Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#5445
Quote from: vancouver on August 23, 2020, 12:07:50 AM
2. Biciclistii au voie sa depaseasca prin dreapta doar masinile care stau pe loc si asteapta la semafor. Daca masinile se pun in miscare, atunci nu mai au voie sa depaseasca si trebuie sa se intercaleze in trafic, devenind un vehicul care circula pe banda 1 (asta include ca trebuie sa astepte daca o masina semnalizeaza dreapta, trebuie sa astepte ca aceasta sa vireze)

Deci in momentul in care se face verde si ciclistul e in depasire prin dreapra, intra in ilegalitate :) Mai ales daca coloana inainteaza cu viteza melcului. Chiar daca coloana merge cu viteza ciclistului, e greu sa te intercalezi imediat...

Cred ca la viraj dreapta soferul are prioritate si in Suedia (chiar daca exista "zebra pt ciclisti" vezi mai jos). Dar *in practica*
1) ciclistul continua cu viteza constanta si depaseste oricand poate, si masini pe loc si in miscare. Masini din coloana pot sa-l depaseasca iar daca iau ceva viteza
2) niciodata n-am vazut pe cineva sa taie calea ciclistului la viraj dreapta. Cine nu se uita peste umar dupa ciclist pica examenul.
2.1) Uneori ciclistii opresc  cand masina vireaza dreapta, din instinct de conservare.
2.2) Sau se uita in oglinda din dreapta a soferului si au acolo contact vizual si "se inteleg" cine trece primul
2.3) Dar daca ciclistul e deja in unghiul mort, soferul opreste.

Mentionez ca "traversarea pt biciclisti" (un fel de zebra dar doar cu puncte in capete, nu dungi continue) in Suedia nu inseamna ca ciclistul are prioritate. Nu e ca la pietoni! Dar rareori am vazut o masina (care vireaza dreapta sau stanga, merge inainte sau iese din giratie) care sa nu opreasca cand trec ca ciclist. Rareori am vazut ciclist care sa nu se astpte sa opresc ca sofer. Si odata am vazut un ciclist foarte socat ca am oprit in ultimul moment. Nu era suparat, probabil stia ca nu are prioritate. Dar multi ciclisti nu stiu, indiferent daca au carnet de sofer sau nu. Dar bunul simt iti spune ca daca esti neprotejat, cei din masini trebuie sa te protejeze. Si scoala de soferi asta cere.

Contactul vizual in intersectie e puternic promovat aici, si va fi o problema cu masini autonome, si pt soferi si pt ciclisti si pt pietoni.

Io

#5446
Masinile autonome au ele probleme mult mai simple de rezolvat si pe care nu le pot rezolva decit in cazuri particulare cu procentaje mult sub cele pe care le-am putea agrea ca fiind acceptabile in viata de zi cu zi nu in laborator sau pe Yt: pina una alta nu sint in stare sa deceleze corect nici macar toate semnele de circulatie, marcajele uzate de pe asfalt (toate astea sint fixe) necum situatii "morale" pe care nici noi nu stim sa le rezolvam fara rest. Vezi dilema tramvaiului.
Nici vorba sa poata sa gestioneze situatiile complexe, fluide si, asa zicind "volatile" despre care vorbim noi aici. Poate daca vor comunica in permanenta cu celelalte masini din zona si obligatoriu si cu bicicleta! Care e greu de crezut ca va fi vreodata autonoma. Urmeaza imediat ca masina autonoma va trebui sa comunice cu ciclistul - ce-o fi insemnind si asta - insa sa stie, masina, zic, in permanenta pozitia si viteza bicicletei. Nu cred ca se poate vorbi la modul serios despre decelarea intentiilor biciclistului de catre masina, cel mult sa-i recunoasca semnele facute cu mina pentru schimbarea directiei de mers. Sau, mai stii, injuraturile  :D

Exista deja in lumea reala sisteme care avertizeaza soferul asupra prezentei cuiva in dreapta lui (si in stinga, foarte foarte util), fie de-a lungul masinii si aproape de ea (sa zicem bicliclist trecind la 20 cm de masina) fie chiar sisteme care "se uita" dupa colt in intersectii si avertizeaza soferul. Nu sint nici astea infailibile insa ajuta mult informindu-l pe sofer asupra situatiei de trafic. Decizia insa este la sofer si nu la masina si pina una alta atit s-a putut face. Raspoimarti mai vedem.
Probabil ca unele dintre sistemele astea se vor generaliza la nivelul intregi industrii auto, poate prin cererea pietei asa cum s-a intimplat cu testarile Euro Ncap, fie prin impunere politica.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Oare cate capete de pod vom avea dupa dublarea Baldana-Targoviste si cate am fi avut daca se facea un traseu nou prin camp?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

al_eugen

#5450
Si acum sa testam daca opinia din clipul de acum cateva pagini se mentine. Acolo ni se explica ca soferul care face stanga trebuie sa se asigure din toate directiile. Inclusiv pentru masina intrata ileg al in depasire/care vine paralel dar in contrasens.

Ce ziceti?

Adica acest clip:
Quote from: ionut_16 on August 22, 2020, 10:22:21 AM
Postare agent politie rutiera despre cele de mai sus:



elphax

#5451
pai cate greseli a facut cel din spate  ?
- intra in depasire pe linie continua
- nu se asigura suficient
- depaseste coloana
- viteza excesiva

Dar  cel din fata ?
-  nu s-a asigurat destul
- nu avea motiv sa faca stanga, de fapt dorea sa intoarca ?

Avocatul mai bun poate sa isi ajute mult clientul, indiferent de filmare
Doar ca nu inteleg ce vroia sa faca in stanga, era statie de bus, deci vroia sa intoarca - pasibil de sanctiune

dragos76

De ce să nu fie voie să întoarcă, dacă era linie întreruptă? (excludem faza cu asigurarea că nu vine nimeni din același sens sau sens opus). 

elphax

ai dreptate, nu stiu de ce ma gandeam ca trebuie 50m de la capatul liniei continue. cel care se asigura inainte de a face stanga  vede ca masina din spate s-a oprit poate sa nu vada ca vine ceva mai de departe

spre rusinea mea, nu imi e clar daca depasirea se refera la faptul ca poti depasi un singur vehicul sau mai multe.

TibiV

Quote from: elphax on September 01, 2020, 06:09:03 PM
spre rusinea mea, nu imi e clar daca depasirea se refera la faptul ca poti depasi un singur vehicul sau mai multe.

Nu este nici o rusine...
Am carnet de 30 de ani, dar tot nu sunt lamurit cu chetia asta...  :-[
(DPDV legal, caci practic sunt OK... Nu m-am "pupat" cu cei de pe contrasens...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Sintem in aceeasi situatie, nici eu nu stiu. Si ca si voi am facut-o si-o voi mai face.
Cred ca daca nu e interzis e permis.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

stangabriel

Din pacate multe situatii se rezolva in instanta. Nu exista alb si negru.

Stiu un caz de accident in care vinovat s-a stabilit cel care a intrat pe un drum cu sens unic, dar care nu s-a asigurat ca venea o masina de pe contrasens, pe interzis. S-a impartit intr-un fel vina dar principal a fost cel care nu s-a asigurat, nu cel care a intrat pe interzis.

pelan87

A aparut un video cu accidentul in care a fost implicat ministrul Lucian Bode:


tom_sawyer

#5458
N-a fost chiar un incident minor  :). B 105 LJX

Mi-ar plăcea să-și dea demisia.

bgd77