News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Sunt doar câteva informații sumare referitoare la transporturile agabaritice. Mă întreb ce știu despre aceste transporturi cei care decid construcția unor giratorii sau insulițe de calmare a traficului pe drumuri relativ liniare și fără obstacole (și deci fără restricții de gabarit). Unele drumuri relativ ușoare au ajuns după modernizare deosebit de dificile după modernizare, datorită unor astfel de amenajări.

vancouver

#6376
https://www.mediafax.ro/social/accidente-rutiere-in-romania-regiunea-unde-s-au-inregistrat-cele-mai-multe-accidente-in-anul-pandemiei-ce-arata-datele-ins-20109875

https://insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/mijloace_de_transport_vehicule_inmatriculate_si_accidente_de_circulatie_rutiera_2021.pdf

QuoteÎn cursul anului 2020 s-au înregistrat 22.836 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, rezultând un număr de 29.571 persoane accidentate, din care 5,6% persoane accidentate mortal. Faţă de anul 2019, numărul persoanelor rănite a scăzut cu 29,6%, cel al accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale cu 26,7%, iar cel al persoanelor accidentate mortal a scăzut cu 11,7% (tabelul nr.18 ṣi graficul nr.8)







Ce as observa eu:

- cele mai multe accidente pe regiuni sunt in nord-est (desi statistica este oarecum distorsionata, pentru Sud-Muntenia a fost separata de Bucuresti-Ilfov, si daca le punem la un loc, ca sa putem compara mere cu mere, atunci de fapt Sud-Muntenia cu Bucurestiul inclus e de departe pe primul loc - dar asta si pe fondul unei populatii duble)
- totusi putem compara nord-est cu vest de exemplu: 17 vs. 8%

Asta arata clar ca regiunea cea mai saraca a Romaniei, lipsita complet de autostrazi (centura Bacau gata abia pe final de 2020), a avut cele mai multe accidente rutiere si cele mai multe victime. Aici conteaza zic eu:
- vehicule de calitate mai proasta si mai vechi
- lipsa autostrazi
- lipsa centuri ocolitoare (doar Suceava partial, dar si aceea 1+1, si include si "zidul mortii")
- drumuri aproape exclusiv 1+1 pe care se circula cu viteza f. mare, inclusiv in localitate, incl. cu depasiri periculoase
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Ar trebui sa adaugi si lipsa permiselor de conducere, masini neinmatriculate sau cu ITP expirat de ani de zile si consumul excesiv de alcool la volan.
In regiunea nord-Est, aceste "obiceiuri" sunt mai prezente ca in alte parti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

De asemenea cred ca este important sa remarcam ca majoritatea accidentelor si a mortilor sunt IN LOCALITATE:

- 18700 din 22800 accidente: 82%
- 22000 din 28000 persoane accidentate: 79%
- 1076 din 1646 morti: 65%

Deci daca vrem mai multa siguranta rutiera 65-75% din energia noastra ar trebui sa se canalizeze la masuri pentru reducerea accidentelor IN ORASE si SATE.

Cred ca o prioritate ar fi cautarea de puncte negre, unde accidentele se tot repeta, si luarea de masuri acolo.

Noi tot ii dam cu DN2 cu parapetu', cu autostrazile, cu denivelari la trecerile cu calea ferata, cu povestea povestilor.... dar intoarcem spatele majoritatii accidentelor mortale.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TVlad

Si aceste accidente din localitati care au ponderea ce mai mare, de ce anume sint provocate? Exista o statistica?
Eu presupun ca se produc mai ales la traversare. Sint prea multe treceri de pietoni semnalizate prost (indicatoare ascunse de vegetatie sau de masini parcate, marcaj pe asfalt sters partial sau complet) si neiluminate.

yetiman

^^ Nu zic ca nu ai dreptate.
Dar mai este o solutie: scoaterea circulatiei din localitati. (centuri, autostrazi)

In statistica de mai sus nu se vede in care localitati sunt cele mai multe accidente mortale, ca sa putem trage o concluzie corecta.
Asa cum zici, prioritatea este cautarea de puncte negre.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

hvm

Daca in statistica ar mai spune cate din accidente s-au petrecut inlocalitati pe dn/e de catre o masina din alta localitate eu n-as fi surprins sa constata ca cel putin 50% sunt in aceasta categorie. As fi chiar uimit sa nu fie asa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

                                   Citat ::   ""doar Suceava partial, dar si aceea 1+1, si include si "zidul mortii"""   ........Dacă este să mă iau după "sinteza" care este pentru 2020 (conform cu graficul afișat), la situația concretă, menționată pentru Suceava, din toamna lui 2019, luna septembrie, "Centura Suceava" a fost deschisă complet, pe toți cei 12, 5 km..........!!!! Atunci cum poate prinde "graficul" o centură pe jumate când, ea, deja era complet funcțională pentru trafic...
      Cred că este o "grabă" în tastare......

vancouver

Centura Suceava este ACUM doar pe jumatate, adica ocoleste Suceava doar prin vest. Nu este un inel complet.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hvm

@Vancouver. Avand in vedere ca acea bucata de centura este  in lucru (discutii, PSF) de cand am terminat liceul (Adica de un pic mai mult de jumate din viata), si acum s-a terminat exact cand aveam un numar dublu de ani decat atunci cand au inceput sa o planifice si sa se laude cu ea, putem sa spunem ca aia e centura Sucevei. . Chiar daca inca nu este receptionata dar deja de 2 ani de cand e deschisa a inceput sa aiba si cateva gropi ca e folosita intens. :) Alta nu sa mai fie...

Ca Suceava o sa fie una din putinele orase din tara care o sa se poata lauda candva (cine stie cand) ca are doua drumuri de mare viteza care ii completeaza centura pe 3/4 din distanta, asta e altceva, dar acel rest de 3/4 nu o sa fie de fapt centura suceava ci doua drumuri de viteza care vor trece pe langa oras si vor putea fi utilizate mai peste mana ca si centura. Deocamdata nici alea nu sunt certe. Asa ca deocamdata Centura Sucevei pe care o avem e completa. Spun centura pe care o avem fiindca eu desi stau in Iasi de 20 de ani, tot sucevean imi spun (adica din jud Suceava).  :lol:
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

#6385
Poti sa o intorci si sa o invarti cum vrei, Suceava este unul din putinele orase din regiunea nord-est care are o centura, dar nu este un inel complet, ci doar o jumatate. Ca jumatatea aia a fost inca o data impartita in 2 jumatati, terminate cu mare greutate... asta e egal la nivelul anului 2020, cand avem statistica. De asemenea, aceasta centura este si ea la nivel 1+1, cu intersectii unele la nivel si cu o intersectie f. prost gandita, cea cu DN17, unde apare acel zid al mortii in mijlocul unui drum drept.

Deci, desi are centura, tot la un nivel inferior este. Nu se compara cu Sibiu, Pitesti, Deva, Cluj, Arad, din 2021 si Bacau, care au centuri pe autostrada, resp. Brasov un fel de DX.

Ori e clar ca lipsa unei infrastructuri de calitate isi spune cuvantul.


Cu alte cuvinte, daca ne uitam la statistica aia, rezulta 2 directii in care trebuie mers pentru salvarea unui numar mare de oameni:
1. Masuri in zona nord-est a Romaniei: A7, A8, A13 urgentate, 2+1 pe drumuri actualmente 1+1 (ca sa mai dea ocazia unor depasiri in siguranta), centuri mai multe, relocarea unor DN-uri in zone negre, etc...
2. Masuri in localitati: treceri de pietoni (bumpere, iluminare, semaforizare cu buton - nu cum s-a facut in Brasov cu sensuri giratorii multi-banda in oras, ci semafoare mai multe, ca sa existe o trecere ordonata a pietonilor), puncte negre cautat solutii (eventual pasarele pietonale), redus numarul de benzi pentu o circulatie ordonata, nu haotica, eliminare masini parcate langa treceri de pietoni, 30 km/h langa scoli, radare fixe reglementate mai clar si introduse in unele puncte critice, etc.

PS. Inca un aspect important dupa parerea mea: Semaforul verde special pentru la dreapta in intersectii semaforizate este o imensa prostie - cel putin asa cum este acum. Adica verde intermitent sau galben la dreapta, dar concomitent pietonii au si ei verde - ma refer la pietonii care merg perpendicular cu directia din care vin masinile ! ! ! Asta e o mare nenorocire! Vezi doamne se fluidizeaza traficul. Cu ce pret? Cu pretul unor nervi si a unor accidente? Si cate masini trec asa? Extrem de putine, raportat la numarul total.

In Germania nu exista NICAIERI asa ceva. Exista (rar si se tot desfiinteaza din ele) semafoare cu galben intermitent pentru virajul la dreapta sau cu verde separat spre dreapta. Daca este verde, atunci soferul nu se va intersecta SIGUR cu nici un pieton. Toti pietonii, atat cei perpendiculari, cat si cei paraleli cu directia de pe care vine masina au rosu. Daca este galben intermitent, atunci DOAR pietonii paraleli cu directia de pe care vine masina au verde si trebuie avut grija la acestia.

La unele intersectii in Germania s-a implementat un sistem, prin care pietonii primesc verde pe toate directiile concomitent si au voie sa traverseze si in diagonala. Apoi au rosu complet cata vreme se afla masini in miscare prin intersectie, indiferent cum merg masinile. Numai cand toate masinile pe toate directiile au rosu, atunci pietonii pe toate directiile au verde. Sigur, nu poti face asta la intersectii de bulevarde cu cate 3-4 benzi pe sens, ca ar dura prea mult secventa pietonala, dar este un trend de separare si clarificare, care face aproape imposibile confuziile, claxoanele, nervii si accidentele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#6386
Quote from: vancouver on May 31, 2021, 03:24:13 PM
Deci daca vrem mai multa siguranta rutiera 65-75% din energia noastra ar trebui sa se canalizeze la masuri pentru reducerea accidentelor IN ORASE si SATE.
Da, asta spune API de cativa ani (vezi de ex pozitia recenta pe siguranta rutiera). Autostrazile vor rezolva multe, dar accidentul mortal de la coltul strazii nu-l vor rezolva

Quote from: vancouver on May 31, 2021, 03:24:13 PM
Cred ca o prioritate ar fi cautarea de puncte negre, unde accidentele se tot repeta, si luarea de masuri acolo.

Politia are o harta numita hotspots pe care nu o publica. Am cerut-o pe 544

Quote from: vancouver on May 31, 2021, 03:24:13 PM
Noi tot ii dam cu DN2 cu parapetu', cu autostrazile, cu denivelari la trecerile cu calea ferata, cu povestea povestilor.... dar intoarcem spatele majoritatii accidentelor mortale.

Tocmai asta e specificul sigurantei: ca nu poti face nimic semnificativ cu o singura masura, sau cu 10. Sau cu o insitutie-doua. Asta spune Viziunea Zero. Uita-te pe planul pe 3 ani al Suediei. Sunt 111 masuri pe doar doua domenii (ciclisti si alcool) si zeci de institutii implicate

Deci trebuie si si si. Si separare de sens pe DNuri si securizat drumuri in orase si sate (aici sunt sute de tipuri de masuri), si centuri rutiere, si educatie, si... Bine-nteles prioritizate. Dar dat fiind ca cionirea frontala duce foarte des la victime, va fi probabil prioritara...

Suntem undeva la inceput. Daca Viziunea Zero poate fi implementata in Romania cum a putut fi implementata in atatea tari, vom vedea.

vancouver

https://www.mediafax.ro/social/bihor-un-copil-de-14-ani-a-murit-dupa-ce-masina-in-care-se-afla-s-a-rasturnat-20114052

Date accident:
- vehicul rasturnat
- vehiculul arata destul de bine in poza (nu a avut loc si o coliziune)
- airbaguri fata deschise
- 5 pasageri (intre 13 si 20 de ani), 1 mort (14 ani), 1 inconstient (13 ani), 1 rani grave (13 ani), 2 rani usoare sau moderate.

Aici avem un accident, care in alte circumstante probabil nu ducea la decesul nici unei persoane si poate nici macar la ranirea grava. Daca ne uitam la poza din articol vedem ca masina nu este deformata, doar se vad urmele rasturnarii.

1. Sigur soferul nu este decedat sau intre cei cu rani grave, pentru ca decedatul si cei cu rani grave au 13-14 ani. Deci soferul, probabil cel de 20 de ani, nu are rani grave. S-a deschis air-bagul, asa ca aproape sigur purta centura.
2. Nepurtarea centurii la o rasturnare poate fi fatala, atat prin lovire la cap / gât, cat si prin riscul de a arunca pasagerul afara.
3. Mergand inghesuit, probabil cei din spate nu purtau centura, asa cum se practica deseori in Romania, unde inca persista ideea ca in spate nu trebuie centuri. Probabil ei sunt cei 3 in stare grava/decedati.
4. Daca cei din spate purtau toti centuri, probabil nimeni nu murea.
5. Masina pare destul de veche. Fara alte airbaguri, in afara celor frontale. Posibil o masina mai noua, cu siguranta sporita, sa fi ajutat.
6. Posibil o masina mai moderna sa fi ajutat la evitarea piederii controlului, cu ESP.

Concluzii:
- campanie explicat riscurile nepurtarii centurii de siguranta
- campanie incurajare modernizare parc auto
- daca in acelasi loc au mai avut loc accidente, instalarea unui parapet lateral
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Niciodata la prezentarea accidentelor în presă sau de către poliție nu se bate monedă pe nepurtarea centurii de siguranța.

AlexxC

In general centura se poarta pe locurile din fata. Problema tine de pasagerii din spate care de cele mai multe ori refuza sa o poarte simntindu-se cumva feriti de ochii politistului.
De cele mai multe ori, dupa multe explicatii despre riscurile la care se expun pe ei cat si pe mine, reusesc sa imi conving pasagerii de necesitatea purtarii centurii de siguranta si pe bancheta din spate.