Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Leo-Ph

Parapetul ala nu este proiectat sa tine pe sosea toti idiotii...

kitsune

#6421
Scuze, dar trebuie să te contrazic. Parapetul ăla este (ar trebui) proiectat să țină pe drum orice autovehicul intră în el, cam în orice situație (viteză, unghi de impact, tip de autovehicul). Dacă jos era canalul, acum bifam 5 morți la statistică. Nu mergem pe ideea că doar cei care circulă corect trebuie protejați, că atunci nu mai punem deloc parapet, nu?
Gândește-te la posibilitatea unui șofer ne-idiot căruia îi sare un câine în față și se lovește cu mașina (de exemplu un Opel Vectra) exact in locul ăla. Ar ține parapetul?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Leo-Ph

Nu are ala cum sa tina  pe loc un autocar/microbuz care intra in el cu viteza mare..e cum ai pune tu scobitori la usa cand da politia cu "berbecul"in ea.

kitsune

Pare a fi aici accidentul. Și după cum se vede pe Street View, nu e singular, s-a mai rupt parapetul acolo. Deci se putea face un upgrade la el.

https://maps.app.goo.gl/y6wrEbWeJtYYPwwx6
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Leo-Ph

Mai oameni buni..si zid daca se pune tot se gasete cineva sa il dea jos..ce vreau sa spun este ca parapetii aia nu sunt pusi acolo sa tina pe sosea toti dobitoci care intra in el..si acolo este un sens giratoriu..ce obligatii au soferii inainte sa intre in sensul giratoriu ? ..sa dea "blana"la masina ca sunt niste parapetii care stiu unii de pe forum ca trebuie sa ii tina pe sosea..mai faceti cateva prb de mecanica..sa il iau draq pe Newton cu actiunea si reactiunea lui

kitsune

Sincer, mă faci să mă duc până acolo să văd cât de avertizat este giratoriul ăsta din cap de autostradă și cât de bine se vede la 5 dimineața.
Nu întotdeauna este "mortul" de vină. Da, șoferul e tânăr, poate neexperimentat, da, poate a băut, da, poate că venea cu viteză de pe A4 (dacă într-adevăr acolo a fost accidentul, mie așa mi se pare). Dar poate că niște benzi rezonante înainte de sensul giratoriu îl avertizau. Poate că o barieră ok îl oprea înainte să ajungă în râpă. Poate că... A proiecta un drum să fie sigur nu înseamnă să fie sigur doar pentru cei ce circulă corect. El trebuie să fie proiectat să fie sigur și pentru idioți.
Și în capătul celălalt al A4 se termină cu un giratoriu, după o curbă. Acolo au murit oameni. Probabil că nu toți erau idioți.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Leo-Ph

Daca POATE..POATE..POATE sa stea draq acasa sa nu mai iti da apa la moara ca tre sa faca altcineva ceva sa ii salveze viata chair daca el isi bate joc de ea....dati cu minus cat mai mult ca asa va cam place voua astora cand cineva nu este pe deplin de acord cu voi..din partea sa se duca plui de sufle  SINGURI  toti idiotii care au permis si nu stiu ce sa faca cu el

kitsune

Minusuri nu ai de la mine. Eu încerc să argumentez ceea ce vreau să scot in evidență. Și sincer, nu mi-aș bate capul prea mult cu accidentul ăsta în mod special, dacă nu aș vedea aici o lipsă de analiză de risc din partea proiectantului, administratorului, (insert authority here...) drumului.
Și nu pot să nu fac o paralelă cu domeniul in care muncesc, unde chiar dacă avem idioți, încercăm să facem în așa fel încât să fie și ei feriți de accidente. Pentru că, indiferent de consecințe, un accident costă. Costuri umane, costuri financiare, întreruperea activității, alocarea de resurse când poate ele sunt necesare în altă parte și lista poate continua.
Am avut un accident de muncă mortal în companie. Un "idiot" s-a apucat singur să tragă de niste plăci de metal, convins fiind că el e Iron Man și poate juca Marocco cu placi de câteva tone. Ei bine, nu a reușit și a murit sub ele, ca un idiot ce era. Compania putea să spună (in stilul tău caracteristic) "dă-l în kurac moj de idiot" și să continue ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Bineînțeles, asta după ce l-au extras pe respectivul, afiș fiind, de sub plăcile alea și au făcut curat pe acolo, poate și un tămâiat, să alunge spiritele rele. Dar nu a făcut asta, ci a inițiat un brainstorming în toată compania, cum am putea aranja plăcile alea în așa fel încât să nu se mai poată întâmpla accidente de genul ăsta. Și ne-am spart creierii cu toții și până la urmă am venit cu propuneri și toate rack-urile de păstrat fiare au fost modificate. Și nu a mai murit nimeni, cu toate că nu ducem lipsă de idioți.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Leo-Ph

Boss..privatii fac TOT ca sa impiedice accidentele de munca, SAFETY FIRST si ptr plant manager si ptr  ultimul operator si ptr contractori si curieri ...acum pe drumurile publice avem si nu avem elemente de siguranta...nu cred ca undeva pe Pamnat s-a inventat parapetul atotprotector. ce vreau sa subliniez: nu se poate sa arunca mereu vina pe administratorii drumurilor cand cei care care o patesc nu au mimimul de instinct de conservare... nu putem pune airbaguri sub asfalt  pe E85 ca sa evitam impacturi frontale si sa salvam viata celor care nu respecta  minimul de reguli de circulatie

kitsune

#6429
Ok, nu mai insist. Consideră totuși accidentul ăsta din alt unghi, cel în care unul din pasageri îți este cunoscut/rudă/copil. Și atunci poate că ai blama administratorul că nu a făcut ceva să împiedice mașina aia să ajungă cu viteză în giratoriu.
E o autostradă care se termină brusc într-un parapet. Copiii ăia sunt din Mehedinți, nu localnici. Direcția de mers este spre est (răsărit), soarele răsare la 5:23, accidentul a fost la 5, deci în perioada de crepuscul. Cum am spus, nu am mai fost in zonă de ceva timp, nu îmi aduc aminte cât de bine e semnalizat și nici dacă există ceva pe asfalt care să te avertizeze, dar am cumva un sentiment că toate astea sunt la minimum sau chiar lipsesc.
Iar E85 poate fi făcut mult mai sigur cu 2+1 și parapet median. Nu e nevoie de airbag-uri sub asfalt.

În emisiunea de la Europa FM la care a participat Ionuț săptămâna trecută parcă (e link mai sus undeva), era un nene care a intrat într-un giratoriu. Din vina lui și recunoștea omul asta, vroia să își dea haina jos și nu a mai fost atent la drum. O idioțenie de manevră, dar i se poate întâmpla aproape oricui. Și spunea că dacă avea ceva pe jos să îl avertizeze, își dădea seama de pericol.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Leo-Ph

Din tot ce ai scris pe aici ai acordat circumstante antenuate soferului care a intrat pe sub parapet... am circulat pe acolo..ai indicator de limitare de viteaza, ai Cedeaza trecrea, ai indicator de orientare ca iti arata ca inainte e nimik...si tot administratorul drumului este de vina....pe bune ???? Cineva de la Drumuri trebuai sa  doneze unb picior soferului ptr frana ???.. o dam in Cola_fanta..cand trebuie sa ii ciomegim pe cei de la drumuri nu o facem ..dar cand unii nu sunt in stare sa respecte indicatoarele dam vina ba ca a fost soare, ba ca sunt din MH, ba ca ziua e lumina si noaptea intuneric.  Multumesc ptr rabdare si scuze daca nu gandim toti la fel ...Drumuri bune si fara evenimente

tudor

Circumstante antenuate:
"A intrat sub parapet". De ce a intrat sub parapet in loc sa intre in parapet?
"Parapetii aia nu sunt pusi acolo sa tina pe sosea toti dobitoci ". Sincer: personal, prima data cand o sa intru intr-un parapet o sa fie fix din cauza asta: de dobitoc. Si ca platitor de taxa de drum am pretentia ca dobitocul de mine sa fie tinut pe drum de parapet. NU e ca si cum as cere ca parapetul sa-mi protejeze vopseaua masinii..
"s-a mai rupt parapetul acolo. Deci se putea face un upgrade la el.". Asta e de fapt o foarte buna circumstanta atenuanta.
Bineinteles, si cei care proteiecteaza/construiesc parapetul si giratoriul au cicumstante atenuante: atat i-a dus capul, atat i-a dus bugetul, etc.
Dar ca administrator de drumuri cand repari parapetul dupa un accident din asta -hai doua, in acelasi loc- ar trebui sa te intrebi: "Oare n-ar trebuie facut altceva aici?"

Leo-Ph

Din partea mea nici o prb...nu construiesc parapeti...dati in ei , pe sub ei , peste ei asa cum doriti voi..ma cam doare in 14 ca nu tineti voi la viata voastra si considerati ca oricat de dobitoci ar fi unii altii sunt de vina

hvm

Stati linistiti.

Nu s-a gandit nimeni ca trebuie sa semnalizezi foarte bine atunci cand pui un zid in mijlocul drumului pe o sosea aflata intr-o zona unde, in anumite momente, ceata e asa de densa incat nu vezi asfaltul din cabina. Stiu mortii sunt de vina ca au circulat cu viteza mai mare decat cea in care se putea evita orice pericol. Abia dupa 2 accidente mortale s-a gandit cineva ca ar fi bine sa puna indicatoare acolo de presemnalizare si avertizari, si benzi rezonatoare. Pana dupa al doilea accident era un semn de sens giratoriu aflat la 4m de marginea benzii de circulatie. Semn pe care eu personal nu l-am vazut o data desi stiam ca e intersectie acolo si eram foarte atent sa il vad.

Revenind, daca acolo nu s-au gandit, te astepti sa o faca aici unde nu este "aproape nici un pericol"?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

bgd77

Daca te uiti pe Google Maps, pare destul de bine presemnalizat: benzi rezonatoare, limitari de viteza, semne de cedeaza trecerea, semne de sfarsit de autostrada - toate sunt prezente. Dar, daca esti obosit dupa un drum lung, presupun ca pot sa-ti scape.

Probabil ei nici nu trebuiau sa ajunga acolo, dar nodul A4 cu DN39 e un pic ciudat facut si probabil s-au incurcat, iar apoi unde a avut loc accidentul e un giratoriu la sfarsitul unei pante unde prinzi viteza. Acum e destul de greu de modificat, cel mai bine ar fi fost sa se adopte alte solutii cand s-a facut proiectarea.