News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#5550
@Io daca toti ar respecta legea nu ar fi nevoie nici de parapete median. Nici macar pe autostrazi. Nici centuri de siguranta, nici airbag-uri...

Tehnologia trebuie proiectata tinand cont de greselile pe care le poate face utilizatorul. Proiectarea trebuie sa evite pe cat posibil eroarea umana. Eroarea umana nu stie legea. Scuza autoritatilor romane ca s-a proiectat conform cadrului legislativ in vigoare e o tragere pe fese.

Din perspectiva asta, trecere la nivel peste 4 benzi pe cel mai circulat drum din tara, mie nu mi se pare acceptabila. (cum nu e acceptabila nicio trecere la nivel pe DN 1+1 sau in mediu urban pe orice tip de drum care traverseaza o magistrala...). Dar na, daca pt cei care o trec zilnic e acceptabil, eu nu ma bag.

Ma gandeam doar ca trecand zilnic peste trecerea aia comoda, poate ideea ca trecerea nu ar trebui de fapt sa existe nu e chiar prima idee care vine...

Io

#5551
Am mers eu de citeva ori cu microbuz de-asta ca sint curse din ora-n ora Ploiesti Azuga. Nu vrei sa stii cite face soferul in timp ce conduce, de la taiat bilete si numarat bani/dat rest dupa plecarea din statie si pina la vazut de clipuri pe Yt. E o regula si nu o exceptie!

Cristi, nu e asa. De parapetii aia e nevoie in primul si in primul rind pentru a evita cu orice pret ciocnirea frontala. La viteze de peste 60 la ora (fiecare vehicul) nu scapi fara cel putin singe si oase rupte indiferent cit te protejeaza masina. Asta in fata. Cei din spate zau ca nu vreau sa ma gindesc. Lasind la o parte eroarea umana (s-ar putea ca de asta sa fie vorba aici, asta o va spune Politia) exista oricind posibilitatea unei explozii de pneu, a unui derapaj cauzat de o avarie mecanica (s-a intimplat in fata mea putin mai in fata de trecerea asta, m-a depasit un Passat si la vreo 50 m in fata mea i s-a rupt cureaua de distributie. Pe la 110 aveam eu, el n-avea cu mult mai mult. Masina a plonjat puternic in fata, flama mare sub motor, ulei sub pneuri si s-a invirtit pe asfalt drept si uscat. In cazul de fata nu s-a intimplat altceva decit ca bietul om s-a facut cu o reparatie capitala insa daca o scapa pe contrasens iesea rau de tot. Nu existau parapeti atunci ...) sau de-astea. Asta e rostul lor si eu cred ca sint buni, lasa sa se-ndoaie tabla decit sa se lase cu salvare sau mai rau.
Ramin la opinia ca daca sint vizibili zi noapte pe orice vreme sint ok. Tir-istii si agabariticii pot evident sa aiba o alta parere, e normal.
Cu trecerea aia chiar nu (mai) e o problema de sugrumare a traficului, ma rog, e una de reducere a vitezei, Politia n-are decit sa puna doua camere acolo si sa-i amendeze. Denivelarea liniei aleia sau a DN1 ar fi o chestie scumpa si fara rost, acum 10 ani parca erau 2-3 trenuri dus intors pe-acolo, azi nu stiu sa mai treaca decit accidental vreunul. Se poate sa gresesc. Dar nu acolo e prima aglomerare a DN1, prima se intimpla la Banesti si e la fel de "grea" ca asta de la calea ferata. Urmatoarea, dar de data asta timpita e cea de dupa Cornu si numai dracu stie de ce nu pot sa lateasca DN1 acolo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ddfab

asta am surprins ieri, pe centura Alba Iulia... ca la noi...

transport agabaritic... :o

JohannDB

       Tot felul de optimizări...la unii !! (ca în cazul prezentat de "@ddfab). Am mai prezentat un caz ca următorul, cu ceva vreme-n urmă; nu știu, de ce "împricinații" nu se gândesc să fie în ton cu legea, când își montează dispozitivele de transport biciclete, la spatele mașinii, cu reazem pe rotula de remorcare. NU AU numărul de înmatriculare pus la dispozitiv sau nu mai e vizibil; nu au sistemul de semnalizare al dispozitivului cuplat la priza de curent pentru remorcă sau se acoperă "stopurile" foarte tare !! NU VEZI NIMIC din ce are de gând să facă: singura chestie înțeleptă e să mărești distanța față de el.....
      Tu, în spatele lui trebuie să-i ghicești permanent viitoarele lui manevre/intenții/mișcări; și ce-i mai ciudat nici poliția rutieră nu vede "amănuntele" astea !!

  DN1 Traversând orașul Codlea, jud. Brașov..... În spatele lui fiind și cu  soarele pe el, nu i-am putut vedea luminile; numai în poza cu zoom i se pot vedea "stopurile" !!









Powered by API/PUM imgur uploader

    Ăsta e cazul mai vechi, pe DN1A, după serpentinele în coborâre de la Lukoil-ul de la ieșirea din Măneciu-Ungureni spre Cheia...


Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

Ăsta s-a întors pe dos în girație, dar e ok:

Quote"Din păcate, legislația in vigoare nu ne permite sancționarea pe baza altor imagini in afara celor surprinse prin mijloacele omologate ale Poliției Romane, sau direct de către polițist", mai arată reprezentanții IPJ Sibiu.

https://www.turnulsfatului.ro/2020/10/14/video-sofer-filmat-cu-parcurge-sensul-giratoriu-in-sens-invers-reactia-politiei-sibiu-177128
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gsimon

Intrebare usor off-topic, am si eu suport ca ultimul domn, dar cand am umblat cu el pe masina, am luat numarul de pe masina si l-am pus pe suport.
Nu umblu foarte des cu el, asa ca inca nu m-am interesat la politie, dar fiind problema pe masa, va intreb:
Se poate elibera numar suplimentar pentru suport bicicleta? Al treilea numar, cum s-ar spune :)

bogdymol

In Romania da. Iti mai da un numar fara probleme.

In Austria in schimb nu. Ei elibereaza doar 2 numere, unul pentru fata si celalalt pentru spatele masinii. Daca vrei numar suplimentar pentru bicicleta, iti elibereaza un numar rosu din asta. Numarul e identic cu cel normal, doar pe fundal rosu pentru a putea fi folosit doar provizoriu daca numarul original e acoperit (de ex. de suportul de biciclete).

Daca cumva ti se deteriorieaza o placuta de inmatriculare, primesti alta doar daca duci cel putin 50% din placuta veche. Daca ti se fura cumva o placuta de inmatriculare, numarul respectiv de inmatriculare e scos din circulatie iar tu primesti alt numar si alt talon.

Nu va exista nici un moment cand vor fi 3 placute identice in circulatie. Asta e pentru a evita situatiile cand mai multe masini circula in acelasi timp cu acelasi numar de inmatriculare (cel putin una din ele ilegal).


Pe partea cealalta exista si varianta legala ca mai multe masini sa aiba acelasi numar de inmatriculare. Treaba asta e foarte des folosita de proprietarii de masini de vacanta (decapotabile) sau de epoca, care sunt in general folosite doar vara. Masina normala a familiei si cea de vacanta se inmatriculeaza impreuna, pe acelasi numar. Singura chestie e ca primesti doar 2 placute de inmatriculare pe care trebuie sa le tot muti de pe o masina pe alta, depinde pe care o folosesti. Nu ai voie sa le folosesti pe amandoua in acelasi timp. Avantajul la aranjamentul asta e ca platesti impozit si asigurare doar o data, nu de 2 ori, iar chestia asta costa in Austria (eu platesc 100 € pe luna pentru o masina cu motor mic si nepoluant).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

voicul

Doar amenda?


Un șofer de 20 de ani a primit cea mai mare amendă dată vreodată după ce a încălcat 16 reguli de circulație în aceeași zi

Amendă record pentru un șofer în vârstă de 20 de ani, din Suceava. El a primit cea mai mare sancțiune dată vreodată, peste 20.000 de lei și are permisul suspendat timp de 4 ani.

Tânărul a încălcat 16 reguli de circulație, în aceeași zi.

Aventura a început când a fost înregistrat de radar circulând cu peste 100 de kilometri pe oră în localitate.

A refuzat să oprească la semnalele polițiștilor, a gonit 70 de kilometri cu agenții pe urma sa, a mers pe contrasens și a depășit pe linia continuă.

În încercarea de a scăpa, și-a lovit de mai multe ori mașina, a ieșit în decor și, în final, a accidentat intenționat o mașină a poliției.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/un-sofer-de-20-de-ani-a-primit-cea-mai-mare-amenda-data-vreodata-dupa-ce-a-incalcat-16-reguli-de-circulatie-in-aceeasi-zi-1386793

kitsune

Chiar acum, la știrile Digi, un medic dădea interviu (sau în fine, își spunea punctul de vedere) în mașină, conducând, cu căștile în urechi și telefonul ținut în mână, pe video. Imaginea este în oglindă, de aceea pare că e pe locul pasagerului, deh, camera de selfie
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

neobluenet

Cam blanda pedeapsa, in alte tari daca nu opresti la semnalul politiei esti retinut pana la 24 de ore si procurorii se misca destul de repede. In functie de istoric esti arestat. Daca faci mai mult de o prostie, arestul este ceva sigur.
Tanarul asta din Suceava a lovit si o masina de politie, probabil ca sa scape. Oare fapta asta nu se poate incadra la tentiva de omor?

Daca politia ar fi mai hotarata si ajutata de legi si sistemul juridic s-ar putea lua urmatoarele masuri:
- alcool peste 0.80 -> 1 luna de inchisoare, permis suspendat 1 an
- cuatumul amenzilor este peste 1000 euro -> 1 luna inchisoare
- recidivist in ultimii 5 ani -> 3 luni, 6 luni, 1 an inchisoare
- incalci o suspendare -> 3 luni de inchisoare
Scopul legii ar fi sa dea un exemplu: dupa ce stai o luna la inchisoare ca ti-a fost lene sa iei taxi-ul sau sa mergi pe jos, o sa iti treaca lenea.

O mare problema este multi oameni conduc masini fara a avea permis sau cu permisul suspendat. Credeti ca il intereseaza pe tanarul asta ca nu mai are permis timp de 4 ani? In comunicatele politiei din Cluj sunt depistati o gramada de soferi beti, fara permis, cu masini neinmatriculate. Marea majoritate sunt in zonele rurale, dar asta nu e scuza.

Alt lucru bun ce s-ar putea face este ca CNAIR, ASF si RAR sa colaboreze (asta e deja SF) pentru a depista mai usor in trafic masinile fara RCA sau fara ITP valabil. CNAIR are camerele pentru rovinieta, celelalte 2 entitati ar putea sa instaleze camere si sa imparta resuresele intre ele. Astfel s-ar putea elimina din trafic masini cu probleme care pot cauza accidente.

drrond7

@gsimon
Da, se poate, cum a spus si colegul nostru de forum. Eu am luat de curand (o luna). Se face o cerere la inmatriculari (standard, o poti descarca de pe internet - vezi aici: https://www.drpciv.ro/document-details/inmatriculari/5ab133e8fa4e9422012c2ba5 ) in care se solicita numar suplimentar, iar la explicatii se scrie "ptr. suport biciclete montat pe carligul de remorcare". Trebuie o copie a certificatului de inmatriculare si una a cartii de identitate. Plus cartea de identitate in original pentru verificare. Taxa e 20 lei, platita pe loc. Au vrut si o poza cu suportul montat pe masina, insa nu aveam (nu scria nicaieri asta), dar au acceptat pana la urma fara.
Carpe Diem!

prd.marius

QuoteAu vrut si o poza cu suportul montat pe masina, insa nu aveam (nu scria nicaieri asta), dar au acceptat pana la urma fara
Adica sa il montezi, si apoi sa-l demontezi pentru ca nu ai numar? Tare...

drrond7

De-ale functionarilor romani... :) Dar au acceptat si fara, asa ca nu am mai zis nimic!
Carpe Diem!

hvm

^^
Nu ar fi mai simpul sa muti numarul din spate de pe masina pe suport? Oricum este acoperit cel de pe masina. sau se considera conducere fara numar?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

JohannDB

Nu mai divagați...... Atât timp cât suportul de biciclete are locaș de număr și suportul acoperă numărul din spate și mai acoperă și "stopurile", e normal să plantezi un număr pe suport (legal deja circuli cu număr ilizibil) și să faci și-o legătură electrică cu instalația mașinii; dacă nu vrei să te trezești cu unul că te caută prin portbagaj, cu biciclete cu tot.... Hai să fim serioși și la locul nostru, dacă vrem "ca afară"...
     Ar fi o exonerare de răspundere pentru care cel ce lovește din spate, ca să scape de răspundere, dacă se arată/demonstrează că cel din față are stopuri "invizibile/acoperite/foliate/obturate de ceva" și nu are semnalizare luminoasă suplimentară...... Dar până atunci, PĂZEA, chiar dacă cel din față are dureri "la bască" și-și cară tot garajul de acasă cu el !!
    Sincer, poliția ar trebui să-și vadă de treabă și-n această problemă; ia treceți voi granița în Ungaria să vezi cum te saltă "Rendorseg"-ul lor.... Și fluieri a pagubă, mai apoi !! Și fluieri tare , percum vântul din buzunare !!