News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Io

#5460
Suna iar a mitocanie si a tupeu. Tipic.
S-o luam pe rind:
1 - Tuaregul e inmatriculat unde? Pentru ca Regulamentul de aplicare a OUG 195 din 30.12.1995 adica a Codului Rutier zice ca daca nu e al Politiei, Jandarmeriei, Ambulantei, Medicinei Legale, MAN, SPP, SRI, Penitenciare (M. Justitiei), nu are dreptul de a folosi lumini nici albastre (cum au cele insirate mai sus) si nici rosii. (De galbene nu se pune problema, sint pentru altele si sint atentionari, nu altceva). Min. Transporturilor se plimba cu masina de la MT sau cu SPP? Sa aflam si noi, ca noi platim si motorina si spionu'. Ca doar n-o luat bodyguardu' in masina.
Inca, Tuaregul trebuie sa se fi deplasat la o urgenta, in text "actiuni de interventie sau in misiuni care au caracter de urgenta". Precizare (a mea): caratul unui ministru de colo colo nu poate avea caracter de "actiune de interventie" si nici "de urgenta", asta-i una, si be) unde te grabeai, musiu, de i-ai ordonat soferului sa-si faca loc cum o putea? Se terminau pepenii in piata?
2 - luminile si sirenele trebuie sa functioneze concomitent, asa zice la regulament la Art 61 lit 1. Luminile nu le vedem din filmare dar exista destui martori. Mai mult, Art 91 lit 1 zice ca semnalizarile astea speciale (lumini si sunet) pot fi folosite, citez, "numai daca interventia sau misiunea impune urgenta". Se termina Simpozionul Dilema Veche si nu puteai sa-l ratezi?
3 - bietul om cu Fordul alb, l-ai pus pe drumuri, prostovane!  >:(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Alt "slujbaș public" care a uitat că e in funcție pentru altceva, nu pentru privilegii. Girofar ar trebui să aibă doar salvarea, pompierii și poliția în misiune. Restul să meargă cu oamenii normali, pe drumurile noastre, astea (ne)făcute de ei.
Multe tuareguri cu girofar am văzut în trafic și după aia mă întâlneam cu ei pe la un popas, la o ciorbă. Aia nu e o urgență să justifice mersul pe contrasens când prostimea trage pe dreapta. Nici măcar dacă se răcește ciorba.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


qionescu1

Multe girofaruri se folosesc doar pentru a merge la garaj sau ca nu au rabdare unii sa stea la locul lor in trafic sa aiba rabdare si respect. Accidentul asta imi aduce aminte de unul asemantor dar mai putin grav ca urmari. Intr-o dimineata asa pe la 5 pe DN1C, cand mergeam linistit in absenta traficului, m-am trezit dintr-o data cu semnale rosii si albastre in spate fara sirena. Nu era girofar ci lumini in interiorul masini pe bord, ceea ce m-a intrigat, iar masina avea o silueta total neobisnuita pentru masinile MAI. Chiar am crezut ca e ceva serios incetinind si tragand cat am putut dreapta. Cand am fost depasit ce sa vezi... doua Bentley cu numere din occident trec in viteza pe langa mine. Prima intrebare care mi-am pus-o e daca s-a schimbat ceva in competente si pot veni astia la noi dar in scurt timp mi-am dat seama ca era vorba doar de cocalari, pesti, smecheri sau alta fauna cu comportament grobian. Peste cativa km unul din Bentleyuri a lovit un smart din spate...  Mai tarziu am aflat ca au mers si la politie dar nu au patit nimic in legatura cu luminile desi politia stia de ei. Cred ca ar trebui incadrata la infractiune montarea de astfel de dispozitive pt ca pana la urma nu e o simpla contraventie ei uzurpand o calitate oficiala.

adiarc

ce mizerabili...sa ne imaginam daca se intalnea Touaregul...nu cu un Mondeo de generatie recenta ( o masina cu siguranta de cinci stele ) ,ci cu orice coaja de care avem pe sosele de 20-25 de ani vechime...l-ar fii omorat/i-ar fii omorat, fara drept de apel

demisia sau demiterea urgent
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Oare si alti ministri mai folosesc acest sistem si au coloana + girofaruri. Mi se pare strigator la cer. Asta e un apanaj exclusiv al unor interventii pentru SALVAREA VIETII unor oameni. Altfel trebuie sa fie absolut interzisa folosirea sirenei + girofarului, chiar daca este dotat. Mai ales politistii abuzeaza la greu. Daca se duc la o interventie in care nu este in pericol viata unui om nu ar trebui sa aibe voie sa puna girofar, iar la intoarcerea din orice interventie nici atat.

Ca un ministru sa foloseasca asa ceva, mi se pare obraznicie extrema. Conducatorii care se comporta ca niste mafioti. Iar ca ministrul transporturilor sa foloseasca... mie mi-ar fi rusine. Pai cum vrei sa vada el cat de proaste sunt drumurile sau ce inseamna ambuteiaje... Il doare la baston!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

Vancouver, dar asta nu e deloc o noutate la noi. Scroafa a incercat sa se urce in copac inca din 1991 sau 1992. A fost atunci o propunere in Parlament ca alesii sa aiba dreptul sa-si puna girofaruri pe masini, inclusiv pe cele personale. A sarit presa cu gura pe ei de-au renuntat la idee. Ideea insa nu moare, chelnerul ala ajuns cumva general si ministru a si ucis un politist, acuma gusteru-asta a scapat doar cu nasul spart.

OT: prima potlogarie de gen suit scroafa in copac a sunat, ca propunere in Parlament, asa: "pentru o mai buna reprezentare a imaginii Romaniei in lume" un numar de parlamentari vor calatori la Campionatul Mondial de Fotbal Italia 1990, cu transport, cazare si bilete la meci evident din banii nostri.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

#5467
Parcă și cucul își șifonase ceva, tot cu tuaregul:

Din primele informații, mașina în care se afla ministrul, un VW Touareg, ar fi făcut o depășire neregulamentară și a intrat într-un alt automobil.


Șoferul mașinii în care se afla ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, implicat luni într-un accident rutier în Capitală și aflat în prezent la Spitalul Floreasca, ar fi efectuat o depășire neregulamentară peste marcajul continuu, moment în care a fost acroșat de o altă mașină.


Cred că șoferii ăștia de tuaregi de pe la ministere sunt dislexici și nu pot diferenția linia continuă de cea întreruptă (sau au lipsit la clasa 0 când se trăgeau liniuțe și bastonașe)

Iar domnul ministru din accidentul de azi ar trebui să vină cu metroul, spășit, mâine când își va da demisia. Pentru că, dacă nu și-o dă, e pe aceeași treaptă cu cucul și oprea. Din păcate o să vină cu explicații, cum că el nu a cerut, dar i s-ar fi pus la dispoziție mașina, așa e protocolul, fordul nu a respectat semnalele acustice și luminoase, etc., vrăjeli de adormit electoratul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Ministrul era pasager, dar asta e doar un detaliu... In realitate el i-a comandat soferului sa mearga asa.
La Digi24, in direct, un fost sef al politiei rutiere (dinita parca) s-a umplut de penibil incercand sa aduca o umbra asupra faptelor. Sustinea sus si tare ca exsita posibilitatea ca sirenele care se aud sunt "ale unei masini de politie ce escortau tuaregul" si aducea ca argumente faptul ca "cei din provincie nu stiu exact cum trebuie procedat si uneori se indeparteaza de masina escoratata".
PENIBIL. Si dezamagitor prezentatorul ca nu i-a zis clar ca s-ar fi vazut daca era o alta masina de politie care sa treaca pe langa motociclist. Trebuia sa il ia la misto. Eu il intrebam daca exista logan cu reactie, ca altfel era cam greu sa lase unul tuaregul ala in spate.

Stati sa vedeti maine reactii...parca vad ca ii vor lua carnetul motociclistului pentru ca si el depaseste linia continua.
Filmarea asta e cel mai bun argument pentru lipsa autostrazilor.... EI nu au nevoie de ele, au girofar si tancuri pe roti.
:puke:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

kitsune

#5469
Am înțeles, tuaregul trăgea tare pe contrasens să ajungă loganul cu sirene care se îndepărtase prea mult :lies:.
Probabil că a lipsit de la orele de fizică domnul care susținea asta la televizor, orice om ce vede video ăla își dă seama că sirenele sunt pe tuareg, se aude încet, apoi tare (când e la travers), apoi iar mai încet. Mă scuzați că am scris toată asta, dar nu e pentru voi, e pentru domnul de la tv, care nu pare a ști cum e cu sunetele. Și dacă mă chinui un pic, aud și un efect Doppler, dar nu mai explic ce înseamnă, să pună mâna pe carte.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Sirena repeta aceeasi secventa, odata pe apropiere, apoi pe departare. Se aude cu totul altfel. Doppler e dusmanul lui Bode, localizeaza masinuta lui ca sursa de sunet.

Deci Bode trebuie sa explice de ce circula cu sirena si de ce nu purta centura...

tom_sawyer

Eu sper să mai apară niște filmări, imposibil să nu mai fi filmat cineva locul accidentului.

Și demisia cât mai grabnică.

frunzaverde

Acoperire legala are - masina e a SPP-ului, care are dreptul si sa aiba girofare si sirene, si sa le foloseasca in timpul misiunilor, in baza legii nr. 152/2019. Misiunile SPP sunt definite de legea 191/1998; protectia demnitarilor fiind una din misiunile principale ale organizatiei (art. 14, al. 1 lit. a si al. 2). In principiu, cand e un demnitar protejat in masina SPP, masina este "in misiune", si poate folosi girofarul. Toti membri cabinetului sunt "asigurati" de SPP in baza hotararii CSAT - treaba asta e asa de la infiintarea SPP. Modul efectiv (planurile operative) in care sunt asigurate protectiile sunt secret de stat (aceiasi lege).

Sunt de acord cu voi ca e practica de lumea a 15-a, si ar trebui schimbata si practica si legea. Numai inaltii functionari esentiali pentru functionarea statului, a caror lichidare ar duce la disfunctionalitati majore in functionarea statului (adica ce inseamna CSAT), plus candidatii cunoscuti pentru pozitiile astea in perioada de campanie ar trebui sa primeasca protectie, nu ori-si-cine.

Si girofarele si sirenele sa poata fi folosite doar in cazul in care este o urgenta legata de protectia acestora (e nevoie de evacuarea demnitarului), nu la plimbari pe sosea. Dar asta e o masura pe care noi (populatia si societatea civila) trebuie sa o cerem; un ministru nu va renunta de buna-voie la ceea ce este altfel un beneficiu legal al functiei - trebuie sa eliminam beneficiul; nu sa cerem ministrului sa nu-l mai foloseasca. La fel si coloanele oficiale - ar trebui sa fie folosite doar cu ocazii cu adevarat speciale (ex. vizite de stat).

Cat despre demisie - in primul rand ar trebui sa-si dea demisia cei care organizeaza protectia demnitarilor, care nu doar ca nu si-au protejat obiectivul, ci l-au pus in pericol. Daca iti asumi o misiune de protectie, atunci e raspunderea protectorului, nu a celui protejat. Si nici nu e prima data, au mai accidentat oameni in protectia lor. Scopul oamenilor astora este sa-si protejeze obiectivul - nu sa ia ordine de la el - si nu sa-l bage in gard. Soferul SPP-ului ar fi trebuit (prin natura muncii) sa conduca perfect legal si sigur si preventiv (nu ca bezmeticul), sa verifice si sa se asigure ca ministrul are centura pusa, si sa aiba grija de obiectiv la maximul abilitatilor sale. Si conducatorul operatiunii sa se asigure ca misiunea se poate desfasura in siguranta; nu ca sunt niste yes-mani in fata ministrilor.

Cat despre ministru, ar trebui sa-si plateasca spitalizarea, plus o amenda zdravana pentru nepurtarea centurii de siguranta. Demisia pentru alte chestii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Nu pricep de ce era cu mașina. Era elicopterul în revizie?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

prd.marius

^ :lol:
Pe de alta parte, niciodata n-o sa avem autostrazi, pentru ca ministrul transporturilor face doar 20 de min de la Rm Valcea la Pitesti (in cazul in care ajunge  :lol:)
Serios vorbind, Presedintele cu girofar, Ministrii cu girofar, Tariceanu nu stie cat e un bilet de autobuz, etc. .. cum sa stie ei ce inseamna fara autostrazi... :(