News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

Totusi, in epoca digitalizarii corona nu inteleg ce atata graba, putea sa ia meeting-ul urmator pe zoom. Chiar daca era intalnire cu Papa de la Roma.

In plus, cand esti ministrul drumurilor proaste trebuie sa-ti asumi acest rol si sa circuli pe drumurile proaste alaturi de cetatenii care-ti platesc leafa.

Cand indemni cetatenii sa poarte centura, ca drumurile is mortale, ii total deplasat sa stai cracanat pe bancheta din spate fara centura, ca tu ai sirena.

Acum inteleg de ce nu se pune separare de sens pe DNuri, sa poata demnitaru sa intre pe contrasens.

SPPul parca era ca sa protejeze demnitaru nu sa-l bage-n sant cu nasul spart, vatamand si alti cetateni in acest proces?

(Parca totusi presedintele se lauda ca el merge legal la Sibiu)

prd.marius

^ cristi5 Legal, cu girofarul.
Doar ca la presedinte sunt 4-5 masini pe langa el, le vezi, si se da lumea la o parte, o gramada de sirene, etc...

Nu de putine ori am patit sa treaca pe langa mine, de sa ma bage in sant, pe Valea Oltului.

kitsune

E clar: temă de casă pentru următorii - reducerea/desființarea privilegiilor de genul ăsta. Dar asta nu se va întâmpla, atâta timp cât ei vor merge cu elicopterul SMURD pentru o durere de burtă sau se vor băga în față la coadă la permise, nu mai vorbesc de plimbat cu tuaregul pe contrasens.
@frunzaverde, de acord cu cele spuse de tine referitor la SPP, dar mai există și demisia de onoare, pentru că ministrul s-a folosit de un privilegiu (legal, de acord) care nu era justificat de nicio urgență. La fel ca oprea.
Oricum, modul de conducere e total iresponsabil, cu toate girofarurile lui, nu mergi cu 100+ la oră pe contrasens in curbă, poate cel ce vine din față nu te poate vedea și evita, cu tot zgomotul sirenei.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

punktnet

Soferii SPP nu primesc ordine decat de la superiori. Degeaba zice ministru sa faca ceva, ca soferul nu face decat daca ii zice superiorul lui (care de obicei e pe scaunul din dreapta)
Just kidding.

Cristi N

Parchetul Militar va prelua dosarul deschis în urma accidentului provocat de șoferul ministrului Bode

Mașina demnitarului era condusă de un ofițer al Serviciului de Protecție și Pază și aparține SPP-ului, au explicat surse din cadrul Poliției în exclusivitate pentru Europa FM.
Aceleași surse au explicat că două persoane au fost rănite: ofițerul SPP, care conducea pe contrasens, și o femeie din Polonia, pasager în mașina izbită în plin.
Rănile acestora nu sunt însă grave. S-a deschis dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
Europa FM a cerut informații despre acest dosar atât Ministerului Transporturilor, SPP cât și Parchetului Militar. Așteptam răspunsurile la întrebările adresate.
Mașina ministrului Transporturilor avea semnale luminoase albastre și, potrivit unei filmări realizate de un motociclist aflat în spatele ei, a mers cel puțin un km pe contrasens, inclusiv într-o curbă.
Nu a fost stabilită viteza, dar accidentul a avut loc în localitate, unde limita este de 50 de km.
Codul Rutier prevede că mașinile Serviciului de Protecție și Pază pot fi dotate cu lumini albastre, iar ele pot fi aprinse dacă se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență.
Lucian Bode venea de la Zalău la București și nu a explicat care era urgența.

bacovia

#5480
Deci de vina e cel cu Fordul alb, ca nu s-a dat din calea SPP. [Asta va fi varianta oficiala]

gruiarew

Păi în mod normal cam așa și e, dacă te iei după legislație. Vine ăla cu nino-nino, te dai la o parte. Că nu are nici o urgență e partea a doua. Am văzut destui prin oraș ce n-au nici o treabă cu salvarea că beculește. N-ai de unde știi că are pe unul în spate ce e aproape trecut "dincolo" sau că se duc să-și ia gogoși și se plictisesc să stea în trafic. Că a folosit luminile nejustificat sau că a mers ca ghiolbanul, se face anchetă internă și-și ia probabil o mustrare. Până una alta, ești obligat să-i faci loc, nu contează că-i de porc ce-a făcut.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Dar la modul cum conducea pe contrasens și cu viteză relativ mare, poți avea semnalizările lui pește, că dacă cel de pe sens opus nu are vizibilitate se va trezi efectiv cu tine bot în bot. Dar din păcate legea cred că nu acoperă partea asta, ca și cei în misiune să se asigure că sunt reperați de ceilalți participanți la trafic în mod eficient, ca să poată să le asigure prioritatea de trecere.

Cristi N

Legea se refera doar la intersectii, legiuitorul nu s-a gandit la linii continue si curbe.

Art. 119
Quote(4) Autovehiculele cu regim de circulație prioritară ce se deplasează în condițiile prevăzute la alin. (1) nu se supun restricțiilor de viteză. La intrarea în intersecții conducătorii acestora sunt obligați să circule cu atenție și să ia toate măsurile pentru prevenirea accidentelor.

TibiV

Pai si asta era o intersectie....
Doar ca ceva mai lunga.

Pe sensul lui dom' ministru, intersectia incepe la Sibiu si se termina la Pitesti...
Le ce naiba ne mai trebuie A1 PiSi, daca timpul de parcurgere scade la jumatate intr-o masina cu girofar?!?!...

Niste girofaruri costa mai putin decat o autostrada, si se monteaza muuuult mai repede... O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Oameni buni ce tot aveti cu ministrul? Poate se grabea SPP-istul. Stiti ca gluma la Bucuresti e ca judetul Salaj nu exista. Pana l-a gasit, pana a gasit ministrul in judet, pana s-a intors... dureaza.

Io

Cu ministrul nimic, e un slujbas oarecare. "Prea" oarecare, daca pot sa ma exprim asa si uite ca pot.
Ce am eu e cu agresivitatea pe sosea, a oricaror soferi, dar cu atit mai mult cu cit conduc masini oficiale. Intimplator stiu nitelus mai multe despre viteza decit invirtitorii astia de volan (nu ma indoiesc ca sint unii care or fi stiind ce fac, majoritatea insa sint pur si simplu agresivi si nu stiu ce fac dar sint acoperiti de lege) si simpla lor prezenta pe drum ma face sa ma simt inconfortabil.
Asadar, una e ca mi-e frica sa nu-mi sifoneze (sau mai rau) masina, distrugindu-mi cu ocazia asta si calatoria si a doua, ca e o mirlanie comportamentul lor pe sosele de zici ca si-au luat drumurile publice in stapinire.
N-ai ajuns James Bond daca te-ai urcat intr-o masina cu girofaruri, bah, ciumete!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

elphax

nici ambulantele sau pompierii nu merg asa de riscant cum mergea asta. chiar nu e ok

kitsune

#5488
Ba cu ministrul am, @cristi5, că el se dă cu girofare și îi place, că așa i se ridică "moralul", e important, nu e ca plebea, cine mai e ca el. Oricare dintre noi (ăștia proștii care stau la semafor, barieră, aglomerație, etc.) s-ar da jos din mașina condusă inconștient de șumahărul wannabe. Sau măcar i-ar spune, las-o prietene mai ușor, că nu arde, mai bine mai târziu decât la spital. Dar nuuu, bagă tare, bagă și sirenele, dă-i in plm de proști, paizani, nu știu altceva decât să se plângă că nu au șosele.
Dacă își rupea gâtul și rămânea imobilizat pe viață într-un scaun cu rotile realiza aroganța și unde duce ea. Dacă pe sensul opus venea o salvare cu girofare și sirene? Avea timp să o ferească? Că de auzit sigur nu o auzea!
Mergi cu girofare, dar mergi prudent. Iar tu, ăla din dreapta, ai posibilitatea să îl temperezi pe idiot. Dar pentru că nu ai făcut-o, acum singura chestie onorabilă este să ieși public și să spui că ai greșit. Altfel, toți cocalarii vor face la fel, pentru că tu, acolo sus, trebuie să fii un exemplu, nu un privilegiat.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

Nu merge să-i spui. Testat. Am făcut câteva mii de km și la volan și în dreapta. Degeaba i-am spus celui de la volan las-o mai moale și frumos și cu sfinți că nu m-am putut face înțeles. La un drum de 13 ore cu pauze și ce-a fost, a scos ce-i drept cu aproape o oră mai bine ca mine. Toate astea cu un consum de 2.5% mai mare + juma de litru de ulei tocat și tot ce aveam în spate a trebuit să alegem la descărcare.

Din punctul meu de vedere să se dea numai cu girofare dacă le place. Facem chetă să-și mai pună unul. Sau două. Dar nu pe Cayenne, Touareg, ML sau Brabus. Să fie patrioți și să sprijine economia locală. Logan.

În altă ordine de idei cred că oricare dintre noi, dacă ar avea ocazia ar "pișca" puțin, că doar toți ne grăbim. Până nu dai de dracu nu te liniștești. Am pățit-o și eu când am trecut de la Corsa de 0.9 la A-ul de 2l, acum câțiva ani buni. Mergând pe ideea "am vreme să mă bag, asta trage nu ca pocnitoarea ailaltă", m-am trezit cu ditamai TIR-ul în față. Noroc că omul s-a prins mai repede ca mine că nu-i spațiu și a frânat. Am avut șansa să-mi învăț lecția doar cu o sperietură zdravănă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis