Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Ce-i aia "deces pe kilometru de drum"? Poti defini? Nu este statistic valida o comparatie intre o medie pe un drum de 20 km, omogen, si unul de 600, cu trafic eterogen (ca DN2 sau DN7 de exemplu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cicotan

Între Ploieşti şi Buzău nu am călătorit, am parcurs doar partea dintre Paleologu şi Ploieşti şi am presupus că e frenezia proximităţii Ploieştilor. Deces per km are sens, pentru că una e să moară 5 oameni pe un km, alta e să moară 5 oameni pe 100 km. Aşa poţi defini zonele periculoase de pe un drum, cele în care s-au petrecut cele mai multe evenimente. Tot aşa, dacă aduni numărul deceselor într-un an pe un drum de 1.000 km şi-l compari cu numărul celor de pe un drum de 100 km, nu afli ceva relevant.
Pe alt subiect – semafoarele cred că pot fi destul de uşor programate ca la ore relaxate (de exemplu noaptea) să aibă timpi mai mici; în loc să aştepţi câteva minute fără să treacă nimeni prin intersecţie, aştepţi jumătate din acel timp; asta nu cere echipament sofisticat sau intervenţie umană, lucruri costisitoare.

bbk

#5687
Între Holdea si Margina stie cineva ce motiv au avut sa traseze linie continuă în tot satul Cosava? Au întrerupt sa poti face stânga la Ocolul silvic   dar nu au întrerupt la poti vira la stanga in intersecția  inspre sat. În plus intersecția nu este indicată nici pe dn nici pe drumul  laturalnic (dinspre sat),  daca vine un ratacit dinspre sat, in intersecția in care lipsește orice fel de indicator, intra convins că are prioritate de dreapta. Era sa fac praf pe unu cu nr nemțesc aseara   

https://maps.app.goo.gl/AUY5bVseyiyHfGfw7

vancouver

@frunzaverde, ce-o fi asa greu de inteles ce-i aia decese pe kilometru de drum. Ia incearca sa-ti dai singur seama.

Sigur ca nu e statistic valida o astfel de comparatie. De aceea nu se fac astfel de statistici. Ca sa compari ar trebui sa iei 50km de 1B si sa compari cu 50 km de DN2. DAR NU EXISTA DATE PENTRU ASA CEVA.

Pentru ca inteligentii care au publicat statistica accidentelor pe fiecare DN, atat au publicat: numarul de morti insumat pe intregul DN2 si resp. pe intregul DN1B. La DN2 fara sa fie clar nici macar in care judet e concentrarea mai mare de victime.

Asa ca tot ce poti face cu aceste date, ca sa poti compara cat de cat datele, este sa imparti numarul de morti total pe un drum la lungimea lui. Si la aceasta comparatie, varful pe toata Romania este DN1B, pe locul doi este DN65 si apoi DN1 si apoi DN2. La DN1B valoarea asta e dubla fata de DN2.

Deci da, nu poti compara, dar cand e dubla valoarea, atunci totusi spune ceva: spune ca DN1B este unul din cele mai periculoase drumuri din Romania. Din fericire suntem intr-o faza cat de cat avansata cu realizarea autostrazii care va dubla acest DN, deci putem spune ca se face ceva in directia reducerii problemei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Din ciclul "tzarii cat mai multe capete de pod, borne kilometrice din beton si arbori pe marginea drumului", azi episodul:

https://www.cancan.ro/tenismenul-marius-radoi-a-murit-intr-un-accident-la-varsta-de-19-ani-fiul-adjunctului-ipj-olt-era-singur-in-masina-video-20329655?utm_source=Mediafax+Articol&utm_medium=website&utm_campaign=fidmee

QuoteÎn vârstă de 19, Marius Rădoi era singur în autoturism și nu ar fi adaptat viteza la carosabilul umed, după care a pierdut controlul direcţiei de mers a autoturismului. Ulterior, el a derapat şi a lovit un cap de pod de pe marginea drumului. (...) În ciuda eforturilor specialiștilor, Marius Rădoi a decedat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

bbk, parcă era în lege scris cum e cu prioritatea în functie de rangul drumului. Ăla fiind European doar n-o să oprească toți să iasă X din sat. Altfel ar trebui să oprești și când iese unul de pe un drum dintre holde.

În mod normal ar trebui să fie semn acolo. La mine (într-un sat vecin) când s-au asfaltat ulițele au pus peste tot semne de cedează și atenție intersecție. Dar au început să dispară pentru că fier...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

De data asta, la "decese pe kilometru de drum", vancouver este cel care primeste o "bila alba"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Si pentru mine Dn1B este unul dintre cele mai periculoase  , am condus des pe acest drum , am vazut accidente live.

Momentan s-a montat parapete de beton pe portiunea de 4 benzi, de la Centura Ploiesti Est pana dupa Bucov, cativa km.

Pentru cine nu e familiar cu drumul, consider periculozitatea din cauza mai multor factori:

- Drum cu portiuni drepte, cu oarecare vizibilitate, insa cu intersectii viraj stanga fara banda de preselectie.

- Cea mai periculoasa este portiunea de o banda pe sens, aflata intre Albesti-Paleologul si Dn2(Buzau). Drumul spre Ploiesti sau DN2 au 1.5 si 2 benzi pe sens, soferii nu  au rabdare. Vorbea @Vancouver parca ceva despre importanta drumurilor de legatura sa fie facile, pentru psihologia soferului.

- Terasamentul e foarte sus, fara parapeti pe margine, cu denivelari mari la poduri. Cand eram foarte mic, la poduri diferenta era foarte mare, la viteza normala sareai putin.

-Nu ajuta nici clima, pe timp de iarna mai ales. Fiind  fix dupa curbura Carpatilor, e zona tampon intre Moldova si Muntenia . Aerul umed despre dealurile calde(de obicei) coboara si ingheata mai repede, iar drumul e in limita aceasta, cat si in cea de viscol. Mereu este polei in zona.

Totusi, dupa ce autostrada Dumbrava - Buzau o sa fie gata, si acest drum se va elibera, si va ramane pentru traficul local.

bbk

@gruiarew   Pentru ca "sat vecin" iti inteleg atitudinea.  Să vezi ce placut este cand apare unu rătăcit cu 2 copii in masina convins că are dreptatea de partea lui.
Cat despre linia continuă, azi am descoperit ca e intrerupta la intrare in Cosava exact la prima uliță. În locul acela se merge cu +70km/h. Azi l-am pus pe unu de 40t  in cap pt ca eu trebuia sa fac stânga acolo.   În schimb sus după intersecția către satul tau unde faceam stânga deobicei ceilalți au loc sa treaca prin dreapta + limita de 50

gruiarew

N-am înțeles faza cu atitudinea. Dar când suntem pe drum ne mai gândim și la alții. De câte ori veneam noaptea de la Sibiu, prindeam coloană pe DN68A. Am bătut drumul ăla pe tot felul de vreme și mai tot timpul noaptea. Ca să nu opresc coloana până făceam eu manevrele opream în parcare sus, îi lăsam pe toți să treacă și dacă era beznă cât vedeam mă puneam în mișcare. Rar mă mai prindea câte un turism din spate. Au fost destule accidente când unul a făcut stânga spre Tomești iar altul ce depășea coloana la vale l-a luat în plin. Când a fost închisă parcarea m-am dus și am întors la Margina în giratoriu dacă nu m-am putut "înfige" pe comunalul ăla spre Breazova / Curtea din drept cu linia CF. Nu merge nimeni legal în satele alea. În Coșava e la vale, în Margina e vizibilitate ok. Prefer să mai ard niște gaz în plus decât să-mi pun tabla (și poate viața) la bătaie. Nu poți vira stânga pe prima uliță cum vii dinspre Margina? Întoarce pe județeanul ăla spre Tomești, ieși din nou spre Făget și te bagi apoi în dreapta și aia e. O să se termine cândva și cu nebunia asta, până atunci trebuie să supraviețuim cumva...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

ASFiNAG (CNAIR-ul Austriac) are un program de modernizare a iluminarii tunelurilor din Austria. Poza de mai jos este de pe autostrada A10 in zona Villach. Ce diferenta face un sistem de iluminat modern!



sursa ASFiNAG
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

CNAIR (CNAIR-ul românesc) nu are încă tuneluri pe care să le ilumineze.

bogdymol

Avem suficiente pasaje subterane unde s-ar putea tine cont de treaba asta cu iluminarea. Si inclusiv tuneluri (vezi tunelurile de pe Transfagarasan ce sunt complet ne-iluminate).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#5699
Iluminarea tunelelor rutiere se trateaza diferit pe trei zone, in fata portalelor nu iluminezi ci umbresti, dupa intrarea in tunel iluminezi puternic, agiorno, mai apoi reduci iluminatul pentru ca daca e prea puternic mai rau face. Regula asta se aplica la tunelele lungi, la pasaje scurte nu ai decat primele doua zone din cele trei enumerate.
@kitsune
Unde vezi tu iluminat acolo ca mie-mi pare bezna totala!
:)
Vorbeai pe naval de Turcia dar stiai ca la turci o sosea oricate benzi pe sens ar avea nu se poate numi autostrada daca nu e luminata?