News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2, A2-DN3 și DN3-DN2.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

bgd77

@cristi, sunt de acord cu tine, asta am spus si eu, legea ar trebui modificata, sa fie cateva articole expres pentru sensul giratoriu care sa acopere toate cazurile care au fost prezentate aici, asa incat sa fie clar si simplu pentru toata lumea cum ar trebui sa se circule in giratorii. Nu sa trebuiasca agentii, judecatorii si soferii sa faca tot felul de deductii logice si juridice, facand zig-zag prin zeci de articole ale codului rutier ca sa afle cum trebuie sa circule.

cristi5

#6196
O sa citez ca-s multe intrebari. Sa incepem cu cea mai importanta.

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
Sa mor de inteleg de unde vine asta cu in giratorii nu sunt benzi. Normal ca sunt benzi obligatorii,

Nope. In Doctrina Pertea nu exista benzi in giratie. Uita-te aici de la 5:51.



Si apoi uita-te la hotararile judecatoresti care vorbesc despre benzi, "schimbarea directiei de mers", si distreaza-te.
https://imgur.com/a/fVgr1lQ

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
"E mult mai intuitiv ca prioritatea sa fie data de pozitia vehiculului" - Ohohooo si cati o sa mai forteze intrarea in giratorii pe principiul sunt in fata ta ( nu conteaza ca ti-am taiat calea ) deci am prioritate.

Prin pozitie ma refer la banda (dar nu puteam zice banda ca nu exista benzi :lol:  ). Ziceam ca daca giratia e simplu drum (nu intersectie) cand esti pe B2, vrei pe B1 (si apoi iesire), dai prioritate.

Tu zici de *intrarea* in giratie. Acolo ai Cedeaza Trecerea. Asta stie si intelege toata lumea (nu neaparat respecta dar macar intelege). Nu are nicio treaba pozitia/banda. Problema e la iesire.

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
"Ups. Sigur? Daca albastru merge f incet (poate pt ca are pe cineva in fata) si rosu goneste ca vantul?? Atunci albastrul poate sa intre in giratie primul desi e undeva in dreapta rosului." - jur ca nu am inteles :o Nu poti intra intr-un giratoriu pana nu cedezi trecerea celor din sens. Defineste te rog "giratia". Vrei sa spui ca ar fi sa traga de volan stanga ca sa mearga spre stanga sau cum?.

Ma refeream la cele 4 intrari in giratie din schita. Stanga, Sreapta, Sus, Jos (am zis vest, est, nord sud dar asta poate crea confuzie, scuze). In schita lui Pertea rosul vine din intrarea Stanga, albastrul din intrarea Jos. Albastrul poate fi in continuare *primul* care intra in giratie!! Merge cu 5 km/h, are ceva in fata. Rosul are liber si merge cu 40 km/h.

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
Deci intrati in paralel si iesiti amandoi la iesirea ori 1 ori 2 ( daca intrarea si iesirea are 2 benzi) atunci fiecare isi pastreaza banda. N.B cel de pe B2 nu are cum sa iasa la prima iesire fiindca s-ar intersecta cu cel de pe B1 ( ii taie calea dar doar fiindca nu poti de pe B15 sa faci dreapta cum nici de pe B1 nu poti sa faci stanga fara sa le tai calea altora )

Nu exista benzi in giratie conform lui Pertea, deci hai sa zicem "Interior giratie" si "Exterior giratie". Exact asta zic si eu ca la iesirea 1 si 2, Exterior are dreptate la tamponare, din orice motiv o fi aia.

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
La iesirea 3 si 4 cel de pe B1 nu prea are ce cauta.

Pai de ce? Giratia are 7 iesiri, el merge Inainte pe Exterior. Stii tu ca 3 si 4 nu sunt "inainte"? Depinde de geometrie. Vine poilitistul cu echerul sau cu raportorul? Sau daca bulevardul se numeste la fel si inainte si dupa giratie atunci e Inainte, altfel e stanga sau dreapta?? Asa-i ca-i haios?

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
"In plus, pierde o groaza din flexibilitatea giratiei." - ce flexibilitate are giratoriul?.

E extrem de flexibil si de iertator pt soferi. Nu trebuie sa stai ca la semafor un timp arbitrar. In multe cazuri nu stai deloc, nu consumi combustibil sa pornesti iar etc. Nu conteaza daca gresesti incadrarea, poti repara greseala (spre deosebire de intersectia cruce unde e mortal). Daca esti dezorientat, mai dai o tura si poate te orientezi. Si asa mai departe.

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
"si incadrarea pe B2 pt stanga trebuie sa fie o recomandare" - si pentru ce am mai folosi ma rog B2 ma rog?.

Daca B1 e prioritara (si este daca giratia e considerata drum) toata lumea vrea acolo, e si mai usor de iesit etc. Prin urmare B2 e mai liber, asa ca grabitii se duc automat pe B2. Ti-am zis, vad asta zilnic. Si asta se intampla pe orice drum: grabitii pe B2. E o situatie familiara. De-asta cred ca giratia trebuie sa fie drum, nu intersectie.

Cand legea spune "giratia e intersectie, deci preselectare obligatorie pe B2", cumintii se duc pe B2, si zmeii o calca pe B1, exact cum zici tu aici:

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
cel cu masina alba nu a trecut de pe B1 pe B2 in spatele acelui Audi imediat dupa ce a intrat in giratoriu ci a calcat-o crezand ca fiind pe exterior viteza o sa il faca sa treaca in fata aceluia cu Audi. Ghinion, o veni exteriorul cu viteza mai mare dar ai si o circumferinta mai mare care nu te ajuta.

Quote from: thefrenzybudgeter on March 13, 2021, 03:01:29 AM
Multi sar de cur in cazul cu acel Audi negru ca de ce a luat cel cu Opelul amenda ca avea prioritate. Fix invers, acel politist cu masina neagra a semnalizat, s-a asigurat si a incercat sa faca manevra dar cineva a uitat sa ii acorde prioritatea. Cineva care trebuia sa o faca.

Nu, albul a luat acolo amenda pe o regula care nu are legatura cu giratia. A luat amenda pt ca intr-o intersectie (giratie sau nu) s-a preselectat spre exterior ca sa faca stanga. Sigur, daca giratia nu ar fi legal intersectie, nu ar fi luat amenda. Dar sansele sunt foarte mari sa o fi luat pe B2 ca ar fi fost mai liber acolo.

reed

Quote
Autobuzul încărcat mult peste capacitate

În cel mai grav accident rutier din istoria României – care a avut loc pe actualul Drum European E 58, în zona pe care localnicii o numesc Șapte poduri – a fost implicat un autobuz cu muncitori, care venea de la Fălticeni. Oamenii erau navetiști care lucrau în fabricile din Suceava, majoritatea dintre ei la Consuc. Pentru că era o zi de sărbătoare, autobuzul a fost plin până la refuz aproape.


Potrivit, Playtech.ro, În localitatea suceveană Dumbrăveni, şoferul a mai ,,cules" câţiva pasageri, reușind să dubleze capacitatea totală a mijlocului de transport în comun. Autobuzul avea la bord un număr de 83 de pasageri (bătrâni, tineri, femei, copii), în condițiile în care autovehiculul avea doar 40 de locuri disponibile. O practică des întâlnită și în zilele noastre, mai ales în cazul microbuzelor.




A explodat un cauciuc

Șoferul autobuzului a pierdut controlul după ce un cauciuc a explodat în momentul în care a trecut podul peste Siret, în drum spre Huțani. Informația a fost furnizată de anchetatorii care au venit imediat la fața locului. În acel moment, autobuzul a ieșit de pe șosea, a intrat în balustrada unui pod și s-a răsturnat de la înălțimea de 6 metri într-o mlaștină ce măsura adâncimea de 5 metri. Din păcate, greutatea excesivă a autobuzului și a celor 83 de oameni aflați în el au dus la o scufundare rapidă a autovehiculului.

closevolume_off


Nu au supraviețuit nici măcar jumătate

Din tot autobuzul, doar 35 de pasageri au reușit să iasă și să se salveze din această capcană a morții. Norocul lor a fost faptul că stăteau lângă geam și, când acestea s-au spart în urma impactului, au ieșit mai repede. Cei mai mulți pasageri navetiști nu au mai reușit să iasă la suprafață și au murit înecați, bilanțul morților fiind de 48 de oameni.
https://www.botosaneanul.ro/stiri/cel-mai-grav-accident-rutier-din-istoria-romaniei-musamalizat-la-botosani-de-autoritatile-comuniste-video/

reed


cristi5

#6199
@dr4qul4 corect, B1 ia amenda mai des si deci ataca mai des in instanta, si uneori castiga.

OK, deci suntem resemnati cu asta?  Pertea are dreptate, cel intrat primul (vechime) si incadrat corect (interior) are prioritate, giratia nu are benzi, si cine are cel mai bun avocat sa castige?

Avem aici input din Germania si Suedia unde B1 are prioritate, adica invers ca in Romania. Cum o fi in alte tari? Poate fi un pericol? Sau se aplica "in Roma fa ca romanii" si gata?

dr4qul4

ar trebui o clarificare legislativa.
Mie unul mi se pare corecta abordarea predata la scaola de soferi: B1 - drepata sau inainte. B2- Inainte, stanga sau intoarcere.
De obicei indicatoarele si marcajele directionale (sageti) asta arata, insa cele longitudinale sunt sub forma de cerc pentru ca sunt mai simplu de facut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

vancouver

Discutati deja de 20 pagini despre giratorii, dar tot inca n-ati reusit sa ajungeti la concluzia logica? Anume ca nu trebuie sa existe nicaieri si niciodata sensuri giratorii cu 2 benzi.
Cat de multe accidente, procese, nervi, argumente va mai trebuie ca sa reusiti?

1. CAPACITATEA. Am explicat de nenumarate ori ca un sens giratoriu are o capacitate limitata, si ca daca un drum 1+1 se blocheaza si se face 2+2 atunci automat acea capacitate inseamna ca a fost deja depasita. Deci daca ai drum 2+2 nu mai ai ce cauta cu giratoriu.

2. CAMIOANE. Camioanele, inclusiv in localitate, nu au voie pe banda a doua, deci si in giratoriu, chiar daca fac stanga, trebuie sa intre pe prima, deci BAM conflict. Si daca ar intra totusi pe banda a doua, de regula e prea putin loc si nu pot lua virajul, iar apoi ca sa iasa de pe bada a doua AUTSH... e cam nasol ca vizibilitatea in oglinda din dreapta e extrem de proasta si sanse mari sa calce o masina mica... deci sincer, pentru camioane... prefer sa fiu amendat decat sa omor pe cineva, asa ca eu niciodata nu as trece pe banda a doua in giratoriu daca as fi camionagiu.

3. CONFLICTUL de care va ocupati voi de 20 de pagini. Care clar nu are rezolvare. Degeaba unii sunt de parere ca e asa si altii invers. Ambele tabere au dreptate. Deci e absurd sa se faca ceva cu conflict incorporat.

4. DISCOMFORTUL. Pentru pasageri (mai ales in autocare sau cei care stau in spate) parcurgerea repetata a unor giratii este extrem de neplacuta. Si chiar si pentru marfa. Si pentru angrenajele masinii: frana de la 100 la zero, accelerare, viraj brusc dreapta, viraj brusc stanga, viraj brusc dreapta, accelerare. Vai de mațele mele.

Clar exista si exceptii, cum ar fi intersectii cu drumuri secundare extrem de slab circulate, ronduri decorative sau piete cu aspect istoric, turbogiratii, etc... Si inca o mentiune: sa nu se intelaga ca sunt adeptul intersectiilor in T, fara semafor. Acelea clar sunt inferioare mai ales ca siguranta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Tot de 20 de pagini zic și eu dar mai zic o dată: MARCAJ!!! Dacă la Timișoara s-a putut, de ce nu se poate și în rest? O găleată de vopsea și ai rezolvat problema. Până lege, parlament, scandal, dom'le n-am știut și alte bălării. Ai călcat dunga și ai făcut poc? Scoate banul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Leo-Ph


tom_sawyer

Depășire pe acostament pe DN2...pe acostamentul de pe sensul opus:


gruiarew

Recunosc că l-am urmărit și eu o bună perioadă de timp. Până când a început cu chestiile alea tipice de om ce nu poate duce o discuție argumentată. Când vezi răspunsuri cu "Cine ești tu și în calitate de ce mă contrazici?" e clar că nu ai nimerit unde trebuie. Putea omul să zică simplu, uite asta e interpretarea mea, am și o hotărâre judecătorească ce o susține și pace. Ideea e că tot timpul când ieși public cu "adevărul absolut" se va găsi unul, undeva să-ți dea peste nas.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#6208
Pai am zis ca mie mi-a sters comentariile pe youtube. Asa or fi dezbaterile la Politie. Cu calusul in gura.

Daca vreti organizam o campanie sa-l bombardam cu comentarii. Scriem toti acelasi lucru :lol:

Revenind la dezbaterea prioritatii la iesire, mi-am dat seama ca cele doua tabere se deosebesc intr-un punct fundamental, si anume interpretarea  conceptului de "directie de mers" din codul rutier

1. tabara B1 (amenda B2) interpreteaza directia de mers la nivel *micro* (directia e cercul giratiei, deci parasirea benzii este schimbare a directiei de mers)

2. tabara B2 (amenda B1) interpreteaza directia de mers la nivel *macro*. "Stanga in intersectie" e schimbarea directiei, "inainte in intersectie" nu e, etc

Oare care este intentia legiuitorului? :) Micro sau macro?

Fireste, intr-o intersectie mica, cele doua sunt cam acelasi lucru. Intr-o giratie de 100m diametru e cu totul altceva.

afreddyapp

"Intentia" legiuitorului n-ar trebui sa  fie decat una,asa cum spune si baiatul ala in clipul in care da "de pamant" cu Pertea,mai exact de a aplica legea asa cum reiese din textul ei,coroborand articolele din OUG cu regulamentele de interpretare,dar totodata si respectand semantica,gramatica si normele limbii romane.
Acuma sa fim seriosi,sa ajungi sa interpretezi deplasarea intr-un sens giratoriu ca fiind identica cu cea din intersectiile in "cruce" mi se pare stupid.