Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

Asa arata un parapet corect executat:




Eu de cati anii urlu aici pe forum (si pe alte forumuri) ca trebuie ingropat complet capatul de parapet. Dar chiar si aici pe forum ecoul este extrem de scazut. In loc sa avem imediat comunicate de presa API pe tema asta ... @Ionut imi muta postarile... ca nu e topicul potrivit... asta e, atata se poate, atata facem.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

La cum arata masina eu nu cred ca mai are picioarul stang :( Daca era constient e uimitor. Dar nu inteleg cum era pus parapetul si din ce motiv astfel incat sa poata intra in masina asa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

#6452
Din acest video, 7:29




Acolo va fi probabil o bifurcatie de parapete cu acea protectie/amortizor. Dat probabil pt ca parapetele spre Campia Turzii nu e inca montat (ca autostrada se opreste brusc), tovarasii de la CNAIR au dat in circulatie cu acele bidoane la capatul parapetelui. Asa ca era foarte usor sa se infiga cineva in parapete, ceea ce s-a si intamplat.

Probabil Straco (rupti in dos) n-au vrut sa faca vreo lucrare temporara gen un parapete cu capat ingropat cum zice @vancouver.

Din cate inteleg traficul e deschis pe raspunderea Straco... Sa-si ia omul banii de la ei daca are de la cine...

Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Incredibil! Cit de complicat e sa instaleaze dracu' parapetul ca in poza lui Vancouver? E la mintea cocosului ca e o varianta mult mai buna si extrem de simplu de executat. O fi "stas-ul" de vina... In cazul asta, fiind dat de Dumnezeu, nu avem ce face, il respectam...

JohannDB

   Offffff......Înafară de "renumitele" BMW-uri, acum încep și "camionetarii"..... Și nu-i primul, sunt mulți anonimi. Vă mai aduceți aminte de A1 la km cca km 385-380 de pe sensul Ilia - Șoimuș, când, tot așa, un "camionetar" s-a oprit la capătul gardului antifonic de pe acest sens, pe banda de urgență, în dreptul carierei Bertea Mureșană ?? Oprire cu încălecare a dungii albe, incident soldat cu 1 decedat, parcă ?? Încep să mă satur de ei, la propriu (din cauza modului în care conduc și cât de meseriași îs pe drum).... Oare de ce-o fi ratat ăsta banda de ieșire ?? Semnalizare este....
    De multa ori îmi iau "placa suedeză" când strig la ei pe stație (mulți cu numere de BG, dar cu stație, ceea ce denotă că sunt "bulgari autohtoni") și care, cu toate că noi mergem la pasul coloanei, ei intră în depășiri hazardate și de lungă durată, în care remorcile lor fac ca naiba (mă rog la "bunuțul" numai să nu ni se răstoarne în față și să ne blocheze, pe toți)......

qionescu1

Nu se spune exact cum s-a intamplat, dar statiile de tramvai lipsa de pe Bd Muncii si Oasuluisi debarcarea calatorilor exact pe banda intai este o problema serioasa pt tramvaiul din Cluj.

https://actualdecluj.ro/un-tanar-de-30-de-ani-a-decedat-in-aceasta-seara-pe-bulevardul-muncii-intr-un-tragic-accident-de-circulatie-in-timp-ce-traversa-strada-ca-sa-ajunga-la-tramvai/

kitsune

Quote from: TibiV on June 07, 2021, 11:43:47 AM
Multumim...
Vezi ca indicatiile GPS sunt gresite. Toate te trimit pe str. Nicolae Filimon...

Da, e o caracteristică a telefonului. Stochează datele GPS din momentul în care pornesc filmarea. Iar orice poză extrag din video e cu coordonatele inițiale. Am ajuns să le șterg manual, că nu am altă soluție.

In altă ordine de idei, azi pe A2 (se vede în imagini unde...). După ce că a ajuns de-a curmezișul pe banda de urgență și îl poate agăța un TIR oricând, șoferul și pasagerul mașinii roșii stau la adăpost după ea, de parcă ar fi un zid de beton sau o mașină dinaia din filme care oferă adăpost împotriva gloanțelor. Omul vorbea la telefon, avea și ceva suc pe plafon, deh, necăjit.
Când o să învățați fraților să săriți glisiera și să așteptați poliția/platforma/ACR-ul pe câmp, NU PE BANDA DE URGENȚĂ!











Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

JohannDB

#6457
Încet, încet, la noi autostrada începe să fie o cursă cu obstacole......   "@kitsune", închipuie-ți două, trei, camioane care vin "coloană".... Primul îl vede pe "cel roșu" și face o fandare bruscă spre stânga; ..... al doilea-l mai poate sesiza, deși cu surprindere și executa în extremis fandarea spre stânga, al treilea, însă, îl poate lua în plin, mai ales dacă în stânga lui pe banda 2, este "cineva"....
      Într-o dimineață am trăit s-o văd și situația în care pe A3 PH-IF, pe la jumătatea ei, unul cu un "merțan silver/argintiu" se oprise la o ieșire-n A3 , din cele nemarcate/ilegale și rezemat de-un parapet NJ cu cafeaua la pahar fuma o țigară și-și savura cafeaua.... Tacticos, omul, avea și termosul pe parapet !!

     TOT LEGAT DE SIGURANȚĂ..... Văd la ora asta la știri, pretendenți la "cardul rozaliu" ofuscați că polițiștii examinatori au devenit prea exigenți - declara unul care dădea examenul de traseu a doua oară (destul de tinerel, dar supărat foc).... Un astfel de nou conducător auto e capabil de răzbunare, prin a-și face legea pe drum, după luarea permisului, arătându-ne tuturor, ce meseriaș poate fi, dar nah, examinatorul "l-a chinuit"....    La asta reiterez carambolul provocat de-o "tânără șoferiță, la Botoșani"......

https://www.monitorulbt.ro/local/2021/06/10/carambol-cu-cinci-masini-si-noua-victime-video/
"Din verificările efectuate până în acest moment s-a stabilit faptul că o tânără de 31 de ani, din municipiul Botoșani, în timp ce conducea un autoturism marca BMW pe strada Sucevei, direcția de deplasare dinspre strada Pacea către localitatea Hudum, a pierdut controlul asupra direcției de mers împrejurare în care a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu alte patru autoturisme care circulau regulamentar din sens opus. În urma impactului șase persoane au suferit leziuni și au fost transportate la spital, dintre care un minor. Toti conducătorii auto au fost testați alcoolscopic rezultatele fiind negative. Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de vătămare corporală din culpă. La această oră se efectuează cercetarea la fața locului, traficul fiind deviat prin Parcul de Agrement Cornișa", a declarat agent principal Delia Nenişcu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani."

     Revin la ideea unui examen cu poligon, cu traseu de noapte, chiar....  În plus până la o anumită vârstă, pass, motoare peste XL sau XXL cmc și cai putere; ca la motociclete......Pare anacronic, dar...??
        Numai ieri după amiază, de la Slatina la Pitești am trecut prin patru furci caudine, când patru proprietari de șosea mi-au ieșit în depășire chioară, niște adevărați "șumahări" (pe românește), de a trebuit să ridic praful de pe marginea asfaltului și să frânez cu disperare, cu riscul de a-mi aduna-n dos pe ceilalți din spate, ce merg la "aspirație" ( a naibii economie să stai în zona de absorbție, fără turbulențe)....

kitsune

Trecând pe lângă peugeotul (?) roșu ieri, exact asta ii spuneam soției, că trec câteva TIR-uri in coloană și îi fac afiș. Nu ar fi prima oară când se întâmplă asta, dacă nu mă înșel un accident mortal pe A2 in condiții aproape identice a avut loc acum un an sau doi, cu un nene care lua ceva din portbagajul mașinii oprite pe banda de urgență.
Chiar am stat in dubiu, să sun sau nu la 112. Dar in timp ce făceam asta mi-a întrerupt gândurile un Rolls Royce SUV care venea tare din spate cu flashuri (eu pe banda 1, el pe banda 2) că mă nimerisem din greșeală pe autostrada lui. Scuze.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

Adica era singur pe banda de depasire si dadea flashuri? Poate ramasese fara girofar...

RaduG

FB CNAIR:

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Today at 16:00  ·
"Spunem DA Siguranței Circulației" - Gabi Imre
Un nou interviu din seria "Spunem DA Siguranței Circulației", alături de Gabi Imre – pilot instructor al RoDrift Academy.

"E foarte important să ne alegem o poziție corectă la volan, cu ambele mâini pe volan.
De aceea, orice volan are acele spițe, ca să putem să-l ținem corect."

Video: https://fb.watch/639IMba099/

tom_sawyer

Accident cu microbuz cu elevi. Elevii purtau centura, au scăpat. Șoferul microbuzului și însoțitorul, decedați:


oc7avian

Deși e un topic național și poate se pretează mai bine la velo în București ce voi relata, cred că potențialul impact asupra siguranței rutiere e imens.

Pista velo de pe Splai are și semafoare dedicate de viraj la stânga. Voi discuta de intersecția Splai x Bulevardul Eroilor. Din ce deduc din succesiunea stărilor, ar trebui să fie verde stânga doar anterior a dea verde rutierului înainte. Și evident, când nu ești în conflict cu fluxurile perpendiculare de circulație. Însă cele 2 semafoare din de viraj la stânga din poză funcționează astfel:

  • cel din dreapta drumului arată verde doar cât timp sensul perpendicular are verde + pietoni verde (adică te invită să te arunci în fața mașinilor)
  • cel din stânga drumului merge corect, doar că se face roșu prea târziu (după ce se dă verde mașinilor paralele cu tine să meargă înainte)

Adică pentru cineva care nu știe cum e configurată intersecția poate fi fatal. Mai ales când nu e trafic și durează până vine o mașină în viteză. Iar când am observat prima dată (miercuri) eram în autobuz, care obtura privirea către semaforul de pe partea stângă (contradicția de culori ar putea da de gândit că ceva nu e ok). Marcajul care se vede în poză e cel rutier din trecut, care ar fi trebuit să fie eliminat. Exista și marcajul pentru bicicliști, cu bandă separată de stânga (n-am reușit să pozez că a venit furtuna) și săgeată.

(GPS)


Am reușit să filmez aproape două cicluri complete (lipsesc 3 secunde la mijloc). Se vede că nu a ținut la fel de mult verde în a doua tură, deci defecțiunea implică și o defazare.



Powered by API/PUM imgur uploader

Cristi N


irirat

^^ @oc7avian - ai dreptate, ultima data am trecut chiar aseara pe acolo, traficul era lejer si din perspectiva soferului sunt urmatoarele probleme:
- semafoarele pentru traficul auto nu le vezi decat de la aprox. 50m distanta (cel din stanga e obturat de crengi, cel din drepta e rotit si cu 45grade in sensul acelor de ceasornic fata de cum ar trebui sa fie)
- vezi in departare verde dar cand te apropii iti dai seama ce e pentru biciclete, cele care ar trebui sa faca stanga.