Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rt25

Clar, a fost fie o tura de incercare sau o tura de cartier cu proaspata achizitie, mai ales pe acele stradute unde cred ei ca nu intalnesti niciodata politia. In plus, dupa reactia din filmulet a celor din jur, pareau ca se cunosc (si au fost prompt batuti...). Ce ma ingrijoreaza din filmare e ca parca au fost mai preocupati sa ii bata pe cei din masina decat sa sara in ajutorul fetelor ranite...

Legat de RCA, eu aveam in minte chiar si modelul UK. Unde ca sa conduci o anumita masina, trebuie sa fi trecut in asigurarea ei. Iar cuantumul asigurarii vehicului depinde de soferii declarati.

adiarc

#6001
din pct de vedere al protectie cetățenilor cinstiti si onesti,Romania ramane in continuare un stat eșuat...si dupa cum vad si aici avem stilul asta de a o rotii..de a o invartii,cand lucrurile sunt evidente pe filmare si cucoana aia trebuia inchisa pe loc si fara carnet pe viata,pt ca a omorât 2 oameni si ar putea sa o faca iarasi cat de curand,dupa exiprarea perioadei de suspendare a carnetului

o lege simpla si eficienta nu tot atatea can can uri si basini romanesti...
conduc in toata Europa si mai ales in UK...vad cum acolo functioneaza lucrurile bine si f bine pt cetateanul onest...si ma intorc la noi si mi-e frică sa trec pe trecere...

Ne mai miram ca se depopuleaza tara noastra

Later edit...intr-un final a fost retinuta dupa ce expertiza INML a confirmat 0,6 alcolemie in sange....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

Nu am vazut sa fi fost postate ultimele comunicate CNAIR:
Quote,,Implementarea unui ansamblu de masuri pentru sporirea nivelului de siguranta rutiera pe infrastructura rutiera Autostrada A2 si Autostrada A4"



COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 26.02.2021 Cererea de Finantare pentru proiectul ,,Implementarea unui ansamblu de masuri pentru sporirea nivelului de siguranta rutiera pe infrastructura rutiera Autostrada A2 si Autostrada A4" in vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta- O.S.2.5 Apel de proiecte ce vizeaza cresterea gradului de siguranta si imbunatatirea conditiilor de mediu pe toate modurile de transport- proiecte noi de investitii, Operatiunea- Cresterea gradului de siguranta si securitate pe toate modurile de transport si reducerea impactului transporturilor asupra mediului.



Obiectivul general al proiectului este: cresterea gradului de siguranta rutiera si, implicit, scaderea numarului accidentelor rutiere, in conformitate cu obiectivul impus de Uniunea Europeana de scadere a numarului accidentelor rutiere cu pana la 50% pana in anul 2020 precum si indeplinirea obiectivului impus in Strategia Nationala de Siguranta Rutiera pentru perioada 2016 - 2020.



Obiectivele specifice ale proiectului sunt :     

1. achizitia de Utilaje pentru protejarea lucratorilor care efectueaza interventii de urgenta la infrastructura autostrazii, tip "Atenuator montat pe camion TMA" (5 bucati);

2.  achizitia de Sisteme cu mesaje variabile (VMS) mobile pentru furnizare informatii/avertizari in perioadele de varf de trafic, in special in sezonul estival/ semnalizarea locului unui accident (5 bucati);

3. achizitionare si asamblare specializata gard de protectie pe Autostrada A2 km 9+500 - km 64+000 (97 590 ml);

4. achizitionare si asamblare specializata gard de protectie pe Autostrada A2 km 64+000 - km 143+990 (157 097 ml);

5. realizarea de instalatii de iluminat public, conectate la reteaua electrica, pe podurile existente pe A2 (km 15+500 - km 49+500) peste Raul Colentina, Valea Tanganu, Valea Pasarea, Valea Mostistea si Raul Benga, precum si instalatii de iluminat cu sursa electrica de alimentare individuala, prin panouri solare, pe podurile peste raul Sulimanu si Paraul Profira;

6. achizitie indicatoare si marcaje rutiere pentru autostrazile A2 si A4;

7. achizitionare parapet de beton tip NEW JERSEY si parapete metalic pentru poduri pe Autostrada A2;

8. amenajari suplimentare de/in spatii de servicii si elemente de peisagistica.



Valoarea totală a  proiectului este de 201.228.599,92 lei și va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala- 128.759.875,92 lei,15% contributia proprie- 22.722.331,05 lei.

Durata proiectului: 31 luni.

Cod proiect 142351.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Date de contact:

Mariana IONIȚĂ, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.

Sursa: CNAIR
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24640368-registrul-auto-roman-verificat-anul-trecut-aproape-65-000-masini-trafic-probleme-descoperit.htm

Quote
​Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, 64.096 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,61% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme. Registrul precizează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.

Cele mai multe neconformități au fost constatate la:
⦁ instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,7%);
⦁ emisiile poluante (21,1%);
⦁ punți, jante, anvelope și suspensie (12,9%);
⦁ parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%);

Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule. Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 3.274 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancțiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 vehicule și 269 ITP-uri au fost anulate.

În municipiul BUCUREȘTI și județul ILFOV au fost verificate, pe parcursul anului trecut, 4.181 de vehicule. Dintre acestea, 73,38% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 504 (12,05%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 19,73% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 7,63% aveau probleme legate de identificare și 4,57% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în Capitală și în județul Ilfov au fost aplicate 2.916 amenzi contravenționale și au fost retrase 2.441 de certificate de înmatriculare.

În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

              Una proaspătă........     26 de persoane implicate, din care 19 copiii, aflați într-un microbus pentru transport elevi.... Localitatea Arbore, jud. Suceava. 03.03.2021                                                                                                                                                                                 https://www.stirisuceava.net/2021/03/foto-accident-cu-24-de-persoane-la.html?fbclid=IwAR17D_eMs5S6EKXb1dlt_ORJcgZl57nan-n-RCig7_CBc3YAzA8XwTcDIcw



danutzu_1069

Ambi soferi niste cretini... Astia nu au ce sa mai caute pe drumurile publice...

punktnet

Just kidding.

bgd77

Cam toti 3 au o parte de vina:
- cel care a oprit: a oprit pe avarii intr-un loc cu linie continua, nu a tras nici macar un pic dreapta spre marginea drumului
- cel care a intrat in spate: nu a pastrat distanta, avea viteza mare, nu a fost atent (vina cea mai importanta)
- soferul de microbuz: conducea un microbuz modificat, in care au fost adaugate locuri in plus ce nu aveau centura de siguranta

A facut Titi Aur o analiza in detaliu: https://adevarul.ro/locale/suceava/cine-poarta-vina-accidentul-dezastruos-suceava-soldat-26-victime-verdictul-pilotului-titiaur-video-1_6041ec7e5163ec427197655d/index.html
Legat de soferul care a oprit, spune ca trebuia sa se asigure ca nu vine nimeni din spate si ca trebuia sa se asigure ca poate opri in conditii de siguranta.

dr4qul4

Cel cu masina neagra este principalul vinovat. Dupa ce ca vine cu viteza foarte mare, nici macar nu franeaza. Probabil nu era atent. Si in loc sa calce frana si sa intre in cel din fata, el trage stanga pentru impact frontal. Sa nu-mi spuneti ca nu a vazut microbuzul, pentru ca nu e chiar atat de mic. Daca avea SUV in fata as fi inteles, dar nu e cazul.
Si cel care opreste este vinovat, dar in mai mica masura. Putea binemersi sa vireze la dreapta 90 de grade si ar fi trebuit si atunci sa reduca spre 0 km.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Hercule

Vinovat e si cel ce a facut/acceptat santurile antitanc de la marginea drumului.
Deșteaptă-te române!

gruiarew

Cel cu masina neagră se uita probail în crăci. Reacție de ultim moment, tras stânga. N-a mai putut să proceseze că e și microbuzul în cale. De era pe fază, clar putea face diferența că între a lovi ceva ce stă sau a lovi ceva mai mare ce vine din sens opus, e mai bine prima variantă....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

bgd77, nu prea înțeleg logica lui Titi Aur, de ce zice că "trebuia să se asigure că nu vine nimeni din spate"?

pasadia

Probabil în viziunea lui Titi Aur dacă un șofer are în față o căruță, o vaca sau un om beat întins pe jos nu are voie să oprească decât dacă înainte se asigura că cel din spate poate opri în timp.

Nu ar fi prima oară când Toți Aur spune prosti.

dr4qul4

masina neagra intra in cadru la 5 secunde fata de cea argintie. Asta inseamna aproape 100m.
Doar ca la prima nu prea i se vad stopurile de frana. Si oricum nu opresti asa in mijocul drumului, mai ales ca avea loc destul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

ionut_16

Mașina gri a oprit unde oprirea este interzisa fiindc linie continuă și probabil viraj

"h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjenește circulația a două vehicule venind din sensuri opuse, precum și în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în același sens ar fi obligați, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;"


Legat de condusul in stare de ebrietate: