
25. pista pentru biciclete – subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor si mopedelor;



Conform legii, acostamentul nu face parte din "platforma drumului destinata circulatiei vehiculelor". Orice alta interpretare mi se pare criminala.

dr4qul4

@vancouver, imi pare rau sa iti spun, dar tu contrazici IGPR-ul.
Experti ca tine am observat si pe A2...sunt foarte multi care depasesc pe banda de urgenta pentru ca "e loc".
Referitor la obligatia de a circula cat mai aproape de marginea din dreapta, ea se refera strict la marginea benzii de circulatie, nu la marginea santului.
Ceea ce faci tu aici se numeste raspandire de informatii false. Adica Fake News.

Eu unul, pe DN2, circul incalecat (stiu ca nu e chiar legal), astfel incat sa ma pot redresa in cazul in care dau de masini stationate, pietoni sau biciclisti si in acelasi timp sa nu permit nimanui sa ma depaseasca prin dreapta.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Bachus01

Intrebarea : Un sofer turc care vede linia discontinua, fara indicatoare care sa atentioneze ce trebuie sa faca? Sa trimita cerere la CNAIR cand intra in tara? Intr-o tara cu apa calda acostamentul/banda de urgenta este trasata cu linie CONTINUA .
Oare ce procentaj din soferi stiu ca acea "banda" este acostament . Hai sa fim putini realisti . De hartii oficiale sunt satul . Sa vedem marcajul si dupa discutam .

In atatia ani , autoritatile stiu doar sa publice statistici cu "drumul mortii". Daca chiar ii interesa in vreun fel si cate 30 km pe an daca largeau drumul + parapete median acum aveam rezolvata problema  . Asa ne acoperim de hartii , noi dezbatem/ne certam iar accidentele se tin lant .

O petitie sau un protest nu se poate ?  Oare cat poate sa coste largirea + parapete median pt 1 km ? Asta e singura solutie cu sau fara A7/A8 .

In plus mai tine si de bun simt , educatie . Foarte bine a punctat Vancouver .


dr4qul4

linia care delimiteaza acostamentul difera de cea care marcheaza benzile. Este ori de 4 ori mai lunga, ori mult mai mica si mai deasa.

Dar de restul marcajelor de ce nu mentionati? Sau le respectati doar daca va convine?




desi sters, se pot observa 5 linii plus o sageata care te directioneaza catre banda






Powered by API/PUM imgur uploader

Repet un singur lucru si inchei discutia: Pentru orice accident petrecut, cel care circula pe acostment va fi scos vinovat de politie! Asta e practica. Acum, faceti cum considerati.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist