News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2, A2-DN3 și DN3-DN2.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Știu ce zici dar eu mai vin cu o presupunere. Băiatul cu "mașina de lux" a depășit tot. Și da, și ăsta ce filmează pare că avea ceva viteză. Dar cel ce face manevra trebuie să se asigure că o poate face în condiții legale și sigure. Mașina nu a răsărit din pământ. E vorba de DJ106E în Sibiu, drept ca lumânarea. Nu poți calcula / aprecia distanța / viteza (și eu am probleme noaptea) nu te bagi în depășire.

Până la urmă ăsta ce filma era pe banda lui. Am pățit și eu să-mi accelereze cel depășit și să nu mai pot face manevra. Dar nu-mi spune aici că ăla cu bascula a început să accelereze și l-a "făcut" pe cel cu BMW-ul, că de mâine toți bombardierii o să-și ia bascule.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TVlad

Nostima ideea cu numerele independente de judet pe motiv ca dau nastere la stereotipuri :) Si atunci cu aia cu BMW ce facem? Va trebui sa desfiintam sau sa ascundem marca masinii ca sa nu apara stereotipuri si discriminari. Pe urma, cineva o sa constate ca masinile albe sint conduse mai prost decit alea verzi. Discriminare! Si tot asa pina la absurd.

dragos76

De acord, asta e absurdă cu uniformizarea numerelor de înmatriculare pe motiv de discriminare. Da, înțeleg argumentul birocratic; sau pur și simplu să zică cineva că e mai simplu/ieftin pt stat (chiar dacă poate va fi la fel de complicat pentru cetățean). Dacă cineva are chef de road rage, impolitețe în trafic (și nu numai) etc se va lega de altul indiferent că e vorba de trabant, păr lung sau alte din astea.

thefrenzybudgeter

#6168
https://www.youtube.com/watch?v=gE1ynAi2rHg&ab_channel=DRPCIV

Cat se poate de simplu  :) doar ca trebe semne, marcaje.


TVlad

#6169
Da, dar ce facem in situatia in care iesirea "de sus" a giratoriului e cu o singura banda? Cum e aici, la intrarea pe A3 venind dinspre centura Bucurestiului:

https://www.google.ro/maps/@44.5210983,26.1756986,3a,75y,1.69h,82.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVk0hSaQX4MBdsxxTovvu2Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

Sa presupunem ca dinspre vest intra in paralel doua masini, corect, conform marcajului, pe directia inainte. La iesirea din giratoriu pe acea unica banda, cine are prioritate? Ala care vine de pe B1 sau cel de pe B2?


thefrenzybudgeter

#6170
Eu din experienta proiectarii incerc sa evit astfel de situatii ca sa nu sugrumi fluenta in giratoriu. Poti face iesirea tot in 2 benzi si mai apoi sa reduci la o singura banda.

Daca nu vrei, nu ai spatiul obligi B1 sa iasa la prima iesire. B2 iese unde doreste. Asta presupune ca faci o preselectie corespunzatoare cu mult inaintea intrarii in sens, sa ai marcaje si indicatoare ce indica clar ce se va intampla in acel sens odata intrat.

Cand reduci numarul de benzi pe iesire nu poti lasa si B1 si B2 sa iasa in acelasi punct fiindca vei avea conflicte cum ai spus si tu in care amandoi intra in acelasi timp si se ajunge la mica intelegere care de prea multe ori nu prea este intelegere. Si mai ales sa lasi B1 posibilitatea sa treaca de 45 de grade.

Cand ai 2 intrari si 2 iesiri pe B1 il blochezi la maxim 90 grade. Ce depaseste jumatatea ( vrea sa mearga catre stanga ) nu il poti lasa fiindca va intra in contact cu cel de pe B2 care poate merge ori inainte ori la stanga ( intra pe B2 si iese pe B2 ).

Nu mai luam in calcul faptul ca de pe DNCB avem o preselectie catre A3 cand DNCB trece de la 2 benzi la 3 benzi cu una de direct catre A3. Mai apoi cele 2 ramase sunt sugrumate intr-o singura banda catre A3.

Daca luam in calcul ca giratoriul este cu 3 brate, daca l-ai lasa pe cel de pe B1 sa iasa la mai mult de prima iesire... el va trece de 90 grade.

Uite exemplu de proiectare tampita. Cand vii dinspre Tunari si treci pe sub pod B2-ul este bifurcat in alte 2 benzi ( pentru giratoriu ). Mai apoi daca vrei sa iesi la prima iesire , cele 2 benzi sunt reduse la doar una care da tot in DNCB. Au facut bifurcat acolo B2-ul venind dinspre Tunari fiindca daca vrei sa faci o intoarcere la 180 grade spre Tunari, acolo ai 2 benzi la iesire. Si sau gandit ei ca trebuie tot 2 benzi si la intrare pentru a ii permite celui de pe B1 sa faca o intoarcere. Noaptea mintii.

Spre exemplu cu banda spre dreapta cand intri pe A3 fiindca nu sau sinchisit sa o scoata mai departe si nu asa de aproape de iesirea din sens, nu au mai avut loc ca sa faca 2 intrari si 2 iesiri ( venind partea estica ) si la 100, 150 de metri sa introduca treptat si banda aceea ce evita sensul. Asa au trecut de la 2 benzi la 3 ( una ce evita sensul si te baga pe A3 ) au ramas cu 2 si la iesire sau inecat ca ...la mal ca nua u mai avut spatiu sa faca tot 2 iesiri spre A3.





Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

Apropo de depășirea a buclucasa,... si filmarea evenimentului, nu aveti de unde sa stiti cu ce viteza circula cel care filmeaza... Nu poti sanctiona pentru depasirea vitezei fara o constatare cu aparatul radar... In schimb, acea depasire periculoasa nu mai are  nevoie de alte constatari.... Plus ca pot fi gasiti șoferii camioanelor depasite ca sadea declaratii / depuna marturie....

TVlad

#6172
Uite cum era initial giratoriul cu pricina, de la intersectia A3 cu CB:





Powered by API/PUM imgur uploader

Imi aminteam si eu dar acum si imaginea istorica din Google Earth imi confirma ca "directa" pe centura a fost la inceput inchisa. De asta au pastrat doua benzi la intrare: B1 pentru continuarea deplasarii pe CB, si B2 pentru A3 sau intoarcere spre Tunari. Prima iesire din giratoriul (spre CB, Stefanesti) a fost atunci cu doua benzi iar intre timp au ingustat-o la una.

Parerea mea e ca ar trebui acum sa ingusteze si intrarea dinspre Tunari, cum ai aratat in schema. Ar mai fi o chestie de luat in calcul: ingusta fiind, s-ar putea sa se formeze coada si ultimele masini, aflate pe B2 a centurii, ar fi expuse riscului de accident. Poate de asta au lasat doua benzi, pentru o stocare mai ferita.

Putin mai spre nord e un alt giratoriu cretin, facut de la bun inceput anapoda, dupa acelasi tipar: doua benzi la intrare si una la iesire spre A3. Bine macar ca pe ala l-au reparat, acum sint doua benzi si la iesire.

afreddyapp

http://www.rolii.ro/hotarari/5e3a2defe49009dc1e000029
O hotarare definitiva a unei instante bihorene,care interpreteaza printre altele,ca in sensurile giratorii avem benzi de circulatie,contrar celor sustinute de unii,cum ca am avea marcaje directionale.
De altfel nedumerirea mea e ca ,da,in cazul turbogiratiilor avem clar definit "traseul" de urmat al benzilor de circulatie,dar in cazul sensurilor clasice,marcajul(le) descrie un cerc,nicidecum nu "urmareste" traseul dat de marcajele de dinaintea intrarii in sens.

alin2pas

Marcajul ,,clasic" al giratoriilor cu marcaje circulare concentrice a apărut datorită similitudinii dintre giratoriu cu un drum circular, iar când au avut nevoie de două benzi în giratoriu, ce au zis: facem ca la un drum drept, împărțim în două cu o linie și am rezolvat problema. Necazul e că la giratorii asta nu rezolvă problema, că au făcut două benzi circulare în care te poți învârti până se termină benzina, dar pentru care nu ai prioritate la intrare, iar la ieșire ai prioritate doar de pe banda 1, iar asta conduce la apariția conflictelor de trafic și la reducerea capacității de tranzit prin giratoriu. Corect ar fi ca marcajele să fie făcute astfel încât să poată fi utilizate cât mai eficient benzile din giratoriu, cu reducerea la minim a conflictelor de trafic.

cristi5

#6175
Pai similitudinea exista, judecatorii il vad ca "drum cu benzi". Doar unii politisti zic ca e intersectie. Si doar expertii in cod rutier inteleg diferenta intre marcaj de orientare si marcaj de delimitare, ca doar arata fix la fel: dungi albe intrerupte.

In intersectii cu trafic care cere denivelare vor fi conflicte si cozi indiferent ce prioritate folosesti, cu giratie sau fara. Poate ne e dor de prioritatea de dreapta la giratie


gruiarew

Dumnezeule mare ce-i acolo... Puteam să jur că-i India...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ionut_16


cristi5

#6178
Eu am comentat la video-ul cu "am gresit" (neamprostie clickbait, zicea c-a gresit la gramatica).

In comentarii am pus link-ul la acele hotarari judecatoresti care il contrazic, si care vorbesc de benzi in giratie, care el zice ca nu exista

https://imgur.com/a/fVgr1lQ

Zic comentarii pt ca unul pare ca a disparut. Apoi si al doilea. Oare le sterge?

gruiarew

Cred că da. Prea sunt toți de acord cu el. Părerea mea e că primește prea multă atenție. Dacă puteți face ceva, "împingeți" spre cei ce pot schimba legislația să o facă foarte clară să nu mai fie interpretări. Și giratoriile liniate cum trebuie, că nu-i cade nimănui mâna dacă trage dungile alea altfel.

Restul e doar pierdere de timp. Părerea mea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis