Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

cristi767

@dr4qul4, nu există spațiu. Criticile pentru proiect au fost că breteaua este excesiv de îngustă.

dr4qul4

Cum nu era spatiu? Eu vad trotuar pe dreapta bretelei (ala cu stalp cu buton).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

#6347
Iata cum se prezinta limitatoarele de inaltime de la Busteni. Gabaritul este de 4,2m.








Powered by API/PUM imgur uploader

Ajunge sa treaca un utilaj mai contondent si s-a terminat cu maretul coridor 4. Incidente au mai fost; fiind prins in blocajul obisnuit, am avut vreme sa observ grinzile de la pod si sint pline de zgirieturi.

JohannDB

#6348
                              Între timp..... Pe A1 la limita de județ, SB-AB km 291-292....
                   Sensul, Sibiu-Orăștie, îninte de ieșirea de Mircurea Sibiului..... pe drepta, o turmă de oi la gardul de protecție.....
                   La vreo 500 m mai departe o mașină de la acei "paznici de drum", "Axis", în banda de urgență, cu ocupanții lipsă; opresc în spatele lor, fac "gălăgie" cu tot ce am și cu toate semnalele instalate pe mașină și unul din ei apare din taluzul terasamentului..... Le zic de câinele din spatele nostru, la care el spune că "repară gardul" și că nu-i traba lor, că ei "nu mai au contract"...... :hm: :hm:    Bunnn și dacă nu aveți contract, dar "reparați gardul" (!!!!!!!), nu puteți vedea ce-i în locul semnalat, că dulăul a trecut prin.... gard ?? Nu-i treaba noastră !!    Anunțați poliția.........!!  :p









Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

#6349
Inca una:

https://www.observatorulph.ro/eveniment/2607436-cum-arata-podul-feroviar-dintre-faget-si-magurele-avariat-de-o-autobasculanta-circulatia-trenurilor-pe-ruta-ploiesti-maneciu-ar-putea-fi-oprita-mai-multe-zile-foto-video

"O autobasculantă a avariat serios un pod feroviar peste Teleajen între Făget și Măgurele. Circulația trenurilor pe ruta Ploiești-Măneciu a fost oprită, până la refacerea liniilor de tren, care poate dura cel puțin câteva zile. Imagini la finalul articolului.

Potrivit Poliției TF, o autobasculantă a acroșat accidental podul feroviar peste râul Teleajen, între Stațiile C. F. Măgurele Nord – Făget Teleajen, pe relația de cale ferată 304 Ploiești Sud – Măneciu. Circulația trenurilor a fost oprită "





Powered by API/PUM imgur uploader

In cazul de fata basculanta nici macar nu avea viteza.

Va dati seama ce se poate intimpla la Busteni pe DN1: sansele sa vina un tren sint mult mai mari, deraierea e sigura, vagoanele se rastoarna, se aduna unele in altele peste DN1, o catastrofa feroviara de toata frumusetea, marele coridor 4 intrerupt, DN1 blocat complet, fara nici o posibilitatea de ocolire.

Ma gindesc ca se poate ajunge si la sabotaje sau acte teroriste. E de ajuns sa fure unul un camion cu lemne si sa se infiga cu el acolo, la momentul potrivit. O sa fac o sesizare la compania de drumuri sau CFR daca nu citeste aici cine trebuie...; nu e posibil sa fie lasate lucrurile astea la voia hazardului.

vancouver

Pe DN1 la Busteni (iesire spre Azuga) e mult mai solid podul CF, decat cel avariat aici langa DN1A.

Pe de alta parte acum poate intelegem oarecum obsesia celor de la CFR pe magistralele reabilitate, de fac poduri exagerat de solide, cu pile de beton si suprastructura sanatoasa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Mâine de la 13 sunt la Europa FM. Discutăm vreo ora despre siguranta rutieră.

vancouver

@Ionut, uite ti-am pregatit ceva material:

Eu vad cateva puncte importante pe tema asta:

1. Trecerile la nivel cu calea ferata.
2. Parapet median.
3. Puncte negre, indeosebi intersectii periculoase.
4. Trecerile DN-urilor prin localitati.
5. Rata execrabila de plata a amenzilor.


La punctul 1 suntem de departe campionii UE la accidente mortale rutier - feroviar. Cultura sigurantei a fost mult timp aproape nula (in perioada comunista), iar acum abia ne dezmeticim ca nu e bine asa. Situatia se perpetueaza insa, pentru ca si acolo unde s-au mai facut ajustari, exista intrebarea cine da banii, cine se ocupa: CFR sau CNAIR sau CJ. Si procedurile dureaza si sunt greoaie. Cu un pasaj nou care e pe teava la Drajna si unul pe DN2 la Roman, respectiv 2 la Arad (dintre care unul nu e gata nici acum) nu se face primvara. Trebuie un program masiv, de cu totul alta anvergura decat pana acum. Ideal creat o comisie de lucru cu oameni din CFR si CNAIR, care sa gaseasca moduri de accelerare a partii birocratice.

Intre trecerile la nivel ABSOLUT inadmisibile, sunt cele de pe M800 imediat langa Bucuresti (Andronache, Pipera). La Pipera e strigator la cer, exista pasaj, dar s-a pastrat si trecerea.

As propune un program fulger, de desfiintare a tuturor trecerilor la nivel cu CF magistrale reabilitate. Oriunde facem 120 sau mai mult, trebuie sa dispara TOATE. Absolut toate. Asa cum la autostrazi se fac pasaje si pentru drumurile agricole, ce mare smecherie sa se faca si la CF. Deci, ori pasaj, ori daca este alt pasaj relativ aproape, desfiintat si gata.


La punctul 2, as sublinia ca unul din marile avantaje ale autostrazilor este tocmai parapetul median neintrerupt, care nu permite patrunderea fizica. Ca atare rezulta si numarul mult mai mic de morti si raniti grav in accidente pe autostrada, in lipsa cicnirilor frontale.

Toate drumurile 2+2 din Ro trebuie sa primeasca parapet median si tot ce este aproape 2+2, gen DN2 1,75+1,75 sau DN1 zona Nistoresti, cu un minim efort trebuie largite la 2+2, ca sa poata primi parapet median de beton.

Tocmai datorita dificultatilor de montaj a parapet median contininuu, 2+1 trebuie evitat pe distante lungi. Mai bine alternat 2+2 cu 1+1, daca relieful e mai dificil - are si avantajul ca se intervine la drum doar pe zona de 2+2, si astfel lungimea santierului / zonei de deranj este la jumatate.

Ca tip de parapet, in Germania in ultima vreme tot ce este metal se inlocuieste cu beton, cel putin cel median. Se mai pastreaza metalic doar lateral. Motivul esential: cele metalice decapiteaza motociclistii cazuti in urma unui accident. Motiv secundar: betonul este ieftin si se produce local, metalul din ce in ce mai scump si trebuie importat. Motivul nr. 3: doar un parapet dublu de beton NJ umplut cu nisip / pamant / pietris poate sa impiedice patrunderea pe contrasens a unui camion greu. Motivul nr. 4: la coliziunea cu un autoturism sau transportator usor, parapetul de beton nu se deformeaza si nu necesita nici o reparatie - iar orice interventie pe o autostrada pe care se merge cu viteza mare este un mare pericol pentru muncitorii care intervin; in plus genereaza ambuteiaje daca este aglomerat, asa cum intre timp stim de pe A2 cand sunt lucrari; si in fine, orice reparatie costa bani, e mai ieftin fara reparatii.


La punctul 3, exista multe puncte negre in Romania, dar tot ce s-a facut, s-a pus un indicator "punct negru". In unele cazuri de 10-15 ani deja. E strigator la cer. Daca este punct negru trebuie de urgenta intervenit cu modificari in alura drumului. Daca este o curba s-au mai montat ici-colo parapeti de beton intre sensuri, asta ajuta clar (de ex. pe DN65). Dar in intersectiile punct negru nu s-a facut nimic. Acolo trebuie urgent reconfigurare. Exemplu de astfel de punct negru: DN2 intersectie cu 205R si drumul comunal 149 (la restaurantul La Cerdac). In acest caz parapet median continuu pe DN2, deci interzis viraj stanga sau traversare, si facut un pasaj peste DN2, plus bretele simpe de intrare iesire de pe DN2 catre drumul local. In general solutiile trebuie cautate de la caz la caz, dar nu e admisibil sa stam spectatori la masacru.


La punctul 4: program de relocare in afara localitatilor prelungite a DN-urilor. Mai ales daca nu urmeaza dublare cu autostrada sau DX. Exemplu Targoviste - Pucioasa - Fieni. Acolo e propus un drum express. Dar nu este in regula dat fiind nivelul de trafic sa se faca un real drum express. Banii trebuie chibzuiti, exista atatea alte puncte care ard. Acolo insa localitatile prelungite sunt un calvar, si DN trebuie relocat in afara. Dar tot la nivel de 1+1. Ca exemple pozitive putem sa dam centura Dr. Turnu Severin, Caransebes, Lugoj, Domasnea, Caracal - toate facute la nivel de 1+1 si dupa ce s-au terminat au disparut si problemele. Si DN6 la Caransebes sau Lugoj e mult mai tranzitat decat DN71 Targoviste - Sinaia.

Daca se face asa, se vor putea face sute de km de relocari de DN (centuri ale satelor). Daca se insita cu DX o sa se faca doar cateva. Iar in alte locuri o sa continue masacrul pietonilor.

Alte exemple: DN25 Hanu Conachi - Tecuci, neaparat mutat DN25 in afara localitatilor, multe accidente cu pietoni. DN4 Bucuresti - Oltenita - aici in unele locuri e suficient un nou drum la 100 de m de cel actual si problema e rezolvata. DN10 Patarlagele - Buzau, macar o parte din localitati sa mai pot ocoli cu efort minim.


La punctul 5 problema e mai complicata, dar trebuie luat taurul de coarne. In Germania se platesc 96% din amenzi, in Romania doar 46%. Pana si Bulgaria e pe la 65%, restul tarilor est-europene la 85-90%, cele vest europene la 90-99%. In Bucuresti e mai bine, cu 80%, dar sunt zone rurale in care 80% nu se platesc. O problema este ca trebuie sa se ocupe primariile. Ori primarii de la tara ori nu se ocupa, ori nu vor sa-si supere alegatorii, iar amenzile proprii si ale colegilor si prietenilor stiu din sursa sigura: se arunca direct plicul la gunoi (nici nu se inregistreaza in sistem, nici nu apare ca au datorie; daca intreaba cineva, toti zic ca n-a ajuns nici un plic). Si asta e peste tot in tara asa. Politia nu are ce sa faca, asista neputincioasa si nu se implica, pentru ca banii incasati oricum raman la primarii, nu ajung la politie. Sistemul este la fel si in Europa de Vest, dar acolo unui primar i-ar fi frica sa nu-si plateasca propriile amenzi, la noi e invers, tupeul e urias. Trebuie ceva schimbat la noi.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TVlad

#6353
O completare la pct. 1: in perioada comunista (si inainte, pe vremea trasurilor) erau nenumarate treceri la nivel pazite. Intre timp au fost dati afara cantonierii, desfiintate barierele si pusa o simpla cruce a sf. Andrei, eventual adaugata pentru tren o limitare de viteza, alta idee proasta. S-a inlocuit asadar o solutie arhaica si sigura cu una simpla dar periculoasa. Trebuie instalate bariere automate.

dr4qul4

Sau facute pasaje daca trenul trece pe acolo cu 100+ la ora sau daca MZA este mai mare de 2-3000
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

      AM AJUNS ÎN SITUAȚIA  în care să DAU PRIORITATE unuia care IESE DIN PARCARE........ ; vă veți întreba: bă, ești nebun ??
            Nuu, sunt încă prea întreg la minte.... Cazul concret este pe DN6, bucata de "centură Lugoj" din DN6,, de la girația de intrare din A6 km 10+500/DN6 Km 500+200=Centura Lugoj, unde după cca 13.00 m, respectiv km 499-498, este "celebra parcare" AO sau "La Pocăitul" în jargonul camionagiilor......
            Eiii, închipuiți-vă că eu vin dinspre Timișoara sau A6 spre Caransebeș și aici la parcare, iese un tir din parcare, cu aceeași direcție ca mine și eu trebuie să-i dau prioritate, pentru că EXACT aici "patronul" (care s-a extins cu parcarea de pe stânga sensului și pe dreapta sensului) și-a "tras" propriul giratoriu.... ; obiect ce are deja cinci luni de viață......
           Prin zonă am trecut cu lungimi și lățimi (și combinate), fără dificultate......., dar acum trebuie să fac "gimnastică" prin această girație.....
           Dacă tot era să-și securizeze ieșirea/intrarea în parcare, nu se puteau pune parapeți în zona de ieșire (să fim sinceri drumul cu bretele cu tot este suficient de larg pentru a susține parapeți pe mijloc și "îndoirea" tir-ului la virajul de ieșire-n DN) și pentru întoarcere să se utilizeze girația de la Petrom (colț cu A6) și spre Caransebeș să întoarcă oriunde altundeva ??? E mai simplu să ai giratoriul tău și bine armat cu glisiere laterale, care chiar să-ți închidă raze de viraj pe lateral........... Și DN6 este un coridor tranzitat de tot felul de "bine-crescuți", mai puțin de cei "înalți" din cauza podului de la "Domașnea" (Km 418)......
          Oare cum trebuie să procedezi ca să-ți tragi o girație "la poartă"...??




alin2pas

Păi acolo deja era un giratoriu la intersecția cu DN68A și se putea face încă unul la intersecția cu DJ609 (strada Hezerișului); ar fi avut acces la parcare din ambele sensuri, iar între cele două giratorii ar fi fost mai puțin de un km și jumătate. Dar, dacă așa au considerat că e mai bine administratorul drumului și poliția rutieră...
Eu altceva nu înțeleg: la nivel național avem o mulțime de restricții de gabarit: de înălțime, de lungime (că nu te poți înscrie în curbe), de tonaj etc. Nu ar fi normal ca undeva (la CNAIR sau la minister) să fie o hartă a tuturor acestor restricții, pe care să se poată urmări să se asigure culoare de transport pentru vehicule agabaritice dintr-o parte în alta a țării, iar aceste culoare de transport să fie protejate de modificări care limitează circulația acestor vehicule? De exemplu, dacă pe un drum Timișoara - Craiova (un exemplu întâmplător) ai avea acces pe un traseu cu vehicule de 50 metri lungime și 5 metri înălțime, pe acest traseu să nu ai voie să faci modificări care să limiteze această capacitate. Aceste date pot fi oferite (de preferință gratuit, dar pot fi și costuri modice) firmelor de transport sau creatorilor de hărți pentru GPS. Mă gândesc la șoferii de TIR sau la cei cu transporturi speciale, ce plăcut e să mergi pe un traseu dat de GPS și să te trezești că nu poți trece și ajungi să blochezi circulația sau să apară și alte probleme mai grave.

hvm

^
In caz de gabarit depasit (>3.2m latime sau >4.5 inaltime) cred ca ai nevoie de autorizatie de transport agabaritic si sa ceri aprobare inainte de a te deplasa. Cineva care e mai in domeniu ne poate spune?

PS: nu e o afirmatie e mai mult o intrebare fiindca in ce priveste latimea nu sunt sigur. Informatia e dintr-o discutie cu un sofer de tir mai veche... deci nu garantez ca e si corecta. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cristi N


RaduG

#6359
Da, am urmărit emisiunea, felicitări Ionuț pentru atitudinea și gândirea matură și ideile concrete și corecte, exact ce așteptam de la tine.

Exact despre crearea unei strategii naționale și mai ales a unei agenții guvernamentale care s-o elaboreze și s-o pună în practică am scris aici pe blog: http://gorunescu.ro/azi-am-fost-din-nou-live-pe-europa-fm-la-catalin-striblea-invitat-catalin-drula/

Pe tiparul NTSB din state. Care, mai întâi trebuie să colecteze date de la toate instituțiile și organizațiile/organismele: poliție, firme de asigurări, IML, RAR, scoli de șoferi, ONG-uri, drumari, experții în accidente, și așa mai departe. După care, bazat pe acea viziune ,,zero accidente", să înceapă să elaboreze și să propună un set de măsuri din această strategie.
Și poți identifica probleme punctuale, sau poți identifica probleme sistemice. Poți identifica probleme care țin de infrastructură, de legislație, de educație, de aplicarea legii, de normative de proiectare învechite, când camionul maxim era Bucegiul de 5 tone și Dacia 1100 mergea cu 80 km/h. Dacă ai o astfel de agenție guvernamentală, sau organism, sau ziceți-i cum vreți că nu contează tipul de structură, ea se poate interconecta cu omoloagele din UE, state, Japonia, UK, Elveția, etc, și poate învăța și de acolo.
De exemplu, ai identificat niște puncte nevralgice pe infrastructură (așa numitele puncte negre) - vezi pentru fiecare tip de situație setul de măsuri ce trebuie luate. Exemplu- în cutare localitate trebuie să faci centură ocolitoare, sau pasaj pietonal, pentru că ai constatat că este un număr mare de pietoni victime. Sau pe cutare drum național pui separatoare de sens sau circulație alternativă 2+1, pentru că ai constatat că sunt multe decese din coliziunile frontale. Sau se circulă cu viteză și atunci pui 19.000 de camere pe cei 19.000 de km de drum național (sarcasm intended). Aici fac o paranteză. Pe DN1, între București și BV, înainte de introducerea de camere fixe, era un accident mortal pe zi. În primul an de la introducere, a mai fost un singur accident mortal (într-un an întreg) pe sectorul monitorizat, dacă nu mă înșel, până la Azuga. Vezi că ai cauzalitate educația precară și nerespectarea legii, pui camere, dai amenzi etc. Vezi că ai cauzalitate parc auto vechi, scoți RAR-ul pe stradă până nu mai rămâne picior de ,,sepie" sau ,,cazan" pe roți.
NR: Sepii sunt acele mașini care lasă în urma lor un nor negru de particule, ca celebrul animal marin care eliberează cerneală ca să se ascundă de prădători. Vezi că ai cauzalitate un număr mare de obstacole fixe foarte aproape de marginea drumului (pomi, capete de poduri, etc) - tai pomii (s-a făcut asta și a fost benefic), pui glisieră pe unde șoseaua trece prin păduri (că doar n-o să te apuci acum să tai pădurile), reproiectezi capetele de pod cu niște teșituri/șanfrene/etc care să permită glisarea vehiculelor în loc de oprirea lor bruscă.
Bottom line is: sunt foarte multe cauzele deceselor pe șoselele României și nu se poate da din mână superior spunând: e educația, sau alcoolul, sau nerespectare legilor, sau ne aplicarea legilor de către autorități, sau e lipsa autostrăzilor, sau e aia sau e cealaltă.
Până nu ai o astfel de organizație, construită cumva relativ independentă politic și în afara spectrului politic și în afara numirilor și sinecurilor politice, care să identifice cauzele și să propună soluții, și al cărei management să fie tras la răspundere periodic, pe niște milestones bine puse la punct, actualele inițiative vor rămâne un vis frumos pe hârtie. Pentru simplul motiv că nimeni nu se va simți responsabil pentru această strategie. Și vor fi doar inițiative punctuale, foarte bune, dar care nu vor rezolva problemele sistemice, ci doar un punct negru.