Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Eu as pune varianta 3: STOP sus, INTOARCE jos dar in loc de mana as pune un cap de mort in mijloc!!!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Cristi N

In loc de STOP eu as folosi STAI. E acelasi numar de litere -> se citeste la fel de repede si nu mai exista confuzia cu indicatorul clasic de acordare a prioritatii.

mvmocanu

Quote from: andrei.obreja on January 15, 2021, 02:41:07 PM
https://www.facebook.com/samu.fejer/videos/1054707528364101/
Nod rutier Turda

De pe grupul de fb infotrafic cluj am aflat urmatoarele:

QuoteConform reprezentantilor Ipj Cluj cu privire la imaginile aparute in spatiul public, in care se observa cum un conducator auto se deplaseaza pe sensul opus de mers, pe autostrada A3, precizam faptul ca la scurt timp, acesta a fost identificat de politisti.
A fost aplicata masura sanctionarii contraventionale a acestuia.
Totodata, conducatorului auto i s-a retinut permisul de conducere in vederea suspendarii exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pentru o perioada de 60 de zile.

Si se pare ca pana la urma a lovit pe cineva (tot de pe acelasi grup de fb):

cristi5

#5898
Asa a fost.


Porr a facut (in garantie) imbunatatiri la iesirea spre Gilau de pe A10, unde omul a gresit. Pe banda cea mai din stanga scrie TARGU MURES, pe banda cea mai din dreapta scrie ORADEA.

Se pare ca nu e de ajuns. Curba la dreapta nu ajuta... Nici faptul ca iesi prin dreapta ca sa o iei la stanga

Parerea mea este ca conceptul e gresit identificat. A10->Gilau e tratat ca o simpla iesire, dar de fapt este o bifurcatie de autostrazi. La o bifurcatie fiecare directie (A10-> Targu Mures, A10-> Gilau) trebuie sa fie 2 benzi care arata la fel, ca sa denote aceeasi importanta. Altfel e usor ca soferul sa creada "asta e o iesire spre o directie ne-importanta".

Un exemplu de bifurcatie, semnalizata de 3 ori intr-un kilometru incepand de aici:



Observati ca "scrisul" pt fiecare banda are o sageata fix deasupra benzii. Ridici ochii si vezi daca esti pe banda corecta. De asemenea la bifurcatie (si in ultima presemnalizare) sunt 2 panouri diferite, ca sa sugereze 2 drumuri diferite. Sunt curios daca cineva din CNAIR a studiat semiotica si/sau principii Gestalt.

Aplicarea ideii de bifurcatie la iesirea nordica (si sudica) de pe A10, pe spatiul existent, ar fi asa:
- la 1 km inainte B1 (banda din dreapta) semnalizata Cluj-Oradea. B2 (banda din stanga) semnalizata Tg Mures. Semnalizare pe asfalt si pe panoul de deasupra.
- la 500m, in spatiul disponibil cu actuala "iesire", fiecare banda se largeste si se dubleaza. Benzile spre TgMures devin cele 2 din stanga, benzile spre Cj devin cele 2 din dreapta. Semnul deja poate sa semene cu cel de mai sus
- la 50m un ultim indicator de bifurcatie, "ultima sansa", ca cel de mai sus.

Deci da, se pot face multe pt cei care intra gresit pe autostrada. Ca de exemplu sa identifici tipul de intersectie corect de la inceput... Sau dupa cateva intoarceri urmate de coliziuni frontale. Eventual mortale.


TibiV

#5899
NU exista pasaj A3 peste DN1, acolo DN1 supratraverseaza A3...
Cred ca impactul s-a produs la pasajul peste DN75, adica aici: https://goo.gl/maps/rPyx6tQpkUFq5TsA7
Evident, "cocoasa" pasajului a facut ca cel care circula corect sa aiba aiba mult mai putin timp sa oberve "nebunul" care venea pe contrasens.


In alta ordine de idei...
"Curba la dreapta nu ajuta... Nici faptul ca iesi prin dreapta ca sa o iei la stanga."
Discutia s-a purtat "din greu" pe forum inca de cand au aparut planurile nodului A10-A3 (si A10-A1 la Sebes)...

Interesant este ca aceasta manevra "contra-naturii", adica sa iesi prin dreapta ca sa o iei la stanga, ii afecteaza cel mai mult pe cei care cunosc bine geografia locului.
In mod sigur, un spaniol sau un olandez nu va avea nici o problema sa iasa prin dreapta pentru a merge la Cluj sau sa mearga prin stanga pentru Targu Mures. Pentru ei nu exista notiunile "dreapta-stanga" legate de cele doua localitati, pentru ca nu au o "reprezentare mentala" a geografiei locale.
In schimb pentru noi, romanii, care stim ca Tg.Mures este in dreapta si Clujul in stanga (venind dinspre Alba Iulia, desigur) aceasta  manevra este contraintuitiva, nefireasca...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Aici e și altă problemă: înțeleg că a fost derutat de marcaje, de modul de realizare a intersecției, de vremea rea și vizibilitatea scăzută, dar în momentul în care și-a dat seama că a greșit putea să meargă până la Câmpia Turzii și acolo să întoarcă, iar dacă a ales să meargă ilegal pe contrasens, de ce a ales să meargă cu viteză pe banda a doua, în loc să meargă cu viteză redusă pe banda de urgență cu avariile pornite până la prima ieșire? Sunt abateri pentru care ar trebui anulat permisul și nu suspendat, iar asta e una dintre ele. Cât de idiot și de inconștient trebuie să fii ca să faci ca el? Știi că intri pe autostradă, dar nu poți să-ți dai seama că ești pe contrasens, când mergi cu parapetul în dreapta și banda de urgență în stânga?

mircea

@alin2pas foarte corect punctat.
Personal, mersul pe contrasens pe A mi se pare mai periculos decât condusul sub influența alcoolului, deci "răsplata" ar trebui să fie minim la același nivel. Ridicatul permisului pe 60 de zile mi se pare absurd de puțin.

dr4qul4

@cristi5, chiar daca te incurci in semanlizari, NU ai cum sa nu realizezi ca pe o autostrada nu poti intra cu un viraj la 150 de grade.
Ai gresit directia, mergi inainte pana la primul nod. Avea 16 km dus-intors. La viteze de autostrada inseamna 10 minute maxim.
Ma bucur sa vad ca a patit-o dar si ca nu a fost ceva mai grav. A scapat de cel putin 2 ori de moarte. Ca e clar ca si la acest accident a fos fost la mustata.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

cristi5

#5903
@TibiV Da, acela e portalul unde a avut loc coliziunea. (dintr-un motiv sau altul, la zoom out,  Google reprezinta unele denivelari invers: A3 peste DN1, peste breteaua A10-Cluj etc)

Sigur ca "dreapta ca sa faci stanga" ii confuzeaza pe localnici care cunosc si relieful. Cand Cheile Turzii trebuie sa fie in stanga, nu prea vrei sa faci dreapta.

Interesant ca cel putin indicatoarele de pe directia Cluj->A10 arata mult mai mult ca o bifurcatie de autostrazi. Din pacate ce se vede pe asfalt nu se potriveste cu indicatorul. Cele doua benzi spre dreapta nu-s nicaieri.

https://goo.gl/maps/CyhpzaHx4KimPZrUA




Cred ca era bine daca transformau banda de urgenta in banda de dreapta inainte de indicator (stiu ca e o banda de accelerare acolo), si apoi reprezentau pe indicator 3 directii
- stanga TgMures, sageata oblica stanga
- mijloc: sageata bifurcata
- dreapta sageata oblica dreapta spre A10

Apoi cand e loc de 4 benzi, banda "mijloc" se desparte in doua.

Similar cu asta, la A10-Cluj s-ar putea mentine cele 3 benzi de la urcarea dinainte de nod, apoi bifurcatie ca mai sus.

Oricum directia A10-Cluj e pt moment complet diferit (si mai prost) semnalizata fata de Cluj-A10.

A3 Cluj-A10
- portal cu indicator prevestitor
- bifurcatie (sageti oblice) pe indicator (nu si pe asfalt)
- scris directia pe asfalt pe banda din dreapta (Alba Iulia) si mijloc (Targu Mures). Nimic in stanga...

A10-A3 Cluj
- 2 indicatoare prevestitoare de iesire laterala. Sageata orizontala spre dreapta. Indicatoare mai putin vizibile, in lateral dreapta, nu portal
- portal doar dupa ce s-au despartit cele 2 benzi spre Cluj
- directia pe asfalt pe banda din dreapta (Oradea) si stanga (Tg Mures). Nu vad sa fie nimic pe mijloc...

————

Apropo si cel care a pus pe Fb materialul video cu evitarea coliziunii pare dezorientat. Aproape opreste pe banda de urgenta inainte se hotarasca sa continue inainte (TgMures)

cristi5

#5904
@dr4qul4 fireste ca nu trebuia sa faca asa ceva.

Inteleg ca preferinta este sa ne limitam la a arata cu degetul pe cel vinovat. Ca si cum la semnalizare am fi state-of-art. Nu suntem deloc. O semnalizare bine proiectata (inclusiv organizarea si marcarea benzilor)  putea evita incidentul.

Lozzo

Probleme:

Probabil ca am ajuns in situatia asta pentru ca proiectul de semnalizare rutiera cade in sarcina proiectantulu/constructorului unui lot ca parte din PT global. Nu avem omogenitate pentru ca sunt tot atatea proiecte de semnalizare rutiera ca si loturi.

Expertiza membrilor din comisia technica este limitata.

Normativele sunt extrem de generale astfel ca nu poti decat sa aprobi ca panoul e verde, indica o directie corecta, etc. Sunt de parere ca nici nu ar trebui sa ai normative prea specifice (devin tot timpul  rigide pentru ca implica notiunea de muncim mult o data si facem ceva bun care sa fie bun si peste ani. Nimeni nu vrea sa repete procesul asta greoi de prea multe ori si pentru orice nimic. Ex. waterfall vs agile).

Nu avem o cultura a autostrazilor, iar normativele nu se schimba usor (vezi spatiul in zona mediana) incat nu le vom adapta asa usor.

Nu avem consecventa pentru ca fiecare proiectant intelege ce vrea din niste normative care se mai si schimba, greoi, dar se si schimba.

Sugestie de ameliorare:

Infiintarea unui subgrup de lucru de ingineri pentru toata semnalizarea rutiera (toate proiectele de infrastructura rutiera de la drum comunal pana la autostrazi). Orice proiectant/constructor va externaliza semnalizarea rutiera din proiect catre aceasta entitate. Daca nu suntem capabili sa o organizam guvernamental in sistemul public, creata o licitatie publica pentru acest serviciu pentru 5 ani.

Ce avantaje avem

Pentru a nu lua fiecare fraza de problema si a spune simplu ca nu se mai aplica. Fiecare se poate gandi cum si de ce se aplica in firma la care lucreaza (de la contabilitatea unui butic pana la multinationale corporate)

Scurta paralela din domeniul corporate

Normativele de securitate de obicei sunt foarte generale (nu deschide email, nu instala software), dar nu reprezinta politicile de securitate implementate. Acestea se realizeaza intr-un grup restrans format din experti. In grupul acesta se intelege cum se aplica normativele de securitate si care sunt masurile care se iau punctual. Cateodata nici nu sunt formalizate, dar totusi toti le aplica corect si consecvent. Daca apare o problema noua nu se asteapta pana la aprobarea CEO si timpul de reactie creste. Politica de a nu deschide email suspect nu se schimba si e acceptata de toti. Dar daca 10 oameni se uita la asta si fiecare intelege de la sine ce inseamna suspect, securitatea in banca scade si ajungem in situatia semnalizarii rutiere existente.


Cum formam experti

Daca avem bani sa ii formam prin programe in parteneriat cu ASFiNAG, etc, e totul rezolvat. Daca avem bani de benzina ii trimitem si sa se plimbe putin prin afara sa inteleaga. Daca suntem saraci, se pot plimba virtual cu omuletul pe google maps pe toata reteauau europeana din birou.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

gruiarew

Nu e semnalizarea la noi 100% cum trebuie dar ce a făcut nenea ăsta e impardonabil. Te mai rătăcești, mai ratezi o ieșire, dar asta e inconștiență. Și mie mi se pare foarte foarte puțin 60 de zile suspendarea. Pentru porcării de genul ar trebui redobândirea permisului doar cu examen. E clar că omul habar n-are care-i treaba cu mașinile și în special cu autostrăzile.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

in UK...pt asa ceva faci si puscarie ( cateva zile sau mai mult daca ai cazier ) si stai fara carnet....ATENTIE...5 ani....da....5 ani...nu 5 luni
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

hvm

^
Prima data mi s-a intamplat acest lucru in Chicago. Nu mai tin minte unde trebuia sa ajung undeva inspre dreapta. GPS imi spune Keep left, take right. (Tine stanga ,ia-o la dreapta - ca altfel nu pot sa traduc). In consecinta eu am tinut dreapta si am luat-o la stanga, vazand apoi ca trec peste banda din stanga care a luat-o la dreapta in timp ce eu am mers linostit spre stanga peste ea. Am reusit sa ma intorc abia dupa 35 KM.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

kitsune

Poate că un semn de genul ăsta ar ajuta (e făcut la repezeală, nu e fidel cu situația din teren, doar ideea de făcut la dreapta pentru a merge la stânga pusă în imagini):





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence