Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

#5880
Hai sa dezbatem cum ar fi mai corect sa construim un indicator suplimentar de avertizare.
Ar fi aici cateva idei.
In general trebuie sa fie un indicator "scurt si la obiect" care sa iti aprinda instant o luminita la intalnirea lui.
Pentru breteaua din stanga (a unui nod rutier)


Mai avem o problema majora cu cei care intra pe breteaua corecta si la intrarea in banda de A vireaza stanga peste marcaj si o iau pe contrasens. (cazul recent de la Turda)
Aici se poate monta unul sau doua indicatoare de interzicere a virajului la stanga dar nu stiu daca e suficient si ce alta solutie/semnalizare ar fi oportuna.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bgd77

Cateva idei din partea mea:
1. Imaginile sunt bune. Cred ca orice combinatie de cuvinte e ok. Ca preferinta personala, cel mai mare impact cred ca ar fi "Nu intra! Intoarce acum!" (deci o combinatie intre imaginile 1 si 3). Daca nuanta de fundal ar fi un verde mai tipator, poate ar avea un impact mai mare.
2. Din cate am vazut pe google maps, in Austria genul acesta de semne se pun pe bretele, chiar inainte de a ajunge in autostrada, deci sunt de ultima instanta. La capatul opus al bretelei (unde este nodul cu DN de ex) sunt semne cu accesul interzis, dar ar trebui pus si pe stanga si pe dreapta, pentru a fi mai vizibil si mai clar.
3. Pentru benzile de intrare/iesire care nu sunt separate decat prin marcaj, eu as propune sa se monteze stalpisori de plastic, de genul celor de aici: https://www.google.ro/maps/@45.6609924,25.6260791,3a,75y,56.83h,68.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0ygUNd5ThHHcmmchv3yTsQ!2e0!7i13312!8i6656

TibiV

Eu as merge pe varianta 3.

STOP este foarte scurt, este folosit si pe indicatorul international "standard", iar cuvantul este identic in cam toate limbile (il intelege si bizonul roman, si cel bulgar).
Dar cu un font un pic mai mare...

Iar dedesubt, textul sa fie "Intoarce!", iar sub el variantele in engleza, franceza, germana.

Iar indicatorul sa se repete pe bretea de 3 ori pana la autostrada propriu-zisa....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bgd77

De acord, STOP e o varianta mai buna, fiind inteles in orice limba. E bine sa fie cu font cat mai mare, sa iasa in evidenta cat mai mult.

Dedesubt as pune doar in romana si engleza, prea mult text ar distrage atentia:
INTOARCE!
TURN AROUND!

In functie de lungimea bretelei, poate merita sa fie pus si mai mult de o data, dar numai in cazul in care breteaua de iesire e complet separata de cea de intrare, si in asa fel incat cei care sunt pe breteaua de intrare si circula corect sa nu vada aceste semn.

vancouver

Mare atentie cu semnele astea. Ele sunt vizibile si de pe contrasens, adica si oameni care circula corect le pot vedea. Daca interpreteaza gresit e mai mare daraua decat ocaua.

Eu si in Austria nu sunt multumit de amplasarea acestor semne. Le vezi si cand mergi corect, ceea ce nu e in regula! In anumite situatii pentru cineva dezorientat poate fi mai rau.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

#5885
Totodata STOP este un indicativ de reglementare a prioritatii. Poate opri apoi decide sa continue ca s-a asigurat :)
Turn Around nu e indicat se prefera GO BACK. Bizonul care a ajuns la semn nu trebuie incurajat se efectueze manevra de intoarcere.
In US se foloseste WRONG WAY si GO BACK scrise pe fundal rosu.
LE:
Corecta remarca vancouver trebuie amplasate dupa separarea bretelelor dar sa fie vizibile cand esti la bifurcatie. Gen 50m dupa. 
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rota

22 de oameni au murit pe șosele în prima săptămână a lui 2021! ,,Educația rutieră și primul ajutor, mai importante decât autostrăzile"
Citeşte întreaga ştire: 22 de oameni au murit pe șosele în prima săptămână a lui 2021! ,,Educația rutieră și primul ajutor, mai importante decât autostrăzile"


În prima săptămână a anului 2021 au fost înregistrate 53 de accidente rutiere puternice, în urma cărora 37 de persoane au fost rănite grav și 22 au decedat, conform datelor Poliției Române, transmise către Libertatea.
De ce România continuă să fie în topul Uniunii Europene cu cele mai multe vieți pierdute pe drumuri și ce putem face pentru a fi mai în siguranță atunci când mergem cu mașina? În ultimii ani, România a fost pe primul loc din UE cu cele mai multe accidente rutiere.

Doar în 2020 au fost înregistrate 6.268 de accidente rutiere grave, în urma cărora 5.481 de persoane au fost rănite și 1.644 au decedat, conform datelor Poliției. Citeşte întreaga ştire: 22 de oameni au murit pe șosele în prima săptămână a lui 2021! ,,Educația rutieră și primul ajutor, mai importante decât autostrăzile"
Sursa

horyatm

#5887
^^ legat de semne, eu aș scrie, inspirat de semnele din vest, STOP "simbolul" SENS INTERZIS și poate sub semn, un alt placaj cu WRONG WAY





Powered by API/PUM imgur uploader

LE: Placajul l-aș face pe un fundal fosforescent.

Nu știu pe voi, dar pe mine mă deranjează teribil semnele fără diactritice. Iar varianta cu diactritice poate ar crea o discuție, cum că e mai greu de citit și alte prostii. Peste tot în Europa inclusiv și la afișajul electronic se folosesc diacritice, din păcate în România vedem semne precum "ADAPTATI VITEZA LA CONDITIILE DE DRUM" sau POLITIA sau AMBULANTA. Până și în Rep. Moldova se folosește pe mașinile poliției POLIȚIA, cu T-ul ușor mai scurt și sub el un punct.

De aceea e mai simplu SENS INTERZIS, fiindcă nu are diacritice, în schimb sintagmele DA INAPOI, INAPOI, INTOARCE ACUM folosesc diactritice care deranjează la ochi dacă lipsesc.

Îmi cer scuze în avans pentru cei care ar spune că fix asta e problema la noi, un detaliu insignifiant și că se poate trăi și fără acest mic detaliu. Da, sigur, nu e un capăt de lume, însă chiar lipsește acest "ochi pentru detalii" și ajungem în situații de-a dreptul hilare. Mie îmi plac ca lucrurile să fie făcute așa cum trebuie de la cap la coadă, nu doar 80, 90 sau ba chiar 99%. Iar când avem oportunitatea cu un minim de efort să facem lucrurile bine, măcar atunci să le facem.

Exemple:

Greșeli gramaticale, însă cu diacritice



Putem accepta folosirea interanțională a denumirii țării, Romania, însă limitele de viteză sunt greșite (100 doar pe Drum European, 90 pe restul drumurilor în afara localității)



Versus Ungaria, unde se văd clar afișajele electronice cu diactritice.




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduC

Iată un exemplu din Irlanda de semnalizare bretea ieșire de pe autostrada, ce se varsă într-un sens giratoriu.

Vedere chiar pe raza exterioara a sensului giratoriu


VMS pe partea stânga ce se activează dacă un vehicul depășește primele semne de interzis și al cărui mesaj este Turn Back Now! 



Powered by API/PUM imgur uploader

Iar la link-ul următor se observa cum breteaua cu sens unic se conectează la giratoriu într-un mod în care virajul din giratoriu spre bretea, pe interzis, este nenatural.

https://maps.app.goo.gl/sR6qZXw83V2TcK54A

Eu as descuraja bretelele bidirecționale de ieșire/întrare pe autostradă prin proiect iar pe cele deja construite as instala urgent parapet median

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

ciprebbe

Problema majora apare la cei care intra corect pe breteaua spre autostrada si isi dau seama ca merg la dreapta desi ei vor sa ajunga in stanga asa ca in capatul bretelei in loc sa accelereze si sa intre in trafic franeaza si efectueaza manevra de viraj la stanga pe contrasens.
Pe astia cum ii mai oprim?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

Hai sa spunem cine e grupul tinta principal, pt intrarea din greseala pe contrasens si pt intoarcerea voluntara dupa intrare gresita. E vorba de oameni peste 60 de ani (care au facut multiple astfel de nefacute, inclusiv cea de ieri), nu de noi astia tineri :lol:.

Eu cred ca trebuie intrebat acest grup ce cred despre semne. Si semnele in limbi straine cad.

E deasemenea clar ca in ce priveste semnele FALSCH nu exista practica internationala unitara.

In general semnele grafice sunt percepute mai rapid si intelese mai corect decat cele scrise

vancouver

Buna ideea cu panou electronic, care nu arata nimic, dar se activeaza cand cineva intra gresit. Aia e cea mai buna solutie. Se poate aplica chiar si pe autostrada propriu-zisa, iar panoul electronic sa fie dublu: pe partea vizibila normal sa poata fi folosit pentru alte informatii, cum ar fi limitari de viteza din cauza vremii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bgd77

Quote from: ciprebbe on January 16, 2021, 03:12:49 PM
Problema majora apare la cei care intra corect pe breteaua spre autostrada si isi dau seama ca merg la dreapta desi ei vor sa ajunga in stanga asa ca in capatul bretelei in loc sa accelereze si sa intre in trafic franeaza si efectueaza manevra de viraj la stanga pe contrasens.
Pe astia cum ii mai oprim?

Nu cred ca se poate face nimic pentru acestia.

cristi5

#5894
Cum sa nu? Indicatoare mai bune. Scris pe asfalt "Cluj /^" la iesirea de pe A10 unde noi pe forum am stiut de la inceput ca lumea va gresi. E contraintuitiv acolo ca iesirea spre Cluj sa fie in dreapta cand Clujul e in stanga.

Parerea mea e ca acolo pe B1 trebuie scris Cluj si pe B2 Targu-Mures. Cum este la iesirea de pe A3 spre A10 (se vede in video-ul recent)

Testat nordurile si semnalizarea cu soferi in varsta, inainte sa fie construite, de exemplu cu VR.

Se pot face multe, dar e mai simplu sa zicem "noi am respectat normativul" dupa fiecare accident mortal.