Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

La ăla cu giratoriul m-a cam omorât. Sunt atâtea interpretări deja nu mai știu cum să merg prin prostia aia de intersecție.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bgd77

Da, acelasi efect a avut si asupra mea.  :lol:

Si eu sunt din Brasov, capitala mondiala a giratoriilor.

Io

E interesant de vazut din punctul de vedere al politistului. Al carui raport e important, de el se tine cont si cred ca are greutate mai mare decit declaratiile soferilor. Cred.
O circoteala mica: in prima situatie, aceea cu intersectia cu linii discontinue, nu e gresit marcajul? Adica acea intersectie mi se pare ca nu ar trebui sa existe, inainte de intersectie marcajul ar trebui sa fie linie continua la ambele drumuri (cu exceptia evidenta a micii portiuni intrerupte). Dar daca ea totusi exista atunci cea mai sigura manevra pentru virajul la stinga (auto verde) ar fi semnalizare, asigurare, schimbarea benzii, reducerea vitezei pentru a putea lua virajul - e inca pe banda stinga ... - si apoi virajul la stinga de pe banda stinga. Manevra e complet sigura insa e absurda. Similar in cazul cu Suv-ul ala si Opelul care se angajeaza in depasire, daca Suv-ul era pe banda stinga (asigurat, semnalizat, toate alea) putea sa faca virajul la stinga fara vreo problema, nu vine nimic pe contrasens iar Opelul n-are decit sa astepte sa i se elibereze banda. Adica sa incetineasca si eventual sa opreasca pe banda din stinga. E sigur si legal insa iar absurd.
Oricum, felicitari soferilor Suv-ului si Opelului, au fost atenti si au rezolvat civilizat si fara table indoite si airbaguri sarite o situatie delicata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

stangabriel

Observatia mea :
Linie continua inainte de intersectie am observat ca este doar pe drumurile cu trafic mai mare sau in afara localitatii, unde se circula cu viteza mai mare, legal.

Sunt sate care au strazi secundare la 200 m distanta, atunci ar fi interzisa depasirea, si s-a permite doar virajul.  Asta doar pentru ca nu ar avea loc sa puna toate marcajele corect.
Faptul ca declara ca o filmare ajuta la gasirea si impartirea vinei, este bine.

kitsune

Hmm. La aia cu giratoriile nici eu nu sunt convins. Și locuiesc în Constanța, care bate Brașovul la giratorii, mai ales că la noi sunt de toate formele și mărimile, plus ceva ce n-a văzut Parisul, jumătatea de giratoriu!
Ca un exemplu, e giratoriul de la intersecția lui Lăpușneanu cu Aurel Vlaicu, la intrarea in Mamaia. Acolo chiar as vrea să văd cum explică nenea polițistul că se merge. Să zicem că venim dinspre City Mall și facem stânga spre Universitate, două mașini, pe banda 2 și 3 (adică din josul imaginii spre stânga):





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Marius

Conform politistului si marcajelor, doar cei care erau incadrati pe banda 3 inainte de giratoriu pot face stanga. Benzile 1 si 2 merg inainte.

kitsune

#5436
De acord. Dar din păcate acolo e mereu aglomerat, se merge până în sens bară la bară, săgețile de pe asfalt nu sunt vizibile. Și cel de pe banda 2 nu are cum ști că nu e încadrat să facă la stânga. Intrarea în Aurel Vlaicu e doar pe o bandă, acolo mereu apare un conflict între cei ce fac la stânga. Era simplu, dacă marcajul lăsa efectiv doar o bandă (vorbesc de marcajul hașurat de pe partea dinspre Mamaia).
Din punctul meu de vedere, explicația sensului giratoriu ca fiind o stradă circulară, cu benzi distincte și cu modalitatea normală de a schimba banda are cu mult mai mult sens și e de mult mai mult bun simț decât asta cu "giratoriul e o intersecție". Prioritatea celui ce e deja în sens e o nebuloasă pentru mulți, enorm de multă lume spune că e vorba de prioritate de stânga, ceea ce nu e corect. Iar semnul de cedează trecerea la sensul giratoriu este cam opțional în mintea administratorilor drumului, de multe ori lipsește.
Pe lângă asta, sunt curios, câți semnalizează când fac stânga într-un giratoriu? Eu da, ca să îi dau de înțeles celui care așteaptă să intre că o să îi tai fața. Mulți nu o fac, ai impresia că vor merge înainte și te trezești cu ei in față. La giratoriile cu rază mare să zicem că e timp, dar la alea făcute pe 2 mp e foarte din scurt.
Sau să vorbesc despre giratorii cu raza de maximum 1 m, unde un autobuz nu are loc să treacă decât dacă încalcă ambele benzi și se mai urcă și pe acostament? Acolo cum se stabilește culpa când se urcă TIR-ul pe tine pentru că nu are loc?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Quote from: kitsune on August 22, 2020, 05:53:17 PM
Pe lângă asta, sunt curios, câți semnalizează când fac stânga într-un giratoriu?
La nemti e reglementata circulatia *) prin giratoriu si se semnalizeaza numai iesirea. Adica dreapta.

*) Chiar, in codul romanesc cum e reglementata circulatia prin sensul giratoriu?

PS Am gasit o pagina bine scrisa despre circulatia prin giratorii.

al_eugen

Am urmarit explicatiile din clip legate de virajul la stanga versus auto in depasire. recunosc ca nu mi-as fi pus problema asa, dar, pe baza textelor citate, are sens.

Ceea ce pune in evidenta faptul ca legislatia auto inca poate suferi cateva modificari. Spun asta pentru ca 'obligatia de a te asigura fata de toti participantii la trafic', inclusiv cei care fac manevre la limita sau chiar ilegale mi se pare acum o alta fateta a vechii reguli: "reduceti viteza pana la limita evitarii oricarui pericol". De formularea asta am scapat in 2015 cred. Poate ca ar trebui sa-i vina randul  'obligatiei de a te asigura' astfel incat sa ramana doar asigurare fata de traficul regulamentar si vehicule de interventie cu mijloace vizuale si sonore in functiune.

Desi... am vazut live salvarea (mica, break) plictisindu-se de stat la semafor (nu era in misiune, nu avea nici o semnalizare in functiune)s i aprinzand brusc girofarul si sirena fix in secunda in care a bagat in viteza. In secunda doi s-a infipt lateral intr-o alta masina car ei-a trecut prin fata. Pe verde, si probabil linistit pentru ca in momentul in care intrase in intersectie nu era nici un girofar sau sirena pornita.

Exagerez?

Se vorbeste despre legislatia care incurajeaza incalcarea regulilor. Aici cred ca avem un exemplu clar: daca eu fac o manevra in afara legii, sunt in continuare protejat fata de ceilalti care trebuie sa imi faca loc, sa aiba grija de mine...

 

kitsune

#5439
Exact pe dos in link-ul pus de @Liviu M față de explicațiile polițistului. În videoul.politistului acesta spune că mașina albastră nu acordă prioritate și poartă toată vina, în pagina de trafic tube se spune că cel roșu e vinovat. Sincer, cine are dreptate?








Powered by API/PUM imgur uploader

Si e exact aceeași figură. Dacă e să ne luăm după polițist, e intersecție, deci schimbarea direcției se face cu semnalizare, dacă e să ne luăm după trafic tube, e stradă circulară, deci se semnalizează doar ieșirea și schimbarea benzii.
Cum am spus mai sus cu câteva posturi, mie mi se pare mult mai logică și mai elegantă interpretarea a doua, cea care e explicată și în pagina trafic tube
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bgd77

Legat de "salvare", te-ai gandit ca a primit misiune in timp ce statea la semafor? Poate asta a fost cauza pentru care a aprins girofarul si sirena si aplecat, nu neaparat fiindca s-a plictisit de stat la semafor. Degeaba speculam, sigur s-a facut o ancheta si s-a stabilit adevarul.

Regula de a te asigura mi se pare ok. Nu stiu cum e in alte tari, poate acolo e diferit si poate rezultatele sunt mai bune. Cred ca legislatia incerca in cazul acesta sa reduca numarul de accidente, nu sa incurajeze incalcarea regulilor. Daca tu te asiguri cand faci stanga, si vezi un bizon ca vine peste linie continua si astepti si il lasi sa treaca, dupa care efectuezi manevra la stanga, ai evitat un accident potential grav (cel mai probabil ar fi o intrare in lateral cu viteza, care ar fi fost cel putin neplacut pentru cei din masina lovita).

In caz de accident, respectivul bizon nu ar scapa, ar avea partea lui de vina, la fel cum are cel care face manevrea la stanga. Cat de mare e a fiecaruia, se stabileste in functie de situatie de catre Politie/judecator.

Cred ca este mai bine sa eviti un accident, decat sa fi parte dintr-unul, chiar daca asta inseamna sa faci manevre care ii protejeaza pe cei care incalca regulile rutiere.

gruiarew

Kitsune și mie mi se pare mai logică a doua. Că n-am de unde să știu într-un giratoriu plin care de unde vine. Aia ar însemna că cei de pe prima bandă musai trebuie să iasă la prima.

Nu știu dacă e chiar giratoriu, dar dintre toate chestiile rotunde prin care am circulat la noi, singura intersecție marcată ok, e cea de la AEM  din Timișoara. Cât m-am învârtit pe "dincolo" dracu știe alții cum reușesc dar semnalizarea e foarte clară, nu există conflicte de trafic. Cea mai faină mi se pare în Sibiu când la intrare ai trei benzi și la ieșire ai una (Dumbrăvii cu Mihai Viteazul).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Quote from: dr4qul4 on August 21, 2020, 11:23:47 PM
Chiar daca te uiti in oglinda, ce sanse ai sa vezi un trotinetist care vine pe langa coloana cu 20km/h ? Masina din spatele meu poate fi putin mai la dreapta decat mine, asa ca imi este imposibil sa vad trotinetistul.
Or avea ei voie sa depaseasca prin dreapta "in conditii speciale", dar asta ar trebui sa insemne ca atunci cand ajung la prima masina de la semafor, sa fie atenti la ea.
Inca ceva..acum avem intermitent dreapta, si automat masina ramane pe diagonala, cu botul in trecerea de pietoni. Oare ciclistul are voie sa intre in mine?  Ca doar merge pe margine.

Hai sa lamurim cateva chestii legate de codul rutier din Germania:
1. Biciclistii nu au voie sa depaseasca prin dreapta "in conditii speciale" ci in conditii normale. Au voie prin exceptie. Pentru ca regula generala spune ca nici un vehicul nu are voie sa depaseasca prin dreapta. Iar biciclistii au voie, prin exceptie de la regula generala. Dar nu e nimic special in asta.
2. Biciclistii au voie sa depaseasca prin dreapta doar masinile care stau pe loc si asteapta la semafor. Daca masinile se pun in miscare, atunci nu mai au voie sa depaseasca si trebuie sa se intercaleze in trafic, devenind un vehicul care circula pe banda 1 (asta include ca trebuie sa astepte daca o masina semnalizeaza dreapta, trebuie sa astepte ca aceasta sa vireze)
3. Daca depasesc toate masinile oprite, biciclistii se pun la semafor in fata masinilor oprite, de asa natura incat sa vada semaforul (linia pentru masini e un pic mai in spate, ca sa aibe loc). Unii nu fac asa si trec chiar si pe rosu, dar daca sunt prinsi, sunt amendati (de aia mai si moare cate unul, ca nici ei nu respecta regulile).
4. Da, biciclistii au voie sa depaseasca masinile oprite la 20 cm de acestea, dar repet, numai pe cele OPRITE. Si da, masinile trebuie sa respecte apoi o distanta de 1,5 metri lateral, daca vor sa depaseasca din nou pe biciclist. Daca nu se poate, DEPASIREA BICICLISTULUI ESTE INTERZISA. Si se merge in spatele lui.
5. Cand virezi la dreapta trebuie sa te asiguri si la nevoie SA OPRESTI daca esti nesigur. Nu exista "ce sanse ai sa vezi un trotinetist care vine pe langa coloana cu 20km/h". Repet, sunt biciclisti sau trotinesti ilegali, care vin pe trotuar. TREBUIE SA TE ASIGURI INCLUSIV CA NU VEI DA PESTE UNUL DIN SPECIA ASTA!

La fel, si cand treci pe langa o scoala sau un loc de joaca, trebuie sa incetinesti pentru cazul ca un copil alearga dintre 2 masini parcate dupa o minge. NU ARE VOIE SA ALERGE PE STRADA. Copii nu au voie pe strada. Nu inseamna ca te doare la basca. La scoala de soferi se insista pe astfel de aspecte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NordKapp

La fel e și in CH.
Dar in afară de cei ce nu mențin o viteză constantă  după ce te depășesc, nu cred că e ceva ce mă enervează mai mult decât bicicliștii ce se strecoară prin dreapta ta la semafor, de multe ori cu riscul să-ți lase o urmă pe portieră sau să-ți rabateze oglinda, ca apoi să meargă cu 20 km/h și nu ai voie să-i depășești.

Liviu M

In Germania, cand cotesti stanga/dreapta pe strazi laterale trebuie sa ai grija la cei care traverseaza strada respectiva - biciclisti sau pietoni.
Biciclisti care iti vin in general din spate (uitatul peste umar e sfant) si pietoni care vin de oriunde. NU trebuie trecere de pietoni, pietonii au prioritate "prin definitie".
Asa ca intrebarea "cum e cu biciclistii" e inutila - te uiti in oglinzi, te uiti peste umar si, daca ti se pare ca-i "incurci", ii lasi sa treaca. Desi uneori n-au prioritate (pe trecerea de pietoni biciclistii trebuie sa se dea jos si s-o impinga, da majoritatea trece calare), putini stiu si cam forteaza. Nu cred ca mi-ar placea sa am pe vreunul pe constiinta, chiar daca as avea dreptate.