Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruiarew

În ziua de azi cam trebuie să te gândești când faci o porcărie d-asta că ai putea să fii filmat. Dacă nu mințea ca porcul și găsea un motiv cât de cât pentru frâna aia stupidă eu zic că nu-l premiau așa frumos. Oricum și TIR-istul se cam uita în crăci de a trebuit să frâneze în halul ăla.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

#5956
       O imensă măgărie...... Am pățit-o și eu în 2018 pe A9 din Germnaia.... În zona "Fleming"  la vreo 40 km înainte de A10, ringul berlinez, am intrat pe un "Baustelle"/șantier cu restricție de 80 km/h....- Însoțeam un turn de eoliană, cu 4,20m diametru/lățime, 53 m lungime, 4,40m înălțime și 143 de tone... Cu riscul de-a călca pe radar, am rulat cu 93 km/h pe tot șantierul (vreo 8 kilometrii, pe la două noaptea), perioadă în care mi-am luat numai flsh-uri în spate ( aveam două benzi pe sens, de 3,20m lățime prin marcare de atenționare, dar legea-mi permitea la lățimea mea să închid complet spatele -perfect legal, dar nu și pentru cocalarii nemți, care nu erau nemți, erau nemți de-mprumut) și la ieșirea din șantier mă trezesc depășit la bară și cu frâne-n bot.... Am evitat vreo trei frâne, după care "am luat foc" și cu camera pornită la a doua frânare am încercat să-l depășesc pe nemernic... S-a prins și m-a evitat ducându-se glonț, prin banda de urgență (de m-a băgat în draci strigând la colegul de pe capul tractor că are kamikaze idiot pe "stand-Spur"), după care depășind trenul rutier, prin dreapta, intrând în fața ansamblului, s-a apucat să-i pună frâne colegului din față.... .. A reușit să ne aducă la 10 km/h... Colegul meu a fost de-un calm nemaipomenit; eu în locul lui porneam camera și mă siuam pe el.... Nu mi-am putut închipui că putem păți așa ceva, deși am rulat peste viteza legală, pentru a-i scăpa pe ceilalți participanți să stea în dosul nostru... Răsplata pentru o "faptă bună".... Cu chiu cu vai colegul m-a calmat să nu mai pierdem timpul cu poliția și cu imaginile de pe cameră.... Ulterior, un polițist berlinez, ne-a confirmat că am fost prea moi și n-am mai reclamat....
    La noi ?? Ce să zic !! În convoi cu poliție ți se dă cu tifla.... !! Are și poliția o mare vină; "duhul blândeții", care dispare la demnitari în convoi !! De aia nu mai găsești respect la convoi cu poliție , fiindcă ești tratat cu sictir !! Am avut și o crudă satisfacție, când într-un județ, polițistul a colecționat trei carnete pe 100 de km...., pentru intercalare în convoi, obstrucționare, alipire, neacordare de prioritate și depășire de convoi cu prioritate...
     Duhul blândeții, nu aduce nimic bun, dă numai apă la moară.... La moara nemernicilor.... Și te mai chinui să le aperi pielea !!

tinoinsana

#5957
Salutare
Postez mai jos un video cu un eveniment petrecut pe A1 LD lot3 in data 01.02.2021.
Mai este cineva care a fost implicat intr-un eveniment similar? Vorbim de o autostrada noua, inaugurata in urma cu un an si care prin proiect are prevazute garduri care sa limiteze accesul animalelor pe calea de rulare.
Cine este responsabil pentru acest animal prezent pe autostrada? CNAIR-ul are proceduri prin care sa despagubeasca victimele in astfel de situatii? Stiti daca CNAIR are asigurate la firmele de asigurari astfel de evenimente astfel incat sa-i despagubeasca pe cei vizati? Sau platim din banii fraierilor care platesc taxe incompetenta celor care nu si-au facut treaba bine.

dr4qul4

Bine ca a fost doar o vulpe. Pe la Sibiu au tot circulat ursii in ultimii ani. Iar pe A2 ai sanse sa te trezesti cu un cal/catar sau chiar cu o turma de oi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

qionescu1

Am auzit la radio intr-o dimineata ca jumatate din infractiunile din judetul Bistrita-Nasaud in anul 2020 sunt pentru incalcari ale legislatiei rutiere... Legislatia trebuie inasprita.

vancouver

Inasprind legislatia nu obtii reducerea criminalitatii / contraventiilor, ci obtii doar o crestere a gravitatii metodelor de eludare a platii amenzilor sau de evitarea a condamnarilor, ceea ce duce la si mai multa criminalitate.

Reducerea infractiunilor se obtine prin controale mai frecvente, prin masuri de evitare a eludarii platii prin spaga (adica tot controale, dar interne) si prin urmarirea platii amenzilor (sistemul actual este deficitar, dar exista solutii simple, nu insist aici ca nu e locul - trebuie vointa de schimbare - asta lipseste cu desavarsire la noi, inclusiv aici pe forum exista o rezistenta incredibila la orice schimbare).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Hercule

Nu, legislatia e suficient de aspra si acum. Problema e ca nu se aplica, sau se aplica cu discernamant. Politia trebuie sa isi faca treaba si sa trateze pe toti cu egalitate, fara sa lase scapati bo$$ii, beizadelele, ministrii, politistii, etc. Cu abordarea asta (inasprire legislatie/crestere amenzi) si fara egalitate in aplicare tot fraierii vor trage ponoase si NU se va rezolva problema incalcarii legislatiei.

Deșteaptă-te române!

qionescu1

Nu mi se pare suficient de dura. Uitati-va la nenumaratele condamnari cu pedepse cu suspendare pentru fapte grave ca si uciderea din culpa. Pe langa astea pedepsele complementare sunt insuficiente. Si aici ar fi loc de imbunatatiri spectrul acestor pedepse trebuind sa fie foarte larg astfel incat sa poata fi individualizate.

gruiarew

#5963
Dacă prin "înăsprire" vă referiți la creșterea punctului de amendă, nu-s de acord. Că nu se plătesc. Dacă vă referiți la mărirea perioadei de suspendare a permisului, anularea lui de tot sau pentru redobândirea doar cu examen sau școală + examen votez pentru cu două mâini. Te-ai băgat pe invers pe autostradă? Stai un an pe tușă. Ai făcut accident? Înapoi la școală, trebuie să înveți să mergi pe drum. Bine, probabil o să se găsească "deștepți" de o să facă "școala auto online" dar tot îl pui pe berbec pe drumuri.

@tinoinsana n-ai indicatoare cu atenție animale? Doar pe OS3 este? Din aceeași serie... doar ce ieșisem cu duba din service și-i povesteam la frate-miu cât de fain merge. Sincronizarea a fost perfectă:



Mai departe e tăiat din motive evidente  :-[
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

#5964
      @tinoinsana...... După "micuța" pocnitură...., ai mai putut pleca de pe loc ?? Dar vulpea, ai mai găsit-o ??
                        Te întreb retoric și fără nicio răutate, pentru că un "rahat" de astfel de eveniment am avut și eu, dar ...., dar pe un DN..., pe DN1 la intrarea în Beclean (înainte de Făgăraș) dinspre Sibiu, venind.... Era o dimineață proastă rău mijloc de noiembrie 2016; ploua ca la "Vadul Surpat", iar vântul bătea dinspre stânga mea și înainte de Beclean cu cca 2-3 km , trec din contrasens două "tir"-uri.... printre tir-ul unu și doi trec în fugă DOUĂ VULPI.... La prima am apucat să iau piciorul de pe accelerație și normal că apucat să treacă (eu strângând din buci de nici un calibru 50 tras cu luneta nu-mi întra între ele), dar surpriză...., apare IMEDIAT după prima vulpe, cea de-a doua, printre aceleași două tir-uri (măi să fie, erau în călduri de se alergau așa dintr-o dragoste chioară, sau era o bătălie între doi vulpoi cocalari) !!
      Cert este că pe "number 2" îl iau exact ca tine cu o pocnitură, ce cred că s-a auzit până-n cer (cu tot zgomotul de fond în tăcerea încremenită-n ploaie de pe câmp).... Pocnitura a fost una țapănă la bara din față, dar la până-n secundă distanță s-a auzit și sub puntea din spate...... Am oprit, cum oprești de pe la 95km/h, pe apă șuvoi și cu o lanternă caut la "amănunte picante" pe sub capota motorului (oprisem motorul pentru orice eventualitate)..... Ploua de îți intra apa de ploaie și-n sânge.... Nu am "reușit" să vad nimic pe la radiator (chiar nu se vedea, dar era belea sub el, însă încă nu știam, că... nu se vedea), dar bara mi-a sărit în... lumina lanternei, plină de floci de vulpe.... În spatele mașinii...nimic... Vulpea dispăruse; ori, plină de adrenalină a tăiat-o la sănătoasa, până a crăpat pe undeva, sau chiar a fost "dusă", pe bune... Sau, din ambele "scatoalce" și mai ales de la aceea de la puntea spate, a mai "zvâcnit" până-n șanț; dar pass de-o caută în "jungla" din șanț (în ciuda toamnei, deja înaintate și-a "curățeniei" de aici)...... Și ploua, dar ploua la limita "șliboviței"/lapoviței !! Mă reașez la volan, în mașina încă plină de căldură, dau cheie - mai greu, cu semne de întrebare - și plec târâș-grăpiș, cu lipsă de putere tot mai accentuată și o întreagă discotecă, cu luminile pe bord, până la magazinul alimentar din Mândra, chiar în curbă, vis-a-vis de Primărie!! Aici bunul meu prieten, până atunci, motorul mașinii, se lasă pe tânjală complet și cu o lene groaznică și epuizare (veneam de prin Germania), simțind că se încinge (atunci am realizat, deplin, că am radiatorul terminat), nu mai vrea, și pace, să mai colaboreze cu mine....
      Aici la Mândra, ploaia (de la ieșire din Făgăraș) s-a transformat într-o frumoasă ninsoare.... Care s-a pus de vreo 10 cm... Era abia șase dimineața... Prăvălia de aici s-a deschis pe la șapte... Mamăăă, ce cuie am mai făcut... Cuie, scoabe, dar ce n-am făcut..., dărdâind și obosit !!  Tanti de la magazin, s-a milostivit de mine și m-a lăsat în magazin... Dormeam pe mine, la figurat și la propriu, pe un scaun, cedat cu maxim spirit de ajutorare, la căldura molcomă de aici... Pe la vreo opt jumate, am reușit să găsesc o platformă și după 10:30 am plecat victorios, "pe scut" până la Brașov, la un service "de urgență"..... 
    Asta este combinația cu coana vulpe și efectele ei..... Doamne, ce mai ningea, mai ales la drumul spre Brașov și ce "stabilă" era platforma pe zăpada aia; am făcut "scurtă" strângând din "semisferele dorsale", ca pasager în cabina platformei "autopropulsate"...!!

      Pe undeva, invidiez mașinile vechi, ce aveau radiatorul, cocoțat pe undeva mai sus de lonjeroane; erau mai protejate, începând cu eventualii bolovani "mai sănătoși", ceva trunchiuri de arboret, animale............ La mine s-a crăpat coloana dreaptă a radiatorului la limita de jos,  la locul de îmbinare cu două canale transversale orizontale (celule ??) și m-a lăsat în friguleț; mai este o chestie , cu toții senzorii, care nu te mai lasă să ieși din belea cu manevre de pe vremea bunicului.... Taie tot, opresc tot, deși motorul ar putea duce, încă, fără a se distruge (bine, trebuie și să simți motorul/mașina pentru astfel de riscuri... Ai ieși, însă, de la ananghie și din opriri deosebit de periculoase, și pentru tine și pentru alții !!.....

adiarc

toti aveti dreptate
1.Legislatia la noi NU este suficient de dura...de ex oameni care au omorat 3-4 oameni in accidente ,nu au facut o zii de puscarie...sau oameni cu zeci de dosare din infractiuni rutiere...la fel.....sau indivizi agresivi in trafic sau cei care merg pe contrasens...amenzi de tot rasul de cateva sute de lei si 60-90 zile suspendare a carnetului....diferenta uriasa fata de vest unde iti pierzi si carnetul vreo 5 ani ( ani nu luni ) de ex pt lipsa verificare tehnica si cauciucuri cu profil sub 4 mm

2.Cea existenta NU se aplica.Exista o comoditate si o lipsa fantastica de acțiune a politiei ( p mic ).....nu vezi patrule in civil ,nu vezi sancționate micile contraventii....de fapt nimic in afara de stat cu radarul in boscheti ( in 2021 in era tehnologiei) sau mici controale odata la cateva luni

3.sistemul NU functioneaza mai departe....executare silita rapidă si o justitie eficienta( aceea care nu e in stare sa rezolve de zeci de ani chestii - mineriade ,revolutia sau mai recent Tandarei,Colectiv sau10  august

4.dupa cum sublinia Vancouver,NU exista voință politica de a rezolva aceste aspecte dar nici presiune publica NU exista,pt ca din pacate majorotatea romanilor NU sunt adepti ai respectarii regulilor,le place sa jongleze...si...merge si asa
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tinoinsana

Salutare,
Vuplea nici nu am cautat-o pt ca era bezna totala si in plus circulau tir-uri pe banda respectiva imediat dupa masina mea. Probabil ca au facut-o terci.
In privinta indicatoarelor ... ele exista pe tot lotul LD 3 si 4. Ce valabilitatea au aceste indicatoare... pe ce distanta e actiunea lor? Poti pune un indicator cu atentie animale si sa spui ca e valabil pt urmatorii 50 km?
Daca au pus indicatoare de ce au mai pus gard de protectie? Prin proiect s-au prevazut culoare de trecere pt animale ... proiect nou cu fonduri europene. Sunt doua pasaje pt animale in zona + alte treceri pe sub autostrada.
Poate e cineva care a mai avut un astfel de incident si si-a recuperat banii de reparatie de la CNAIR sau soc de drumuri?
E un pic distorsionata situatia aceasta. Pentru vigneta ai o gramada de obligatii: o achiti inainte integral pt toata perioada. Ce se intampla cand ai un incident pe un drum pt care ai platit taxe? Ai procedura pentru a solicita daune? Eu unul nu stiu ca nu am mai avut astfel de incidente. Dupa logica mea ar trebuie sa fie o astfel de procedura sau ar trebui creata in cel mai scurt timp. In plus pt acest tip de evenimente, care nu poate fi controlat in totalitate, cred ca CNAIR sau cei ce administreaza aceasta portiune (sa nu uitam ca este contract reziliat) ar trebui sa incheie asigurari cu firmele de asigurare pt astfel de evenimente.
Am citit in trecut despre procese castigate in instanta cu bani de reparatii recuperati de la soc de drumuri.
In acest caz eu mi-am continuat drumul pana acasa, la Timisoara. Daunele pana acum sunt: bara fata sparta, grilaj spart, numar indoit, radiator clima spart, ceva bara de fixare radiator clima indoita si probabilitatea mare ca si radiatorul de racire sa fie indoit. Devizul de reparatie estimativa: aprox 7000 ron la reprezentanta

gruiarew

Eu n-am mai făcut nimic că am pălit iepurele exact cu bara și a trecut sub, duba fiind înaltă. Nu mi-a spart nimic (că altfel rămâneam în drum e fix intercoolerul acolo). Iepurele nu l-am mai găsit, era și noapte și m-am și dus oleacă până am oprit. Aș zice cu filmarea și devizul să faci o sesizare la CNAIR cât mai repede. O să-ți răspundă cel mai probabil cu flit. Apoi îi poți acționa în instanță. Dar prima dată trebuie amiabil din câte știu, altfel nu te bagă nici instanța în seamă și pierzi mai mult timp anapoda.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Cred că cel mai bine e deja să iei legătura cu un avocat care să te consolieze și să îțî spună ce pași ai de făcut. În primă fază, până s-ar ajunge la un proces, cred că nici nu te costă prea mult o astfel de consiliere. Ca neofit aș zice că ai șanse mari să îți recuperezi banii, chiar dacă nu o să se lase cei de la cndnar nu se vor lăsa cu una cu două.

dr4qul4

Acum vreo 20+ ani, cand abia primisem acceptul sa stau in fata  :D , mergeam cu unchiul pe DN7 cu o Dacie si la Lunguletu am lovit un iepure de camp (pentru cei care nu au vazut de aproape sa stiti ca sunt al naibii de mari, cam de 3x cat unul din petshop).
Am coborat repede, l-am cautat, i-am luat gatul...si l-am facut friptura.  :lol:

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,