News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

crideargos

#5670
Quote from: horatiu.cosma on November 30, 2020, 12:14:29 AM
Chiar au montat multe semafoare pe DN-uri în ultimii ani, pare că au prins șmecheria să lanseze licitații tipizate care să nu mai fie anulate. Au pus în Aiud, Teiuș, Baciu, Tălmaciu (primele care îmi vin în minte în câteva secunde, dar sigur mai sunt).

Și în Sighișoara au montat vreo 5 semafoare, dacă nu 6, toate cu buton. Au fragmentat foarte mult circulația. Ce e diferit față de alte semafoare, e că se face verde la pietoni destul de târziu, probabil ca să aibă timp vitezomanii să oprească, indiferent dacă butonul a mai fost apăsat de curând.

pasadia

Nu au fragmentat-o absolut deloc. Ca sofer trec mult mai linistit prin Sighisoara acum, si n-am vazut niciodata vreun dop in circulatie din cauza noilor semafoare.

gruiarew

Cele mai ok mi se par semafoarele cu afișaj de timp sub. Nu stai geană pe el când se face verde. În Sibiu e plin de ele. E foarte relax de condus.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

^^ si eu sunt aceste semafoare...dar si cele descrise de Gruia...

Sunt si in Sibiu destule dar tot lipsesc pe unele bvd tranzitate intens...si la orele de vârf...trece un pieton...dupa 2 secunde altul ...si tot asa incat se fragmentează traficul f mult,lucru inexistent in zonele cu semafor cu buton la pietoni, pt ca trec toti 10-15 odata...nu cate unul la 2-3 secunde si trebuie sa tot stai,mai ales la trecerile lungi,peste 4 benzi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

Semaforizare cu timer a fost în toată Constanța. Era mult mai lejer. Le-au scos (probabil că era traficul prea fluid) motivând că se forțează verdele. Ceea ce nu era adevărat. Până și Piți știa cât să stea cu ochii în telefon, avea timpul afișat pe semafor, nu mai uita să plece făcând selfieuri (dacă nu mă credeți am și poze).

În altă ordine de idei, nu trece ziua să nu mă depășească unul pe banda de urgență. De data asta nu chiar pe bandă ci pe breteaua de ieșire de pe autostradă, pe o vreme oribilă, cu o mașină de deszăpezire pe banda 2 care făcea vizibilitate zero. Cred că atunci când s-a pomenit cu balustrada in față a înmaronit lenjeria. Mie mi-a apărut din ceață în ultimul moment, chiar nu mă așteptam, eram atent la ăla cu plugul.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

adiarc, da, pe Dumbrăvii colț cu M Viteazul, unde-i stația de autobuz. Acolo de fiecare dată prind minim 3 care parcă îs înțeleși să treacă doar câte unul cât să blocheze tot giratoriul. Am început să evit zona mai bine ocolesc decât să mă umplu de spume.

Kitsune nici eu n-am putut înțelege cum dracu să te bagi undeva unde nu vezi?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Nu știu ce a gândit, dacă a gândit, dar omul a avut un noroc chior. M-am uitat pe filmare din nou, se vede urma roții din dreapta la foarte mică distanță de glisieră. Se lovea el, îl arunca în mine.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alin2pas

Noroc chior? Un șofer de genul ăsta nu consideră că a avut noroc chior, consideră că e ceva normal, pentru că el e un as la volan, iar dacă intra în parapet, ar fi considerat: ,,uite ce ghinion am avut".

kitsune

Un disclaimer la pozele de mai sus (mulțumesc colegului care a remarcat   :-[): pozele sunt cadre extrase din filmare timelapse, coordonatele GPS sunt cele unde am pornit filmarea, nu cele reale. La poze normale sau la video metadata salvează poziția reală, la timelapse nu. Foarte rar fac poze normale, pentru că asta ar însemna să folosesc telefonul mobil fiind la volan (chiar dacă el stă în suport). În marea majoritate a timpului îl pun pe video sau timelapse (deh, spațiul de stocare) și ulterior revin asupra punctelor interesante de pe traseu.
Pozele respective sunt la ieșirea spre Cernavodă, de aceea am pus și cadrul cu panoul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ioio_viola

problema clasica a drumurilor 1.5+1.5. ambitios ala cu duba, dar si mai ambitios asa care filma. L-a vazut din timp pe ala ca era in depasire si daca frana putin si astepta sa termine ala depasirea tirului nu patea nimic.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/video-depasire-periculoasa-surprinsa-de-o-camera-de-bord-accident-evitat-in-ultimul-moment-1410884

dr4qul4

Daca va uitati atent, la 0:08 avem o masina oprita pe acostament, cu o roata pe "iarba". Nu chiar legal, ca nu vad nici triunghi, nici avarii.
Tirul merge LEGAL, adica lipit de marginea benzii de circulatie.
Daca si Golful din dreapta ar fi mers, macar putin mai pe banda, atunci cel care filmeaza nu ar mai fi depasit.

Asta e problema majora cu DN2.  Unii circula 1+1, altii 1+1+1 si altii 2+2. Toate bune si frumoase, pana cand cei din urma dau de un obstacol si situatia devine periculoasa. Si nu trebuie sa fie o masina oprita. Poate fi si o bicicleta, o groapa, un animal (sau ramasite), noroi (de la vreo intrare din camp) sau mai stiu eu ce.
Si e destul de dificil sa te uiti ce e pe acostament in fata tirului, cand tu te uiti prin stanga sa vezi daca vine ceva de pe contrasens.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

cicotan

Categoric, DN2 aşa cum e acum e o nenorocire, îţi scoate peri albi; mai bine merg pe un drum comunal decât pe acolo.

gruiarew

Scuze că mă bag... nu vreau să se înțeleagă că țin partea dubistului, dar ăsta ce filmează depășește și el cam tot ce apucă. Duba era deja în depășire când autorul filmării trece pe lângă mașina roșie. Dacă ăla cu duba s-a băgat prost hop și ăsta cu camera peste.

Tot nu pot să pricep de ce nu se poate reface marcajul pe drumul respectiv. Un 2+1 sau măcar să-l șteargă de tot și aia e.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Rodeo

Quote from: cicotan on December 02, 2020, 10:59:51 PM
Categoric, DN2 aşa cum e acum e o nenorocire, îţi scoate peri albi; mai bine merg pe un drum comunal decât pe acolo.

Sincer, DN 1B intre Buzău si Albești-Paleologu mi se pare inca si mai horror. Toata lumea depaseste non-stop si forteaza depasirile. Numar secundele pana se va deschide autostrada intre Buzau si Ploiesti.

vancouver

Confirm, Dn1B are de departe cea mai mare rata de decese per km din toata Romania. Este din acest punct de vedere cum de 2 ori mai riscant sa mergi pe DN1B, fata de DN2. Asta conform statisticilor politiei.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.