Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Io

#5505
^ Punctul 2: ti-as fi dat dreptate pina mai acum 3-4 saptamini cind a urcat cineva interpretarea prioritatii pe benzile din giratorii facuta de politistul acela. El spune pur si simplu ca esti obligat sa acorzi prioritate celui care parcurge giratoriul inaintea ta indiferent ce banda alege el sa foloseasca si incotro o ia chiar daca-ti taie drumul!
Sigur ca apare imediat intrebarea: daca politisul are dreptate atunci semnele de cedeaza trecerea de pe banda de iesire ce rost au? Se poate desigur argumenta cu deplin temei ca ele nu mai sint in giratoriu ci dupa el. Totusi, de ce ar ajunge un sofer pe banda aia?
Punctul 3: la banda continua cu glisiere si podet invizibil cred ca e pur si simplu inertie administrativa/legala.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

Deși sunt de acord cu tine la ambele observații, țin să spun că din câte știu răspunsul la 2 este dat de faptul că prezența podețului ar indica șanse mai mari de a se crea polei în acea zonă și pentru a fi evitate manevrele in zonele cu polei (adică schimbarea benzii) s-a decis că pe poduri sa fie interzisa depășirea. Evident, numărul de zile (sau ore) cu polei, în unele cazuri, poate fi foarte mic și din această cauză interdicția îmi pare și mie exagerata în unele situații. In plus, fata de vremea când au fost gândite aceste normative, acum avem.masini cu mult mai sigure și cu mai multe mecanisme de siguranță.

Dar da, măcar niste săgeți care să anunțe acea zonă ar fi fost utile. La 1 nici nu are sens sa comentez, doar țin să remarc că o situație similară, dar altfel rezolvată - tot greșit - e într-o intersecție mult mai circulata de pe centura Brașov - vezi: Est Zizin
Brașov
https://maps.app.goo.gl/EJxLB6KQawmnbbjw5

TibiV

Quote from: bogdymol on September 26, 2020, 11:16:32 PM

... daca vii din localitate si vrei sa continui spre A1 (deci pe sensul din sus in jos conform pozei), in mod normal trebuie sa acorzi prioritate celora care ies din sensul giratoriu, chiar daca tu ai banda ta.

Mie, din contra, mi se pare o solutie buna...
Daca vii din localitate pe banda 1, nu trebuie sa acorzi prioritate decat DACA intri in giratoriu, pentru ca banda 1 NU intra in giratoriu - si este absolut normal sa nu dai prioritate... Daca vrei sa faci stanga pe centura, cedezi trecerea - absolut normal...
In schimb, cei care vin pe centura (tot de sus in jos) nu intra "din prima" in banda 1. Raman pe banda lor (banda 2) pe care sunt pictate ditamai semnele de "cedeaza trecerea".

Da, ar fi o problema pentru pentru cei care vin din localitate si se incadreaza brusc pe banda 2, ca "s-a latit drumul" (marcajele de pe sosea spun "inainte sau la stanga".... Dar de ce ai face manevra asta cand in mod sigur inainte cu 100 de metri ai indicator de "Sens Giratoriu"? Pentru 25 de metri inainte de giratoriu si 100 de metri dupa?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Sunteți siguri că e giratoriu? Că nu orice cerc e giratoriu....
Nu prea vad de ce ai tăia aici benzile. La cum e făcut sunt minimizate conflictele de trafic.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Io

In fotografie apar doua semne albastre. Presupun ca sint semn de giratoriu. Presupunerea imi e confirmata de filmare la min 4:33
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

#5510
Oricum, mi se pare unul dintre cele mai decente giratorii din Romania...
Sa nu uitam nici valorile de trafic.

Nu este DNCB-DNx....

LE
Pentru cati bani au (ca este o primarie amarata, nu CxxxR dosului...) au facut o treaba cel putin decenta.
Cel putin aici, sa vedem si celalalt capat.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

M-am uitat și eu în diagonală la filmare, scuze. Da, pare a fi giratoriu. Dar cum a zis și TibiV mie mi se pare o lucrare mai mult decât decentă. Bine, dacă separau cu totul banda "spre înainte" era altceva. Dar atunci sigur ar fi fost unii deranjați de borduri.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol



Daca vin din partea de jos (cum e facuta poza) si mergi spre dreapta e totul foarte simplu: ocolesti sensul giratoriu, nu trebuie sa dai prioritate la nimeni si circuli linistit cu 50 km/h sau cat o fi viteza pe acolo.

In schimb daca vin din partea de sus, trebuie musai sa reduci viteza si sa te asiguri la cei din sensul giratoriu. E un punct de conflict in trafic care poate fi foarte foarte usor rezolvat printr-o bordura, marcaj hasurat, stalpisori reflectorizanti sau orice alta metoda vreti. Era o investitie extrem de mica si simpla care ar preveni eventuale accidente si ar si reduce poluare un pic (nu mai franezi si accelerezi de fiecare data cand te apropii de sensul giratoriu).

Da, e o lucrare in general decenta, dar de ce sa nu o facem si mai buna cu un minim de efort? Sau o lasam, ca "merge si asa"?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

oc7avian

E încă sunt fascinat de marcajul când ieși din giratoriu (direcția "în susul" pozei). Trebuie să schimbi banda în loc să marcheze ei o bandă continuă  :lol:

alin2pas

Oare în partea de sus a imaginii trebuie să te asiguri la schimbarea benzii și să dai prioritate autovehiculelor înscrise deja pe bandă?😁
Cât despre ieșirea din dreapta, regula fermoarului ar rezolva problema.

dr4qul4

este ok asa. Va fi trafic infim dinspre Vinerea (adica venind din sus) spre Centura (adica tot spre Vinerea). Putin mai sus ai un giratoriu direct pe centura. Daca totusi faci asta, va trebui sa dai prioritate celor care ocolesc localitatea
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

bogdymol

Quote from: oc7avian on September 27, 2020, 10:36:35 AM
E încă sunt fascinat de marcajul când ieși din giratoriu (direcția "în susul" pozei). Trebuie să schimbi banda în loc să marcheze ei o bandă continuă  :lol:

Ai' să-mi bag. Nici n-am observat porcăria aia.  :headbash: :bash: :wtf:
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Deutschländer

Eu personal nu cred ca e OK asa deloc.
Acest giratoriu este cel mai bun exemplu ca sistemul rutier din Romania are mare lipsa de educatie.
Absolut nimic la acest giratoriu este intuitiv pentru niciun sofer si este invitatie pentru accidente. Dar asa se face in acesta tara strazile: trafic infim...e OK asa. Si daca nu infim, tot e OK.

perfidus

#5518
Accident rutier în Defileul Jiului provocat de o piatră care a trecut prin parbrizul unei mașini

(las la o parte gramatica din articol de genul "extorsiune a unui degajament"):
QuoteUn bărbat de 44 de ani, din municipiul Târgu Jiu, în timp ce se deplasa cu autoturismul, pe DN 66 Defileul Jiului, de pe versant s-a desprins o piatră și a trecut prin parbrizul autoturismului provocându-i leziuni soției șoferului.

Este montata plasa in acel loc din ce se vede in poze, probabil este de vina intretinerea curenta.


Sursa info si foto: GdS
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alin2pas

#5519
Plasa folosită e făcută din sârmă subțire și are ochiurile mari. Pietrele mai mici trec pur și simplu prin plasă (dar sunt suficient de mari pentru a te lăsa fără parbriz), iar bolovanii mai mari care nu se sprijină pe cablurile cu care este fixată și întărită plasa au mari șanse să rupă plasa. Aceia au avut ghinionul să treacă prin zonă în momentul în care s-au desprins pietre din versanți. Bine că l-au testat pe șofer cu aparatul etilotest, așa e sigur că pietrele nu s-au desprins datorită halenei alcoolice a șoferului  :bash: