Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

ionut_16

Acolo sunt marcaje trasate, exact acolo voia o tipă cu un SUV să vină pe mine dar am accelerat rapid și țeapă... a frânat altfel ne frecam  :lol:

Polițista nu a văzut întreaga fază s-a luat după claxoane. In Polo, mașina de serviciu, cel mai probabil stă în dreapta și nu a observat cum se face preselecție benzilor la universitate :lol:

JohannDB

        Alta, destul de "proaspătă".....

                 https://www.facebook.com/AsociatiaJurnalistilordinBZ/videos/460399798513181

   Ce înseamnă să ieși la drum grăbit, să rulezi pe acostament și apoi să virezi intempestiv la stânga....
            Localiatea Costești, DN 2 intersecție cu DN2C (Buzău)............... Km 95+200.

cristi5

Pai au 3 benzi acolo (1,5+1,5), de ce nu fac un refugiu pt viraj stanga? Rocket science...

neobluenet

Cata minte poti sa ai sa traversezi un sens de autostrada si sa stai ascuns printre panourile anti-orbire? Putea macar sa stea pe pasajul de la nod si sa anunte echipajul sa il conduca la parcarea de la Unirea, desi mai mult ca sigur il opreau pe banda de urgenta.



Edit: video e preluat de pe trafictube

Mihai.sm

Ghinionistii erau opriti putin mai in fata intr-o parcare, unde erau asteptati de inca 2 echipaje, plus mai era inca un echipaj la iesire spre Alba Iulia. Deci in total pe o distanta de 7-8km erau 4 echipaje, dintre care 2 cu radar tip pistol.

TVlad

Si dupa parerea unora cum poate totusi controla Politia respectarea vitezei legale pe autostrada?

bogdymol

Intr-o tara civilizata, viteza o controlezi in 90% din situatii prin radare fixe.

Agentii de politie rutiera ar trebui sa se ocupe de alte chestii care nu pot fi detectate de o camera fixa: condus aiurea, schimbat benzile fara asigurare, condus agresiv, vorbit la telefon etc. Ideal in din masini nemarcate, ca sa conduci regulamentar tot timpul, ca nu stii de unde te ia.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Într-o țară civilizată, ai LEGI pe măsură...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Vrei să zici că la noi nu e ok legislația? Nu aș zice.

Problema, ca și în cazul de față, e mai degrabă modul de aplicare. Și cam asta e și problema ridicată, că nu e făcut acest control radar în o manieră sigură pentru polițiști și participanții la trafic (de aia e și pe topicul de siguranță rutieră). Da, clar că soluția nu e cea din legile propuse în trecut cu semnalizat radar cu 1km înainte etc, dar nici "haiducia" de acuma, cu sărit peste parapeți etc.

Cristi N

Legislatia e ok-ish, problema e ca Politia nu are radare automatizate, masini neinscriptionate si sefi care sa ii puna la alte activitati in afara de panda cu radarul.

neobluenet

Pentru radare fixe trebuie modificata legislatia. Cele care au existat pe DN-uri au fost oprite pentru ca a fost contestata o amenda si apoi legalitatea lor, era ceva chestie legata de persoana care intocmeste procesul verbal.

Primul pas ar fi modificarea legislatie, astfel incat sa fie permisa emiterea de procese verbale automat, bazat pe probe video. Acestea vor fi stocate timp de 3-6 luni. Apoi ar trebui facut un portal web sau o aplicatie, in care te poti autentifica cu un cont unic la institutile statului sau cu cartea de indentitate electronica (ce apare in august). Aici poti cere o reevaluare a amenzii de catre un politist in termen de x zile, iar apoi in instanta. Daca se ajunge in instanta, proba video va ramane stocata pana cand se termina procesul. Toata aceasta procedura trebuie scrisa intr-o lege, lucru care ia timp.

Daca s-ar implementa un astfel de sistem s-ar putea amenda trecerile pe culoarea rosie, circulatul fara ITP sau RCA, insa nu ar fi o masura tare populara, pentru ca se poate observa cat de des sunt incalcate unele reguli. Drept urmare nu exista nici vointa politica.

Punctual, la problema cu autostrada, in lipsa unor radare fixe se poate sta cu cel laser pe pasaje (asa fac pe A1, intre Bucuresti si Pitesti). Un sistem automatizat poate sa dea mult mai multe amenzi si poate "trage pe dreapta" multi soferi indisciplinati. De exemplu, daca mergi de la Bucuresti la Constanta cu 190 km/h, si sunt 10 radare fixe, soferul va avea permisul suspendat 30 de luni si va plati 10 amenzi. E perfect legal, fusese mai demult o stire cu un tip care a fost prins in aceiasi seara de 3 ori beat la volan, pe ideea "daca tot am luat amenda, macar sa merg cu masina de banii aia".

Cristi N

Radarele fixe pot functiona bine-mersi atat timp cat sunt ale Politiei Romane nu ale vreunui SRL sau primarii, de altfel cele de pe DN1 Bucuresti - Sinaia au functionat pana au fost oprite "pentru modernizare". Nu trebuie confundate cu cele care aparusera prin toate satele si erau operate de niste privati, astea sunt cele care au fost declarate ilegale.

RaduC

Un exemplu de cum gestioneaza irlandezii nevoia de control a vitezei pe autostrazi.

Vedere de ansamblu


Rampa pentru masinile de politie. Nivelul acesteia este cu cel putin 1.5m deasupra carosabilului.
S-au construit astfel de rampe pe toate autostrazile, acestea fiind specificate inca de la stadiul de proiect, ca se element standard al corpului autostrazii/drumului expres.


Si semn care informeaza ca dubele operatorului privat de radare mobile si orice alte vehicule nu au voie.



Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

Apropo de filmarea cu radarul, nu gasesc unde anume pe A10 a fost facuta. Masina de politie pare a pandi la iesirea din spatiul de servicii de la Gambas, sensul spre Sebes. Asa o fi?
Ieri la ora 17 echipajul de politie era pe sensul de intrare pe A de la podul triplu nodul Aiud. Aveau 2 masini oprite dar nu-mi dau seama pentru ce.
Deșteaptă-te române!

Mihai.sm

Sensul e cel spre Turda. Politistul dintre parapete era pe la km48, iar masina de politie era la iesirea de la Decea.