Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^ Accident grav la Arad, aproape de vama Nădlac II


nirolf

Asta e o aberație, nu mai pot olandezii de portul nostru de 10 ori mai mic și izolat de lumea civilizată printr-o cale ferată ce transportă marfa cu viteza medie a unei biciclete. Nu mai veniți cu tâmpenii d-astea naționaliste.

Olandezii au mai de grabă o problemă cu vămile noastre minunate prin care trece orice, populate cu români neaoși care pentru o sumă "modică" lasă să treacă orice. Ați uitat de sistemul radar care nu funcționează tocmai când apar bărcuțe cu droguri pe plaje?

danutzu_1069

Pai asa ar trebui sa ii avem pe toti pe cap, nu doar pe Olandezi... Doar ei sunt contra.

gruiarew

Vin și eu o întrebare. Nu știu unde să dau cu ea, așa că o pun aici:

Cine are prioritate când drumul e în rampă / pantă? Cel care urcă sau cel care coboară? Sau diferă în funcție de categorie? Știu ca la B avea prioritate cel care urcă. E diferit pentru cele cu remorcă? E dat de faptul că e aproape imposibilă manevra de mers înapoi la cel ce coboară? (La remorcă ce are dispozitiv de frănare inerțial să o înpingi în spate la deal e o provocare, ce-i drept).

Mulțumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Earthchild

#6484
M-am uitat in codul rutier si nu am mai gasit nici o referinta la prioritatea in rampa/panta.

https://www.drpciv-romania.ro/Resources/Images/codul-rutier-2020.pdf

vladioan_bv

a fost eliminat acest articol?

Reguli pentru circulaţia vehiculelor
Art. 127
(1) Pe drumurile publice înguste şi/sau cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circulă din sensuri opuse, unele pe lângă altele, este imposibilă sau periculoasă, se procedează după cum urmează:

a) la întâlnirea unui ansamblu de vehicule cu un vehicul conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele;

b) la întâlnirea unui vehicul greu cu un vehicul uşor, conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele;

c) la întâlnirea unui vehicul care efectuează transport public de persoane cu un vehicul de transport mărfuri conducătorul acestuia din urmă trebuie să manevreze cu spatele.

(2) În cazul vehiculelor de aceeaşi categorie, obligaţia de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepţia cazului când este mai uşor şi există condiţii pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu.


Detalii: https://legeaz.net/regulament-aplicare-oug-195-2002-actualizat/art-127-reguli-pentru-circulatia-vehiculelor-reguli-de-circulatie

gruiarew

Quote
Art. 135
Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere și în următoarele situații:
..........................
e) când circulă în pantă fața de cel care urcă, dacă pe sensul de mers al celui care urcă se află un obstacol imobil. În aceasta situație manevra nu este considerată depășire în sensul prevederilor art. 120 lit. j);


Quote
Art. 127
(1) Pe drumurile publice înguste și/sau cu declivitate, unde trecerea vehiculelor care circulă din sensuri opuse, unele pe lângă altele, este imposibilă sau periculoasă, se procedează după cum urmează:
..........................
(2) În cazul vehiculelor de aceeași categorie, obligația de a efectua o manevră de mers înapoi revine conducătorului care urcă, cu excepția cazului când este mai ușor și exista condiții pentru conducătorul care coboară să execute această manevră, mai ales atunci când se află aproape de un refugiu.


Eu-s total în ceață...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Art. 135 se refera la situatia in care nu este necesar ca vreunul sa dea cu spatele. (exemplu bolovan blocheaza o banda, dar in general drumul are 2 benzi)
Art. 127 se refera la situatia in care este necesar ca unul sa dea cu spatele (in general drumul este extrem de ingust si virajat si nu ai cum sa anticipezi situatia, astfel ca ajungi in situatia fata in fata si fara ca unul sa dea cu spatele nu se poate rezolva).

In esenta legea spune: fii rezonabil in toate situatiile. Daca poti, fii tu cel care cedezi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Vezi d-aia-mi place mie legea că se poate interpreta cum vrea fiecare. Azi m-am apucat să fac niște chestionare (așa de control), și nu specifica deloc cum e drumul, doar cine are prioritate. Răspunsul corect era cel care coboara față de cel care urcă. Ceea ce nu e corect dacă se respectă fix articolul 135...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

hvm

Pe autostrada in apropiere de Nadlac ar trebui sa fie niste indicatoare din alea mari cu multe beculete care sa spuna: "atentie boilor ca exista ambuteiaj in 2km, sau in 5km, sau in 8km? Si sa fie asa vreo 3-5 amplasate cu 5,10,15,20,25 km inainte de vama? Prin SUA e plin de astfel de panouri pe autostrazile pe care apar ambuteiaje in mod repetat. Si la Budapesta cred ca am vazut dinspre Debretzen, Balaton si Austria..... nu stiu daca chiar afisau mesaje de astea sau aveau alte functionalitati.

Dpmdv responsabilitatea in astfel de cazuri este a CNAIR/MT/PolRutiere fiindca nu isi face datoria. Tirurile nu pot sa intre in Ungaria daca Ungaria nu permite intrarea intr-o anumita zi. Politia de frontiera le poate da drumul daca sunt doua posturi de control RO si HU caz in care se muta ambuteiajul si pe zona dintre granite. Daca e mixt RO/HU nu le da drumu si o sa stea inainte de punctul de control. Daca oamenii nu au loc sa parcheze intr-o parcare, ce vrei sa faca? se opresc unde pot, ca altfel de unde sa stie ca trebuia sa se opreasca la arad, timisoara sau lugoj si sa astepte pana cand o sa fie deschisa circulatia in HU ca nu mai sunt locuri la Nadlac? Daca nu ii anunta nimeni atunci cum? Mai ales ca sa opreasca asa de fantezie, just in case ... nu prea e fezabil. Cine s-ar opri la bucuresti in drum spre mare, daca e aglomerat pe A2 la Cernavoda la pod? asa ca sa astepte sa se elibereze si sa continue dupa ce Google arata ca nu mai e ambuteiaj?

Cine e responsabil sa creeze o parcare mare la intrarea in tara daca nu se poate circula intr-o zi? HU. A facut-o? Daca nu atunci cine e responsabil sa faca o parcare mare/mare care sa permita tirurilor sa stationeze la iesirea din tara inainte de a intra in vama? Eu cred ca CNAIR/MT. Sau e responsabil cumva MAI? Nu tin minte sa fie responsabil MAI de realizarea de investitii in infrastructura? Sau parcarile pentru tiruri pe autostrada la vama ar intra in atributiunile lor? Oricum ar fi responsabilitatea cade in ograda guvernului....

Referitor la: daca nu e loc sa parcheze le dai drumu... nu prea inteleg logica? cum adica le dai drumu? fara sa ii controlezi? Pai hai sa vedem daca extrapolam pe acelasi principiu atunci nush de ce s-a facut atata scandal legat de legea gratierilor pentru a mai goli inchisorile. Fiindca nu e loc si ei trebuiau lasati acasa... nu e principiu similar? sau acolo intradevar nu e ok, pe cand aici e ok, adica na, pentru ce sa mai controlezi, le dai de inteles traficantilor ca atunci cand i e aglomeratie pot sa faca trafic cu orice ca oricum nu o sa fie verificati ca e aglomerat si n-au unde parca.... interesanta logica...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

gruiarew

Nu știu, probabil că da, azi de exemplu iar îs poze pe FB la Cnair cu unul înfipt sub TIR la Arad...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf


Accident mortal în Dolj. Un copil a decedat, alți doi copii și o femeie în stare gravă


Din nou cap de pod, probabil combinat cu lipsa scaunului pentru copil și a centurilor - mașina pare destul de întreagă (zona habitaclului). Doamne ferește să menționeze cineva detalii despre centuri/scaun.

Kidu

Astazi un nou accident pe autostrada la Arad:
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/accident-cu-o-victima-incarcerata-pe-autostrada-arad-nadlac-1396122/

Este deja al treiela accident de genul asta numai in ultima luna, nu inteleg ce Dumnezeu fac oamenii astia, stau in telefon, adorm, au simturile amortite?

vancouver

Oamenii astia merg normal pe autostrada. Asta fac. Nenormal este sa existe vehicule oprite si o vama in mijlocul autostrazii.

Cata vreme o sa fie doar mortul de vina, o sa apara si alti morti si alti morti si alti morti. Cand o sa intelegem ca se pot lua masuri sau altfel spus ca NU trebuie puse INTENTIONAT DE MANA UMANA capcane, atunci o sa fie mai putin morti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Doar ca accidentul asta NU a fost la vama / PTF...

In articol scrie asa: "...a avut loc un accident rutier pe Autostrada A1 în zona Ceala. Din primele verificări a reieșit că un barbat de 30 de ani, din localitatea Aluniș, care conducea un autoturism pe autostrada, la ieșirea spre D.N.7, la 500 de metrii de sensul giratoriu...."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)