Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

TVlad

#6315
Daca asta cu excavatorul venea din acelasi sens cu camionul de lemne, era gata si cu linia 509. De ce nu au pus imediat la loc limitatorul de inaltime? Cum e admisibil sa lipseasca inca de anul trecut? O fi mai ieftin sa repare un pod decit sa urce o grinda la loc...? Mai ieftin nu e dar pentru niste instututii de stat e totuna. Oricum nu fac nimic, orice s-ar intimpla. Pica podul?! Ramine fabrica de ciment fara transport? Atita paguba! Astia ar trebui acuzati de sabotarea economiei nationale.

bgd77

Subminarea economiei nationale nu mai e in Codul Penal de cativa ani. Aici e caz de omor din culpa. In primul rand soferul autocamionului trebuia sa se asigure ca bratul excavatorului nu depaseste limita de inaltime. In al doilea rand, mi se pare ciudat ca limitatorul de viteza s-a prabusit cand a fost atins de excavator. Eu m-as fi asteptat sa reziste la lovituri, mai degraba sa fi cazut excavatorul de pe platforma, decat sa cada limitatorul.

danutzu_1069

#6317
Daca ala cu trailerul (sa spui ca e TIR, este o ineptie) lovea direct pasajul CF, pasajul in sine nu patea nimic, eventual zona de impact turtita un pic. In schimb trailerul cu excavatorul, avea de suferit rau... Posibil ca excavatorul sa "zboare" de pe platforma (depinde cat de bine a fost ancorat) , putea sa se smulga semiremorca din cui... In cazurile astea consecintele ar fi fost mult mai nasoale...
Este de condamnat faptul ca acel excavator nu a avut bratul complet lasat, caz in care s-ar fi incadrat in gabarit..... Oricum 4,4m cat este acolo, este un gabarit destul de mic.
Daca ar fi avut nevoie de AST, soferul sigur ar fi fost mai grijuliu cu gabaritul pe inaltime... (peste 4 m trebuie AST)

JohannDB

       Nu discut, acum, responsabilitățile transportatorului...................

https://www.cestrin.ro/restrictii/restrictii/2021/Centralizator/Permanente/Centralizator%202021.htm   Aici găsiți un tabel centralizator al "Cestrin"-ului, cu toate bubele drumurilor de la noi......

Nr.crt. 1911      DN 15 km 291+996, Tarcău, jud. Neamț,   subtraversare,  carosabil lățime 7,00m; lățime max. între elementele care au cauzat restricția 10,00m;  înălțime (H)...  (H)stg1=4,47m   (H)stg2=4,51m  ax.s=4,50m  ax.d=xxx  dr.2=4,57m   dr.1=4,57m

     "St.1"  înseamnă "stânga 1", și înseamnă că este pe sensul tău de mers (în sensul tău de mers) la intrare în locul indicat..... Indicele 2, este la ieșirea din locul indicat.... 

     Surprize neplăcute, cu măsurări periodice (în timp, la distanță de câțiva ani) am "găsit", mai ales în urma asfaltărilor repetate....
     Înălțimea a devenit facultativă, pentru unii "asfaltatori"..... Toarnă și cu asta basta, chiar dacă au frezat inițial stratul; la final ai câțiva centimetrii "mai sus" planul drumului.....
    În ce privește asta : """"înlocuirea grinzii din fier cu o alta dintr-un alt material mult mai ușor."""", în astfel de situație sunt mai ușor de "dat jos" (ca masă dizlocată de pe suporți) și rezistență la șocuri...... (un dezavantaj...).

JohannDB

                   Zilele trecute......în plin oraș..... Tot discutăm de siguranță, de șofat "cu cap" și toate cele, conexe problemei......
             Cum a reușit să ajungă în poziția asta ? Când trecusem pe lângă el, mai era mașina poliției rutiere, dar nicio altă mașină, eventual, implicată.......






Powered by API/PUM imgur uploader

bgd77

Conform celor spuse pe un grup de Facebook, au fost 2 masini implicate: https://www.facebook.com/groups/InfoTraficBrasov/permalink/4031668630216571/

QuoteLa intersecția străzii Griviței cu strada Stadionului din municipiul Brașov a avut loc o coliziune între două autovehicule.
În urma impactului unul dintre cele două autovehicule s-a răsturnat în afara părții carosabile.
O persoană a primit îngrijiri medicale la fața locului, ulterior fiind transportată la spital.
La testarea conducătorilor auto din punct de vedere al prezenței alcoolului în aerul expirat rezultatul a fost 0.
Polițiștii efectuează cercetări pentru a stabili cu exactitate cauzele și împrejurările producerii accidentului rutier.

JohannDB

                     Mdaaa...., este "foarte" înafara părții carosabile.....!  :)

pasadia

Uff, nu stiam de asta. Sa punem pentru ne-brasoveni si un link cu locul accidentului.

JohannDB

                           Un tribut mare pentru ziua de azi......

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-prahova-trafic-oprit-pe-dn-1-din-cauza-unui-accident    Cifra victimelor este la "prima strigare".........
                          Și up-date......, mai urât, din același loc...... cauza probabilă, o explozie de anvelopă!
https://www.g4media.ro/accident-grav-cu-5-morti-pe-dn1-in-zona-nistoresti.html

TVlad

Aoleu, asa rau se poate ajunge de la o explozie de anvelopa?




rt25

#6325
fix pe portiunea aceea care seamana cu DN2, cu 2 benzi foarte late unde se merge 2x2.

Eu acolo merg tot timpul cu viteza redusa si foarte in dreapta, e oribila portiunea. Ar trebui un 2x1 acolo.

Si as face schimbarea undeva la jumatatea drumului intre distantei si continuat cu parapete (adica mutat efectul de palnie 2 km mai departe de Comarnic)

Oricum, horror ...

nirolf

[mention]TVlad [/mention] Pare o mașină veche (Cielo?), din vremea când mașinile nu aveau acea celulă de siguranță pentru pasageri, practic motorul intră peste pasageri în caz de accident. Posibil și anvelopele să fi fost vechi si de aici pana.

danutzu_1069

@TVlad, masina este deja "macelarita" de cei de la descarcerare....

rio tinto

#6328
E interesant ca accidentul s-a produs in timpul unei depasiri si noi stim ce fel de depasiri se fac pe aceste drumuri struto-camile (nici cu 2 benzi dar nici cu 4). Veteranii de pe forum stiu despre ce e vorba acolo. E un DN2 pe o distanta mai scurta si cu mai putine marcaje, dar cam aceeasi marime a carosabilului. NU latimea da spatiu de manevra ci cum a fost marcat. Cei care l-au marcat trebuiau sa spuna: uite, asta avem, ce putem face? Au ales solutia cea mai proasta si ilegala. NU exista nicaieri banda de 4.5 metri latime.

Da domnule, e drum lat, fluidizeaza traficul. Se fac o suta, o mie de depasiri la mustata cu peste 100km/h si toate-s bune. Dar a 101-a sau 1001-a oara o plesneste cineva de nu se vede. Intr-o sosea cu 2 benzi cel care circula regulamentar pe banda sa nu e direct responsabil pentru cel care e in depasire inspre el, pe contrasens. Daca observa ca se apropie cineva poate sa ajute sa se dea la o parte sau sa franeze, pentru a evita un accident evident, dar nu e obligat sa faca asta si oricarui sofer nu i se dezvolta instinctul de a fii tot timpul pe faza sa traga mai spre dreapta sa faca loc unuia care nu a apreciat bine o depasire. Responsabilitatea depasirii cade direct pe cel care se avanta in depasire, si trebuie sa faca acest lucru doar cand are suficient timp si spatiu sa efectueze o astfel de manevra (adica nu vine din contrasens un alt autovehicul). E absurd si prostesc sa crezi si sa te astepti ca cel care circula regulamentar pe banda lui sa participe si el tragandu-se pe dreapta, incetinind (daca tot are loc). Majoritatea o facem, si foarte bine, ca asa se evita accidente, dar daca nu eram atent, daca aveam pe cineva in dreapta mea, poate si eu eram intr-o depasire d-asta ciudata, incercand sa depasesc la mustata o caruta, o duba, o rabla dar sa raman pe partea mea?

Ce stia copilu ala de 21 de ani? Va spun eu ce stia: drum lat, ii dau talpa, se depaseste usor, fac slalom. Cel mai probabil nu e prima oara pe acest drum si de fiecare data ia iesit. Gresit. La scoala de soferi am invatat ca drumurile pot fi cu 2 benzi, cu 3 cu 4 si asa mai departe, dar in nici un caz cu 2 benzi mari si late cu linie intrerupta pe mijloc. Linia de mijloc mentine ideea ca avem 2 benzi, insa latimea acestor benzi te face sa crezi ca cu ajutorul tuturor participantilor la trafic, tu poti sa depasesti in voie cat ai acest drum. Ce rahat mai e si aia? Cum sa abordez un asa drum, eu, tanar care doar am iesit de pe bancile scolii? In manual nu exista asa ceva. Da, e vina lui ca nu s-a asigurat, blabla bla. Dar si cei care au marcat drumul trebuie sa aiba constiinta plina, daca au constiinta.

punktnet

La km 103 DN1, se face trecerea din 2 benzi pe sens fara separator la 1 banda pe sens fara separator.
Nu exista nici o asemanare cu DN2, sunt marcajele corecte doar latimea drumului este mai mare pe partea cu 1b
Just kidding.