Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TVlad

#6060
Normal e dupa parerea mea ca aia intrati in giratoriu pe banda 1 sa iasa la prima iesire. Eu cel putin asa procedez intotdeauna: ma incadrez la intrare pe banda 1 daca vreau sa virez dreapta pe prima iesire, si pe banda 2 pentru a doua sau a n-a iesire. In felul asta nu ar trebui sa apara conflicte. JohannDB are foarte mare dreptate, de obicei cel de pe banda 1 nimereste in unghiul mort sau, in orice caz, e greu de observat.

Un coleg din Brasov (polul giratoarelor din tara...) mi-a spus ca la ei regula nescrisa e sa aiba prioritate cel care e mai in fata. Mi se pare rezonabil.

Una peste alta, am dezvoltat o aversiune aparte fata de sensurile giratorii si ronduri monumentale frantuzesti stil "Arcul de triumf" unde pina la semaforizare era de nu stiu cite ori sa ma pocnesc.



cristi5

Pai parca erau reguli clare. Cum sa fie *pareri*?? La o chestie asa banala ca sensul giratoriu??

Inseamna ca toti cei amendati de Godina pot sa ceara despagubiri?

JohannDB

                    Totul pleacă de aici..... În primul rând sunt sătul de cei care intră-n girație, luându-mi fața, eu fiind, în girație și aproape (la metrii) de intrarea respectivă ......, ocupând în prima instanță banda din dreapta mea și......o țin "langa" la altă ieșire, decât prima, eventual a doua (spre dreapta mea), iar eu care vreau să ies și sunt încadrat corespunzător, TREBUIE SĂ MĂ CHINUI, cu UNGHIUL MORT al oglinzii din dreapta și să mă opresc pentru a-i da "profitorului" prioritate (pentru că din cauza lui nu mă pot replia mai aproape de ieșire, cu o bandă precum spune recomandarea și el este un ghimpe paralel cu mine intrat la dublu pe partea mea, nerespectându-mi prioritatea)
     Aici introduc ceea ce spune colegul @alin2pas """ 2. Cu totul altă situație era dacă cel de pe banda 2 semnaliza manevra spre dreapta înainte ca celălalt să apuce să intre în intersecție, atunci acela ar fi trebuit să-i dea prioritate.""" Aș adăuga că cel ce ESTE DEJA în girație, nici nu este lăsat să beneficieze de prioritatea lui, datorită grabei cu care alții NU DAU PRIORITATE celui din girație, intrând PUR ȘI SIMPLU peste el.....
     Pentru că nimeni nu respectă "PRESEMNALIZAREA INTRĂRII ÎN GIRAȚIE"... Nimeni nu vrea să vadă/țină cont (de) asta ??
     În acest fel cel ce intră peste mine din dreapta mea, forțând, nu se mulțumește "numai" cu asta, dar îi mai și "dă talpă", căutând cu tot dinadinsul să se facă vizibil la mai mult decât botul meu, pentru a mă "pune la respect", pe principiul biblic, "cei din urmă - cei dintâi"....
    CE ESTE ATÂT DE GREU, de înțeles ??..... La apropierea de girație, măcar încercați să fiți corecți și să vă încadrați conform dorinței/direcției de urmat.... Restul  ??...: NECESARĂ O BUCĂȚICĂ DE TEXT......SCURTĂ ȘI FĂRĂ ECHIVOC.... eventual o "Normă de aplicare a circulației pentru intrarea, ... parcurgerea și..... ieșirea dintr-un sens giratoriu".... Dar noi nu respectăm , nici măcar ceea ce avem și ne mai dau instructorii sau "examinatorii" (care în subsidiar, în "n" cazuri sunt în contradicție cu instructorii)....   O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-)
    REPET...Constatarea proprie :: intrarea forțată în girație pentru câștig individual, împortiva celui ce deja este în girație, cu eludarea preselecției și nerespectarea priorității de intrare în girație, prin intrare forțată/în paralel, pe principiul "că avem loc"......
     Și dacă chiar sunt deja doi în girație, de ce nu iau banda mai spre centru pentru viraj la "stânga"  ci continuă pe extrema dreaptă ...???

       

Leo-Ph

se da giratia din link : https://www.google.ro/maps/@44.9425989,26.0176741,3a,75y,71.26h,72.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4g6_udsHZYrndhi_itXf5Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro&authuser=0
banda 1 in ce directie are voie sa merga ?
banda 2 in ce directie are voie sa merga ?
Care cui da prioritate ?
Nu avem  panouri de presemanlizare iar sagetiile de pe asfalt nu se mai vad
Se pleca in acelasi moment de la semafor la culoare verde

tom_sawyer

Banda 1 înainte și la dreapta. Banda 2 înainte.

Ai săgeți de ghidare pe asfalt după ce intri în intersecție. Aici. Ești obligat să mergi în direcțiile indicate.

alin2pas

Așa e normal, dacă vrei să virezi pe prima la dreapta să intri în giratoriu pe banda 1. Dacă e cineva înscris în giratoriu are prioritate față de cel care vrea să intre, dar dacă el continuă pe banda 2 și poți să intri pe banda 1 în giratoriu fără să-l incomodezi în vreun fel, după ce ai intrat el trebuie să se asigure dacă vrea să vireze dreapta și implicit să treacă pe banda 1 pentru a putea ieși din giratoriu. Dacă fac 10 ture în giratoriu nu mai are prioritate cel de pe banda 2 față de cel de pe banda 1 doar că a intrat primul în giratoriu. Un giratoriu e un drum în cerc: pentru a intra pe un drum de pe alt drum fără prioritate trebuie să dau prioritate celor care deja sunt pe acel drum, dar odată intrat am prioritate pe banda mea față de cei care vor să schimbe banda de mers.

Leo-Ph

Cum ziceti voi..dar Politia si nu numai face dreapta de pe banda 2 .. de ce..ca asa le place..o sa va pun si un film..deci banda 2 din mijloc 5 masini la semafor..banda 1 ZERO masini...eu merg inainte si ma incadrez pe banda 1..e bine la verde aia de pe banda 2  fac prima la dreapta..asa si in clipul din Oradea...garcea se baga pe banda 1

ivladbogdan

Au fost nenumarate discutii si polemici in traficul din Cluj referitor la problema asta. La un moment dat a venit si un comunicat oficial de la politia rutiera daca bine imi aduc aminte, care zicea ceva in genul: daca la intrarea in sens exista marcaje clare pe fiecare banda pe ce directie are voie sa mearga, trebuie musai respectate alea. Daca nu, banda 2 va trebui intotdeauna sa acorde prioritate celui de pe banda 1 daca vrea sa iasa din sens in directia inainte, iar banda 1 continua in sens. (sau altfel spus, daca vrei sa iesi din sens de pe B2 si asta implica sa "te sui" peste banda 1, tu trebuie sa acorzi prioritate, nu el tie).
Eu personal, ca sa evit orice situatie de genul asta, daca stiu ca vreau sa merg imediat in dreapta sau inainte, o iau pe prima banda. Daca stiu ca am de mers in stanga, ma pun la coada pe banda 2, desi acolo e mereu coada. Dar macar evit situatiile de genul asta. Nu am nici timpul nici nervii necesari de mers pe la biroul de tamponari.

ciprebbe

^ corect.
Se iau carnete la greu pt faza din imaginile de mai sus. Deja ajuns in situatia aia B2 e obligat sa se asigure ca schimba banda.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pasadia

Ca unul care s-a săturat de giratorii (nu uitați că în Brașov sunt implementate de vreo 14-15 ani, și sunt implementate prost, cu 3 sau 4 benzi la interior), mă bucur sincer când văd aceste discuții. Și repet ce am mai spus și în trecut - giratoriile pot fi utile și ok doar in 2 variante:

- intersecție de drumuri secundare cu 1 banda pe sensb(de exemplu DN1A* centura Sacele, capătul dinspre Garcini)
- diametru extrem de mare al pastilei (gen DN69* DNCT).

In ambele cazuri e indicat sa nu existe traficul pietonal în zona (adică intersecția in camp).

Altfel giratoriu e periculos și, de la anumite nivele de trafic auto și/sau pietonal, poate duce la congestii foarte mari. As recomanda oricui, oricând să amenajeze intersecția cu semafor (dacă e in zona populata) sau denivelat (dacă e in camp și e trafic). Altfel simpla intersecție in T sau cruce.

gruiarew

Mi se pare exagerată sancțiunea. Dacă pur și simplu nu știu la care ieșire trebuie să ies? Ce fac? Să zicem că n-am GPS și știm că semnalizarea la noi e de toată jena. Până la urmă polițaiul schimbă banda. Unde scrie că în giratoriu de pe prima bandă trebuie să ieși musai la prima?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

                     """Unde scrie că în giratoriu de pe prima bandă trebuie să ieși musai la prima? """ Da, la prima sau a doua (legat de capitolul preselecție benzi/direcții de urmat), iar în parcursul girației te apropii secvențial de dreapta ta (dacă fortuit ești "mai la mijloc") pentru a ieșii la "ieșirea" necesară ție (e adevărat, că dacă reușești asta și nu te presează cei din dreapta ta intrați peste tine/simultan cu tine în girație sau cu accelerația la fund pentru a-ți da "clasă").... Cum s-ar spune, în teorie, faci o spirală tot mai largă (excentrică) spre locul de ieșire, adică dinspre "centu/mijloc" treci succesiv spre dreapta pentru a ajunge la ieșirea necesară ție...... Deși sfatul instructorului mai spune că în girație ieși de pe banda pe care intrii (dacă  meri "înainte"...notta benne)....
                           Totul depinde de intrarea în girație, la preselecție și cum respecti/te orientezi în interiorul ei....
                Pentru noi, chiar văd, din păcate, că  este necesară o "normă" pentru intrare, parcurs și ieșire din girație... Sau cum spunea @pașadia, reîntoarcerea la interscții în "T" sau altele și cu semafoare.... La modul ăsta n-ar mai fi dubii... și interpretări...

elphax

sunt foarte interpretabile aceste reguli , la giratorii mari cu mai multe benzi. unii politisti interpreteaza ca atunci cand intri in giratoriu cedezi trecerea. si daca abia ai intrat si cel de pe banda 2 vrea sa iasa, ori nu te-ai incadrat bine, ori nu te-ai asigurat la intrarea in giratoriu, deci in nici un caz nu ai tu drept sa mergi , il lasi pe el sa iasa la urmatoarea gaura

https://www.youtube.com/watch?v=BKjLhp9eHzU&t=775s&ab_channel=TaviPer%C8%9Bea
imi place politistul asta, dar imi da cu virgula la explicatiile lui

cea mai tampita e intepretarea ca neaparat daca ai intrat pe banda 1 iesi pe prima, daca ai intrat pe a 2-a iesi pe a 2-a. dar daca are 3 benzi si 6 iesiri ? nu ai voie sa iesi la a 4-a ?

inca una - unii interpreteaza ca se circula ca si pe drum cu multe benzi si cand schimbi banda trebuie sa te asiguri si sa astepti sa se elibereze cealalta "banda" pe care te muti. altii spun ca marcajul din sens este de ghidare, nu e marcaj separator de benzi. si ca de fapt daca tai calea celui de pe interior este ca si cum nu te asiguri cand intri in giratoriu unde deja erau masini.

alin2pas

Eu preventiv trec pe prima bandă cu o ramificație înainte de ieșirea dorită și evit aceste probleme. De pe prima bandă dacă nu ies la prima mă asigur. Evit astfel să pierd timp cu constatări de accidente.

gruiarew

JohannDB știu ce zici. Dar preselecția aia se aplică înainte de a intra în intersecție. Ori în cazul de față e vorba de ieșire. Plus explicația că marcajul e de ghidare și nu delimitează benzi mi se pare de-a dreptul hilară. Ghidează ce? Nu să-ți ții banda?

Cea mai ok intrrsecție "rotită" (că nu știu dacă e fix giratoriu acolo) mi se pare cea de la AEM din Timișoara. Chiar nu pricep de ce când ai ditamai rondul și loc grămadă să nu tragi niște dungi cum trebuie să nu mai fie discuții.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis