Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Între Germania și Elveția știu eu cel puțin o autostradă cu vamă pe ea. Între Franța și Germania n-am mai oprit, da-s cu șicane și 10-20 km/h.
La francezi sunt pline autostrăzile de "vămi" - nu treci decât după ce te dijmuiesc. Și parcă și în Italia.
Nu zic că-s bune, zic că nu-s asa neobișnuite.

Oneinthecrowd

Problema e ca an de an ai nostri guvernanti isi tot fac iluzii ca vom intra in Shengen. Si atunci nimeni nu face nimic in acest sens.

Si la PTF Calafat e coloana de camioane la iesire pe kilometri buni aproape in fiecare zi. Da, stiu, acolo nu e autostrada dar nu e chiar lipsit de risc sa te afli cu un turism in depasirea coloanei si din sens invers sa il vezi pe JohannDB ca vine spre tine.

Solutia ar fi cea implementata de Estonieni la Sillamae. Problema principala la ei era PTF din Narva care este chiar in oras:

The construction of the Truck Stop is a result of collaboration between the European Commission, the Ministry of Economic Affairs and Communications of Estonia and the company Port of Sillamäe . The creating a safe and comfortable trucks parkings inside and near to the borders of European union is one of the long-term priorities and was based on the detailed analysis of the problem of border crossing, which have been made by the working group in the frame of dialogue between the Russian Federation and the European Union on transport topics.

...

The cost of TruckStop is 2, 47 million euros, of which 1,15 million euros was allocated by the European Union.

link: https://www.silport.ee/640eng.html

Cand/daca vom intra in Schengen se poate reconverti in spatiu de servicii sau altceva.

Doar ca cineva trebuie sa ia taurul de coarne. Daca am avea si noi pe cineva, undeva ....

nirolf

#6497
[mention]TibiV [/mention] Dacă te uiți pe filmarea din articol pare că accidentul a avut loc pe autostradă totuși (se vede și banda de urgență), iar camioneta lovită de autoturism a lovit și ea un TIR. Deci probabil staționau sau eventual mergeau la aspirație, am văzut că unii mai practică asta.

pasadia

https://www.libertatea.ro/stiri/doua-persoane-au-fost-spulberate-pe-o-trecere-de-pietoni-din-tecuci-impactul-a-fost-surprins-de-camere-3604459

Pun link-ul ca sa nu il pierd in viitor. Nu de alta dar e genul de situatie tampita care o tot vedem prin din ce in ce mai multe orase din Romania:

- treceri de pietoni nesemaforizate peste mai mult de 2 benzi
- circulatie cu viteza, usurata de disparitia semafoarelor si aparitia giratoriilor
- soferi prosti ce nu constientizeaza ca e mult mai indicat sa franeze si sa tina masina drept spre obstacolul din fata, decat sa traga de volan aiurea, stanga sau dreapta, provocand astfel un accident mai grav nefiind constienti ce vor lovi dupa virare.

adiarc

eu as pune semafor cu buton ,la orice trecere cu minim 2 benzi pe sens...ba trec soferii ca ghiulele,ba pietoni trec tot cate unul la fiecare cateva secunde
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ionut_16

Standardul mash in SUA pentru capete parapet sau pod, e interesant de vizionat:


TVlad

E foarte interesant clipul, multumim. De remarcat ca solutia ingroparii sub un unghi a capetelor de parapet a fost aplicata de americani in anii '60 si abandonata intre timp din cauza pericolului de rasturnare a vehiculelor. Noi inca nu am depasit etapa asta, bag de seama.
Circula pe vremuri o vorba: "daca inventezi ceva si vrei sa brevetezi, verifica mai intii daca nu au renuntat la ea americanii".

dr4qul4

@adiarc, eu tip de ani buni dupa solutia asta.
Si functioneaza fara probleme. De vreo 2,5 ani la statia de metrou Mihai Bravu au modificat semaforul de la trecerea aia, din galben intermitent in semafor normal cu buton.
Inainte era criminal acolo- exact la coborare de pe pasaj, se merge tare si trecerea era peste 3benzi+tramvai. Intre timp traficul pietonal a crescut acolo, aparand si mai multe blocuri vizavi de metrou (care e doar pe o parte a strazii). Dar niciodata acolo nu se face blocaj, si nimeni nu forteaza: nici soferii, nici pietonii. Singurii care simt lipsa trecerii de pietoni sunt politistii care isi faceau norma de permise acolo (acum doar niste amarate de amenzi pt care nici nu pot negocia).
Dar sa nu-i laudam prea mult... la celalalt capat al pasajului inca avem trecere de pitoni. De fpat 2, ca mai e una la cateva sute de metri distanta.  :bash:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

#6504
Nu este poate topicul potrivit, dar s-a mai vorbit pe aici de pasarele pietonale. Am dat de articolul de mai jos din întâmplare și aș fi curios dacă e posibil/fezabil și pe la noi (rutier, feroviar, etc.)



Network Rail has developed a new footbridge design, made from plastic and quicker to install.

Network Rail says that the innovative circular bridge is set to 'revolutionise' the way footbridges are built over the tracks.

The prototype fibre-reinforced polymer (FRP) rail footbridge has been trial built at a test centre in Long Marston, Warwickshire.

Because FRP is so much lighter than steel, the bridge can be installed in just days, and its modular design means it can be adapted to different locations. It also has built-in monitoring to assess usage and maintenance needs.

The hope is that the new design will be adopted across the country as part of a wider programmer of work to transform how footbridges are built on the rail network. The next phase of the project involves developing procurement and construction options as well as a ramped version of the bridge.

Network Rail programme manager Andy Cross said "We were able to take a different approach. This has allowed us to work with several small and medium-sized businesses, many of whom haven't worked on railway projects before but have the skills and expertise to bring the concept of a lightweight, low-cost footbridge to life.

"In just 11 months we have developed a prototype bridge that is stunning in design, environmentally friendly and will take days and not weeks to install and thereby causing less disruption for the surrounding community."

Sursa

Și ceva detalii de pe site-ul firmei care l-a proiectat:

https://www.knightarchitects.co.uk/projects/nr-frp-bridge







Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

nu vreau sa fiu Gica contra,dar personal fac tot posibilul sa elimin tot ce este din plastic....cred ca e esential sa facem asta la nivel global , din motive evidente...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

#6506
De acord cu tine. Cred că totuși momentan problema e la pungi, pet-uri, ambalaje, bețișoare de urechi, etc. și la nevolnicia celor ce le aruncă fără nepăsare peste tot (inclusiv pe geamul mașinii). O structură fixă e mai greu de aruncat. Dacă o fi și din materiale reciclabile, la sfârșitul duratei de viață se poate face asta în mod controlat.

Nu vreau să fiu înțeles greșit, urăsc plasticul aruncat în natură, mai ales că am parte de el pe mările și oceanele lumii.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

vancouver

Plasticul este ecologic acceptabil daca este folosit timp de 20-30-40-50 de ani. Problema este cand iei o punga de unica folosinta si o arunci dupa 20 de minute si mai ales daca o arunci aiurea. Si o punga de bunbac produce poluare, atat plantatia de bumbac, cat si prelucrarea etc... Doar daca cu o punga de bumbac inlocuiesti 50-100 de plastic este mai eco bumbacul.

Asadar o structura de pod cu plastic e relativ ok dpdv eco. Nu stiu in timp daca nu devine casant si atunci chiar ajungem la subiectul acestui topic: siguranta. Mai ales ca trenurile produc vibratii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

kitsune, good point!

Nu cred ca o sa vedem pasarele din astea aruncate intr-un lac/rau/luminis din padure...

In urma cu 2-3 ani am postat si eu niste "mobilier stradal" (mai exact mobilier de parcare) dintr-un plastic gri, foarte interesant...
Pe DN 6 (nu mai stiu exact, dar mai aproape de Alexandria decat de Bucuresti) si pe A2.
La prima vedere am strambat si eu din nas "ah, iarasi plastic"... Dar au rezistat fara sa fie rupte de urangutani doar de amorul artei (deci sunt foarte solide, caci primatele sunt numeroase si incapatanate...), fara sa fie furate ca lemn de foc, si fara sa putrezeasca...

Uneori plasticul poate fi o solutie buna pentru ca rezista intemperiilor (clar mai bine ca fierul sau lemnul), se pare ca si vandalilor, iar daca nu isi gaseste "intrebuintari economice colaterale", in anumite situatii punctuale poate fi mai putin poluant decat alte materiale.

Da, pungile, pungutele, caserolele, si mai ales PET-urile sunt cele cumplit de periculoase... Dar asta este Dorel-ul mondial - il doare la basca unde le arunca... Si tu te intalnesti cu ele pe marile si oceanele lumii, care sunt "neselective" - PET-ul indian pluteste la fel ca cel romanescu sau american...

PS
Un pic off-topic...
Stiti ca de doua decenii avem toti plastice prin buzunare/portofele?...  ;)
Uite rezolvarea BNR inca de acum 15 ani: https://evz.ro/drumul-banilor-spre-cosul-de-gunoi-427024.html
Quote
Intr-un subsol al Bancii Nationale, bancnotele iesite din uz sunt tocate, apoi granulate si trimise in Germania. Se intorc in Romania reciclate ca pubele.

Intr-un subsol din centrul Capitalei, o mana de femei foarte pricepute toaca bani murdari. La greu si la propriu. Cladirea in care are loc operatiunea este sediul Bancii Nationale. De aici incepe un proces prin care bancnotele din plastic uzate sunt facute taietei, dupa care ajung sub forma de granule la nemti, si, in final, revin in tara transformate in... pubele de gunoi.
(merita citit...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

#6509
^ omiteti un aspect important....cel mai important...orice chestie din plastic...orice....se erodeaza usor ,permanent si  genereaza constant microparticule de plastic....si nu ma refer doar la cele aruncate...ci la cele in uz...mulți ani..sute sau mii de ani...un nisip toxic aflat peste tot care se acumulează in vf lantului trofic

asa ca nu exista nimic eco la plastic nici macar cand "salveaza" copaci taiati sau habitate distruse pt culturi agricole .....nici cel reciclat......de ex in oceane si mari cel mai mult plastic provine de la masinile de rufe si vase...care spala si chestii din plastic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura