Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Dacia noastră din '77 a venit din fabrică fără centuri. Erau găurile date, acoperite cu dopuri de aluminiu. Nu avea lămpi de marșarier. Spălătorul de parbriz era la picior, o pompă cu membrană. Iar butonul de ștergătoare era basculant, cu două viteze, pe bord (am făcut update peste ani cu o manetă pe coloana volanului).
Centurile erau în 2 puncte. Iar pe spate nu era nimic, nici măcar găuri.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

#6406
Daca tot am deschis vorba de anii aceia zburdalnici, iata o fotografie interesanta din 1982:





Powered by API/PUM imgur uploader

Cred ca recunoasteti locul, intrarea A1 in Bucuresti.
Poza e gasita de mine cu ani in urma pe internet. Acum nu am mai dat de sursa ei ca sa o pot indica.
Cel care a fotografiat era probabil un strain norocos, cu simtul umorului.


gruiarew

Atunci nu știu, nu mai zic nimic. Asta din '74 ce-o am a venit cu centură în 3 puncte faruri și stopuri de Franța. Dar da, pe spate nu era absolut nimic, nici măcar gaură pentru pus ceva.

La siguranță e clar că erau alte vremuri dar și mult mai puține mașini. Cel puțin la mine în zonă "pe vremea aia" erau cred până în 10. Acum fiecare are două  sau trei mașini în curte. Și fără să supăr pe nimeni, pe cuvânt că erau mai ingenioși și deștepți "pe vremea aia" ca acum. Totul analogic, totul mecanic, fără corecții din soft. Îs curios ce mașină din zilele noastre va mai funcționa peste 40 de ani...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AlexxC

gruiarew iti inteleg nostalgia si pasiunea pentru masinile vechi dar exagerezi in comparatii.Sunt sigur ca orice masina din mileniul asta va functiona si peste 40...ba chiar 60 de ani!
Si generatia mea, mai tanara este suficient de "ingenioasa si desteapta" cat sa creeze masini mai "inteligente" ca soferul.
O Dacie din 1974 este la un nivel tehnologic si dpdv al sigurantei similar unei motosape cu remorca .

TVlad

Nu e vorba ca nu am sti sa facem masini longevive, problema e ca producatorii le fac in mod intentionat defectabile, greu sau imposibil de reparat.
Sint mult mai complicate decit cele de altadata, cu multe piese unice pentru modelele respective, realizate prin procedee aparte si din materiale cu viata limitata (plastic sau poliuretan).

gruiarew

Nu m-ai prea nimerit cu nostalgia, nu-s chiar așa "vechi". Dar cum zice și TVlad, parcă erau făcute mai cu simț. Bine erau și mult mai greu de cumpărat, costa cât un apartament. N-o să-ți meargă o mașină de acum peste 40 de ani dintr-un motiv foarte simplu: electronica.

Și da, o Dacie din '74 în momentul de față e total depășită tehnologic. Totuși cine conducea o Dacie pe vremea aceea chiar era șofer. Nu se lua carnetul ca azi. Oricât au evoluat și vor evolua mașinile, tot vor avea o piesă slabă: cea dintre volan și scaun. 
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

#6411
Știți ceva de accidentul ăsta?

ACCIDENT PE CENTURA BACAULUI CU 4 MASINI IMPLICATE_Stiri B1_29 mai 2021



Update: Accidentul s-a produs din cauza nepastrarii distantei. Din primele informatii, Tir-ul a intrat in celelalte masini. Soferii nu au consumat alcool.
bacau.net

RaduC


JohannDB

 @gruiarew  """N-o să-ți meargă o mașină de acum peste 40 de ani dintr-un motiv foarte simplu: electronica. """   Păăăiiii la acea vreme legătura cu electronica era numai un aparat de radio "PREDEAL", dar și acela la mașinile cu "dedicație".....   În rest erau, foarte simple și acel motor funcționa total independent de alte imixiuni sau șocuri electromagnetice, contemporane cu ceea ce este/există azi (calculator pentru injecție, calculator general, calculator de asistență, etc.) ... Ca mecanică și "chichițe" nu puteai sta cu ea mai mult de câteva ore, pe marginea drumului - dacă chiar erai praf la mecanică/electricitate), după care demarai victorios; fără remorcare, fără service mobil și cu.....banii-n buzunar !!!!

dragos76

Apropos de "plastic si poliuretan", e adevărată remarca, dar eu o iau și cu partea ei pozitivă. Față de acum 40 de ani s-a investit mult în cercetare pe partea de siguranță auto, și de la mașina "tanc" s-a trecut la un model deformabil la impact, care să preia șocul în caz de accident, dar să protejeze "miezul", unde sunt pasagerii.
De aceea de multe ori vedem tamponări între o mașină nouă și o Dacie veche, și mai toată lumea o să zică admirativ că Dacia nu a avut nimic, în timp ce la mașina nouă s-or fi spart spoliere, îndoit aripi etc.

Dar în același timp e destul de clar că astfel de componente nu o să fie nici la fel de durabile în timp. Peste asta cred că și partea mecanică nu e la fel de fiabil proiectată/construită, tot din considerente de "consum".

cavver

Voi cred ca nu va mai amintiti de jocul cu socul din diminetile friguroase. Daca sunteti atat de nostalgici dupa vechea tehnologie de "incredere" , de ce nu aveti masini vechi ( care pot fi clasate "de epoca") .

cristi5

#6416
Lista punctelor negre (hotspots) din Romania. Anexa la PNRR. In format spreadsheet aici
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1iedP07KN3jGE7mhvjOeOozgbJn2pc1Vc_Dy-yXqsNOc/edit?usp=sharing

Cu 500 de victime in 5 ani, punctele negre acopera cam 10% din victimele de pe DNuri (cam 1000 pe an, restul sunt in localitati)

Un punct negru pe autostrada (A1 km 10-13) si unul la nod de autostrada (A4 cu DN39) ambele cu zero morti. Sa remarcam si numarul important de puncte negre pe centuri si intersectii de centura!

Anexa 6. Puncte negre (Hotspot-uri înregistrate în perioada 2015-2019 pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi conform strategiei C.N.A.I.R. S.A.  propusă în cadrul Planului de Acțiune al Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră) 









Daca @frunzaverde ne rezolva cu algoritmul care converteste kilometrul la coordonate geografice, le putem pune si pe o harta... Desi stim ca Politia are harta...

Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

@cavver: Trabant din '62 decapotabil, Cobră din '81 (cu TUV, ultima și cu H) Dacia din '74 în lucru și mai una din '75 urmează, se pune?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

#6419
Mi se pare mie sau e o problemă cu parapetul, cum a reușit mașina asta să treacă prin el? Nu că ar fi cine știe ce tanc. Dar cumva a rupt un stâlp și a rupt și parapetul ăla dublu, ceea ce nu cred că ar trebui să se întâmple.








Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence