Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. S-a întocmit un dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă........   Păiii dacă a ieșit negativ, la alcool, l-aș fi testat și de "covid", dar l-aș fi amendat și pentru prezența lui la locul incidentului.... Ce să caute el, în aceste locuri, când pot pica pietre ?? Poate avea "limbrici" și-l mânca să bântuie prin locuri periculoase.....  Lăsând gluma deoparte, ca și pe Valea Oltului, unele plase de retenție au ajuns să aibă "plinul făcut" cu pietre și cum plasa nu-i chiar sănătoasă la milimetrii în diametru, la tensiunea la care-i supusă - că nimeni nu se cațără să golească cumva acumulările de piatră, a cam început să cedeze, cu rezultatele ce se văd !! Totuși ce căuta omul acolo  ;) ;) ;) ;) :hm: :hm: :hm:??

P.Sssss. Văd că la Șoimuș (dealul cu lilieci) pe A1, km 369+800 - 370+900 (aprox), cineva curăță acumulările de piatră ce se adună la baza "zidului de plasă".... Sfărâmăturile ce totuși se desprind la intemperii și se adună în pungi la bază dispar repede..... Așa le văd eu aici, când trec prin zonă.

mihaimai

Daca in urma accidentului au rezultat vatamari corporale, este obligatoriu sa se deschida dosar penal pentru vatamare corporala. Ancheta are ca scop gasirea unor eventuali vinovati, pentru ca, vinovatia o stabileste instanta de judecata. Probabil ca soferul nu va fi printre ei, insa atat el cat si sotia inteleg ca au vatamari corporale. Daca administratorul drumului va fi gasit vinovat, va fi pasibil de plata unor eventuale daune.

TibiV

#5522
Soferul nu a fost ranit, doar sotia lui...

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/decizia-luata-de-soferul-a-carui-sotie-a-fost-ranita-de-un-bolovan-pe-defileul-jiului.html


Stâncile din zona în care s-a produs incidentul nu sunt complet acoperite cu plasă de protecţie. Piatra căzută pe maşină provine dintr-un loc aflat la doar câţiva metri de o astfel de plasă. Acum şoferul spune că vrea să dea în judecată compania de drumuri pentru a obţine despăgubiri.

Adrian Medințu, şofer: "Mi-e o frică să mai mergem pe drumurile astea, se pot pune plase, să sufli cu beton, soluţii inginereşti, nu le inventez eu."

Bogdan Bratu, şef DRDP Craiova: "Nu avem plase montate, probabil din cauza ploilor, a răcirii vremii, s-a desprins acea piatră şi a căzut pe partea carosabilă. A căzut o piatră de la altitudinea de la care a căzut şi acolo sunt indicatoare. Noi am avertizat. Pe acel sector de drum sunt montate indicatoare cu căderi de pietre, oricine e liber în această ţară, nu putem opri pe cineva să se îndrepte cu procese împotriva noastră."


Video este lamuritor:
https://vid2.stirileprotv.ro/2020/10/01/62150702-2.mp4
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Eu pe-asta n-o pricep. Ce ar trebui eu sa fac cind vad semnul (e un triunghi rosu, asta la carte inseamna avertizare) de caderi de pietre? Bun, am fost avertizat. Mai departe ce?
- "Sa circule cu atentie adaptindu-si viteza pina la limita evitarii oricarui pericol"? Scirt, cu o astfel de motivatie se poate demonstra pina si cuadratura cercului. In plus, care e limita aia si cum o definesti? (Si daca tot zici de oricare pericol atunci banuiesc ca incluzi si pericolul de a-mi cadea un meteorit in cap. Sau un bolovan mare de grindina. Sau, foarte terestru, un copac). Cum definesti limita aia pentru in TIR? Dar pentru un Logan? Nu tine, vine piatra de sus si n-o vede nici dracu, n-are nici cum si nici cind;
- Sa trec cit pot de repede pe-acolo micsorind timpul in care sint in pericol? Nici asta nu merge, nu pot depasi limita de viteza si nici sa ma hazardez in depasiri aiurea;
- Sa pun icoane si nu stiu ce snurulete magice la oglinda? Nu mersi;
- o trecem la Acts of God/Forta Majora? Aham
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

al_eugen

Eu cand vad semnul 'Atentie caderi de pietre!" reduc si ma uit sa nu fie bolovani pe carosabil.
Cat despre cei care pot cadea fix atunci de sus... presupun ca as putea doar sa fac cale intoarsa.  O:-)
(daca nu-i linie continua)

prd.marius

Quote from: TibiV on October 02, 2020, 12:37:01 PM

acolo sunt indicatoare. Noi am avertizat. Pe acel sector de drum sunt montate indicatoare cu căderi de pietre."

Ei sunt acoperiti...

Si a gasit si solutia...
Quoteoricine e liber în această ţară, nu putem opri pe cineva să se îndrepte cu procese împotriva noastră

:headbash:

gruiarew

Sunt indicatoare cu atenția animale pe autostradă și semne de restricție la 60. Ce vă mirați că pică pietre la munce? Normal, dai în judecată și după câțiva ani buni primești niște bani înapoi. Că doar nu-i dau de la ei. Și gata.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

    ...dai în judecată și după câțiva ani buni primești niște bani înapoi. Că doar nu-i dau de la ei. Și gata.  Nooo, d-apăi bade, drept grăiești... Dară bag samă de no hi târziu, dară, la cât aștepți plata.... !!!!
   Las gluma la o parte; însă astfel de drumuri au un anumit risc, din păcate !! Mămica natură, uneori, nu ține cu noi și ne mai dă niște șuturi....
   Dar, da, un bolovan venit de sus nu ai cum să-l vezi (chiar cu asigurare poate să găsească o "portiță" negândită de nimeni"); și poate noroc că n-a fost ceva de vreo tonă sau două/trei.... Am trecut și mai trec pe V.Jiului,.... pe V. Oltului (zona Brezoi - "Dada/OMV" cu plase pline suspendate) și mă gândesc la soartă și "îngerul păzitor", la care înger, comparativ, nu alerg mai tare ca el, prefer locul II pentru protecția lui....
   Și mai e un lucru..... oricât te-ai chinui (oare cât se chinuie "unii"), multe lucruri nu pot fi acoperite.... Nu este o scuză, mai este poate "fatalitatea".. De ce ?? Pentru că azi o falie ține/mâine cedează !! Dar vin întrebările: ""nu se prognoza cedarea"... ??
   TOTUȘI, mă întreb: "nu pot fi curățate  și acumulările de pietre adunate în plase" ?? Nu "cele "neasigurate"! Care-s cu protecția "Domnului"...!!

lupualb

Pe centura orasului Alba Iulia,  facut un sens giratoriu la intersectia in care periodic erau accidente rutiere, unele foarte grave. Pe directia Sebes -> Cluj, la vreo 200m de sens, sunt doua benzi, insa cand iesi din sens, pe directia inainte se iese pe o singura banda. Problema e ca asa cum puteti observa in poze, marcajul rutier indica faptul ca de pe ambele benzi, poti sa iesi si sa mergi inainte (spre Cluj). De foarte multe ori, banda doi este folosita pentru a devansa tirurile de pe prima banda, prin urmare de obicei pe aceasta banda se merge cu viteza mai mare. Cei care nu cunosc zona, intra pe respectiva banda, iar cand dau sa iasa, observa ca in fata mai este doar o banda, iar atunci apar problemele. Riscul de accidente este foarte ridicat, frane, clanxoane, mers inainte pe scoarul dintre cele doua directii.


kitsune

Poate să îmi spună și mie cineva (avizat) care e ideea cu transformarea camioanelor în pomi de Crăciun, la concurență cu indienii (care își tuneaza camioanele cu tot felul de floricele și luminițe)? Vizibilitate, da, înțeleg. Lumini pe lateral, plăcile reflectorizante legale, lumini la extremități, dacă e nevoie câte un girofar galben (se știe cine trebuie să aibă). Toate astea sunt ok. Dar:

(GPS)


pentru ce așa ^ ? În toată marea aia de lumini nu se vede semnalizarea, nu se văd stopurile. E mai rău vizual decât semnele alea verzi clipitoare de la farmacii (și alea sunt cel mai invaziv semn luminos inventat vreodată, mă mir că nu sunt grămezi de epileptici înfipți in farmacii) și decât televizorul la intrare in Mamaia (a dispărut demult).
Nu mai vorbesc de partea din față, cu flash-uri, benzi RGB, stroboscoape, plăcuțe cu nume, plușuri, etc., etc., etc. (Apropo de plușuri, era un taxi in Constanța care avea - nu exagerez - partea dreaptă a parbrizului și locul din dreapta un morman de plușuri, ziceai că e tomberon la casa de copii).
Deci, long story short. DE CE? Că legal sigur nu este.

Scuze de calitate a pozei, e screenshot din video făcut cu telefonul în suport, azi dimineață.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

prd.marius

@lupualb, de acord cu tine.
Giratoriul ala mi se pare foarte periculos, mai ales ca se circula cu viteza prin zona.
Daca imi aduc aminte bine, era la un moment dat banda 2, doar pentru a face stanga (spre Alba Iulia). Dar se pare ca la ultima trasare a marcajelor, s-a ales praful...

alin2pas

@Kitsune: Noaptea vezi tot felul de mașini cu lumini care nu respectă legea: camioane de genul prezentat sau mașini cu xenoane aftermarket în far normal care îți iau ochii etc. Legal, toți care folosesc așa ceva pot rămâne fără talon și pot primi amenzi substanțiale. Problema e (din câte știu) că neconformitatea sistemului de iluminare trebuie constatată de un reprezentant RAR, ori aceștia nu lucrează numai ziua și nu prea îi vezi să însoțească echipajele de poliție nici atunci. Ar trebui să poată constata agentul de poliție rutieră singur abaterile clare de la lege, având în vedere că fapta se poate dovedi cu înregistrarea camerei radar, a camerelor fixe de supraveghere sau a camerelor din dotare de pe uniformă (cum se tot laudă că le dau). O altă problemă e că de obicei poliția rutieră nu iau măsuri nici ziua împotriva abaterilor la utilizarea luminilor nici atunci când trec mașinile pe lângă ei (de exemplu circulația pe ploaie fără lumini de întâlnire pe drum european sau cu un singur far funcțional, cu farurile de ceață aprinse când nu e cazul etc).
Cât despre camioane de genul celui din poză, săptămâna trecută am prins noaptea pe ploaie un TIR pe contrasens cu cel puțin 20 de lumini suplimentare albe pe partea frontală de intensitatea luminilor de zi, plus o cruce cât jumătate din înălțimea parbrizului cu lumină la fel de intensă. A fost o ,,plăcere" să merg ca orbul până am trecut de el.

gruiarew

O fi fost cisterna de la Coca-cola. O plăcere să prinzi unul d-ăsta pe DN.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

kitsune

Nu era de cola, că avea tot felul de pancarte cu DG (mărfuri periculoase). Asta dacă nu cumva cola e periculoasă  :lol:
Eu știu că noaptea ies dihăniile alea cele mai urâte, la fel ca la fundul apei, unde nu bate soarele. Întrebarea mea era, "de ce?". Cu ce îl ajută pe șoferul de tir o bandă RGB pusă de-a lungul parbrizului. Sigur lumina aia îi vine și lui în ochi prin reflexie. De ce ai conduce cu secvențe rainbow în parbriz?
Legat de faruri, da, am văzut o tonă de proiectoare, de la tiruri cu câte 6 pe cabină, 6 în mască plus cele originale până la bări LED pe SUV-uri și xenoane aftermarket. Mă bucur că au cam dispărut Matizurile, la ălea nu se reglau farurile neam.
Revenind la tiruri (și implicit la șoferi profesioniști) știu că "drumul e lung și monoton", dar totuși... A, am văzut un nene cu duba cu tableta pusă în volan, se uita la filme, mergea el un pic eratic nu știam de ce. Am mai văzut așa, chiar o tanti la semafor in Constanța, tableta fixată de volan. Dacă declanșa airbagul îl lua pe Suleyman direct în bot. Inconștienți :bash:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

vezi ca exista suport de telefon prin care il prinzi de volan, in partea de sus , intre locurile de tinut mainile. Nu cred ca ajunge airbagul la el, dar cand iei curba trebuie sa rotesti si capul
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist